Jak narazie IR nie jest konkurentem dla posp Bałtyk. Na Bałtyku co prawda jeźdzą 4 wagony ale zazwyczaj pełne. Skład jest w miare elegancki jak na posp. a na dodatek ostatnio włączyli do niego wagon ICC bezprzedziałowy co robi furore na tym pociągu. pożyjemy zobaczymy.. Aha barwy IR są odstraszające czemu akurat czarne? hmm pozdro
Taki IR ma jak najbardziej racje bytu! Brawo! proponuje nazwę znanego pociągu przyspieszonego do Świnoujścia "Pomerania"
Osobiście widział bym wagony. Aha i pytanie, dlaczego władze PR nie chcą zrobić klasy 1 w swoich pociągach? zawsze były by to dodatkowe pieniądze dla spółki, a myślę że na takim IR Wrocław-Świnoujście cały wagon klasy 1 był by pełen. Podobnie w ED72 z Krakowa do Warszawy przez CMK.
W marcu br. Przewozy Regionalne uruchomiły pociągi nowej kategorii – interREGIO. Stanowią one dodatkową ofertę przewozową największego kolejowego przewoźnika pasażerskiego w Polsce, skierowaną do pasażerów, którzy wybierając środek transportu kierują się ceną biletu.
Pierwszy pociąg połączył Białystok i Warszawę. Za jedyne 28 zł mieszkańcy województwa podlaskiego i mazowieckiego mogą podróżować między stolicami swoich regionów. Wkrótce po uruchomieniu pociąg ten otrzymał nazwę Żubr. Dzięki akcji reklamowej Kompanii Piwowarskiej nie sposób tego pociągu nie zauważyć.
Tuż przed długim majowym weekendem interREGIO pojawiły się na trasach z Krakowa do Wrocławia, Rzeszowa i Przemyśla oraz z Warszawy do Poznania. Połączenia te - oprócz atrakcyjnej ceny - zapewniają konkurencyjny czas podróży wobec pociągów pospiesznych.
Na początku czerwca na popularnych trasach z Warszawy do Łodzi i Bydgoszczy oraz z Poznania do Olsztyna ruszyły kolejne pociągi. Na linii Warszawa – Łódź pasażerowie trzy razy dziennie podróżują nowoczesnym składem elektrycznym o nazwie Acatus. Do Bydgoszczy natomiast kursuje pociąg Brda - tę nazwę wybrali w plebiscycie czytelnicy Gazety Wyborczej. Od 5 czerwca nasze pociągi jeżdżą także po Centralnej Magistrali Kolejowej. Między Warszawą i Krakowem pasażerowie mogą skorzystać z dwóch połączeń. 11 czerwca pociągi interREGIO pojawiły się również w relacjach Łódź – Gdynia oraz Poznań – Gdynia. Od 26 czerwca planujemy uruchomienie tanich połączeń z Wrocławia do Świnoujścia i Zakopanego.
Ten pociąg ma bardzo dobre godziny kursowania i jest potrzebny również po wakacjach, jest to bardzo dobre bezpośrednie dziennie połączenie dla mieszkańców wysp Wolin i Uznam z resztą Polski ja i moi znajomi będziemy pisali do PKP o pozostawienie tego pociągu również po sezonie mam również prośbę do użytkowników forum piszcie również jeśli macie chwilę e-maile do PKP odnoście pozostawienia tego połączenia po wakacjach, będziemy wam wdzięczni. PS. Juto zrobię fotki tego składu i napiszę jaki był. Serdecznie pozdrawiam
_________________
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-06-2009, 22:36
Pasażerów, którzy chcą szybko i tanio wrócić z Warszawy do Krakowa może spotkać przykra niespodzianka. Pociąg wyjeżdżający ze stolicy po południu zamiast 200 minut jedzie ponad 300
Najszybszy sposób dostania się z Krakowa do Warszawy to przejazd pociągiem Intercity w dwie godziny 50 minut. Szybki, ale i najdroższy, bo bilet w jedną stronę kosztował 107 zł. PKP Przewozy Regionalne postanowiły być bardziej konkurencyjne. Od 5 czerwca jeżdżą po dwa składy, w których przejazd jest dużo tańszy. Podróż trwa pół godziny dłużej, a w cenie biletu Intercity można przejechać tam i z powrotem, i jeszcze zostanie na niezły obiad.
Pociągi z Krakowa wyjeżdżają o godz. 7.25 i 11.25 i mają wyłącznie wagony drugiej klasy. Pociągi z Warszawy odjeżdżają o 12.40 i 18.08. Wieczorny skład rzeczywiście jedzie trzy godziny 20 minut, ale popołudniowy już ponad pięć godzin. I tak będzie przynajmniej do końca roku.
Dlaczego? Krzysztof Szymański z wydziału kształtowania połączeń regionalnych PKP PR twierdzi, że to wina modernizacji torów Centralnej Magistrali Kolejowej między Kozłowem a Krakowem. Na tym odcinku ruch jest jednotorowy i tłok na trasie sprawia, że pociąg wyjeżdżający z Warszawy o godz. 12.40 nie mieści się w rozkładzie. Dlatego jedzie okrężną drogą przez Częstochowę.
- Zdaję sobie sprawę, że pasażerowie podróżujący z Warszawy do Krakowa nie będą korzystać z tego pociągu. Wsiądą do niego raczej podróżujący do stacji pośrednich - komentuje Szymański.
Choć pociąg nie jeździ przez CMK, to ma nazwę InterRegio zarezerwowaną dla składów korzystających z magistrali. - Może to być mylące - przyznaje Szymański.
I dodaje, że w zamian planowane jest uruchomienie kolejnej pary pociągów, które pojadą przez CMK. Odjazd z Warszawy Centralnej o godz. 7.30, przyjazd do Krakowa - 10.19. Powrót o 18.25 (21.54 w stolicy).
Modernizowany odcinek ma być gotowy pod koniec roku. - Wtedy zwiększy się przepustowość i prędkość podróżowania - zapewnia Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy Polskich Linii Kolejowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum