IZ Zielona Góra ogłosił przetarg na konserwację i utrzymanie rozjazdów na swoich dwóch sekcjach.
Prosta droga do pozbycia się większości ze służby drogowej czy takie kolosalne braki w zatrudnieniu?
_________________ człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Witam,
aktualnie jestem w 2 klasie LO w Toruniu i chciałbym się dowiedzieć jak po jego ukończeniu mógłbym dostać prace w PKP. Najbardziej interesuje mnie praca konduktora, jakieś kursy, szkolenia, jakie trzeba ukończyć.
Byłbym wdzięczny za pomoc.
pawel94, nie zrozumiałeś mej ironii - chodziło mi o to że nie ma czegoś takiego jak w dosłownym tłumaczeniu kierowca pociągu tylko maszynista, oczywiście tak jak gajdzik napisał na dzień dzisiejszy najlepszy wybór to takie technikum
_________________ Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
@sevemen masz w Toruniu firmę organizującą szkolenia z branży kolejowej we wszystkich zawodach mieści się w budynku dworca wschodniego nazywa się Hagans Logistic można robić kursy na własną rękę trochę to kosztuje ale tak najszybciej znajdziesz prace na kolei
Podobno szykują się przyjęcia do Cargo. Pierwszeństwo mają mieć maszyniści którzy w tamtym roku przeszli do innych spółek. Bliższych szczegółów nie znam
Mam pytanie ile zarabia maszynista i pomocnik maszynisty W ICC??? łatwa jest taka praca?? czy po szkączeniu technikum drogownictwa moge zostać maszynistą??
Witam, mam na imię Piotrek i jestem w ostatniej klasie gimnazjum. Stoję obecnie przed wyborem szkoły średniej, w przyszłości docelowo chcę zostać maszynistą lokomotyw elektrycznych w PKP. W moim mieście tj. Sosnowcu mam technikum, które kształci w następujących kierunkach:
-Technik Transportu Kolejowego
-Technik Elektroenergetyk Transportu Szynowego.
I tu nasuwa się pytanie, czy konieczne jest do późniejszego przyjęcia do pracy na stanowisku mechanika w lokomotywowni, a później pomocnika ukończenie kierunku elektroenergetyka, czy wystarczy technik transportu kolejowego. Chciałbym pójść na ten drugi, gdyż tam oprócz budowy lokomotyw poznaje się też obsługę nastawni itd., ale boję się czy to nie przekreśli możliwości starania się o pracę jako maszynista. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Z tego co pamiętam do awansu na mechanika trzeba będzie przejeździć więcej kilometrów jako pomocnik, niż w przypadku technikum mechanicznego/elektrycznego. Chyba jednak lepsze byłoby "zwykłe" technikum elektryczne, bo jeżeli akurat nie będzie pracy dla maszynisty - zawsze będzie można poczekać na lepsze czasy pracując jako elektryk.
Jedyny problem jest w tym, że od dwóch lat nie udało uruchomić się klasy technik elektroenergetyk transportu szynowego, gdyż była zbyt mała liczba chętnych. Czyli technik transportu kolejowego wystarczy?
Nie mówiłem tutaj o elektroenergetyku transportu kolejowego, ale o zwyczajnym elektryku. To, że w szkole niewiele (jeśli w ogóle) dowiesz się o lokomotywie, to nic nie szkodzi - i tak wszystkiego nauczą na kursie i podczas praktyk w warsztacie. A właśnie taki tytuł zawodowy daje możliwość znacznie szybszego awansu na maszynistę - technik transportu kolejowego będzie musiał przejeździć 15 tysięcy kilometrów po lewej stronie, zanim zacznie w ogóle myśleć o prowadzeniu lokomotywy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum