Yu nie chodzi o to że ja chcem coś likwidować, ale PKP szybciej skusi się na połaczenie pod drutem niż spalinówkę, bo koszty za spalinowy są dużo większe. Ja w tym momencie piszę tokiem myślenia PKP, a nie naszym.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
PKP szybciej skusi się na połaczenie pod drutem niż spalinówkę, bo koszty za spalinowy są dużo większe. Ja w tym momencie piszę tokiem myślenia PKP, a nie naszym.
A co to za "bzdoouoory" sa??? To nie jest tok myslenia PKP tylko Twoj. Myslac w ten sposob pospieszny z Szczecina do Klodzka nie jechalby przez Zary tylko przez Wroclaw, a Olsztyn Bialystok nie przez Gizycko a przez Warszawe... O fakcie kursowania spalinowozow pod drutem to juz boje sie w ogole zapytac...
Trzeba będzie podpuścić PR-y by uruchomiły połączenie IR z Gorzowa i Zielonej Góry do Warszawy przez Konin , Kutno, lub wydłużyli kursowanie jednego z tych dwóch IR co będą, a drugi mógłby jechać do Warszawy już od Wrocławia, nie tylko z Poznania . Kto jest za? Myślę ze to byłyby dal nich dochodowe połączenia, no i przed wszystkim korzyść dla pasażerów z kilku regionów.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-05-2009, 19:52
PKP IC planuje uwalić Barbakana i szczerze mówiąc, nie będę za nim płakał. Nie dość, że trasa jest za przeproszeniem do d***y (pociąg kursuje przez Wieluń zamiast przez Lubliniec i Kluczbork) to cena dość wysoka no i konieczność wykupienia miejscówki.
Mam nadzieję, że w związku z powyższym Przewozy Regionalne szybko się obudzą i puszczą tą trasą przynajmniej 2 InterRegio:
1) Kraków-Katowice-Kluczbork-Poznań (w godzinach porannych, zbliżonych do godzin kursowania obecnego Barbakana)
2) Katowice-Kluczbork-Poznań (w godzinach popołudniowych, ok. godziny 15/16 wyjazd z Katowic tak, aby w stolicy Wielkopolski być w okolicy godziny 20/21)
Te dwa pociągi zapewnią na linii kluczborskiej znakomity takt w połączeniach z Poznaniem, ponieważ wieczorem kursuje jeszcze pociąg pośpieszny do Kołobrzegu, przez Kluczbork i Poznań. Do muchowozów nie należy, więc likwidować go nie trzeba.
Co o tym wszystkim sądzicie?
Ostatnio zmieniony przez Rafaello1973 dnia 11-05-2009, 21:50, w całości zmieniany 2 razy
Myślę, że jest to dobra i realna propozycja bo aby połączyc Poznań przez Kluczbork z Katowicami wystarczy tylko połączyć relacje Poznań- Kluczbork i Kluczbork- Katowice.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-05-2009, 20:46
Dokładnie. W tym wypadku wystarczy połączyć kilka relacji tak, aby pociągi osobowe nie dublowały się z IR na tej trasie.
Z Poznania do Kluczborka są dwa bezpośrednie połączenia obsługiwane kibelkami, miałem okazje z nich korzystać.Po połączeniu ze składami z Kluczborka do Katowic Rzeczywiście tak jak pisaliście mogły by być dwa połączenia IR Poznań - Katowice i Poznań - Katowice- Kraków.
Jednak mógłby też pojawić się IR Poznań - Ostrów Wlkp - Wieluń - Częstochowa- Kraków lub wersja skrócona do Częstochowy, tak by przez Wieluń też coś jechało, po drugie takie miasta jak Katowice, Kraków czy Częstochowa połączone z Poznaniem spokojnie wygenerują plus miasta pośrednie jak Jarocin Ostrów czy Kluczbork sporą grupę pasażerów. Warunek jest jeden godziny kursowania pociągów muszą być normalne.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-05-2009, 21:44
Myślę, że na IR relacji Kraków-Katowice-Kluczbork-Poznań można puścić jednego kibelka, np. SPOT-a. To samo z zaproponowanym przeze mnie połączeniem Katowice-Kluczbork-Poznań, na sam początek zmodernizowany kibelek powinien wystarczyć. Jeśli okazałoby się, że pasażerowie bardzo chętnie korzystają z tych pociągów, to można śmiało puścić 2xEN57.
Ciężko jest mi cokolwiek powiedzieć na temat potencjalnej frekwencji, gdyż jeszcze nie mieliśmy takich relacji. Nie wiem jak Waszym zdaniem moi drodzy, ale ja uważam, że należy zacząć wiercić dziurę w tej sprawie w Przewozach Regionalnych. Skoro na tej trasie brakuje pociągów pośpiesznych, to niech jeżdżą tanie IR, które czasowo nie będą wypadały gorzej niż pociągi dalekobieżne, no i przede wszystkim będą o wiele tańsze.
Już wiele razy pisałem na forum, że brakuje popołudniowego połączenia Katowic z Poznaniem (linią kluczborską). Niegdyś w okolicach godziny 15/16 jeździł słynny pociąg Koziołek. Podobno cieszył się dobrą frekwencją. Potem zaczęli grzebać przy tym pociągu, jak również przy bardzo popularnym w tym okresie Gwarku, aż w końcu zmienili trasę tym dwóm składom.
Jestem przekonany, że IR w zaproponowanych relacjach sprawdzi się znakomicie. Oczywiście wymaga to drobnej reklamy i korekty rozkładu jazdy tak, aby pociągi osobowe nie dublowały się z InterRegio. Fakt, linia ma swój potencjał, ale nie aż taki, aby puszczać tędy pociąg po pociągu...
Jednak mógłby też pojawić się IR Poznań - Ostrów Wlkp - Wieluń - Częstochowa- Kraków lub wersja skrócona do Częstochowy, tak by przez Wieluń też coś jechało
Taka relacja jest dobrym pomysłem. Wieluń ciąży ku Częstochowie. Zresztą w tym rozkładzie wreszcie to dostrzeżono i wprowadzono pociąg łączący te miasta, jednak wątpię, aby godziny były satysfakcjonujące, bo nie da się pojechać do Częstochowy i wrócić jednego dnia. Nie jest natomiast tak istotny dla Wielunia pociąg dalekobieżny na Śląsk, bo komunikację w tym kierunku zapewniają osobówki (oby tylko ich nie uwalono).
No i tak jak pisałem gdzie indziej, przydałby się do Wielunia i Wieruszowa jakiś pociąg z/do Łodzi. Może nie codziennie, wystarczyłoby w piątki popołudniu z Łodzi przez Zduńską Wolę, Chorzew Siemkowice, Herby Nowe do Wieruszowa albo lepiej do Kępna (to chyba lepsze rozwiązanie niż jazda od drugiej strony, przez Ostrów Wielkopolski i Kępno do Wielunia czy Pątnowa Wieluńskiego), w niedzielę wieczorem w odwrotną stronę (ewentualnie w poniedziałek rano, ale chyba lepiej w niedzielę wieczorem). Dodatkowo taki pociąg mógłby kursować w weekendy i w wakacje (rano z Łodzi), co uwzględniałoby dojazdy turystyczne do coraz bardziej popularnego Załęczańskiego Parku Krajobrazowego. Przy odpowiednim rozreklamowaniu i po puszczeniu zmodernizowanego EZT-a ze stojakami na rowery, taki pociąg mógłby być ciekawą ofertą. Oczywiście tutaj mowa raczej o pociągu przyspieszonym osobowym, niż o InterRegio.
Jasne, Dave, to zrozumiałe. Ale wątek jest także o dalekobieżnych pociągach osobowych i przyspieszonych. W perspektywie dalszego rozwoju sieci takich pociągów, Wieluń mógłby zostać uwzględniony w relacji Poznań - Częstochowa - Kraków.
Natomiast wcale nie jest powiedziane, że Wieluń pozostanie poza siecią pociągów IR od czerwca. Pisze się przecież o pociągu tej marki w relacji Kraków - Świnoujście. Nie napisano wprawdzie którędy ów będzie kursował, ale jedną z opcji jest właśnie trasa przez Wieluń. Konkurencyjną - trasa przez Kluczbork. Nie sądzę, aby ten pociąg jechał przez Wrocław, bo tam już dojeżdżają trzy pociągi IR z Krakowa.
Znaczenia linii wieluńskiej nie można deprecjonować, zwłaszcza że oferuje nieznacznie szybszy przejazd pociągu na odcinku Kępno - Tarnowskie Góry, a miejscowości leżące wzdłuż niej mogą generować satysfakcjonujące potoki. Niestety miała nieszczęście być chyba najbardziej w Polsce rozczłonkowaną linię - leży na terytorium aż czterech województw. Mam nadzieję, że czasy myślenia przez PR w kategoriach jednego tylko województwa, w oderwaniu od województw ościennych, nie wspominając już o całej sieci, właśnie się kończą i linia wieluńska odżyje. Chociaż ja się tam nie upieram, żeby akurat w pierwszej kolejności tutaj IR kierować. Natomiast w dłuższej perspektywie nie można zapominać o Wieluniu, Wieruszowie i Krzepicach i ich połączeniu ze Śląskiem, Częstochową i Krakowem czy Poznaniem.
Dave w takim razie powinien jak najszybciej pojawić się IR na trasie W-wa - Gdynia, jeśli ma być to uzupełnienie głównych tras. Ale pewnie się nie pojawi (chociaż pismo będę wysyłał w tej sprawie), no ale jak będzie Słoneczny na Push-Pullach to naprawdę wiele osób będzie chciało jechać Ex 6h do Wawy
_________________ Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
Inne relacje, te mniej obciążone nie potrzebują tworzenia osobnych, droższych pociągów Inter-Regio. Wystarczy inteligentnie połączyć relacje pociągów już istniejących, ale to wymagałoby porozumienia pomiędzy sąsiadującymi województwami. Tym bardziej że taki precedens już mamy w postaci Karmazyna i Pioniera.
Miejsca, w których "aż się prosi" o taki krok to:
Gliwice, w których można połączyć pociągi z Opola i Kędzierzyna z pociągami w kierunku Krakowa i Częstochowy
Piła, gdzie w sumie jest kilka możliwości kombinacji pociągami uruchamianymi trakcją elektryczną, bo możemy uzyskać i relacje Poznań - Kołobrzeg i Bydgoszcz - Koszalin, a trakcją spalinową Gdynia - Kostrzyn (Berlin!)
Koluszki, gdzie łącząc pociągi osobowe otrzymamy bezpośrednie połączenie Skierniewice - Częstochowa i Częstochowa - Łódź (ze zmianą kierunku lub przez Żakowice Płd.)
Leszno, gdzie na trakcji elektrycznej otrzymamy bezpośrednie osobowe połączenia Wrocław - Poznań, a na trakcji spalinowej Ostrów Wlkp/Jarocin - Głogów (Warto aby do Zielonej Góry był bezpośrednio albo do Legnicy)
Sierpc - tworząc bezpośrednią relację Kutno - Nasielsk, a jak uda się porozumieć KM z Arrivą, to (Kutno) Płock - Toruń (Malbork!, to byłby dopiero fajny pociąg osobowy dalekobieżny)
WWK, połączyć wszystkie lub prawie wszystkie pociągi przejeżdżające przez Średnicę, utworzyć połączenia regioplus "na bombardierach" w relacji Siedlce - Skarżysko i Siedlce - Skierniewice - Łowicz
... wiele, na prawdę wiele jest miejsc na sieci, gdzie poprzez połączenie relacji uzyskałoby się produkt substytucyjny do drogich pospiesznych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum