Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Zwolnienia w PKP Cargo
Autor Wiadomość

czczcz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Sty 2009

PostWysłany: 02-06-2009, 07:12    Odpowiedz z cytatem

Czy zna ktoś konkretną datę tego PDO? w treści przedstawionej przez Naczelnika jest od 22 czerwca do końca sierpnia...natomiast ostatnio widziałem fragment "ponoc" porozumienia, z którego wynikało, że ów program będzie trwał od 16 do 26 czerwca Smile Wie ktoś co i jak? Czy jest w tym jakieś zamierzone dezinformowanie pracowników?

Pozdrawiam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

asus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lut 2009

PostWysłany: 02-06-2009, 07:41    Odpowiedz z cytatem

Wszystko zależy od tego, jakie porozumienie spisały związki z dyrektorem w twoim zakładzie. Ramowo było, że chętni zgłaszają się do 20 czerwca, a umowy rozwiązane będą nie wcześniej jak 6 lipca. Górnej granicy odejść w ramach PDO w ramowym dokumencie nie było podane. O szczegóły zapytaj jakiegoś związkowca u siebie na zakładzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 04-06-2009, 19:03    Odpowiedz z cytatem

7 tys. osób - taką liczbę planowanych zwolnień w PKP Cargo podaje poznańska "Gazeta Wyborcza". Ci kolejarze, którzy zechcą odejść z pracy dobrowolnie, otrzymają po 15 tys. zł - informuje gazeta. W samej Wielkopolsce przewoźnik ma zwolnić 10 proc. z załogi liczącej 2911 osób.

Tydzień temu podpisano w tej sprawie porozumienie ze związkami zawodowymi, zakładające ograniczenie ilości pracowników o 304 osób. W przypadku, gdyby zabrakło chętnych do dobrowolnego odejścia, dyrekcja ma wskazać zatrudnionych do zwolnienia. Do 20 czerwca można zgłaszać chęć odejścia z firmy.

W wielkopolskim zakładzie liczba przewozów w I kwartale tego roku spadła w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r. aż o 46 proc.

Jak informuje poznańska "GW", PKP Cargo pozbywa się także części niepotrzebnej infrastruktury - od poniedziałku zakończono eksploatację hali napraw lokomotyw i wagonów, do likwidacji przeznaczono także hale w Gnieźnie i Koninie.

Podobne dane przedstawia "Dziennik Zachodni" odnośnie Górnośląskiego Zakładu PKP Cargo - tam stracić ma pracę 230 zatrudnionych w spółce (w Zakładzie pracuje ogółem ponad 1900 osób). W czwartek tamtejsze związki zawodowe doszły do porozumienia z dyrekcją w kwestii wprowadzenia programu dobrowolnych odejść z pracy. Tutaj tez mowa o odprawie w wysokości 15 tys. zł. Firma musi zwalniać pracowników, bo z problemami borykają się najwięksi klienci spółki, czyli między innymi Jastrzębska Spółka Węglowa, Kombinat Koksochemiczny w Zabrzu i Koksownia Zdzieszowice - wymienia "Dziennik Zachodni". Program dobrowolnych odejść z Górnośląskiego Zakładu PKP Cargo ma ruszyć 22 czerwca.

Temat zwolnień w PKP Cargo porusza także "Polska Dziennik Łódzki", pisząc nawet o "hiperzwolnieniach". W Łódzkiem ma zostać pozbawionych pracy 521 osób, czyli aż co czwarty zatrudniony w firmie. Do 20 czerwca trwa poszukiwanie chętnych do odejścia dobrowolnego. - Pracę stracą kolejarze w Łodzi, Zduńskiej Woli, Koluszkach, Kutnie, Piotrkowie, a także Płocku, którzy również podlega pod nasz centralny zakład. Związki zawodowe nie podpisały się pod porozumieniem o zwolnieniach, ale nie mamy prawnej możliwości, by je zablokować. Zawiązaliśmy komitet strajkowo-protestacyjny, na razie jednak nie podejmujemy akcji. Czekamy na wytyczne z centrali - mówi gazecie Michał Staniszewski, szef Solidarności w łódzkim PKP Cargo.

"Polska Dziennik Łódzki" cytuje także rzecznika spółki Jacka Wnukowskiego, który podaje, że od początku roku zmniejszono zatrudnienie w PKP Cargo o 2 tys. osób. - Wytypowaliśmy osoby, które mogą przejść na emeryturę, nie przedłużaliśmy umów czasowych - informuje Wnukowski.


źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kolejorz30l Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 12 Mar 2009

PostWysłany: 05-06-2009, 11:58    Odpowiedz z cytatem

Pracuje w pkp Cargo 6 lat, w małym zakładzie czy ktoś wie czy może mnie objąć program dobrowolnych odejść i jakie kroki powinienem podjąć aby się na niego ,,załapać", pracuję w świętokrzyskim. Jestem zielony w tym temacie. Dziekuję za odpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 07-06-2009, 14:40    Odpowiedz z cytatem

Z tego co mi wiadomo informacji na ten temat powinieneś szukać w swoim zakładzie pracy - będzie to 100 % źródło wiadomości jakim nie jest ( w tym przypadku ) niniejsze forum. Na tablicach związkowych może..... Rolling Eyes a jak nie to w dziale pracowniczym. Zresztą jeśli w Twoim zakładzie PDO wszedł w życie to MUSI być jakaś informacje w tej sprawie ogólnie dostępna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

magneto Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2009

PostWysłany: 09-06-2009, 16:09    Odpowiedz z cytatem

We wshcodnim zakładzie odejścia proponują ludziom najmłodszym stażem, swoich zaufanych i niedokształconych zostawiają
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pepe Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2008
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 09-06-2009, 17:33    Odpowiedz z cytatem

To akurat typowa praktyka do listy osób którzy zostają dopisałbym jeszcze dwie grupy oczywiście związkowcy i "pijaki". Starych pijaczków lepiej zostawić niż tych młodych "wyszczekanych" przynajmniej nie będą się stawiali, krytykowali decyzji a po robocie to jeszcze i flaszkę można obalić Razz

_________________
Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 10-06-2009, 11:33    Odpowiedz z cytatem

Gumiś już nie "Cargowy" ale co nie musi oznaczać, że z sentymentu interesuje się tym co się dzieje w jego byłej firmie.
Mam tu dla pracowników już zwolnionych pewną informację która może być skonsultowana z prawnikami różnej maści. Chodzi o ich zwolnienie z pracy z przyczyn ekonomicznych a program PDO.
Wyrok z dnia 12 września 2006 r. I PK 87/06
OSNZUIPUSiSP 2007/17-18/246

Postanowienia zakładowego układu zbiorowego pracy, przyznające w okresie gwarantowanego zatrudnienia wyższą odprawę pracownikowi zwalnianemu z pracy później niż pracownikowi zwalnianemu wcześniej, narusza zasadę równego traktowania w atrudnieniu ( art. 11 i 16 k.p.). Pracownikowi zwalnianemu z pracy wcześniej przysługuje w takiej sytuacji odprawa w wysokości nie niższej niż pracownikowi zwalnianem,u później ( art. 9 par. 4 k.p.)


Fragment uzasadnienia:
Sąd Najwyższy trafnie stwierdził, że naruszenie zasady równego traktowania można mówić wówczas, gdy przepis prawa w sposób nieusprawiedliwiony ( nieracjonalny ) różnicuje sytuację prawną podmiotów posiadających te same cechy istotne ( relewantne )....
Odnosząc te zasady do rozpoznawanej sprawy należy stwierdzić, że zróżnicowanie wysokości dodatkowej odprawy nastąpiło w układzie zbiorowym pracy ze względu na datę rozwiązania umowy o pracę, a w szczególności ze względu na to, czy rozwiązanie to następuje w okresie 24 miesięcy obowiązywania tego przepisu, czy też w następnym roku. Zróżnicowanie to nie jest racjonalnie uzasadnione, a udowodnienie tego ( kierowanie się obiektywnymi powodami ) obciąża pracodawcę ( art. 18 par.1 k.p. ).....
Uzasadnione ( racjonalnie usprawiedliwione ) było więc zmniejszanie wysokości dodatkowej odprawy wraz z upływem okresu zatrudnienia....
Niesprawiedliwe jest natomiast, aby pracownik, który zachowuje zatrudnienie przez dłuższy okres, w razie rozwiązania z nim umowy o pracę, otrzymywał dodatkową odprawę w wyższej wysokości niż pracownik zwolniony z pracy wcześniej. Przepisy układu zbiorowego naruszają więc zasadę równego traktowania w zatrudnieniu, gdyż różnicują w sposób nieracjonalny niesprawiedliwy sytuację prawną podmiotów posiadających tę samą cechę istotną ( pracowników zatrudnionych w okresie, w którym przez wypłatę dodatkowej odprawy gwarantuje się im zachowanie zatrudnienia ).....
Stosowanie zasady równego traktowania w zatrudnieniu powinno polegać na podwyższaniu świadczeń należnych pracownikom traktowanym gorzej. Nie obowiązuje więc przepis, który w określonym zakresie pozbawia świadczeń jednych pracowników, a przez to faworyzuje innych. Oznacza to, że na podstawie art.9 par. 4 k.p. pracownik traktowany gorzej może domagać się uprawnień przyznanych w układzie zbiorowym pracy pracownikom traktowanym lepiej, a nie, że uprawnień tych pozbawieni są pracownicy traktowani w sposób korzystniejszy.

Gumiś więc proponuje tym którzy zostali zwolnieni w ostatnim okresie z "Cargo" aby udali się do najbliższego prawnika z zapytaniem czy jest możliwe uzyskanie takich samych odpraw jak dla tych w programie PDO.
A może jakiś związkowiec się obudzi i zrobi coś w celu wyjaśnienia tej sprawy ?!
Dla mnie jest to jawna niesprawiedliwość i gra jest warta świeczki - i tak zwolniony nic nie ryzykuje a skorzystać może na zwiększonej odprawie.
Życzę powodzenia i komentarzy czy aby mam rację bo nieomylnych nie ma.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 10-06-2009, 19:21    Odpowiedz z cytatem

Białystok: Będą zwalniać w PKP

Pracownicy, którzy odejdą z PKP Cargo do końca czerwca, mogą dostać nawet 60 tys. zł odprawy. Zarząd spółki chce zwolnić w regionie ponad 160 osób.

Taką liczbę zakłada plan zwolnień grupowych wprowadzany przez spółkę. Jego szczegóły zawarto w porozumieniu, które na początku miesiąca władze zakładu podpisały ze związkowcami.

- Nie wyraziliśmy zgody na zwolnienia, więc regulamin powstał bez naszego udziału - zastrzega Jerzy Grodzki, przewodniczący zakładowej "Solidarności” w Białymstoku. - Staraliśmy się jednak wywalczyć dla ludzi jak najlepsze warunki.

Do końca czerwca potrwa etap dobrowolnych odejść. Pracownicy, którzy się zdecydują na takie rozwiązanie dostaną ośmiokrotną wartość miesięcznej pensji i dodatkowo 15 tys. zł. Średnie wynagrodzenie w zakładzie wynosi 2,5 tys. brutto. Niektórzy więc mogą liczyć na całkiem niezłe odprawy. Jak dotąd, około 50 osób zadeklarowało, że skorzysta z takiego rozwiązania.

Po upływie wyznaczonego terminu władze spółki same będą wyznaczać ludzi do zwolnienia. Wypowiedzeń nie muszą się jedynie obawiać osoby, które są jedynymi żywicielami rodziny bądź samotnie wychowują dzieci. W naszym regionie pracę ma stracić około 60 osób z działu napraw taboru, 10 z napraw wagonów, około 50 z działu eksploatacji, głównie maszynistów oraz 30 pracowników administracji.

Wszystko dlatego, że PKP Cargo znajduje się w dramatycznej sytuacji. Spadła liczba zamówień i firma szuka oszczędności, gdzie może.

- Zwolnienia pracowników niczego nie załatwią - uważa Jerzy Grodzki. - Firma przez wiele lat funkcjonowała według zasad mających niewiele wspólnego z wolnym rynkiem i teraz ponosi tego konsekwencje. Trzeba w końcu zmienić sposób zarządzania.

Źródło: Gazeta Współczesna

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 15-06-2009, 17:02   Zwolnienia też w centrali Odpowiedz z cytatem

- Zmniejszymy zatrudnienie w centrali PKP Cargo o ponad 300 osób. To nieprawda, co nam się zarzuca, że tam nie będzie zwolnień. Będą zwolnienia grupowe - mówi prezes PKP Cargo, Wojciech Balczun.


- Restrukturyzujemy zatrudnienia Gdy przychodziłem do spółki, było 44 tys. pracowników. Teraz jest nieco ponad 35 tys. - poinformował prezes Balczuna na niedawnej konferencji prasowej. Jak stwierdził, zwolnienia konsultowane są ze związkami zawodowymi. - Prowadzimy bardzo intensywny dialog z naszymi partnerami społecznymi, którzy nie przeszkadzają nam we wdrażaniu planu restrukturyzacji. Porozumienia podpisane z organizacjami związkowymi pozwoliły nam na zaoszczędzenie 130 mln zł w skali roku - powiedział szef PKP Cargo.

- Naszym obecnym celem jest utrzymanie płynności finansowej i odbudowanie zaufania klientów do naszej firmy. Jesteśmy aktywni także poza granicami Polski. Rozmowy na temat pozyskania przewoźnika w Niemczech są bardzo zaawansowane. Chcemy utrzymać pozycję przewoźnika numer 2 w Europie - podkreślił Wojciech Balczun.

źródło Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

svanger Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Maj 2009

PostWysłany: 15-06-2009, 18:46    Odpowiedz z cytatem

A ile dają w Centrali za dobrowolne odejście? Tak za 60 000 tys. to bym odszedł.Hi,hi. Smile)Za 90 000 tys. bym poszedł sobie, obiecuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Księgarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Cze 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 15-06-2009, 21:15    Odpowiedz z cytatem

svanger: patrząc na Twoje wcześniejsze posty sądzę, że znasz odpowiedź na swoje pytanie. Nie do śmiechu jest tym, którzy właśnie dostają wypowiedzenia. A ile dostają? Na tym Forum również było przedstawione stosowne porozumienie.

_________________
"Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

ilona1061 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 24 Mar 2008

PostWysłany: 16-06-2009, 10:27    Odpowiedz z cytatem

jakie szanse uzyskania wyższych odpraw maja już zwolnieni pracownicy.Ma ktoś takie informacje.Bo przecież chyba im się to należy. Nie uważacie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 16-06-2009, 10:46   W PKP Cargo zwolnień o połowę mniej Odpowiedz z cytatem

Zamiast merytorycznej dyskusji była polityczna nagonka. Na poniedziałkowym spotkaniu w sprawie losów podkarpackiej spółki PKP Cargo poseł Antoni Błądek z Prawa i Sprawiedliwości zarzucał politycznym przeciwnikom z Platformy Obywatelskiej, że nie pojawili się na debacie.


Nieobecnych przedstawicieli PO broniła Teresa Kubas-Hul, pełnomocnik Wojewody Podkarpackiego.

- Może posłowie PO z naszego regionu nie pojawiają się na tego typu spotkaniach, ale za to działają i wiele robią dla tej spółki. Wystarczy wspomnieć o uratowaniu przed likwidacją lokomotywowni w Dębicy - powiedziała.

O rozwagę apelował także Wiesław Siembida, starosta stalowowolski, który powiedział, że nie można straszyć pracowników masowymi zwolnieniami i likwidacją zakładu w Stalowej Woli-Rozwadów, kiedy wiadomo, że w planach jest utrzymanie tego oddziału PKP Cargo.

ZABRAKŁO SZEFÓW CARGO

W poniedziałek miała odbyć się druga z kolei debata w sprawie losów spółki, ale niestety zabrakło na niej kluczowych partnerów do rozmowy, czyli przedstawicieli zarządu PKP Cargo.

Piotr Kos, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność” w oddziale stalowowolskim PKP Cargo powiedział, że do tej pory nikt nie wie ile osób pójdzie do zwolnienia i jakimi kryteriami przy zwalnianiu szefowie będą się kierować.
- Właśnie dlatego chcemy głośno o tym mówić. To sposób, żeby się czegoś dowiedzieć i bronić naszych pracowników - uzasadniał cel spotkania.
Senator Władysław Ortyl, który także przyjechał do Stalowej Woli powiedział, że wysłał już do prezesa PKP Cargo pismo z informacją, że w oddziałach terenowych zwalnia się pracowników na oślep.

- Zgodnie z zasadą wszędzie po równo. Wiem, że pracownicy ze Stalowej Woli mają tyle zleceń od zewnętrznych partnerów, że już teraz nie wyrabiają się z ich wykonywaniem. Dlatego nie rozumiem, dlaczego jakiekolwiek osoby miałby tutaj stracić pracę. Zwolnienia, jeśli konieczne, to muszą się odbywać w racjonalny sposób - powiedział senator Ortyl.

Wspomniał, że czeka na oficjalne wyjaśnienia szefów spółki w tej sprawie.

ZWOLNIENIA O POŁOWĘ MNIEJSZE

Już teraz wiemy na pewno, że w podkarpackim oddziale PKP Cargo pracę straci około 400, a nie jak wcześniej zapowiadano 800 osób. Restrukturyzacja zakłada, że ostatecznie w naszej spółce będzie pracować 1600 osób.
W tej chwili z firmy odeszło około 150 osób, które same z wielu względów zdecydowały się na odejście.

- To osoby, które mogą liczyć na świadczenie przedemerytalne, emerytury, renty czy miały umowę na czas określony, która wygasła. Zwolnienia dotyczą na razie 29 osób. W tej chwili jest prowadzony także program dobrowolnych zwolnień. Pracownicy, którzy zdecydują się odejść sami otrzymują odprawę, a jej wysokość uzależniona jest od lat pracy w zakładzie. Ale to wszystko co wiemy na temat ograniczania miejsc pracy w Cargo. Liczyliśmy, że ktoś z zarządu spółki pojawi się na debacie i odpowie nam na wiele pytań dotyczących przyszłych losów spółki - mówił Kos.

W stalowowolskim oddziale PKP Cargo pracuje blisko 360 osób. Kilkanaście straciło pracę. Ile jeszcze pójdzie do zwolnienia, pracownicy sami nie wiedzą.
Dodajmy, że spółka częściowo uzasadnia zwolnienia, spadkiem zamówień do 40 procent z dotychczasowej liczby zleceń.

POTRZEBNA STRATEGIA

Poniedziałkową dyskusję zakończył nowy europoseł Tomasz Poręba, który także był obecny na spotkaniu.
- Co prawda nie mam fizycznych możliwości, żeby wcielać w życie pewne rozwiązania, ale zobowiązuję się do lobbowania wśród polityków w sprawie spółki - usłyszeliśmy.

Dodał także, że problem wymaga merytorycznej dyskusji, znalezienia kluczowych rozwiązań i skoordynowanego działania spółki, związkowców, samorządowców i parlamentarzystów.

- Musi istnieć zwarta koncepcja na uzdrowienie spółki i ratowanie miejsc pracy, która szybko zostanie wcielona. Spotkajmy się za jakiś czas po to by ustalić co udało się wszystkim zrobić - powiedział na koniec.

źródło echodnia.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 17-06-2009, 18:53    Odpowiedz z cytatem

Musi istnieć zwarta koncepcja na uzdrowienie spółki i ratowanie miejsc pracy, która szybko zostanie wcielona.
No, no.....to mamy kolejnego fachowca od spraw transportu kolejowego po politologii i praktyce w IPN
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Tomasz-Poreba-zyciorys,wid,11125779,wiadomosc.html?ticaid=1839a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl