Przeczytaj wydane w tej sprawie odpowiednie przepisy wykonawcze które to regulują.
Generalnie do zawodów związanych z ruchem pociągów wymagana jest I-a kategoria zdrowia - okulary możesz mieć później po np następnych badaniach okresowych jeżeli wada wzroku Cię nie zdyskwalifikuje poza wytyczne ustawy. Inaczej : gdy się przyjmujesz to przepisy dla Ciebie odnośnie zdrowia są bardziej surowsze.
Witajcie!
Po 3 miesiącach szkoleń, praktyk w manewrach, praktyk w drogówce, mam manewrowego i jestem bardzo z tego zadowolony;) A płaca nie najgorsza Szukajcie u prywaciarzy.
Dzisiaj w Poznaniu odbył się test oraz rozmowy kwalifikacyjne na stanowisko kasjer biletowy. Przyznam się szczerze że nie sądziłem że będzie to aż taki przesiew. Zaproszonych było około 30osób, a był to już drugi dzień rekrutacji Po samym teście-egzaminie spora część osób odpadła, następnie odbyły się rozmowy z udziałem pracowników z Warszawy.
Ale mam bardzo ważne pytanie. Jeśli zostanę kasjerem to jakie mam szanse pracować w drużynach konduktorskich? Bo kurs na kasjera jest podobno podobny o ile nie taki sam jak na konduktora? Proszę o odpowiedz bo to dla mnie bardzo ważne.
Kierowca pociągu to po kolejowemu Maszynista Też zamierzam się kształcić w tym kierunku. Chcę iść do Technikum Elektrycznego które da przygotowanie do kierowania pojazdów kolejowych o napędzie elektrycznym. A póki co to proponuję już uczyć się E1 i jeździć na symualtorach. Ja jeżdżę EN57 na Maszynie, baaaardzo realistycznie opanowałem już zatrzymywanie się w peronach
_________________ 2012 - 16464 km
2013 - 25289 km
2014 - 03715 km
W 2007 i 2008 r. PLK, Zakład Linii Kolejowych w Gliwicach miał nabór pracowników na stanowiska związane z prowadzeniem ruchu kolejowego oraz utrzymaniem torów. Przyjęto wtedy sporo nowych pracowników, w tym mnie od razu na nastawniczego. Teraz po 2 latach jestem w trakcie szkolenia na dyżurnego ruchu. Ponadto dofinansowują studia zaoczne na kierunku Transport. Do tego zniżki przejazdowe, tylko lepszej wypłaty brakuje. Pasjonatem kolei jestem od wielu lat i na dzień dzisiejszy kolej mi się nie znudziła pomimo absurdów na PKP.
Jak była zgoda centrali w Warszawie to przyjmowali. Teraz dalej by się młodzi przydali, bo średnia wieku dyżurnych ruchu, nastawniczych, dróżników, toromistrzów i automatyków sprawia, że co roku na emeryturę odchodzą rzesze ludzi. Jednak wraz z nadejściem kryzysu centrala cofnęła zgodę i w tym roku na przyjęcia nie ma szans.
Jednak polecam złożenie dokumentów i czekanie na odpowiedź, bo są szanse w przyszłym roku. Wtedy mają zadzwonić, ale dobrze jest się przypominać raz na jakiś czas.
Co ważne jak były przyjęcia to nie były potrzebne żadne znajomości. Przyjmowano na podstawie CV i rozmowy kwalifikacyjnej. Potem dawano skierowanie na badania zdrowotne i w zależności od ich wyniku przyjmowano do pracy lub nie.
Na dyżurnego ruchu i nastawniczego wymagane średnie wykształcenie. Oczywiście Technikum Kolejowe mile widziane, ale nie jest koniecznością. Szkolenie, którego długość zależy od tego czy ktoś jest po kolejówce czy nie, przeprowadza PLK na swój koszt i w jego czasie płaci minimalną krajową.
Witam! Pytanie o badania lekarskie(przyjęcie do plk,w ruchu) Wzrok,słuch i jakie jeszcze szczegółowe? Czy lekarz to zwykły od medycyny pracy czy jakiś kolejowy doktor
Poziom cholesterolu, cukru itd. we krwi. Ciśnienie krwi, EKG, rentgen płuc oraz psychotesty.
PLK zawsze daje skierowanie do kolejowej medycyny pracy. Czy na te stanowiska mogą badać zwykłe przychodnie medycyny pracy to nie wiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum