Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 87, 88, 89  Następny
Dokąd jeszcze interREGIO?
Autor Wiadomość

grzesiu24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sty 2009

PostWysłany: 10-05-2009, 20:04    Odpowiedz z cytatem

Yu nie chodzi o to że ja chcem coś likwidować, ale PKP szybciej skusi się na połaczenie pod drutem niż spalinówkę, bo koszty za spalinowy są dużo większe. Ja w tym momencie piszę tokiem myślenia PKP, a nie naszym.

_________________
Kolej to najlepszy środek transportu.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

bahnman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Maj 2008

PostWysłany: 11-05-2009, 19:05    Odpowiedz z cytatem

grzesiu24 napisał/a:
PKP szybciej skusi się na połaczenie pod drutem niż spalinówkę, bo koszty za spalinowy są dużo większe. Ja w tym momencie piszę tokiem myślenia PKP, a nie naszym.


A co to za "bzdoouoory" sa??? To nie jest tok myslenia PKP tylko Twoj. Myslac w ten sposob pospieszny z Szczecina do Klodzka nie jechalby przez Zary tylko przez Wroclaw, a Olsztyn Bialystok nie przez Gizycko a przez Warszawe... O fakcie kursowania spalinowozow pod drutem to juz boje sie w ogole zapytac...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 11-05-2009, 19:19    Odpowiedz z cytatem

Trzeba będzie podpuścić PR-y by uruchomiły połączenie IR z Gorzowa i Zielonej Góry do Warszawy przez Konin , Kutno, lub wydłużyli kursowanie jednego z tych dwóch IR co będą, a drugi mógłby jechać do Warszawy już od Wrocławia, nie tylko z Poznania . Kto jest za? Smile Smile Smile Myślę ze to byłyby dal nich dochodowe połączenia, no i przed wszystkim korzyść dla pasażerów z kilku regionów. Smile Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-05-2009, 19:52   

PKP IC planuje uwalić Barbakana i szczerze mówiąc, nie będę za nim płakał. Nie dość, że trasa jest za przeproszeniem do d***y (pociąg kursuje przez Wieluń zamiast przez Lubliniec i Kluczbork) to cena dość wysoka no i konieczność wykupienia miejscówki.

Mam nadzieję, że w związku z powyższym Przewozy Regionalne szybko się obudzą i puszczą tą trasą przynajmniej 2 InterRegio:

1) Kraków-Katowice-Kluczbork-Poznań (w godzinach porannych, zbliżonych do godzin kursowania obecnego Barbakana)

2) Katowice-Kluczbork-Poznań (w godzinach popołudniowych, ok. godziny 15/16 wyjazd z Katowic tak, aby w stolicy Wielkopolski być w okolicy godziny 20/21)

Te dwa pociągi zapewnią na linii kluczborskiej znakomity takt w połączeniach z Poznaniem, ponieważ wieczorem kursuje jeszcze pociąg pośpieszny do Kołobrzegu, przez Kluczbork i Poznań. Do muchowozów nie należy, więc likwidować go nie trzeba.

Co o tym wszystkim sądzicie?


Ostatnio zmieniony przez Rafaello1973 dnia 11-05-2009, 21:50, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry

grzesiu24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sty 2009

PostWysłany: 11-05-2009, 19:55    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że jest to dobra i realna propozycja bo aby połączyc Poznań przez Kluczbork z Katowicami wystarczy tylko połączyć relacje Poznań- Kluczbork i Kluczbork- Katowice.

_________________
Kolej to najlepszy środek transportu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-05-2009, 20:46   

Dokładnie. W tym wypadku wystarczy połączyć kilka relacji tak, aby pociągi osobowe nie dublowały się z IR na tej trasie.
Powrót do góry

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 11-05-2009, 21:15    Odpowiedz z cytatem

Z Poznania do Kluczborka są dwa bezpośrednie połączenia obsługiwane kibelkami, miałem okazje z nich korzystać.Po połączeniu ze składami z Kluczborka do Katowic Rzeczywiście tak jak pisaliście mogły by być dwa połączenia IR Poznań - Katowice i Poznań - Katowice- Kraków.
Jednak mógłby też pojawić się IR Poznań - Ostrów Wlkp - Wieluń - Częstochowa- Kraków lub wersja skrócona do Częstochowy, tak by przez Wieluń też coś jechało, po drugie takie miasta jak Katowice, Kraków czy Częstochowa połączone z Poznaniem spokojnie wygenerują plus miasta pośrednie jak Jarocin Ostrów czy Kluczbork sporą grupę pasażerów. Warunek jest jeden godziny kursowania pociągów muszą być normalne. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-05-2009, 21:44   

Myślę, że na IR relacji Kraków-Katowice-Kluczbork-Poznań można puścić jednego kibelka, np. SPOT-a. To samo z zaproponowanym przeze mnie połączeniem Katowice-Kluczbork-Poznań, na sam początek zmodernizowany kibelek powinien wystarczyć. Jeśli okazałoby się, że pasażerowie bardzo chętnie korzystają z tych pociągów, to można śmiało puścić 2xEN57.

Ciężko jest mi cokolwiek powiedzieć na temat potencjalnej frekwencji, gdyż jeszcze nie mieliśmy takich relacji. Nie wiem jak Waszym zdaniem moi drodzy, ale ja uważam, że należy zacząć wiercić dziurę w tej sprawie w Przewozach Regionalnych. Skoro na tej trasie brakuje pociągów pośpiesznych, to niech jeżdżą tanie IR, które czasowo nie będą wypadały gorzej niż pociągi dalekobieżne, no i przede wszystkim będą o wiele tańsze.

Już wiele razy pisałem na forum, że brakuje popołudniowego połączenia Katowic z Poznaniem (linią kluczborską). Niegdyś w okolicach godziny 15/16 jeździł słynny pociąg Koziołek. Podobno cieszył się dobrą frekwencją. Potem zaczęli grzebać przy tym pociągu, jak również przy bardzo popularnym w tym okresie Gwarku, aż w końcu zmienili trasę tym dwóm składom.

Jestem przekonany, że IR w zaproponowanych relacjach sprawdzi się znakomicie. Oczywiście wymaga to drobnej reklamy i korekty rozkładu jazdy tak, aby pociągi osobowe nie dublowały się z InterRegio. Fakt, linia ma swój potencjał, ale nie aż taki, aby puszczać tędy pociąg po pociągu...
Powrót do góry

grzesiu24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sty 2009

PostWysłany: 11-05-2009, 22:31    Odpowiedz z cytatem

A ja bym ten pociąg Poznan- Katowice pociągnął do Bielska Białej. W ten sposób pociąg wygeneruje posdróżnych z całego górnego Śląska

_________________
Kolej to najlepszy środek transportu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

jaga Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 30 Paź 2008

PostWysłany: 11-05-2009, 23:42    Odpowiedz z cytatem

A może jeszcze do Małkini i Zubek Białostockich. Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Łososie w sosie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Maj 2009
Skąd: Łódź Niciarniana

PostWysłany: 12-05-2009, 09:46    Odpowiedz z cytatem

Rafaello1973 napisał/a:

Jednak mógłby też pojawić się IR Poznań - Ostrów Wlkp - Wieluń - Częstochowa- Kraków lub wersja skrócona do Częstochowy, tak by przez Wieluń też coś jechało


Taka relacja jest dobrym pomysłem. Wieluń ciąży ku Częstochowie. Zresztą w tym rozkładzie wreszcie to dostrzeżono i wprowadzono pociąg łączący te miasta, jednak wątpię, aby godziny były satysfakcjonujące, bo nie da się pojechać do Częstochowy i wrócić jednego dnia. Nie jest natomiast tak istotny dla Wielunia pociąg dalekobieżny na Śląsk, bo komunikację w tym kierunku zapewniają osobówki (oby tylko ich nie uwalono).

No i tak jak pisałem gdzie indziej, przydałby się do Wielunia i Wieruszowa jakiś pociąg z/do Łodzi. Może nie codziennie, wystarczyłoby w piątki popołudniu z Łodzi przez Zduńską Wolę, Chorzew Siemkowice, Herby Nowe do Wieruszowa albo lepiej do Kępna (to chyba lepsze rozwiązanie niż jazda od drugiej strony, przez Ostrów Wielkopolski i Kępno do Wielunia czy Pątnowa Wieluńskiego), w niedzielę wieczorem w odwrotną stronę (ewentualnie w poniedziałek rano, ale chyba lepiej w niedzielę wieczorem). Dodatkowo taki pociąg mógłby kursować w weekendy i w wakacje (rano z Łodzi), co uwzględniałoby dojazdy turystyczne do coraz bardziej popularnego Załęczańskiego Parku Krajobrazowego. Przy odpowiednim rozreklamowaniu i po puszczeniu zmodernizowanego EZT-a ze stojakami na rowery, taki pociąg mógłby być ciekawą ofertą. Oczywiście tutaj mowa raczej o pociągu przyspieszonym osobowym, niż o InterRegio.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 12-05-2009, 09:49    Odpowiedz z cytatem

jaga Małkinia jest ok..hihi ,ale dalej to na Białystok i Ełk niech sobie jedzie... Smile Smile Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Łososie w sosie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Maj 2009
Skąd: Łódź Niciarniana

PostWysłany: 12-05-2009, 12:24    Odpowiedz z cytatem

Jasne, Dave, to zrozumiałe. Ale wątek jest także o dalekobieżnych pociągach osobowych i przyspieszonych. W perspektywie dalszego rozwoju sieci takich pociągów, Wieluń mógłby zostać uwzględniony w relacji Poznań - Częstochowa - Kraków.

Natomiast wcale nie jest powiedziane, że Wieluń pozostanie poza siecią pociągów IR od czerwca. Pisze się przecież o pociągu tej marki w relacji Kraków - Świnoujście. Nie napisano wprawdzie którędy ów będzie kursował, ale jedną z opcji jest właśnie trasa przez Wieluń. Konkurencyjną - trasa przez Kluczbork. Nie sądzę, aby ten pociąg jechał przez Wrocław, bo tam już dojeżdżają trzy pociągi IR z Krakowa.

Znaczenia linii wieluńskiej nie można deprecjonować, zwłaszcza że oferuje nieznacznie szybszy przejazd pociągu na odcinku Kępno - Tarnowskie Góry, a miejscowości leżące wzdłuż niej mogą generować satysfakcjonujące potoki. Niestety miała nieszczęście być chyba najbardziej w Polsce rozczłonkowaną linię - leży na terytorium aż czterech województw. Mam nadzieję, że czasy myślenia przez PR w kategoriach jednego tylko województwa, w oderwaniu od województw ościennych, nie wspominając już o całej sieci, właśnie się kończą i linia wieluńska odżyje. Chociaż ja się tam nie upieram, żeby akurat w pierwszej kolejności tutaj IR kierować. Natomiast w dłuższej perspektywie nie można zapominać o Wieluniu, Wieruszowie i Krzepicach i ich połączeniu ze Śląskiem, Częstochową i Krakowem czy Poznaniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pepe Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2008
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 12-05-2009, 12:38    Odpowiedz z cytatem

Dave w takim razie powinien jak najszybciej pojawić się IR na trasie W-wa - Gdynia, jeśli ma być to uzupełnienie głównych tras. Ale pewnie się nie pojawi (chociaż pismo będę wysyłał w tej sprawie), no ale jak będzie Słoneczny na Push-Pullach to naprawdę wiele osób będzie chciało jechać Ex 6h do Wawy Laughing Laughing

_________________
Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piottr Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Mar 2008
Skąd: Wilanów Wąsk

PostWysłany: 12-05-2009, 12:49    Odpowiedz z cytatem

Inne relacje, te mniej obciążone nie potrzebują tworzenia osobnych, droższych pociągów Inter-Regio. Wystarczy inteligentnie połączyć relacje pociągów już istniejących, ale to wymagałoby porozumienia pomiędzy sąsiadującymi województwami. Tym bardziej że taki precedens już mamy w postaci Karmazyna i Pioniera.
Miejsca, w których "aż się prosi" o taki krok to:
Arrow Gliwice, w których można połączyć pociągi z Opola i Kędzierzyna z pociągami w kierunku Krakowa i Częstochowy
Arrow Piła, gdzie w sumie jest kilka możliwości kombinacji pociągami uruchamianymi trakcją elektryczną, bo możemy uzyskać i relacje Poznań - Kołobrzeg i Bydgoszcz - Koszalin, a trakcją spalinową Gdynia - Kostrzyn (Berlin!)
Arrow Koluszki, gdzie łącząc pociągi osobowe otrzymamy bezpośrednie połączenie Skierniewice - Częstochowa i Częstochowa - Łódź (ze zmianą kierunku lub przez Żakowice Płd.)
Arrow Leszno, gdzie na trakcji elektrycznej otrzymamy bezpośrednie osobowe połączenia Wrocław - Poznań, a na trakcji spalinowej Ostrów Wlkp/Jarocin - Głogów (Warto aby do Zielonej Góry był bezpośrednio albo do Legnicy)
Arrow Sierpc - tworząc bezpośrednią relację Kutno - Nasielsk, a jak uda się porozumieć KM z Arrivą, to (Kutno) Płock - Toruń (Malbork!, to byłby dopiero fajny pociąg osobowy dalekobieżny)
Arrow WWK, połączyć wszystkie lub prawie wszystkie pociągi przejeżdżające przez Średnicę, utworzyć połączenia regioplus "na bombardierach" w relacji Siedlce - Skarżysko i Siedlce - Skierniewice - Łowicz
... wiele, na prawdę wiele jest miejsc na sieci, gdzie poprzez połączenie relacji uzyskałoby się produkt substytucyjny do drogich pospiesznych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 89 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 87, 88, 89  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl