Dave w takim razie powinien jak najszybciej pojawić się IR na trasie W-wa - Gdynia, jeśli ma być to uzupełnienie głównych tras. Ale pewnie się nie pojawi
Z punktu widzenia pasażera - owszem, powinien się pojawić. Z punktu widzenia firmy (spółki), w któej pracuję - lepiej niet
Ale ktoś już pisał, że na CMK z Wawy do Krakowa IR też bedzie?!
Możnaby dalej wymieniać:
* Kłodawa - Łódź Kaliska - Kłodawa + Kłodawa - Poznań Główny (+ np. Poznań Główny - Szczecin Główny, albo Zielona Góra);
* Czechowice-Dziedzice - Cieszyn - Czechowice-Dziedzice + Czechowice-Dziedzice - Kraków Główny (pozwala się kolei w Cieszynie upaść, zamiast pokombinować trochę z relacjami - przy podobnych do obecnych nakładów możnaby jeszcze tam kolej utrzymać);
* Bydgoszcz Główna - Poznań Główny - Bydgoszcz Główna + Bydgoszcz Główna - Gdańsk/Gdynia Główny/a (IR w takiej relacji jest akurat planowany)...
Z tym, że jest jedno "ale". Takie pociągi są na pewno lepsze niż pokawałkowane relacje, ale jednak nie stanowią one tak atrakcyjnej oferty, jak IR. Który faktycznie osiąga czas przejazdu pociągu pospiesznego. Zapewne takie długie osobówki nie przekonałyby do siebie tylu klientów, co pociąg osobowy przyspieszony, nawet jeśli będzie w taryfie IR (chociaż mam nadzieję, że z czasem taryfa IR zostanie zintegrowana z taryfą O i będzie możliwość kupna jednego biletu na trasę, gdzie jeden odcinek jedzie się pociągiem IR, a drugi - osobowym).
I nie zgadzam się, że IR powinny jeździć tylko na trzech, czterech magistralnych liniach. To powinna być także oferta skierowana do klientów z tych miejsc, gdzie z jakichś powodów połączeń przyspieszonych nie ma lub występują one tylko symbolicznie, a gdzie można wygenerować popyt na takie połączenia (patrząc na ilość pospiesznych kursów autobusowych, to taki popyt istnieje).
Uważam że jeden z trzech osobowych Szklarska Poręba G. - Poznań Gł. powinien być przekwalifikowany na InterRegio np. ,,Szklarka" i zatrzymywać się tylko na stacjach tj: Szkl.P.Grn,Szkl.P.Śr,Szkl.P.Dln,Piechowice.JG Sobieszów,JG Cieplice,Jelenia Góra,Marciszów,Wałbrzych Gł,Wałbrzych Miasto,Świebodzice ,Jaworzyna Śl.Katy Wrocławskie,Wrocław Gł.,Wrocław Mikołajów,Oborniki Śl,Żmigród,Rawicz,Leszno,Kościan,Poznań Dębiec,Poznań Gł. połączenia te uruchamia Wielkopolska więc zaproponuje aby połączenie było aż do PIŁY GŁ. od Poznania Gł. stację : Oborniki Wlkp , Rogoźno Wlkp,Chodzież , Piła Gł. Wówczas mamy InterRegio Szklarska Poręba Górna - Piła Gł. co wy na to
To super jeżeli Wielkopolskie ma podpisaną z Zachodniopomorskim , więc spokojnie strzelińca można można puscic do Kołobrzegu , byłby to spuer pociąg alwe wówczas musiałby posiadać więcej wagonów 4ze Szklarskiej i 3 z Kudowy
tak co do tej dyskusji odnośnie pociągu z Poznania do Częstochowy przez Wieluń ,swego czasu ponad 10 lat temu jeździła taka osobówka bo z niej kilka razy skorzystałem , która wyjeżdżała z Poznania 0 4.15 w Wieluniu był po 8 Częstochowie o 10.10.Potem ten pociąg wracał o 16.15 do Poznania i o 22.15 był na miejscu. Jak widzicie da radę w ciągu dnia. Trochę ludzi nim jeździło.
Później z tego pociągu zrobiono posp. "Pielgrzym" , który wyjeżdżał z Poznania o 5.30 i dojeżdżał do Częstochowy po 10, też wracał po godz. 16 tylko był w
Poznaniu o 21. jednak zaczęto przy nim kombinować i zaczął on jeździć tylko w piątki i niedziele, potem w wakacje a po jakiś 3 latach kursowania go..uwalono. Jak jeździł osobówka ( jedna z legend bo to było stare połączenie )to był lok EU-07 i sześć -siedem wagonów klasy 2 i jedna jedynka, niekiedy nie było jej wcale.Potem gdy zaczął kursować jako pospiech. to składy miały jedynkę. Później na tej trasie zamiast lokomotywy i wagonów puszczono Edytkę. Wydawało się że będzie już ok,ale uwalono ten zacny pociąg ,łączący kilka województw, no przede wszystkim to było jedyne dzienne całoroczne połączenie Poznania z Częstochową.
Co do IR Bydgoszcz- Gdynia i Warszawa - Gdynia jestem za.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-05-2009, 22:59
Kilka postów wcześniej napisałem, że widzę na linii kluczborskiej dwa pociągi IR (pierwszy w relacji Kraków - Poznań, drugi w relacji Katowice - Poznań).
Przeanalizowałem więc rozkład jazdy na tej trasie (póki co tylko w stronę stolicy Wielkopolski) i uporządkowałem nieco pociągi tutaj kursujące. Do tego dodałem dwa InterRegio i zalepiłem jedną dziurę czasoprzestrzenną w godzinach wieczornych. Liczba pociągów osobowych, a także pośpiesznych nie uległa zmianie. Nie grzebałem w godzinach kursowania pociągów dalekobieżnych.
Plik w rozszerzeniu PDF znajduje się w załączniku. Zerknijcie na to i wypowiedzcie się na forum. Jest to oczywiście moja radosna twórczość, która w żadnym wypadku nie jest wersją ostateczną, dlatego uwagi i merytoryczne komentarze są mile widziane. W końcu musimy mieć jakiś punkt zaczepienia, dlatego czekam na Wasz odzew.
Pozdrawiam, @mk1992
Rozkład Jazdy linia Kraków - Katowice - Kluczbork - Poznań.pdf
tak co do tej dyskusji odnośnie pociągu z Poznania do Częstochowy przez Wieluń ,swego czasu ponad 10 lat temu jeździła taka osobówka bo z niej kilka razy skorzystałem , która wyjeżdżała z Poznania 0 4.15 w Wieluniu był po 8 Częstochowie o 10.10.
Też pamiętam ten pociąg, bardzo dobry był na dojazd na wąskotorówkę do Środy. A i jakaś frekwencja w nim była.
mk1992 fajne to jest może zrobię kopię i wyśle do PR-ów lub Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, skoro udało mi się z połączeniem z Warszawą to może dla linii kluczborskiej też coś skapnie , zwłaszcza ze część jest już po remoncie.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-05-2009, 18:17
jóśko napisał/a:
A czy potencjalny klient byłby?
Oczywiście, że tak. Jak sam pewnie zauważyłeś, pociągi IR na trasie Kraków/Katowice - Kluczbork - Poznań byłyby połączeniem kilku osobnych relacji, co działa na "+", jeśli chodzi o zdobywanie nowych pasażerów.
Poranny pociąg InterRegio z Krakowa do Poznania może być wspaniałą konkurencją dla TLK Barbakan, który jest o wiele droższy i jedzie przez Wieluń, z pominięciem Lublińca i Kluczborka (dwóch dużych węzłów przesiadkowych). Poza tym cena byłaby o wiele niższa, a czas przejazdu konkurencyjny do pociągów dalekobieżnych. Chciałbym jeszcze zauważyć, że "Barbi" po wakacjach ma iść do piachu, czego osobiście mu życzę, ale tylko pod warunkiem, że PR-y to wykorzystają i puszczą tędy IR.
Kolejny IR, który uwzględniłem w moim rozkładzie to Katowice - Kluczbork - Poznań. Pragę napisać, że pociąg ten wyjeżdżałby z Katowic o godzinie 15:55. Większość ludzi kończy pracę, zajęcia na uczelni czy lekcje w szkole o godzinie 15. Mają więc kilkadziesiąt minut na spokojne dojście na dworzec w Katowicach, aby udać się w podróż w północną część Polski. Owy pociąg może okazać się wspaniałą ofertą dla studentów, którzy w piątek popołudniu będą chcieli dostać się na weekend do swoich domów.
Ponadto ułożyłem obecnie kursujące pociągi osobowe w relacji Katowice - Lubliniec/Kluczbork tak, aby był zapewniony takt przynajmniej 2-godzinny (często jednak pociągi po tej trasie będą kursowały co 1 godzinę). Obecnie są nawet 3-godzinne dziury w rozkładzie, co prosi się o pomstę do Boga! To jest skandal, aby między godziną 18 a 22 z Katowic nie było żadnego pociągu osobowego na tej linii. Myślę, że przy takim rozkładzie, jaki zaproponowałem, pasażerowie chętniej korzystaliby z tych pociągów. Dużym argumentem jest bynajmniej to, że pociągi kursowałyby cyklicznie (jak się zorientowaliście, każdy skład wyrusza w drogę 55 minut po każdej pełnej godzinie, poza wyjątkami, które stanowią pociągi dalekobieżne).
Rafaello1973 napisał/a:
mk1992 fajne to jest Smile może zrobię kopię i wyśle do PR-ów lub Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, skoro udało mi się z połączeniem z Warszawą to może dla linii kluczborskiej też coś skapnie , zwłaszcza ze część jest już po remoncie. Smile
Dokładnie. Na wielu odcinkach pociągi mogą rozwijać prędkość 120km/h. Jest to niezmiernie ważny atut, ponieważ dzięki temu pasażerowie będą chcieli korzystać z pociągów. Lepiej jest jechać kiblem te 100 czy 110km/h, niż wlec się 30stką. To jest chyba oczywiste? A jak pasażer zauważy, że pociąg rozwija na danej trasie wysoką prędkość, to będzie brał to pod uwagę przed kolejną, potencjalną podróżą.
Póki co pozostała mi jeszcze do opracowania tabela dla linii Poznań - Kluczbork - Katowice/Kraków. Gdy już będzie gotowa, oczywiście ją opublikuję i dam do Waszej oceny. Myślę, że wtedy będziesz mógł wysłać pełny projekt do UM-ów i ZPR-ów.
skubi napisał/a:
jak dla mnie bomba , super rozkładzik
Temu rozkładowi jeszcze daleko brakuje do tego, aby uzyskać miano "super". Liczba pociągów na tej trasie się przecież nie zmienia (poza 2 IR). Ja tylko lekko załatałem dziury i ułożyłem odjazdy pociągów tak, aby były one cykliczne. Ale dziękuję za słowa uznania.
Tym czasem zapraszam do komentowania. Może są jakieś uwagi? Coś jest nie tak? Każdy głos się liczy, bo jeśli mamy to wysłać gdzieś "wyżej", to musimy odpowiednio wcześniej przemyśleć, czy wysyłamy coś, co będzie spełniało nasze oczekiwania.
Pozdrawiam, @mk1992.
Ostatnio zmieniony przez Rafaello1973 dnia 13-05-2009, 18:23, w całości zmieniany 1 raz
pociągi IR na trasie Kraków/Katowice - Kluczbork - Poznań byłyby połączeniem kilku osobnych relacji, co działa na "+", jeśli chodzi o zdobywanie nowych pasażerów.
Błędne myślenie! Połączenie kilku relacji poc. osob. w jedną i zamiana na IR przyniesie więcej złego niż dobrego. IR zatrzymują się tylko na większych stacjach, więc w ten sposób pozbawiamy ludzi z mniejszych stacyjek połączeń kolejowych. IR mają jeździć obok poc. osob. a nie zamiast nich!
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Ok poczekam na całość co nagle to po diable potem się coś wyśle do wyżej wspomnianych instytucji, także z sugestią by ładnie z tymi pociągami na linii Kluczbork - Poznań skomunikowano te na trasie Gniezno- Jarocin lub nawet któryś ze składów z Gniezna był podczepiany w Jarocinie i jechał dalej na południe kraju.Pożyjemy zobaczymy Może będzie ok.Sporo roboty w dziedzinie rozkładu jazdy zrobił też grzesiu24.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum