PKP remontuje linię z Kłodzka do Wałbrzycha. Utrudnienia do 30 lipca
PKP PLK rozpoczęło prace remontowe na linii z Kłodzka do Wałbrzycha. Chodzi o most kolejowy przy dworcu głównym w Kłodzku, który ze względu na bezpieczeństwo, wymaga natychmiastowej modernizacji.
Gościem Radia Wrocław był Mirosław Siemieniec z PKP PLK. Głównym tematem rozmowy były realizowane i planowane remonty linii kolejowych i stacji na Dolnym Śląsku.
Rewitalizacja linii Zebrzydowa – Żagań z umową. Pociągi najwcześniej w 2026 roku
PKP PLK podpisały właśnie umowę na rewitalizację fragmentu linii kolejowej 283, na odcinku od Zebrzydowej do Żagania. Szlak ma pełnić przede wszystkim funkcje strategiczne i jest odbudowywany z myślą o transporcie wojska. Pociągi pojadą jednak tędy najwcześniej w 2026 roku.
Na Dolnym Śląsku prowadzonych jest wiele remontów i rewitalizacji linii kolejowych jak również peronów oraz całych stacji. I właśnie o tych prowadzonych, a także planowanych pracach rozmawialiśmy z naszym gościem. Padły pytania o stację w Legnicy, remont torowisk na wrocławskim Brochowie czy linię do Szklarskiej Poręby.
Przetarg na odbudowę linii kolejowej Kobierzyce - Piława Górna. Ostatnio pociągi jeździły tam w 1996 roku
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na kompleksową rewitalizację prawie połowy linii kolejowej numer 310. Biegnie ona z Kobierzyc do Piławy Górnej (przez Łagiewniki). Jej przedłużenie obejmie kilka ważnych miast naszego regionu.
Wysłany: 22-12-2022, 08:41 Linia Węgliniec - Lubań / Lubań - Jelenia Góra
Czy doczekamy się kiedyś remontu tych odcinków?
Odkąd sięgam pamięcią krótki odcinek z Lubania do Gierałtowa jest w opłakanym stanie. Od ponad 20 lat pociągi wleką się max 40/50 km/h. Dlaczego nie można wyremontować tego krótkiego odcinka i usprawnić tym bezpośrednie połączenie pociągów Lubań-Wrocław?
Odcinek z Lubania do Gryfowa Śląskiego jest również od lat zaniedbany, a szynobusy jeżdzą bardzo wolno.
Obecnie rewitalizuje się linię z Gryfowa Śląskiego do Mirska-Świeradowa-Zdroju, ale nie pomyślano o remontach linii kolejowych, które doprowadzają do rewitalizowanych tras.
Na pierwszy ogień powinno się naprawić torowisko z Lubania do Gierałtowa, tak by zwiększyć prędkość pociągów do 80-90 km/h dla składów relacji Wrocław-Lubań.
Czy doczekamy się kiedyś remontu tych odcinków?
...odcinek z Lubania do Gierałtowa jest w opłakanym stanie. Od ponad 20 lat pociągi wleką się max 40/50 km/h. Dlaczego nie można wyremontować tego krótkiego odcinka i usprawnić tym bezpośrednie połączenie pociągów Lubań-Wrocław?
Odcinek z Lubania do Gryfowa Śląskiego jest również od lat zaniedbany, a szynobusy jeżdżą bardzo wolno.
Obecnie rewitalizuje się linię z Gryfowa Śląskiego do Mirska-Świeradowa-Zdroju, ale nie pomyślano o remontach linii kolejowych, które doprowadzają do rewitalizowanych tras
Dokładnie. Te dwa odcinki mogą być dość istotne w perspektywie planowania połączeń do Świeradowa-Zdroju. Skrócenie czasu przejazdu z Gryfowa do Lubania np. do 10 min pozwoliło by uzyskać bardzo atrakcyjny czas przejazdu ze Świeradowa do Lubania (być może w bezpośredniej relacji) co byłoby bezkonkurencyjne dla autobusu i konkurencyjne dla samochodu. Podróż do Wrocławia przez Węgliniec pod względem czasowym również uległaby poprawie. Myślę, że UMWD powinno naciskać w tej sprawie PKP PLK. Głupio będzie gdy zostanie wznowiony ruch pociągów na odcinku do Świeradowa a PLK zacznie prace remontowe na LK 274.
Jak wynika z pisma przesłanego do KODLK PLK planuje jakieś czasowe zamknięcia na odcinku JG/Zgorzelec
A propos remontów PKP PLK ogłosiła przetarg na przeprowadzenie remontu urządzeń srk na stacji Gryfów Śląski linia kolejowa 274 obejmujący wymianę sygnalizatorów kształtowych na świetlne wraz z dostosowaniem urządzeń sterowania ruchem kolejowym do nowych warunków lokalnych.
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/demand/notice/public/21936/details
Generalny remont LK 274 (Jelenia Góra - Zgorzelec), LK 279 w okolicach Gierałtowa w kierunku Lubania i trasa Wałbrzych Główny - Kłodzko Główne, bo też jest słaba prędkość na niektórych odcinkach.
Dolnośląskie wznowi przewozy na linii 283 w kierunku Żagania? Będą analizy
Modernizacja linii kolejowej nr 283 Zebrzydowa – Żagań połączona z odbudową jej rozebranych fragmentów będzie finansowana z budżetu państwa. Prace zostały bowiem zaplanowane z myślą o potrzebach wojska. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by z infrastruktury korzystali także przewoźnicy pasażerscy, a dolnośląski samorząd rozważa możliwość obsługi odcinka w regularnym ruchu regionalnym.
Lubań - Gierałtów Wykroty pociągi wleką się 40 km/h prawie 20 minut ! Zamiast zrobić w końcu remont tego krótkiego odcinka na 80-90 km/h to czas skróciłby się o połowę ! Składy Luban- Wrocław mogłyby nareszcie przyspieszyć ! Dziwię się, że nikt od 20 lat z tym nic nie robi.
Grunty pod odbudowywaną linią nr 283 z Zebrzydowej do Żagania wrócą do PKP PLK
Polskie Linie Kolejowe mają wkrótce ponownie zarządzać całym odcinkiem linii nr 283 z Zebrzydowej do Żagania. Przeznaczona do odbudowy trasa została formalnie zlikwidowana na sporym odcinku, a grunty po dawnym torowisku przekazano Polskim Kolejom Państwowym. Spółka chce teraz porozumieć się z zarządcą infrastruktury liniowej, by umożliwić wznowienie przewozów po wieloletniej przerwie.
PKP PLK: Kępno – Oleśnica do modernizacji. Czy będą środki z KPO?
Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na zaprojektowanie i wykonanie modernizacji odcinka linii 181 między Kępnem a Oleśnicą. 47-kilometrowy fragment ma zostać zelektryfikowany. Oferty można składać do 7 lutego.
Dolnośląskie. Do Bielawy docelowo przez Niemczę i Piławę Górną
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei otrzymała 19 ofert na rewitalizację prawie połowy linii kolejowej 310, na odcinku pomiędzy Łagiewnikami Dzierżoniowskimi a Piławą Górną. Niestety wszystkie oferty przekraczają budżet zamawiającego. Województwo zapowiada, że docelowo linią 310 mają kursować pociągi do Bielawy. Do przodu posunęła się również kwestia rewitalizacji linii do Karpacza, bowiem DSDiK właśnie wybrała firmę, która dokona rozbiórki starego torowiska.
Podpisano umowy na rewitalizację linii kolejowych w ramach programu Kolej Plus
Rewitalizacja linii kolejowych na odcinkach Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój i Zgorzelec – Bogatynia oraz budowa bazy infrastruktury do uruchomienia Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej są przedmiotem trzech umów podpisanych we wtorek w ramach rządowego programu Kolej Plus. Całkowita wartość tych inwestycji to 800 mln zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum