Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 87, 88, 89  Następny
Dokąd jeszcze interREGIO?
Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 04-03-2010, 21:21    Odpowiedz z cytatem

Trochę się nie zrozumieliśmy Very Happy . Miałem na myśli wyłącznie spółkę PKP IC, której właścicielem jest SP, PR-y jak wiemy należą do samorządów. W interesie SP by jego spółka miała przychody- te będą wyższe bez konkurencji i mniejszy deficyt- ten również będzie mniejszy, gdy konkurencji nie będzie. Nie miałem tutaj na myśli całego rynku kolejowego i globalnej liczby pasażerów wszystkich spółek- wiadomo ta by wzrosła, ale sytuację PKP IC.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2010, 22:18   

Jednym słowem PR oraz IC same sobie strzeliły w stopę ,Co do tych tras tych"nowych" IR to dobrze że nie powstały jesli miały jezdzic tam gdzie napisała Victoria ,w tych rejonach wystarczy juz pociagów .IC nie podało gdzie rzekomo miały pojawic się te nowe TLK (6)

//post moderowany. ~Iktorn
Powrót do góry

chester Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Cze 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-03-2010, 09:20    Odpowiedz z cytatem

Iktorn napisał/a:
Trzeba być mega tępym, aby uważać, że jak się podwyższa cenę produktu, to przychód wzrasta.


Wcale nie - wszystko zależy od elastyczności popytu na dane dobro. Im popyt mniej elastyczny tym Ty mniej masz racji w powyższym.
Klasyczny monopol tak się właśnie zachowuje. Ale żeby zostać monopolem, najpierw trzeba wykosić konkurencję.
W przypadku pociągu mamy nieco trudniejszą sytuację, bo są tu jeszcze pewne usługi substytucyjne jak samochód, autobus, czy samolot. Niemniej do niedawna w pewnych relacjach (Wwa - Kraków/ Katowice, nieco w mniejszym stopniu Wwa - Poznań) kolej była dosyć silna a IC miał zapewniony monopol. W końcu stówa za przejazd to niemało.

_________________
Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurami22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wolbrom/Warszawa

PostWysłany: 05-03-2010, 14:42    Odpowiedz z cytatem

gryff napisał/a:
Co do tych tras tych"nowych" IR to dobrze że nie powstały jesli miały jezdzic tam gdzie napisała Victoria ,w tych rejonach wystarczy juz pociagów


Dobrze ?! Właśnie z Katowic (czy szerzej GOPu) do Warszawy są potrzebne nowe IR, twoim zdaniem dwa w pełni zaspokajają potrzeby 2 milionów mieszkańców tej aglomeracji Question To samo dodatkowe IR z Bydgoszczy, Poznania i Łodzi także by się przydały, choć ze względu na skalę i potencja tych śląskich żal najbardziej Sad

//post moderowany. ~Iktorn

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 05-03-2010, 16:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Co do tych tras tych"nowych" IR to dobrze że nie powstały jesli miały jezdzic tam gdzie napisała Victoria ,w tych rejonach wystarczy juz pociagów


Gdzie my żyjemy? Po co nam konkurencja i prawo wyboru dla klienta? Gryffie, jak myślisz, skoro na rynku już była coca- cola, po co jeszcze powstało Pespsi Very Happy?

Cytat:
Dobrze ?! Właśnie z Katowic (czy szerzej GOPu) do Warszawy są potrzebne nowe IR, twoim zdaniem dwa w pełni zaspokajają potrzeby 2 milionów mieszkańców tej aglomeracji Question To samo dodatkowe IR z Bydgoszczy, Poznania i Łodzi także by się przydały, choć ze względu na skalę i potencja tych śląskich żal najbardziej Sad


Cieszę się, że są jeszcze ludzie myślący na tym forum. Zgadzam się z kolegą.

//post moderowany. ~Iktorn

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 12-03-2010, 20:07    Odpowiedz z cytatem

Ministerstwo Infrastruktury zgodziło się na wzmocnienie pozycji Urzędu Transportu Kolejowego. Kolejarze dostaną większy budżet, będą mogli zwiększyć zatrudnienie. Instytucja zyska potężne kompetencje: będzie rozstrzygała spory między przewoźnikami.

Do tej pory, nawet jeżeli to robiła, ryzykowała, że jej decyzje będą kontestowane. Tak było w przypadku decyzji UTK w sprawie pociągów InterRegio uruchamianych przez należące do samorządów Przewozy Regionalne. InterRegio doprowadziły do obniżki cen na popularnych trasach i jednocześnie odebrały pasażerów dotowanym przez państwo składom PKP Intercity.

Urząd, który nakazał wycofanie części pociągów InterRegio z rozkładu, został oskarżony o sprzyjanie państwowej spółce. Wszystko wskazuje jednak na to, że pociągi Przewozów Regionalnych nie wylecą z rozkładu. Powód – urząd nie ma obecnie wystarczających kompetencji do rozstrzygania podobnych sporów.

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-03-2010, 10:17    Odpowiedz z cytatem

Co dalej z interREGIO

Połączenia interREGIO oferowane przez spółkę Przewozy Regionalne dokonały tego, czego od lat na polskiej kolei nie było. W zaledwie rok od wprowadzenia i praktycznie bez żadnych większych działań promocyjnych stały się bardzo popularną ofertą przewozową. Jednak mimo jawnego głosu społeczeństwa, które opowiedziało się za tą ofertą, ciągle są prowadzone bezpardonowe działania mające na celu zatrzymanie tych pociągów. Czy interREGIO przetrwają tą batalię?

Po przeszło roku od „Usamorządowienia spółki PKP PR” za wyjątkiem Ministerstwa Infrastruktury większość specjalistów określa tą reformę jako nietrafioną lub wręcz „napisaną na kolanie”. Zasadnicze zarzuty jakie stawia większość osób to: tworzenie mega monopolu w przewozach dalekobieżnych, przyznawanie w spółce PR fikcyjnych udziałów (wliczanie pracy przewozowej KM, SKM w Trójmieście czy nawet SKM w Warszawie oraz WKD), jak również przekazywanie jednej spółki w ręce 16 mniejszościowych udziałowców, czy też niepełne jej oddłużenie. Jak późniejszy okres pokazał wszystkie te zarzuty były zasadne. Już podczas konsultacji były zgłaszane uwagi odnośnie tych zastrzeżeń, które jednak zostały zignorowane. Być może liczono na chaos prowadzący do likwidacji wydzielonej spółki, jednak życie napisało inny scenariusz i Przewozy Regionalne przeszły przyspieszoną reformę. Jednym ze sposobów na walkę z przerostem zatrudnienia oraz dużą liczbą nieproduktywnego majątku stały się pociągi interREGIO.

Wszystko zaczęło się bardzo skromnie, o czym pisaliśmy między innymi tutaj. Przewozy Regionalne wykorzystując lukę w prawie rozpoczęły oferowanie konkurencyjnych wobec PKP IC pociągów dalekobieżnych. Połączenia interREGIO o stosunkowo niskim standardzie lecz jednocześnie niskiej cenie i atrakcyjnych czasach jazdy wbrew oczekiwaniom ustawowego monopolisty, szybko zyskiwały na popularności. W zasadzie w przeciągu roku powstała sieć połączeń obejmująca teren niemal całego kraju. Pierwotne połączenia na głównych trasach były już od początku dochodowe, jednak w późniejszym okresie zaczęły dochodzić również relacje dotowane w jakimś stopniu przez poszczególne województwa. Proces ten obejmował zwłaszcza trasy opuszczane przez spółkę PKP IC. Już po połowie roku działania połączeń interREGIO stały się one solą w oku dla zarządu PKP IC, które swoimi błędnymi decyzjami jedynie odstraszało pasażerów. Z kolei prężnie działające Przewozy Regionalne wykorzystywały błędy ustawowego monopolisty rosnąc dodatkowo w siłę. W bardzo krótkim czasie po wycofaniu części pociągów pospiesznych w ich miejsce wprowadzono interREGIO, które ratując wiele regionów od stania się komunikacyjnym zaściankiem zaskarbiły sobie uznanie wśród pasażerów. Innym ze sztandarowych potknięć PKP IC była rezygnacja z tradycyjnych nazw pociągów od lat zakodowanych w świadomości pasażerów. Również ten krok wykorzystały Przewozy Regionalne, które przejęły nazwy dla swoich pociągów interREGIO. Działania te jedynie wzmogły nienawiść (chyba tak można to już nazwać) do spółki Przewozy Regionalne nie tylko ze strony PKP IC, co objawia się w nasilających się atakach na samorządowego przewoźnika, o czym szerzej pisaliśmy między innymi tutaj.

Częściowo ta batalia ma również swoje pozytywne efekty, jak chociażby uświadomienie, iż dzierżawa starych lokomotyw z PKP Cargo jest równie kosztowna co wynajęcie nowych maszyn w którejś z licznych firm leasingujących tabor. Oczywiście w całym tym sporze pomija się fakt, iż około 20% pasażerów pociągów interREGIO to osoby, które w przypadku braku tych pociągów nie skorzystałyby z kolei, a w zamian wybrałyby autobus lub samochód osobowy. Więc faktycznie interREGIO wypełniło za PKP IC podstawowe założenia polityki transportowej UE mającej na celu zmianę modalną w transporcie na rzecz kolei. Mimo tego „cyrk na kolei” trwa dalej i nijak nie słabnie. Niedawno PKP S.A. nie tylko odmówiło przekazania spółce PR zaplecza technicznego ale również wypowiedziało tą umowę. Jednocześnie NIK w swoim niedawnym raporcie stwierdza, iż Grupa PKP z PKP S.A. na czele nie wykonała żadnych z założeń ustawy na podstawie której została powołana, a jednym z zarzutów jest brak przekazania nieruchomości w tym zaplecza technicznego koniecznego do wykonywania przewozów. Mimo jasnej wymowy raportu NIK wszystko pozostaje w starym układzie –żadnego „trzęsienia ziemi”, żadnych zmian personalnych, nawet słowa wyjaśnienia nie wystosowano. Każdy pracujący w prywatnej firmie zdaje sobie sprawę jak zakończyłby się raport mówiący, iż przez osiem lat nie wykonaliśmy żadnego z założonych celów –nastąpiłby prawdziwy „Armagedon”. Jednak dla firm państwowych standardy są najwyraźniej zupełnie inne i zamiast odwołania nieefektywnego zarządu oraz powołania nowego mamy dalszą część „cyrku koleją zwanego”.

Po latach zapominania o wspólnych długach (również jeden z zarzutów NIK) tuż po wydzieleniu PR cały czas znajdują się kolejne –tym razem zadłużenie za wynajem kas biletowych. Najpierw okazało się, że PKP S.A. wypowiedziało umowę najmu wszystkich kas, potem w komunikacie prasowym padła informacja, że doszło do porozumienia i kasy pozostaną, by niecały miesiąc później poinformować, iż kasy PR z największych dworców znikną, a bilet zostanie zakupiony w kasach PKP IC. Dziwnym zrządzeniem losu mowa jest o dworcach, które weszły w skład po cichu uruchomionej spółki Dworzec Polski, natomiast w komentarzach na pewnej stronie internetowej Prezes tejże spółki bardzo ochoczo odniósł się do pomysłu wcielenia kas do tej właśnie spółki. Czy w ten sposób bocznymi drzwiami zostanie utworzona spółka kasy biletowe - jak zwykle dowiemy się w niedalekiej przyszłości.

Najnowszy wkład w próby zatrzymania pociągów interREGIO dodał Urząd Transportu Kolejowego, który jako niezależny organ ma za zadanie czuwać nad regulacją rynku przewozów tak towarowych jak i pasażerskich. Niestety niezależność tego organu jest podważana nie tylko przez przewoźników ale również przez Komisję Europejską, ponieważ część z osób tam pracujących jest na urlopach bezpłatnych z grupy PKP. Mimo tego w komunikacie opublikowanym 26 lutego 2010 roku UTK nie tylko domaga się wstrzymania rozwoju siatki połączeń interREGIO ale również całkowitego wstrzymania tych pociągów. Oprócz Przewozów Regionalnych decyzja ta obejmuje również spółkę PKP PLK, która wraz z nowym zarządem obrała kierunek rozwojowy, a nie konfrontacyjny. Bowiem dla PLK większa ilość pociągów to większy zysk, który można przeznaczyć na inwestycje. Pomimo faktu, że od decyzji UTK minęły już prawie trzy tygodnie jak na razie nic się nie zmieniło, ponieważ UTK choć ma być regulatorem nie ma faktycznie żadnych uprawnień w tym zakresie, a i sama decyzja może zostać zaskarżona. Zważywszy na ten fakt można oczekiwać, iż do końca roku pociągi interREGIO pozostaną w swoim układzie, ponieważ ewentualny spór przeniesie się na grunt prawny. Jednak jak będą wyglądały połączenia dalekobieżne w 2010 roku i czy dzięki twardogłowemu stanowisku UTK, PKP IC oraz Ministerstwa Infrastruktury niektóre regiony zostaną sprowadzone do zaścianka z racji braku połączeń kolejowych jak zwykle dowiemy się w niedalekiej przyszłości.

źródło: inforail.pl

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REGIOchłopak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2009

PostWysłany: 17-03-2010, 10:45    Odpowiedz z cytatem

Bardzo ładne podsumowanie tego co dzieje się dookoła Przewozów Regionalnych w ostatnim czasie, uważam, że PR będą PKP-oporne (tak jak do teraz) i nie ugną się tym samym InterRegio pozostanie na rynku-któż bowiem(normalny) chciał by pozbawiać samego siebie produktu najbardziej dochodowego dla budżetu bez walki...

_________________
REGIOchłopak BLOG- Informacje, promocje, podróże.
http://regiochlopak.blogspot.com/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 17-03-2010, 11:34    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Najnowszy wkład w próby zatrzymania pociągów interREGIO dodał Urząd Transportu Kolejowego, który jako niezależny organ ma za zadanie czuwać nad regulacją rynku przewozów tak towarowych jak i pasażerskich.

UTK nie jest niezależnym organem. Formalnie zależny jest od Ministerstwa Infrastruktury, nieformalnie od władz PKP SA. Obrazu dopełnia fakt, że prezes PKP SA Andrzej Wach owinął sobie wokół palca ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka. Tak więc UTK jest na usługach PKP SA przy aprobacie MI.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 17-03-2010, 13:03    Odpowiedz z cytatem

Victoria, za pisanie niewygodnej PRAWDY beton PKP S.A. napuści na forum policję i prokuraturę! Twisted Evil

Znów będą łapać nicki:
http://pokazywarka.pl/lapaj_nicka/

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

koliber2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Mar 2010

PostWysłany: 17-03-2010, 13:54    Odpowiedz z cytatem

A ja wychodze z zalozenia ze tak naprawde prokuratura nic nei zrobi, bo jest mimo wszystko cos takiego jak wolnosc slowa w Polsce. Prawda sie zawsze obroni i tak naprawde zaden prezes PKP czy jakiekolwiek innej spolki nie tylko kolejowej nie jest w stanie zatrzymac tego co sie pisze na forum. Szkoda tylko ze zamiast prezesi PKP zajac sie tym co wazne, zajmuja sie sciganiem uzytkownikow internetu- tylko za to ze pisze prawde i wyraza opinie. Do roboty prezesi PKP a nie uganiac sie za uzytkownikami piszacymi prawde. Za cos te grube tysiace zlotych/miesiecznie dostajecie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 17-03-2010, 15:35    Odpowiedz z cytatem

Była już podobna sprawa w Szczecinie. Prezydent z PO dostał ostatecznie dane krytykujących go internautów, więc z tymi sądami to różnie bywa. Co do UTK....Szczęśliwie mamy jeszcze instytucję wyłączenia organu, który w danej sprawie nie jest bezstronny, a dodatkowo jeszcze kontrolę sądów administracyjnych. Generalnie nawet egzekucja w administracji przy dobrych prawnikach jest w praktyce niewykonalna.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 17-03-2010, 16:42    Odpowiedz z cytatem

od dziś UTK w Białymstoku po cichaczu sprawdza czy podróżny jest bezpieczny w pociągu uruchamianych przez Przewozy Regionalne , tzn. czy obsługa używa gwizdka przy odjazdach, przy prawidłowo przeprowadza próbe hamulca itd.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 17-03-2010, 16:50    Odpowiedz z cytatem

Oooo, czyli coś się bedzie działo? Zaczyna być nudno. Zaraz minie tydzień bez nowej afery nakręconej przez pekap Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 25-03-2010, 16:46   Powrót połączenia Głogowa z Warszawą. Odpowiedz z cytatem

Mija już 10 lat od czasu gdy z rozkładu zniknął pociag pośpieszny z Żagania-Zielonej Góry przez Głogów do Warszawy. Wydaje mi sie że pociąg IR np. z Głogowa przez Zieloną Góre do stolicy mógłby powrócic na tory. Niemam pojęcia czy i w jakim stopniu taki pociąg miał by przyzwoite potoki podróżnych, ale jestem pewien że pusty by nie jeździł. Na myśl przychodzi mi wydłużenie relacji Zielonogórzanina (Zielona Góra-Warszawa) do Głogowa tak jak stało się z pociągiem rusałka z Głogowa do Poznania. Niestety trakcja spalinowa na 14 nie sptzyja takiemu połączeniu przez Leszno i również stan torów w okolicach Głogowa zadowalający nie jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 54 z 89 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 87, 88, 89  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl