Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 267, 268, 269  Następny
Pociągi REGIO i interREGIO
Autor Wiadomość

mozambikpl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2009
Skąd: Gorlice

PostWysłany: 02-06-2009, 18:13    Odpowiedz z cytatem

ale w rozkładzie są już ujęte od 26 czerwca np z wrocławia do zakopca i do przemysla widziałem dwa i to pisze ze codziennie kursują, może żle przeczytałem, może cos pisało inaczej. ale jest jakiś pociąg (ma byc) osobowy (nie zaden IR) i pisze ze z taryfą albo ceną specjalną i on od 26czerwca ma jezdzic do wrocławia i to z przemysla i sie zastanawiam co to za taryfa specjalna jezeli jest oznaczony jako zwykła osobówka
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 02-06-2009, 18:36    Odpowiedz z cytatem

Błąd HAF-sa. Taryfa specjalna, to ta która obowiązuje w pociągach IR.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 02-06-2009, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Z rozkładu zniknęły tylko niektóre IR. Obawiam się, że to jednak nie przypadek, ani żaden błąd. A jak jest naprawdę przekoanmy się jutro Very Happy .

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mozambikpl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2009
Skąd: Gorlice

PostWysłany: 04-06-2009, 15:52    Odpowiedz z cytatem

na forum i na różnych stronach czytałem że info będzie w środę 03.06.09 czyli wczoraj i czy to spotkanie jeszcze trwa? czy to jakieś konklawe że nie wypuszczą ich do momentu kiedy nie ustalą jakiejś rzeczy i nie pojawi się biały dym? jak tak dalej będzie do na pytanie o IR władza (pieszczotliwie nazywana betonem) będzie odpowiadać "jakie IR?"
czy nikt nie ma jakiś informacji nowszych?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grzesiu24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sty 2009

PostWysłany: 04-06-2009, 16:03    Odpowiedz z cytatem

Tomasz Moraczewski - nowym prezesem PKP Przewozy Regionalne
Jak się nieoficjalnie dowiedziała redakcja czasopisma Transport i
Komunikacja, Jerzy Krygier, któremu 7 kwietnia zostały powierzone obowiązki
prezesa zarządu został odwołany w dniu dzisiejszym przez Radę Nadzorczą . Na
jego miejsce został powołany Tomasz Moraczewski dotychczasowy członek
zarządu i dyrektor handlowy.
Wygląda wiec na to iż wygrała opcja utrzymania silnego, spójnego i
dynamicznego przedsiębiorstwa przewozowego w całości z częściowym
przekazaniem kompetencji do zakładów a także rozwoju sieci tanich połączeń
interREGIO.
źródło: http://www.transport-komunikacja.pl

_________________
Kolej to najlepszy środek transportu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 04-06-2009, 17:01    Odpowiedz z cytatem

IR miedzy Warszawa a Krakowem pojada. Lada chwila na stronie PR bedzie stosowny komunikat. Decyzja zostala podjeta dzis a rzeczone IR ponownie sa w Hafasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 04-06-2009, 19:10    Odpowiedz z cytatem

Sensacja: na kolei konkurują o pasażerów

Skrót PKP w nazwie PKP Przewozy Regionalne funkcjonuje już tylko siłą rozpędu - z narodowym przewoźnikiem spółka nie ma nic wspólnego, bo 1 stycznia PKP PR przekazano samorządom wojewódzkim.

Ale najpierw odchudzono o najbardziej dochodową część, czyli pociągi pospieszne. Te trafiły do PKP Intercity.

Szybko okazało się, że dotacja przekazywana PKP PR przez marszałków województw nie bilansuje strat. Dlatego firma szuka zarobku: uruchamia pociągi typu InterRegio z niższą niż w pośpiesznych PKP IC taryfą. Atrakcyjne ceny biletów mają przyciągnąć pasażerów, ale i być rekompensatą za niższy standard. Bo Intercity wraz z pociągami pospiesznymi przejęło wagony i PKP PR dysponuje głównie jednostkami elektrycznymi.

Pierwszy InterRegio ruszył 1 marca z Warszawy do Białegostoku z ceną 28 zł (w PKP IC 36 zł); następny to Poznań - Warszawa (38,50 zł, trzykrotnie taniej niż w ekspresach!). Ale prawdziwe "tąpnięcie" nastąpiło w poniedziałek. Na obciążonej trasie z Warszawa-Łódź, gdzie pociągi kursowały już co godzinę, PKP PR uruchomił dodatkowe trzy pary. PKP IC nie pozostało dłużne i dołożyło dwie swoje - tak więc jednego dnia przybyło dziesięć pociągów! Również 1 lipca w pojawiły się InterRegio Poznań - Olsztyn i Bydgoszcz - Warszawa.

A w piątek miał ruszyć pierwszy tego typu pociąg przejeżdżający przez Częstochowę: Warszawa (godz. 12.28) - Częstochowa (15.25) - Kraków (17.54).

- Na 100 proc. nie potrafię powiedzieć, czy pociąg zacznie jeździć w piątek, czy później. Technicznie jesteśmy przygotowani, ale decyzję podejmą urzędy marszałkowskie [udziałowcy PKP PR - przyp. red.] - powiedział nam rzecznik PKP PR Piotr Olszewski. Spółka nie wydała dotąd żadnego komunikatu, za to pociąg nagle znikł z elektronicznego rozkładu jazdy. Lecz nadal figuruje w tzw. poprawkach do rozkładu rocznego.

Branżowy portal www.rynek-kolejowy.pl podał, że w łonie zarządu spółki PKP PR są rozbieżności co do celowości uruchamiania InterRegio: przeciwny konkurowaniu z Intercity jest p.o. prezesa Jerzy Kriger. A na kolejowych forach huczy, że PKP IC dąży do ograniczenia ekspansji konkurenta, obawiając się, że efektem walki o pasażerów będą obniżki cen biletów.

Tymczasem w oficjalnych deklaracjach PKP PR podtrzymuje, że połączenie Warszawa - Kraków (przez Częstochowę) wcześniej czy później będzie. Wymienia też kolejne relacje InterRegio, np. od września Łódź - Częstochowa - Kraków. Pociąg kursowałby z myślą o studentach: w piątkowe i niedzielne popołudnia.

Źródło: Gazeta Wyborcza Częstochowa

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-06-2009, 12:31    Odpowiedz z cytatem

Drugi IR z Krakowa do Warszawy odjechał szczęśliwie. Frekwencja moim okiem około 50%
http://www.youtube.com/watch?v=unFcO_T0tdc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 05-06-2009, 13:38    Odpowiedz z cytatem

PKP PR wstrzymały kursowanie pociągu IR z Poznania do Warszawy który miał jechać po 1.06, po godz.8 już był on w rozkładzie jazdy już go media lokalne ogłosiły, nawet ludzie lecieli we Wrześni w poniedziałek po bilety,a t u klops prawdopodobnie pojedzie 21.o6 ,ale mam podejrzenia w Urzędzie Marszałkowskim woj, wielkopolskiego są krety działające na rzecz IC. Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sopek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2007

PostWysłany: 05-06-2009, 15:45    Odpowiedz z cytatem

PIERWSZY interREGIO Warszawa-Kraków



Pasażerów trochę było, mimo dłuższego czasu przejazdu i trasy, oraz niepewności rozkładu.

_________________
https://kolejowyportal.pl
https://www.facebook.com/kolejowyportal
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Robikon Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2008
Skąd: Legnica

PostWysłany: 05-06-2009, 16:53    Odpowiedz z cytatem

A może niech poprawią ofertę regionalna w województwach bo ta zupełnie leży.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 05-06-2009, 17:26    Odpowiedz z cytatem

Wojna marszałków w Przewozach Regionalnych

Samorządy, do których należy kolejowy przewoźnik, zamiast zabrać się za reformowanie spółki, podzieliły się na dwa skłócone obozy.

Jerzy Kriger, od 7 kwietnia tymczasowo pełniący obowiązki prezesa spółki PKP Przewozy Regionalne, pożegnał się ze stanowiskiem. Na jego miejsce rada nadzorcza powołała Tomasza Moraczewskiego, dotychczasowego dyrektora ds. handlowych.

– Spółka będzie się dynamicznie rozwijać, ale nie zapomnimy o zmianie złego modelu funkcjonowania – zapowiada Tomasz Moraczewski.

Jerzy Kriger obronił stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej.

Wybór na stanowisko prezesa PKP PR Tomasza Moraczewskiego oznacza zwycięstwo koncepcji, według której samorządowa spółka powinna skutecznie rywalizować z PKP Intercity w połączeniach na długich trasach. Żaden z popierających wojnę z komercyjnym przewoźnikiem nie chce tego powiedzieć pod nazwiskiem, ale ma to być odwet za przejęcie najlepszego taboru przez IC podczas usamorządowienia spółki, bez względu na koszty.

– Czasy monopolu już się skończyły. To potrzebne mieszkańcom połączenia – uzasadnia pomysł uruchomienia kilkunastu pociągów InterRegio Zbigniew Szczygieł, wicemarszałek Dolnego Śląska.

To nowa marka tanich połączeń dla pasażerów, którzy bardziej od wygody i czasu przejazdu cenią sobie własną kieszeń. Na przykład bilet na podróż z Poznania do Olsztyna kosztuje 38,5 zł, czyli co najmniej dwa razy taniej niż w PKP Intercity. Pasażerowie są więc zadowoleni. Jak jednak pokazują szacunki spółki, nowe połączenia są w 20 proc. deficytowe.

Jerzy Kriger od początku był jednak niechętny uruchamianiu nowych połączeń. Dla niego oznacza to zerwanie umowy z rządem na przekazanie spółce 7,5 mld zł na nowy tabor.

– Warunkiem zapisania pieniędzy było zaprzestanie konkurowania z IC na długich trasach. Co będzie, jeśli pieniądze zostaną nam odebrane? – pyta Jerzy Kriger.

Źródło: Gazeta Prawna

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-06-2009, 18:53    Odpowiedz z cytatem

To zarobimy na nowy tabor. Po rozreklamowaniu IR Kraków - Warszawa będą miały niezły zysk.
Nowy tabor niech rząd kupi PKP IC, a PR odda EP07-10xx, kilkanaście wagonów i ED-74 (połączenia do Łodzi mogłyby funkcjonować jako międzymiastowa komunikacja PR).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kamis
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-06-2009, 19:58   

Czy ja dobrze widzę, że zaczyna w Polsce rosnąć konkurencja i dzięki temu będzie trochę lepiej i wygodniej? Laughing Nie mogę w to uwierzyć, jeśli chodzi o betoniarskie PKP PR - widocznie są do tego zmuszeni mimo własnej woli, jeśli chcą dalej działać Wink.

Pozdrawiam
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-06-2009, 20:52   

Cytat:
PKP PR


To już nie są PKP Przewozy Regionalne, to są Przewozy Regionalne.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 19 z 269 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 267, 268, 269  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl