Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 267, 268, 269  Następny
Pociągi REGIO i interREGIO
Autor Wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 16-04-2009, 17:42    Odpowiedz z cytatem

Kolejarz_IC, może masz rację. Nie wiem co PR Wrocław trzyma po krzakach. Nie zmienia to jednak faktu, że PR-y zostały ograbione przez PKP S.A. na rzecz PKP IC z najlepszego taboru i ten tabor mógłby być wykorzystany w postaci InterRegio w miejsce likwidowanych przez PKP IC pociągów pospiesznych.

_________________
Argumentum ad personam = BAN
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

danex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 17-04-2009, 07:04    Odpowiedz z cytatem

Czekam na InterRegio między Olsztynem a Poznaniem w miejscu pospiesznego Śniardwy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 17-04-2009, 18:30    Odpowiedz z cytatem

danex jestem za ten pociąg powinien wrócić Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 21-04-2009, 10:27   Wasiak: PKP Intercity będzie bronić swoich interesów Odpowiedz z cytatem

W rozmowie na antenie TOK FM, Maria Wasiak, członek zarządu PKP SA, mówiła wczoraj m.in. o przewozach dalekobieżnych świadczonych przez PKP PR. - Nie zamierzam odradzać PKP PR takiej działalności, jak najbardziej mogą ją podejmować, będą się musieli tylko liczyć z tym, że Intercity, jako, mam nadzieję w ciągu 2 lat, częściowo prywatny podmiot, również będzie bronić na zasadzie konkurencji swoich interesów - powiedziała.

Na pytanie Grzegorza Chlasty, w jaki sposób Intercity może bronić swoich interesów, Maria Wasiak odpowiedziała: - Pierwsze co się sprawdza, to to, czy ktoś konkuruje na uczciwych zasadach, tzn. czy nie wykonuje przewozu dopłacanego i w ten sposób konkuruje w sposób niedopuszczalny. Ale od tego jest UOKiK, a nie PKP SA - stwierdziła.

W rozmowie brał także udział Adrian Furgalski, dyrektor w ZDG TOR. - To przedstawiciel PKP Intercity powiedział, że to co robią PR uruchamiając połączenie Warszawa - Białystok to dezorganizacja reformy na kolei. Mieliśmy prawo odnieść się do tego i powiedzieć, że wcale nie - powiedział, komentując reakcje na wywiad przeprowadzony z nim przez TOK FM 15 kwietnia.

- Jest pewna pula pieniędzy co roku, ok. 230 mln zł, to była poprzednio dotacja dla Przewozów Regionalnych na właśnie pokrycie deficytu wynikającego z uruchomienia tych połączeń, dzisiaj to jest w Intercity, ale nigdzie w strategii rządowej, w żadnym dokumencie nie ma zakazu, żeby Przewozy Regionalne uruchamiały tego typu połączenia - podkreślił Furgalski, który wypowiedział się także na temat tego, w jaki sposób sytuacja PKP PR oceniana jest obecnie przez marszałków. - W ubiegłym tygodniu na Europejskim Kongresie Gospodarczym dosyć nieprzychylnie [marszałkowie] wypowiadali się o tej reformie. Takie najdelikatniejsze słowo to była "absurdalna" reforma, kiedy jedną wielką spółkę wciska się szesnastu udziałowcom - powiedział Furgalski.

Maria Wasiak zareagowała także na krytykę PKP SA, opisywanej jako spółka o przeroście zatrudnienia. - Tym jestem zbulwersowana, że przypisuje nam się jakieś wredne intencje, że chcemy samych złych rzeczy - stwierdziła. Na pytanie Chlasty, ile jest obecnie spółek w Grupie, odpowiedziała: - W skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym jest 10 spółek. Ale to jest bardzo duża liczba osób, bardzo duża liczba działalności i nie jest to nic wstrząsającego, w Niemczech jest tych spółek o wiele więcej. U nas w centrali, w PKP SA rzeczywiście pracuje ponad 3 tys. osób, ale to nie jest administracja, sama "głowa" liczy sobie trzysta kilkadziesiąt osób. Cała reszta to są oddziały, które obsługują nieruchomości rozsiane po całej Polsce. Obecnie zostało nam jeszcze 30 tys. mieszkań, jeszcze parę lat temu mieliśmy 100 tys. mieszkań, które w międzyczasie zostały sprzedane i zagospodarowane. Obsługujemy ogromne archiwum, gdzie jest ponad 3 mln akt osobowych, z czego wydaje się kilkadziesiąt tysięcy rocznie zaświadczeń o stażu pracy, tam jest kilkadziesiąt osób zatrudnionych. Także podawanie takich informacji, że jest jakaś zbędna "czapa", która się niczym nie zajmuje i nikt nie wie, o co chodzi, jest jakimś nadużyciem - stwierdziła Maria Wasiak.

Posłuchaj audycji radiowej..

źródło Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 22-04-2009, 16:31    Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne powiozą ze stolicy do Łodzi

Dwa lub trzy nowe pociągi (jeszcze ustala się ich liczbę) będą kursować z Łodzi do Warszawy. Zakład Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi wspólnie z Urzędem Marszałkowskim planuje wprowadzić do rozkładu jazdy połączenia nazwane Inter Regio od 1 czerwca.

Stałyby się konkurencją dla pociągów kursujących do stolicy, które w ubiegłym roku przejęła spółka PKP Intercity.

- Składy będą się zatrzymywać na głównych stacjach, czas podróży będzie więc porównywalny. Komfort jazdy też. Na trasę zostaną skierowane zmodernizowane składy takie, jak kursują na liniach podmiejskich, ale z wygodnymi, tapicerowanymi siedzeniami - mówi Iwona Jendrychowska, naczelnik działu marketingu.

Cena biletu również będzie konkurencyjna - w pociągach Inter Regio wyniesie 25 zł, podczas gdy w Intercity - 32 zł. Trwają jeszcze rozmowy co do godzin odjazdów pociągów z Łodzi i Warszawy.

źródło: naszemiasto.pl

_________________
Argumentum ad personam = BAN
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 22-04-2009, 18:34    Odpowiedz z cytatem

przydało by się kilka takich na trasie Poznań- Warszawa. Jeden taki ruszy po 30.04 jednak tylko na jakiś czas do końca maja ,ale nie pojedzie już w wakacje ,a po nich kursować będzie tylko w piątki i niedziele. powinien być codziennie bo inaczej takie połączenie nie ma sensu ,a co dalej z nim nie wiadomo. Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 23-04-2009, 22:53    Odpowiedz z cytatem

Dużo tańsza jazda koleją do Warszawy

Za 38 zł do stolicy będziemy mogli pojechać pociągiem już 30 kwietnia. W planach także tanie bilety do Berlina.

Dwie kolejowe spółki - Przewozy Regionalne i Intercity - zaczynają walkę o pasażerów. To bardzo dobra wiadomość dla podróżnych. Z Poznania taniej pojedziemy do Warszawy, Krakowa, a może i do Berlina.

Przewozy Regionalne będą konkurować z PKP Intercity o pasażerów na dłuższych trasach.

Na razie pod nową marką InterRegio uruchomiono eksperymentalnie połączenie Warszawa - Białystok, ale jeszcze przed długim majowym weekendem ich liczba wzrośnie. Czas przejazdu ma być zbliżony do połączeń pospiesznych. Komfort - nieco gorszy, bo Przewozy Regionalne nie mają wagonów przystosowanych do dalekich podróży. Ale te niedogodności rekompensować mają niższe ceny biletów.

Poznań-Warszawa za 38 zł

Pierwszym połączeniem InterRegio będzie bezpośredni pociąg z Poznania do Warszawy. Debiut: 30 kwietnia. Czas podróży: dłuższy o godzinę niż InterCity. Bilet: trzykrotnie tańszy. Za normalny zapłacimy 38,50 zł (w InterCity - 107 zł plus 25 zł za miejscówkę).

InterRegio to oferta atrakcyjna dla tych, którzy dotychczas nie mieli bezpośredniego połączenia ze stolicą. Pociąg będzie zatrzymywał się w czterech wielkopolskich miastach: Wrześni, Słupcy, Koninie, Kole i Kutnie. Na początku ma kursować tylko w piątki i niedziele, ale w wakacje - codziennie (za wyjątkiem sobót).

W wakacje InterRegio ma jeździć również do Gdyni (jeden pociąg) i Olsztyna (dwa lub trzy). W wakacje przez Poznań przejeżdżać będzie także InterRegio z Krakowa do Świnoujścia.

Poznań-Berlin za 15 euro

Plany Przewozów Regionalnych idą jeszcze dalej. Jeśli negocjacje z niemiecką koleją regionalną DB Regio i Związkiem Komunikacyjnym Berlin - Brandenburgia zakończą się sukcesem, w grudniowym rozkładzie jazdy może pojawić się nowy pociąg z Poznania do Poczdamu przez Berlin.

- Mamy zarezerwowane pieniądze na dofinansowanie takiego połączenia - mówi Jerzy Kriger, dyrektor departamentu transportu Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego.

Wielkopolski samorząd chce, by cena biletu nie przekraczała 15 euro (według obecnego kursu - 66 zł). Teraz podróż pociągiem Berlin-Warszawa-Express (EuroCity) kosztuje 33 euro (145 zł).

- W Berlinie mieszka 150 tys. Polaków. To powinna być dla nich atrakcyjna oferta - mówi Kriger.

Skąd te manewry?

Dlaczego Przewozy Regionalne wprowadzają dłuższe połączenia?

Reforma, która weszła w życie w grudniu ub.r., zakładała prosty podział: Intercity przejmuje połączenia pospieszne, a Przewozy Regionalne, które stały się własnością marszałków, mają wozić pasażerów tylko na regionalnych trasach.

Okazało się jednak, że bez pociągów pospiesznych Przewozy Regionalne co miesiąc przynoszą wielomilionowe straty. Aby się ratować, spółka postanowiła odzyskać pasażerów i uruchomić dłuższe połączenia, na których może zarobić.

Intercity kontratakuje

A co na to PKP Intercity? Rzecznik spółki odpowiada, że reforma miała uporządkować sytuację na kolei, a uruchamianie tras dalekobieżnych przez Przewozy Regionalne ją dezorganizuje.

Ale InterCity także szykuje się do walki o klienta. Już teraz wprowadziło specjalną ofertę dla pasażerów pociągu TLK "Starosta" z Poznania do Warszawy i z powrotem. Do grudnia będzie można podróżować na tej trasie za 29 zł. Pula promocyjnych biletów jest jednak ograniczona.

Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 24-04-2009, 08:41    Odpowiedz z cytatem

Wazna informacja. Widac ze w PR kieruja sie glosem 'ludu'. Od 30 kwietnia w pociagach InterRegio beda honorowane bilety turystyczne oraz RegioKarnety.
Wiecej o zmianach taryfowych tutaj

http://www.pr.pkp.pl/img_in//IR/WARUNKI%20TARYFOWE%20IR%2020090430.pdf

Niewatpliwie dobra to informacja przed dlugim weekendem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 24-04-2009, 11:03    Odpowiedz z cytatem

I coś jeszcze...

http://www.pr.pkp.pl/img_in//OFERTY/Bilet%20PLUS.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-04-2009, 16:05   

Jestem w szoku. Pozytywnym szoku rzecz jasna. Brawa dla PKP PR, Inter Regio to krok we właściwą stronę! Widać, że w PKP PR są ludzie trzeźwo i racjonalnie myślący i że nie brakuje tam fachowców. Jednym słowem: spółka ma potencjał, potrzebne są tylko gruntowne zmiany i reformy.
A PIC niech się uczy do PR. Smile Zresztą bez żalu dla PIC-u. Smile Najbardziej podobają mi się głupoty, jakie Pan (niedo)rzecznik wygaduje na temat Inter Regio: "Rzecznik spółki odpowiada, że reforma miała uporządkować sytuację na kolei, a uruchamianie tras dalekobieżnych przez Przewozy Regionalne ją dezorganizuje". Dobre. Smile Pozdrawiam Pana rzecznika i poproszę o więcej takich kawałków, bo ubaw mam z tego od rana! :
Powrót do góry

Wielkopolanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 24-04-2009, 16:17    Odpowiedz z cytatem

Tylko że zamiast EX "Goplany" z Warszawy do Poznania latem jeździ za niego IR. Gdyby ten pociąg IR jeździł cały rok wtedy byłaby konkurencja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 24-04-2009, 16:37    Odpowiedz z cytatem

Ten IR fajna rzecz ,ale nie ma co się podniecać bo nie będzie jeździć regularnie Sad będzie kursował w dniu 30.04 potem od 2 do 21.05 a po wakacjach w piątki i niedzielę. Bilet np z Wrześni dziś byłem pytać się w kasie będzie do Warszawy kosztować 43 zł z Poznania ciut więcej.Tak jak zwykły pospiech, a np. TLK kosztuje 49zł( wraz z miejscówką - 5zł) Pociąg IR wyruszy z Poznania o 13.36 i pojedzie przez Wrześnię, Słupcę , Koło , Kutno do Warszawy Centralnej dotrze po 17.15 a na Wschodnim będzie o 17.27 , postoi tam godzinę i wracać będzie po godz. 18 i po 22 drugiej będzie z powrotem w Poznaniu
Trzeba będzie skrzyknąć ludzi by pisali listy i maile do Pr-ów i marszałka województwa by ten IR jeździł codziennie cały rok. Ja napisałem maila jakieś dwa tyg. temu do PR-ów , nie odpisali..
taki IR mógłby do z Poznania do Warszawy jechać też ok 8 rano, oczywiście codziennie Smile Kto jest za?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rev Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2007

PostWysłany: 24-04-2009, 21:41    Odpowiedz z cytatem

Rafaello1973 napisał/a:
Bilet np z Wrześni dziś byłem pytać się w kasie będzie do Warszawy kosztować 43 zł

Ach te panie w kasie.
Bilet normalny Września-Warszawa Centr. wg taryfy specjalnej obowiązującej w IR kosztuje 34,50 zł; ulgowy 37% 21,73 zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 27-04-2009, 15:23    Odpowiedz z cytatem

Więcej połączeń InterRegio przed weekendem majowym

Przed „długim weekendem” majowym rozrasta się sieć połączeń interREGIO. To pociągi Przewozów Regionalnych, którym nie można odmówić dwóch poważnych atutów: niskiej ceny i krótkiego czasu podróży.

Można się będzie o tym przekonać na trasach z Krakowa do Wrocławia, Rzeszowa i Przemyśla oraz z Warszawy do Poznania i Białegostoku. Z pociągów będą mogli korzystać podróżni z wykupionym Biletem Turystycznym, REGIO Karnetem lub biletami abonamentowymi.

– Ofertę interREGIO kierujemy do pasażerów przemierzających dłuższe trasy, którzy wybierając środek transportu kierują się ceną – tłumaczy Tomasz Moraczewski, dyrektor handlowy PKP Przewozy Regionalne. – Zarówno ceny biletów na te pociągi, jak i czas ich przejazdu są bardzo konkurencyjne wobec pociągów wyższych kategorii, a jednocześnie połączenia te stanowią uzupełnienie oferty przewozowej dla mniej zamożnych pasażerów.

I tak z Wrocławia do Krakowa pociągi IR dojadą w 4 godziny i 20 minut, tj. o 20 minut krócej od najszybszych pociągów pospiesznych i tylko kilka minut dłużej od pociągu EuroCity. Cena biletu normalnego w pociągu interREGIO na tej trasie to tylko 34,50 zł. Na trasie dłuższej – z Wrocławia do Rzeszowa konkurencyjność interREGIO jest jeszcze bardziej widoczna. Nasz pociąg z ceną 42 zł dotrze w 6,5 godziny, czyli o ok. 40 minut szybciej od pociągów pospiesznych. Podobnie jest w relacji Kraków – Przemyśl (cena 34,50 zł), dla której rozkład IR przewiduje ok. 3 godzin i 40 minut, czyli czas osiągany przez ekspresy.

Równie atrakcyjnie wypadają pociągi interREGIO wyjeżdżające z Warszawy. Połączenie do Poznania za 38,50 zł w czasie ok. 3 godzin i 20 minut to rezultat rzadko osiągany przez konkurencyjne Tanie Linie Kolejowe. A kursujący już od marca pociąg do Białegostoku, który dociera do celu dokładnie w 2,5 godziny, już zyskał wiernych pasażerów chwalących sobie przystępną cenę (bilet normalny za 28 zł).

Połączenia interREGIO będą uruchamiane w weekendy. Wyjątkowo pociągi te pojadą już w czwartek 30 kwietnia z myślą o podróżnych ruszających na majowy wypoczynek. Będą z nich mogli korzystać podróżni z wykupionym Biletem Turystycznym, REGIO Karnetem, biletami abonamentowymi na pociągi pospieszne PKP PR (Bilet na 5-kę i Szczęśliwa 13-ka) lub biletami sieciowymi imiennymi PKP Przewozy Regionalne.

źródło: PKP PR

_________________
Argumentum ad personam = BAN
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Piottr Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Mar 2008
Skąd: Wilanów Wąsk

PostWysłany: 27-04-2009, 16:26    Odpowiedz z cytatem

Więcej pociągów osobowych dalekobieżnych przy tej samej liczbie taboru co teraz?
Oczywiście, jest to możliwe, i to w sposób bezinwestycyjny. Ta magiczna metoda to:
Łączenie relacji istniejących pociągów osobowych.
Nie wymaga to zmiany planu obiegów drużyn konduktorskich oraz maszynistów - po prostu się zamienią pociągami na stacji na której dotychczas kończyły bieg łączone pociągi.
Nie wymaga przekazywania taboru pomiędzy oddziałami wojewódzkimi - jednostka która wyjechała na noc poza swoje województwo jutro wróci do macierzystej lokomotywowni. A serwisowanie taboru jest rozliczane na zasadzie wzajemności.

Co otrzymujemy w zamian? Może nie nowe połączenia Interregio o podwyższonej prędkości - a powrót do dalekobieżnych pociągów osobowych, zresztą mamy już takie pociągi teraz z Wrocławia do Kamienia Pomorskiego na przykład.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 269 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 267, 268, 269  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl