Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 267, 268, 269  Następny
Pociągi REGIO i interREGIO
Autor Wiadomość

PanLukasz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2009
Skąd: Posen

PostWysłany: 29-06-2009, 20:21    Odpowiedz z cytatem

Hmmm... Dziwne, bo Sitkol pokazuje to połączenie, pojawia się tylko adnotacja "połączenie niepewne - roboty torowe".

_________________
cośtam cośtam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 30-06-2009, 10:44    Odpowiedz z cytatem

A plakatowy rozkład jazdy w Krakowie na dworcu jest nieaktualny,jakies pozaklejane wyblakłe plansze ,co to PKP nie stać na drukarnię zeby parę plakatów wydrukować i zawiesić? skąd pasażer ma się dowiedziec o której ten IR jeździ jesli nie sprawdzi wczesniej na necie( pomijam dworcowe wyświetlacze które się już dawno kwalifikują do natychmiastowej wymiany bo nic na nich nie widac)...

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prezes11 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Kraków / Wrocław

PostWysłany: 30-06-2009, 11:37    Odpowiedz z cytatem

To może sprawdź sobie w plakatowym rozkładzie jazdy w internecie. Akurat malopolski p.r. ma taki stacyjny rozkład, z tego co ostatnio oglądałem to jest chyba aktualny.
Oto link : http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,malopolskie,plakaty-stacyjne.html


Ostatnio zmieniony przez prezes11 dnia 30-06-2009, 14:14, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mozambikpl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2009
Skąd: Gorlice

PostWysłany: 30-06-2009, 13:29    Odpowiedz z cytatem

no to ja juz nie wiem bo pociąg tutaj jest zaznaczony jako IR który jedzie do wrocka po 10 a w necie jest pokazany jako osobowy wg taryfy normalnej, znowu gdzies są błędy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 02-07-2009, 18:35    Odpowiedz z cytatem

WOJNA POLSKO-POLSKA

Wprowadzane przez spółkę Przewozy Regionalne połączenia InterRegio pokazały, że bilety kolejowe mogą być dużo tańsze, a pociągi nierzadko mogą jeździć szybciej niż dotychczas. Czy pociągi InterRegio opanują rynek przewozów dalekobieżnych? Czy znikną z torów?

Czytaj w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.kolej.net.pl/zbs/zbs42.pdf

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 02-07-2009, 18:48    Odpowiedz z cytatem

Jeździ, wczoraj nim jechałam. Opóźniony był ze względu na to podmycie torów w Trójmieście, ale jechał.

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 03-07-2009, 20:34    Odpowiedz z cytatem

Kraków: Koleje wojują, a do stolicy coraz taniej

Do Warszawy za 13 zł? Na wojnie cenowej między PKP Przewozy Regionalne i spółką PKP Intercity mogą skorzystać pasażerowie z Krakowa i okolic

W styczniu PKP PR zostały wydzielone z holdingu kolejowego i przeszły na własność samorządów wojewódzkich. Na polskich torach wreszcie zapanowały wolnorynkowe zasady.

Teoretycznie PKP PR powinny zajmować się tylko połączeniami lokalnymi. Za kursy między dużymi miastami miały odpowiadać PKP IC. Mimo to jeszcze w kwietniu PKP PR uruchomiły pospieszne pociągi łączące Warszawę z Bydgoszczą oraz Poznań z Trójmiastem. Ich główną zaletą była blisko dwukrotnie niższa cena za podróż niż w pociągami InterCity.

Pomysł wypalił. Przewozy Regionalne poszły więc za ciosem. Od miesiąca trasę Kraków - Warszawa pociąg pokonuje w 3 godz. i 20 minut za 38 zł.

Klienci są zadowoleni. - Przede wszystkim liczy się cena, a pozbawione przedziałów wagony wydają mi się lepszym rozwiązaniem - mówi Romualda Feldman.

Do 29 czerwca pociąg InterRegio odjeżdżał z Krakowa o godz. 7.20 i 11.25, a z Warszawy o godz. 12.40, 18.08 i 18.45. Połączenie stało się na tyle popularne, że koleje uruchomiły jeszcze dwa połączenia: o godz. 18.45 spod Wawelu i o 7.30 ze stolicy.

- Danych o sprzedaży biletów nie ujawnimy ze względu na tajemnicę handlową - twierdzi Barbara Węgrzynek z Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - Jesteśmy jednak bardzo zadowoleni z przychodów.

Konkurencja poczuła się zagrożona. Kilka dni temu ogłosiła promocję Tani Bilet. W wybranych pociągach trasę pokonamy w 2 godz. i 50 min za 19 zł, i to w klimatyzowanych wagonach. Promocja dotyczy pociągów "Bem" (wyjazd z Warszawy o godz. 9.15, z Krakowa - o godz. 18) i "Kościuszko" (wyjazd z Warszawy o godz. 7.15).

Promocja ma trwać przez wakacje, ale Paweł Ney, rzecznik IC, nie wyklucza, że oferta zostanie przedłużona. - Być może wprowadzimy jeszcze inne rozwiązania - dodaje Ney.

W kilka dni po decyzji IC Przewozy Regionalne wprowadziły kolejną promocję: Karnet - Regio. Można go kupić na każdy pociąg InterRegio. Za 79 zł dostajemy trzy przejazdy do Warszawy i z powrotem. - Oznacza to, że jeden kurs będzie kosztował 13 zł. Taki bilet będzie ważny od początku lipca do końca sierpnia - dodaje Węgrzynek.

Spółka poszła jeszcze dalej w walce o klientów. Wspólnie z liniami lotniczymi easyJet zaplanowała zsynchronizowanie połączeń. Pasażer kupuje bilet z Warszawy do Krakowa (38 zł, w karnecie 13 zł), następnie przesiada się na pociąg do lotniska w Balicach, skąd odlatuje lotem linii easyJet do Londynu, Paryża, Belfastu, Bristolu, Dortmundu, Edynburga, Liverpoolu. Wszystko po atrakcyjnej cenie, niższej niż bezpośredni lot z Warszawy.

PKP PR planują jeszcze uruchomienie bezpośredniego połączenia z Krakowa do Łodzi (od 1 września).

Źródło: Gazeta Wyborcza

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 03-07-2009, 22:11    Odpowiedz z cytatem

niech jeszcze dadzą ten IR co miał być z Poznania do wawki po 8 rano i pikuś .. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 03-07-2009, 22:21    Odpowiedz z cytatem

Mogą też uruchomić w końcu ten trzeci interREGIO Olsztyn - Poznań - Olsztyn, tylko z powrotem niech dojeżdża do Olsztyna na ok. 22/23 (wyjazd z Poznania ok. 18)!

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prezes11 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Kraków / Wrocław

PostWysłany: 05-07-2009, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Przeczytane na IC Forum a dotyczy piątku 03.07 br;
"Parę spostrzeżeń wczoraj z Krakowa Głównego:

IR 13123 z Warszawy Wschodniej malutko ludzi max 20% (ED72)
IR 36130 z Zakopanego do Wrocławia śwecił pustkami. (ED72)
IR 63124 z Wrocławia do Rzeszowa (ED72) sporo ludzi.

Przy okazji PRy wystawiają jeden kibel full plastic z Krakowa Gł do Kielc odjazd w okolicach 19.00, do którego już w Krakowie nie mogą wejśc ludzie."


Tak jak pisałem wcześniej, IR Wrocław - Zakopane przez Kraków to kompletny niewypał...!
Pociąg ten powinien jeździć przez Bielsko Białą i Suchą Beskidzką!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chybieic Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2008
Skąd: Chybie

PostWysłany: 05-07-2009, 18:41    Odpowiedz z cytatem

No tak...na InterRegio ED72 a na pociągach które planowo obsługuje ED72 jeżdzi jakieś stare EN57/71 . Nich sobie uruchamiają te Interregio ale nie kosztem połączeń lokalnych!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 05-07-2009, 22:55    Odpowiedz z cytatem

Komisja Infrastruktury /nr 199/ 25-06-2009
Poseł Janusz Piechociński (PSL):
W związku z tym mam kilka pytań.
Pierwsze: przewozy regionalne. Jaki jest stan i jakie są możliwości „ugryzienia” tych pieniędzy, które przeznaczyliśmy na kupno taboru kolejowego?
Drugie: jaką resort infrastruktury, Polskie Linie Kolejowe i Urząd Transportu Kolejowego mają wizję rywalizacji, która toczy się na kolei, a także wojny cenowej? Mówię o rywalizacji pomiędzy spółką Przewozy Regionalne a spółką Intercity. Co z inwestycjami taborowymi spółki PKP Intercity?......
Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk:
Na kilka pytań odpowiem sam, potem poproszę o rozwinięcie niektórych tematów pana ministra Engelhardta i pana prezesa Wacha...
Co do konkurencji Przewozów Regionalnych; to jest efekt procesu prywatyzacji. Będziemy się różnić w ocenach. Jako szef resortu infrastruktury witam konkurencję na torach z zadowoleniem i satysfakcją, bo to jest także ten efekt, na który liczyłem. Ale prezes i zarząd spółki Intercity nie będzie podzielał tej opinii. Zachodzą także tutaj pewne okoliczności, które powodują, że także moja ocena nie jest taka jednoznaczna, ponieważ początek nie był dobry, wystąpiły zacięcia w rozliczeniach i wpływach z kas. Zaistniał także fakt, że przewoźnik, który konkuruje obecnie z Intercity, nie jest fair wobec spółki Polskie Linie Kolejowe. Bo także po stronie Przewozów Regionalnych są zaległości w opłatach za dostęp do infrastruktury kolejowej. To jest temat, o którym można by wiele mówić.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piottr Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Mar 2008
Skąd: Wilanów Wąsk

PostWysłany: 06-07-2009, 12:15    Odpowiedz z cytatem

A "fair" wobec samorządów było wyprowadzenie z PKP Przewozy Regionalne najnowszego taboru do PKP Intercity, przed przekazaniem udziałów PKPPR samorządom?
Taka refleksja się nasuwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 06-07-2009, 14:31    Odpowiedz z cytatem

Jakoś nikt nie "płakał" jak PR za 1 złotówkę dostał od PKP EZT bez maszynistów.
Może pora przestać wytykać sobie to i owo bo bez grzechu to żadna spółka nie jest ale najdziwniejsze jest zachowanie Rady Nadzorczej i Zarządu PKP S.A bo Oni już nad tym bałaganem nie panują. Crying or Very sad
Jak za pseudo autostrady pozbędą się Grabarczyka to nowa miotła tego choćby nie wiem jak chciała nie zamiecie - nawet pod dywan.
Czyżby czekał Nas "model" angielski - prywatyzacja - degradacja - nacjonalizacja?

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chester Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Cze 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06-07-2009, 14:41    Odpowiedz z cytatem

gumis napisał/a:
Jakoś nikt nie "płakał" jak PR za 1 złotówkę dostał od PKP EZT bez maszynistów.


A za te Wasze wagony to płaciliście w ogóle?

Cytat:
Może pora przestać wytykać sobie to i owo bo bez grzechu to żadna spółka nie jest


Zaraz, zaraz - co innego było, jak się to wszystko tworzyło i właściciel (PKP SA) wnosił (aportem) do danej spółki różne składniki swojego (podkreślam) majątku, a zupełnie co innego się dzieje, jak majątek pływa między niezwiązanymi spółkami (a nic nie wiąże bezpośrednio IC czy PR, bo posiadanie jednego właściciela w tym kontekście nic nie znaczy) - powinien pływać za jakimś ekwiwalentem. Co dało IC dla Cargo za lokomotywy? Co dało IC dla PR za lokomotywy, EZT i wagony? Bo, o ile dobrze pamiętam, PR coś jednak dawało dla Cargo za te lokomotywy, do późniejszej modernizacji. Dawało z własnej kasy, czy też z tej unijnej?

Jedyne, co widzę, to możliwości kompensacji udziałami/akcjami, czyli jako dokapitalizowanie, bo o transakcjach kupna-sprzedaży jakoś nie było słychać. To są podmioty działające w obrębie jakiegoś porządku prawnego, wobec czego jakieś "przekazywanie" nie może mieć w ogóle miejsca. To nie piaskownica, gdzie Grześ "przekaże" samochodzik Tomkowi - tu wszystko musi mieć ekwiwalent.
Ktoś wie, na jakiej zasadzie taki wielki majątek (fakt, że księgowo to niewielki, ale z wyceny wartości spory) przełaził między niezależnymi od siebie podmiotami?

Cytat:
Czyżby czekał Nas "model" angielski - prywatyzacja - degradacja - nacjonalizacja?


błagam, tylko nie takie głupoty na dosyć poważnym forum... Nota bene powyższe nie dotyczyło przewoźników.

_________________
Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 25 z 269 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 267, 268, 269  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl