Pismo wpłynęło do PR-ów i prawnicy je przeglądają. Jak zawsze w przypadku decyzji administracyjnej jest możliwość odwołania a to co wytknięto PR-om mają w ciągu siedmiu dni usunąć/zlikwidować ale zawsze - zostaje to odwołanie bądź też uzupełnienie wniosków tak by były prawidłowe. Niestety obojętnie co PR-y zrobią i tak zawsze będzie źle. Od teraz po wieczność czyli moment prywatyzacji IC.
To samo wraz z komentarzem napisałem w wątku "PKP IC i PR blokują się nawzajem". Proponuję przenieść jedno albo drugie, tak żeby dyskusja na ten temat toczyła się jednym wątku.
A może nowy wątek "Urząd Transportu Kolejowego dąży do monopolu PKP Intercity"?
I-ha-ha!!! Pekap zaczyna zostawiać ślady swojej działalności
Będzie się działo, Polacy będzie się działo, będzie się dziaaaaaało, Polacy będzie się dziaaaaało.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-02-2010, 13:30
Fragment z tekstu, do którego link przesłał nam @Dzulikiewicz:
O sprawie napisał także poseł Janusz Piechociński swoim blogu. Poinformował, że otrzymał "właśnie przed chwilą informację, że Urząd Transportu Kolejowego wezwał pod rygorem natychmiastowej wykonalności samorządową spółkę Przewozy Regionalne do likwidacji pociągów InterRegio”.
"Wzywam Premiera Tuska, wicepremiera Pawlaka, Ministra Grabarczyka do pilnego spotkania w tej sprawie z reprezentacją właścicieli Przewozów Regionalnych z Konwentu Marszałków Województw RP... Decyzja Prezesa UTK i dotychczasowe działania PKP S.A. w stosunku do usamorządowionej spólki PR mogą oznaczać załamanie regionalnych przewozów publicznych jeszcze w tym półroczu i utratę przez PKP PR zdolności do realizowania usługi..." - napisał poseł PSL.
Panie Piechociński, trzymamy Pana za słowo!
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-02-2010, 15:45
szomiz napisał/a:
I-ha-ha!!! Pekap zaczyna zostawiać ślady swojej działalności
Będzie się działo, Polacy będzie się działo, będzie się dziaaaaaało, Polacy będzie się dziaaaaało.
No a nie? Przeciez setki osob z dnia na dzień stracą swój środek transportu! Wystarczy wskazac im winowajce.... a przecież idą wybory! Politycy, zainteresowani zawsze zbijaniem kapitału politycznego, lekceważą tysiące podrózujących?
Ponownie rozkręcamy reklamę interREGIO na naszym forum. Jeszcze dziś nasz webmaster przygotuje banery. Każdy forumowicz w ustawieniach swojego profilu będzie mógł włączyć reklamę interREGIO. Logo pojawi się pod avatarem.
Reklama interREGIO jest gratisowa. Nie robimy tego dla spółki Przewozy Regionalne tylko dla pasażerów, w imię obrony konkurencji na polskich torach! Przynajmniej tyle jako forum kolejowe możemy zrobić.
a zdanie pasazerow sie nie liczy? moze zaspamujemy prezesa UTK mailami w obronie IR? chociaz to raczej niewiele da, oni tej pieknej inicjatywy nic chcą.... i co? trace bezpośrednie połączenia a do IC pewnie nie wsiade. nie bede im kasy do kieszeni pchal. chyba ze PR pusi te pociagi jako regio plus:D te same skaldy, te same relacje tylko ze rozbite w rozkladzie na kilka pociagow? powiedzmy rzeszow-tarnow-krakow-katowice-wroclaw;) rozbite jako regioplusy
Panie Celiński, jakim słusznym pociągiem mam jutro rano jechać z Warszawy do Krakowa?
Spokojnie decyzję można zaskarżyć do WSA w Warszawie. Nie wierzę by w sądzie coś takiego przeszło.
Ponownie rozkręcamy reklamę interREGIO na naszym forum. Jeszcze dziś nasz webmaster przygotuje banery. Każdy forumowicz w ustawieniach swojego profilu będzie mógł włączyć reklamę interREGIO. Logo pojawi się pod avatarem.
Reklamę interREGIO już można włączyć w ustawieniach swojego Profilu.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-02-2010, 17:02
Jeden Rząd, Jedna Partia Rządząca, Jeden Premier Cudak, Jenen POprawny Politycznie Przewożnik. Istna Białoruś!
Komentarz Jacka Prześlugi na zaistniałą sytuacje na łamach Rynku Kolejowego
Czy Pan Poseł nie jest aby zanadto w gorącej wodzie kąpany? Jeśli dobrze czytam decyzję UTK, to nie ma w niej żadnego wezwania do likwidacji pociągów Interregio a jest oczekiwanie przedstawienia w ciągu siedmiu dni dokumentów wyjaśniających do złożonych wniosków na przydział tras. Może Pan Poseł wie więcej, może ma inne pisma, ale jeśli je ma, to opinia publiczna powinna je zobaczyć.
Powtórzę: w decyzji UTK, którą otrzymała wnioskująca spółka PKP IC nie ma takiego sformułowania, o którym pisze poseł Piechociński. Co podaję dla porządku i uspokojenia.
W decyzji prezesa UTK czytamy:
"Decyzja na podstawie (...) w związku ze stwierdzeniem naruszeń przepisów prawa (...) pkt 1. Przewozy Regionalne art. 40 ust 4 i 4b z dnia 28 marca 2003 roku o transporcie kolejowym oraz par. 18 pkt 2 i pkt 11 Regulaminu przydzielania tras pociągów (...) poprzez nieuzasdnione przedłożenie we wnioskach o przydzielenie trasa pociągów na Roczny Rozkład Jazdy 2009/2010 w części C5-priorytetu P1 wynikającego z obowiązku służby publicznej BEZ UDOKUMENTOWANIA (podkreślenie JP) tego odpowiednimi umowami określonymi w art. 40 powyższej ustawy" oraz "pkt 2. niewłaściwej kwalifikacji rodzaju pociągu w części C1 wniosku o przydzielenie trasy pociągu poprzez powołanie się na art 4 pkt 20 ustawy o transporcie kolejowym oraz par. 18 pkt 2 i pkt 11 Regulaminu przydzielania tras pociągów (...) nie odnoszące się do tego rodzaju pociągu".
I dalej UTK nakazuje "usunięcie nieprawidłości wskazanych w pkt 1 i 2", dając temu rygor natychmiastowej wykonalności. Gdzie tu jest mowa o likwidacji IR???
Żeby roztłumaczyć pismo UTK na język powszechnie zrozumiały - Przewozy Regionalne, zdaniem UTK, we wnioskach do PLK o przydzielenie tras podały nieprawdziwe dane powołując się na tzw. priorytet obowiązku służby publicznej (P1) dla wybranej grupy pociągów. Tymczasem ustawa mówi o priorytecie w przydzielaniu tras dla pociągów należących do przewoźników wykonujących na danej trasie usługę publiczną, czyli zamówionych przez państwo lub samorząd. Doszło do naruszenia zasad uczciwej konkurencji poprzez przyjęcie przez PLK do rozkładu jazdy połączeń nie uzgodnionych z innymi przewoźnikami, mimo obowiązkowych przepisów w tej sprawie. Przewozy Regionalne napisały we wniosku, że uruchamiają pociągi osobowe (objęte usługą publiczną), tymczasem uruchomiły pociągi międzywojewódzkie, na które nie miały stosownych umów z marszałkami lub ministrem infrastruktury.
Pismo UTK daje też wskazania PLK do realizacji w ciągu 21 dni. W decyzji czytamy też m.in.:
"Nakazuję spółce PKP PLK rozpatrzenie wniosków o przydział tras pociągów skorygowanych w wyniku usunięcia nieprawidłowości w zakresie naruszenia prawa wykazanych w niniejszej decyzji i wprowadzenie w życie stosownych zmian w Rocznym Rozkładzie Jazdy 2009/2010 w terminie do 30 kwietnia 2010.". Do tego jest bardzo obszerne, szczegółowe wyjaśnienie, naprawdę dokładnie opisujące zdarzenia i określające zakres błędów popełnionych przy składaniu i przyjmowaniu wniosków. Nie ma nic o likwidacji IR. Dokładnie NIC.
Podsumowując: Przewozy Regionalne muszą teraz usunąć nieprawidłowości w swom wniosku, mając na to 7 dni. Potem PLK na rozpatrzenie tych zmian ma 14 dni, by w terminie 21 dni przewoźnik i pasażer wiedzieli na czym stoją. Organ administracji publicznej wydał postanowienie, dwie spółki muszą na to postanowienie odpowiedzieć, nie ma w tym niczego, co uprawniałoby posła na Sejm RP do wzniecania niezdrowej sensacji. Trzeba pozwolić, Panie Pośle, by stanowione przez Sejm prawo mogły być stosowane - dopiero po ostatecznych rozstrzygnięciach jest czas na politykę i blogi. Nie odwrotnie.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-02-2010, 17:19
Moim zdaniem do likwidacji IR zapewne nie dojdzie ,ale korekta zapewne będzie to już na 100 procent ,korekta będzie dotyczyła czasu odjazdów pociagów IR tak żeby nie dublowały się z TLK
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum