swoją drogą dziś w Teleexpressie Spółką IC skarżyła się że że Pr-y robią im nieuczciwą konkurencję
Widziałem w TV niedorzecznika PKP IC Pawła Neya, który był łaskaw powiedzieć, że przez nowe "nieuczciwe" pociągi interREGIO pasażerowie zrezygnują z kolei i przesiądą się do samochodów lub autobusów. Ney powiedział wręcz wprost, że konkurencja szkodzi kolei. Kto nie widział to ma okazję zobaczyć (w 8 minucie):
http://www.tvp.info/teleexpress/wideo/10052009-1700
_________________ "Demokracja to rządy hien nad osłami."
Odprowadzałam dziś rodzinę na pociąg interREGIO Wrocław - Rzeszów i jakoś nie zauważyłam, żeby ludzie masowo rezygnowali z kolei na rzecz samochodów i autobusów.
Z takim podejściem do sprawy, tzn. wygrażanie się likwidacją pociągów zamiast walki o pasażera, PKP IC skazane jest na porażkę!
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Dokładnie a co IC zrobi jak np. samorządy Dolnego śląska i Wielkopolski dogadają się z Warszawą i Lublinem i pojedzie sobie jakiś IR, na trasie Wrocław - Poznań - Konin - Warszawa - Lublin ,albo coś z Jeleniej Góry? Swoją drogą od kiedy konkurencja w gospodarce wolnorynkowej jet szkodliwa..? Pomijam przypadki jakiejś nieuczciwej konkurencji , lewej roboty,stosowania dumpingowych cen czy innych.Ten Ney gada głupoty.
No to pieknie. Pawel Ney do niedawna rzecznik PKP PR pisywal takie rzeczy. Komunikat z 8 grudnia 2008 (wybrane cytaty z pisma ktore powedrowalo do mediow)
„Strzałem w dziesiątkę” okazała się większość zaproponowanych w tym roku promocji biletowych. Poszerzyliśmy gamę ofert zarówno ogólnopolskich, jak
i regionalnych, dając naszym klientom możliwość wyboru najdogodniejszej taryfy – pod kątem liczby podróżujących osób, trasy i terminu przejazdu. „Ty i raz-dwa-trzy” to oferta, jakiej nie było, będąca alternatywą dla podróżujących dotąd samochodami. Przez cały czas, a nie tylko w wyznaczonych okresach, sprzedawany jest REGIO Karnet.
W 2008 roku po krajowych trasach kursowały już wszystkie „budyniowo – bordowe” (z uwagi na malowanie) lokomotywy EP07, które po tym, jak przeszły na własność Przewozów Regionalnych, zostały unowocześnione. O 3 kolejne nowoczesne pociągi ED74 zwiększyła się flota pojazdów elektrycznych przemierzających trasę Warszawa – Łódź. W czerwcu zakończyła się dwuletnia modernizacja części trasy i nasze składy zdecydowanie przyspieszyły. A pod koniec roku pod naszą banderą na Śląsku wyjechały świetnie sprawdzające się w wielu innych europejskich krajach szwajcarskie FLIRTY, znane u nas jako EN75. Już niebawem zainaugurują one przewozy we wznowionej relacji Katowice – Tychy Miasto.
Mimo przekazania pociągów pospiesznych do PKP Intercity, pozostajemy największym w kraju kolejowym przewoźnikiem pasażerskim. Teraz uruchamiając codziennie trzy tysiące pociągów koncentrujemy się na połączeniach stricte lokalnych i – zgodnie z rządową Strategią dla transportu kolejowego – przygotowujemy się do usamorządowienia Przewozów Regionalnych.
Tyle cytat - teraz Pawel Ney pracuje w prestizowej spoleczce, ktora grozi i straszy innych. Nie dosc ze przejela tabor na ktory poszla kasa z UE ze wskazaniem ze beneficjentem jest spolka PKP PR (ED-ytki i Budynie oraz wagony zmodernizowane na pociagi takie jak Krakowianka czy Swiatowid) to jeszcze wygaduje brednie. Polacy tacy glupi nie sa i wybieraja to co jest tansze. Juz widze kolejny komunikat za pol roku, jesli wjedzie DB lub inny przewoznik 'zza Odry' lub nawet Czech. Czym wtedy zablysnie gwiazda niedorzecznictwa z PKP IC? Niezle wpakowaliscie marszalkow w PR PKP ta wspaniala swietlana przyszloscia i planami wzietymi z sufitu. Mamiliscie i teraz sie dziwicie ze marszalkowie potrafia sie zorganizowac, mimo ze zostali ograbieni z taboru i lokomotyw i potrafia przygotowac dobra i tania oferte podrozowania a spolka prestizowa wymysla najbardziej smieszna oferte '8 i pol'? Dajcie teraz marszalkom zarabiac w koncu nazwa Przewozy Regionalne wiele wyjasnia. Wkurzylem sie i troche moze mnie ponioslo ale jak widze te betonowe brednie to az sie we mnie gotuje.
Ja bym to tak personalnie nie zapisywał. Rzecznik zawsze ma za zadanie przedstawiać stanowisko firmy, którą reprezentuje, a nie swoje prywatne zdanie. Połowa z was jakby dostawała taką kasę mówiła by tak samo do kamery, a swoje myślała i tak
Widziałem wczoraj IR Kraków-Wrocław w Katowicach 2 razy EN57 Dwa uboty!! Za żadne pieniądze nie pojechał bym tym pociągiem 268 km , frekwencja ok 40% w Katowicach wsiadły tylko 4 os.
Ciekawe, który IR widziałeś... ten z Katowic przed 20.00 skład zestawiony z wagonów piętrowych IR Reszów - Wrocław był nabity konkretnie... ludzie nawet stali... w relacji przeciwnej (IR Wrocław - Kraków z Katowic odj. 19.49) też źle nie było.. fakt stare 2 kible ale od wrocławia do gliwic napelnienie ok 50 % a w Gliwicach i Katowicach tłumy wsiadły i było już coraz lepiej ...
Jak tylko jakieś plakaty podrukują i się lepiej rozreklamują IR będą pełne zawsze i będzie ich coraz więcej... tym bardziej, że już mnie nie stać na podróżowanie pociągami spółki IC pomino tego, że mam zniżkę studencką. A takich jak ja jest wielu.
Zanosi się, że pociągi pośpieszne w spółce IC okażą się klapą. Lepiej jechać kiblem niż pośpiechem w zaduchu na stojąco za wielkie pieniądze.
Polskie koleje wprowadzają korekty do rozkładu jazdy - nowością dla bydgoszczan będą szybkie i tanie pociągi Inter Regio, które połączą nasze miasto z Warszawą, Gdynią i Poznaniem.
38,5 - tyle złotych będzie kosztował bilet do Warszawy w pociągu Inter Regio.
Inter Regio to nowa kategoria pociągów pospiesznych spółki Przewozy Regionalne. Od kwietnia takie składy jeżdżą między Wrocławiem a Przemyślem, Warszawą a Białymstokiem i Warszawą a Poznaniem. Od czerwca do siatki połączeń włączona będzie również Bydgoszcz.
- Charakteryzują się one czasem jazdy zbliżonym do pociągów pospiesznych, jednak niższą ceną i nieco niższym komfortem jazdy. Na trasy wyjeżdżają jednostki elektryczne oraz wagony piętrowe - wyjaśnia Tomasz Moraczewski, zastępca dyrektora Przewozów Regionalnych. - Nie chcemy zabierać klientów spółce Intercity, ale zachęcić do podróżowania te osoby, które do tej pory zniechęcała wysoka cena.
Nowe pociągi od początku czerwca będą kursowały m.in. z Bydgoszczy do Warszawy oraz z Poznania przez nasze miasto do Trójmiasta. Skład na trasie Bydgoszcz - Warszawa z naszego dworca głównego od poniedziałku do piątku będzie wyjeżdżać o godz. 8.46 i dojedzie do Warszawy Centralnej o godz. 12.15. W niedzielę wyjazd zaplanowano na godz. 12.29, aby do stolicy dojechać o godz. 16.20. W trasę powrotną z warszawskiego Dworca Centralnego Inter Regio wyjeżdżać ma codziennie (oprócz sobót) o godz. 18.10 i dojedzie do Bydgoszczy Głównej o 21.54.
Jak wynika z rozkładu, IR będą pokonywać trasy mniej więcej w takim samym czasie, jak pociągi pospieszne. Wszystko dzięki temu, że zatrzymywać się mają tylko na nielicznych stacjach: Bydgoszcz Leśna, Bydgoszcz Wschód, Toruń Główny, Aleksandrów Kujawski, Włocławek, Kutno i Łowicz. Bilet normalny na to połączenie kosztować będzie 38,5 zł - o 11 zł mniej niż na pociąg pospieszny i 15 zł mniej niż w Tanich Liniach Kolejowych.
Pociągiem IR do Trójmiasta będziemy mogli wyjechać z Bydgoszczy o godz. 9.33. Do Gdańska Głównego dojedzie o godz. 12.43, Sopotu o godz. 12.59, a Gdyni o godz. 13.11. Wyjazd z Gdyni zaplanowano na godz. 16.56, z Gdańska o godz. 17.44, a przyjazd do naszego miasta o godz. 19.51. Pomiędzy Bydgoszczą a Trójmiastem skład zatrzymywać się będzie jedynie w Tczewie. Natomiast do Poznania wyjedziemy Inter Regio o godz. 19.54. Pociąg do stolicy Wielkopolski przyjedzie o godz. 22.09, a odjedzie z powrotem do Bydgoszczy o godz. 7.15. Po drodze stawać będzie w Inowrocławiu, Mogilnie, Trzemesznie, Gnieźnie i Pobiedziskach.
Bilet do Gdańska i Poznania będzie kosztować 26,50 zł. Dla porównania na zwykły pociąg osobowy kosztuje 20,5 zł, ale już na pospieszny 34 zł. Jak zaznacza Moraczewski, ostateczne rozkłady mogą się różnić o kilka minut, bo są teraz dopracowywane.
Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
[ Dodano: 11-05-2009, 17:05 ]
Od czerwaca pojadą rówqnież pociągi InterRegio na trasie Warszawa- Kraków przez CMK i Warszawa- Świnoujście. A i skoro jeszcze ktoś myśli że InterRegio to tylko główne trasy to się myli. Trasa do Świnoujścia jest jedną z tras pobocznych. Jeżeli pojedzie InterRegio do Świnoujścia to do Jeleniej Góry też może jechać.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
Ciekawe czemu to Inter Regio Poznań - Gdynia nie będzie się zatrzymywało w Laskowicach Pomorskich a ma mieć postoje w Trzemesznie i Pobiedziskach, trochę to nielogiczne.
_________________ Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
Od czerwaca pojadą rówqnież pociągi InterRegio na trasie Warszawa- Kraków przez CMK
No to PKP IC może się powoli zwijać ze swoimi kosmicznie drogimi ickami i expresami. Monopol PKP IC na CMK wreszcie upadnie.
lewypl napisał/a:
Za żadne pieniądze nie pojechał bym tym pociągiem 268 km
Hrabia się znalazł. Łatwo tak gadać jak się pracuje w PKP IC i ma się 99% zniżki na wszystkie pociągi... Wyobraź sobie, że nie wszyscy mają tak dobrze jak ty. Dla większości ludzi nie liczy się komfort podróży tylko niska cena.
Wilchelm napisał/a:
Ja bym to tak personalnie nie zapisywał.
A dlaczego nie? Rzecznik jest propagandową tubą spółki (zarządu) i wszystko co mówi publicznie firmuje swoim nazwiskiem. A że zazwyczaj rzecznicy PKP wygadują bzdury i ośmieszają się... Widocznie to lubią. Przecież nikt ich do tej pracy nie zmusza. Biorą za to sporą kasę.
Ney to zwykły sprzedawczyk, bo jeszcze niedawno rzecznikował w PR, a teraz "sprzedaje się" w IC i ujada na swego byłego pracodawcę jak wściekły pies.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Ja pozwolę sobie napomknać, że PKP PR wprowadzając pociągi IR, miało na myśli odciążenie GŁÓWNYCH tras i relacji, które w piątki i niedziele popołudniami są przepełnione oraz konkurowanie z pośpiechami PKP IC.
Także nie zapędzajcie się tak już w IR tam, gdzie nie będa konkurowały i gdzie jest małe zapotrzebowanie (mam na myśli tu Katowice-Poznań przez Wieluń, Ostrów).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum