ET40, przecież to trasa rodem z dawnego Słowińca. Ile ten pociąg ma jechać? 18 godzin?
Pozatym co ty masz z tymi kuszetkami. Wiesz jakibyłby koszt przerobienia wagonu na kuszetkę? Napewno bardziej opłacałoby się już wynajmować je od IC. Może lepiej napisz do PR, niech wyremontują wagony na takie jak z Orient Expressu...
Jeśli chcesz jechać w wagonie z miejscami do leżenia do wybierz TLK ot co. Nocne IR miałyby przedewszystkim za zadanie odciążenie zapchanych sezonowców (choć wg. Ciebie, jak twierdzisz w innym temacie w tychże pociągach panuje ogólny luz, jest pełno wolnych miejsc itp. ). Czy niewystarczyłyby zwykłe wagony przedziałowe? Starczyłyby, bo za cenę iRto i tak byłoby dużo.
Czy ktoś ma informację o planach wyodrębnienia IR z PR-ów i TLK z IC i utworzenie nowej spółki? Ostatnio słyszałem o takich przymiarkach od kolegów z PR-ów jednak wydaje mi się że to tylko plotki.
ET40, przecież to trasa rodem z dawnego Słowińca. Ile ten pociąg ma jechać? 18 godzin?
Pozatym co ty masz z tymi kuszetkami. Wiesz jakibyłby koszt przerobienia wagonu na kuszetkę? Napewno bardziej opłacałoby się już wynajmować je od IC. Może lepiej napisz do PR, niech wyremontują wagony na takie jak z Orient Expressu...
Jeśli chcesz jechać w wagonie z miejscami do leżenia do wybierz TLK ot co. Nocne IR miałyby przedewszystkim za zadanie odciążenie zapchanych sezonowców (choć wg. Ciebie, jak twierdzisz w innym temacie w tychże pociągach panuje ogólny luz, jest pełno wolnych miejsc itp. ). Czy niewystarczyłyby zwykłe wagony przedziałowe? Starczyłyby, bo za cenę iRto i tak byłoby dużo.
Ostatecznie to tylko usunięcie siedzisk praktykowane przy zmianie tapicerki i wstawienie leżanek oraz zamka w drzwiach...To aż takie koszty? A rezerwacje kuszetek pozwoliłyby zwiększyć przychód z takich połączeń.
Ok, mogłyby być zwykłe przedziałowe, tylko że to byłoby TLK-bis, tylko że tańsze. Ważne, żebym jadąc nocą miał wybór - drogie i bezpromocyjne TLK, lub tańsze, o niższym standardzie (np. bez 1 klasy) iR.
Może ktoś wypowie się odnośnie tras, jakie zaproponowałem jeszcze wcześniej?
---------------
Zresztą nie napisałem, że żaden TLK nie jeździ zapchany, tylko że nie spotkałem się jeszcze z tłokiem w TLK. To różnica.
Pamiętaj o fatalnym stanie węglówki na odc. Maksymilianowo - Twarda Góra. O wiele szybciej z Lublina byłoby przez Warszawę, Olsztyn, Malbork, lub nawet ze skomunikowaniem w Olsztynie z Regio.
Sorry, nie wiem jak wygląda każda stacja, posiłkowałem się mapką połączeń IC oraz rozkładem sieciowym, wyszło mi, że da się przez Radom.
Da się jechać z Radomia do Lublina w proponowanych przeze mnie trasach . Przez Puławy - jak najbardziej.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-08-2010, 21:33
ET40 napisał/a:
@mk1992, osobówkę LUB TLK.
Rzeczywiście, jedna całoroczna TLK-a kursująca przez Bytom, zwracam Ci honor!
Tak, @Iktorn na moją prośbę zmienił moje propozycje, gdyż już nie mogłem ich edytować. Wszystko do Lublina z pominięciem Dęblina.
A czy w Radomiu trzeba by było zmieniać czoło? W proponowanym IR Lublin - Olsztyn nie byloby to problemem na ezetach, ale w Poznań - Lublin musiałyby jechać zwykłe wagoniki i lokomotywa, no a wiadomo, że zmiana czoła w takim składzie jest nieco problematyczna, chociaż praktykowana.
@mk1992, Bytom to spore miasto i rzeczywiście trochę niedopieszczone jeżeli chodzi o połączenia dalekobieżne - dlatego też propozycja warta uwagi. PR w tym miejscu wkraczałyby w teren praktycznie bez konkurencji IC-TLK.
Ostatnio zmieniony przez ET40 dnia 23-08-2010, 21:38, w całości zmieniany 1 raz
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-08-2010, 21:24
Nie powiem, że ciekawym rozwiązaniem byłaby zmiana trasy dowolnego pociągu IR kursującego między Krakowem, a Wrocławiem na odcinku Katowice - Zabrze - Gliwice na Katowice - Chorzów - Bytom - Gliwice. Co prawda byłaby to strata ok. 15 minut, ale można by w ten sposób zyskać nowych pasażerów z Chorzowa i Bytomia, zapewniając przy tym bezpośrednie połączenie z Wrocławiem. W Bytomiu można by dodatkowo zadbać o jakieś fajne skomunikowanie z osobówką jadącą od strony Tarnowskich Gór. Myślę, że warto to rozważyć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum