Sheva17 sorki chłopie ale każdy z nas płaci podatki i co niektórzy nawet spore. Fakt mieszkam koło Gorlic ale co mam dopłacać do Balic dlaczego ?. Niech UM odda to co zabiera za pomocą skarbówki, przestanie dotować darmozjadów z PR, a PR jak będzie chciał się utrzymać to w końcu weźmie się do roboty i zacznie szukać pasażerów a nie tylko będzie wyciągał rękę po państwową kasę siedząc i nie robiąc nic. W końcu mamy demokracje i po części kapitalizm. Ja mogę pracować u prywaciarza to te darmozjady też.
Kemi, za nic nie płacisz. Kraków sam może się utrzymać, a dodatkowo płaci zrzutkę na mniejsze miasta.Popatrz jak wygląda dworzec na stacji Kraków Płaszów, a jak w Stróżach..... Jędrek bez emocji. Władze Tarnowa są od tego by zabiegać o interesy swojego miasta. Jeśli tego nie robią trzeba wybrać inne...
Kemi, może zatem jakaś wspólna wyprawa do Biecza? Zobaczymy ile osób jeździ tym pociągiem..
Jeśli mówimy o marzeniach to też chciałbym powrotu ,,Bieszczad'' kursujących codziennie w relacji Gliwice- Krynica/Zagórz, od Stróż jako osobowy, czy Wetliny Zagórz- Warszawa Wschodnia. Tylko przy obecnych realiach stworzenie relacji O+P jest niemożliwe..
Niewątpliwie jednak obecnie kasę należy skierować na kryniczankę, a z połączenia do Biecza zrezygnować. Szkoda, że na codzienny pospieszny nie ma szans, bo taki na tej linii miałby sens.
Shave17 płace tak samo jak ty ale nie o to chodzi ważne by dokładnie patrzeć na ręce UM. Dla nich prościej jest wysłać kierownika do liczenia ludzi w pociągach zamiast zrobić wywiad w jakich godzinach powinien kursować dany skład co należało by poprawić by ludzie nie musieli szukać alternatyw. Ale po co oni to mają robić ważne że co miesiąc i tak UM przeleje im kasę na konto więc po co będą się przemęczać. Myślisz że choć jeden urzędas wyściubił nosa poza Kraków ?. O Biecz się nie martw bo się przyjże liczbie podróżnych, ale dopiero na urlopie z Warszawy trochę kiepsko widać . Mnie bardziej interesuje z jakiej kasy opłacane były kursy Papieskiego, bo na pewno nie z PKP PR no i czy stanowisko dyrektora Papieskiego nadal jest utrzymywane z dość pokaźna pensyjką. Za ta kasę na pewno dało by się co uruchomić .
Proszę się przyjrzeć i pisać . Wg mnie średnio do stróż 40% do Biecza 30%. A nie uważacie, że zamiast uwalać linię warto pomyśleć o jej rentowności. Przecież można spróbować puścić od Sącza czy wjazd do Gorlic zrobić. Mieszkacie koło Gorlic i nie słyszycie na forum waszego miasta ludzie wnoszą o regio+ do Gorlic, o pociągi do Biecza, które wjadą do miasta. takie duże miasto ma dworzec, ale nieużywany. Tu czepiacie się powiedzmy Biecza, a czemu nikt nie zwraca uwagi na marnotrawienie pieniędzy podatników na wielomilionowy remont trasy do Wadowic i kurs papieskiego. Ale tego pociągu nie ruszą, bo nie narażą się episkopatowi. A po co pociągi do Balic co pół godziny.
Mieszkamy w woj. małopolskim a nie krakowskim. I nie może być tak że lwia część dotacji idzie na Kraków i na okolice. popatrzcie jak ratowano Wieliczkę. Gdy kursował EZT frekwa sięgała 5/10%. Ale znaleźli szynobus zrobili oferty i co i teraz sięga 80/100%. Czy nie można próbować ratować Biecza czy Gorlic. TAM TEŻ MIESZKAJĄ LUDZIE. Mówicie , że mieszkacie w rejonie Sądeckogorlickim i nie widzicie co zrobiono z koleją do Was, czy nie powinno walczyć się o coś dla ludzi? Tak samo żal było spalinowego szynobusa dla Chabówki, ale ten stoi w Balicach. A z całym szacunkiem autobus szynowy uratowałby i 1 i 2 linię. Mam rację??
[ Dodano: 06-08-2009, 22:45 ]
A i do Ciebie Shewa. Pytasz o Dunajca. A czy ja go chcę zmienić. Ja uważam, że powinien nadal kursować od Częstochowy do Sącza, podobnie Jaworzyna jako R+. Ale musisz zauważyć, że jeśli zlikwidują 66120 to Dunajec stanie się osobówką. A poza tym nie likwidacja jest potrzebna tylko sensowny rozkład jazdy. A nie tak jak teraz 2 pociągi w godzinę a potem nic przez 10. Tologiczne , że ludzie wsiądą do Dunajca, a następny pojedzie pusty. Tu nie trzeba być profesorem.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Kemi, nie szukajmy spisku. Do Biecza frekwencja jest żałosna, w okolicach 14 osób. Ja uważam, że bardziej od kibli potrzebne jest sensowne połączenie ze stolicą dla regionu. Co do osobówek.....Krótkie relacje są kompletnie pozbawione sensu. Może warto pomyśleć o czymś na wzór legendarnej osobówki Kraków- Krynica/Zagórz dzielonej w Stróżach. To były czasy...Dzisiaj utrzymywanie jakiejś prowizorki do Biecza to katastrofa i marnotrawstwo.
Kris, wiesz kto uwalił linię do Wieliczki? Pamiętasz jaka tam była kiedyś frekwencja, a nawet jaka jest dzisiaj. Z całym szacunkiem odległość z Krakowa do Wieliczki wiele Ci powie..Balice to oddzielny temat. Wiesz chyba po co stworzono to połączenie?
Niech zatem osobówka jedzie jakiś czas po Dunajcu jak to było jeszcze niedawno. Dunajec musi być w Kraku przed .
A może tak zamiast pomysłu wyrżnięcia tych pociągów zaproponowałbyś wystosowanie pisma do UMWM i UMWP żeby wydłużono relacje do i z Jasła...
Pamiętaj sheva17, wyrżnąć i zniszczyć jest najłatwiej. Trudniej natomiast cokolwiek odbudować
[ Dodano: 07-08-2009, 07:39 ]
Cytat:
Popatrz jak wygląda dworzec na stacji Kraków Płaszów, a jak w Stróżach.
sheva17, Zazdrościsz Stróżom... nie jest to ani zasługa PKP ani UMWM ani też niegdysiejszego woj. nowosądeckiego. Remont jaki tam przeprowadzono był wykonany po interwencjach senatora Koguta który pochodził ze Stróż znał potoki pasażerów w tym węźle kolejowym i wiedział że jak na lata 90 XX wieku klepisko z ziemi między torami to jednak trochę za mało. A w Stróżach właśnie tak było. Obecny senator był wcześniej przewodniczącym ZZ PKP Solidarności
_________________ Województwo Dolnośląskie nie kończy się na Wrocławiu, walczmy o połączenia do innych miast regionu!!!
Taka prawda Jędrek, co do pism wskazywałem sensowną relację bieczanki. Podobnie jak było dawniej Nowy Sącz-Stróże( gwarantowany dobry tok podróżnych)- dalej Zagórzany-Gorlice( podobnie dobry tok)- Jasło. I masz fajny pociąg. Tylko na litość nie 2 pary dziennie tylko minimum 3 . Tak ludzie wnosili i tak pisałem do UM. czekam na odp. ze strony urzędu i kolei. Pozdrawiam.
A co do Wieliczki tą linię uratował szynobus i strefowe bilety. Co do Balic wiadomo, aby uprzykrzyć życie taksówkarzom, którzy brali po 100zł za kurs. Tylko te kursy nie powinny być co 30 min i odbywać się kosztem innych linii i odcinków. Bo co mnie jako mieszkańca Grybowa obchodzą Balice. Tyle tylko, że krew mnie zalewa , że większość szynobusów tak potrzebnych innym liniom jedzie właśnie tam.
A co do Stróż jest czego zazdrościć. Takiem małe miasteczko, a mają więcej niż inne większe. Węzeł Kolejowy, Ośrodek rehabilitacji, Muzeum pszeczelnictwa, aa nawet zespół w 2 lidze:) Ale prawda jest taka, że zawdzięczają to Senatorowi. W przeciwnym wypadku już dawno Beton zniszczył by nietylko Bieczankę ale i Kryniczankę. Taka prawda.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-08-2009, 08:49
Kris123, mowisz co Cie obchodzą Balice ? Tyle ile krakowiaków Biecz.... To dziala w dwie strony. A kursy do Balic są jak najbardziej potrzebne- argumenty niektorych z Was są niemal smieszne- mamy XXI wiek, glowny dworzec kolejowy MUSI miec polaczenie z lotniskiem- tu chodzi o pewien prestiż, ponadto do Krakowa zjezdzaja sie tysiace turystow z calego swiata. Ani kosztem tego chcecie uruchamiac polaczenie do Biecza
A, Kris, i nie przeceniaj zasług Koguta. Gdyby go nie było, ruch na kryniczance byłby taki sam, wiec nie gadaj głupot w stylu, ze gdyby nie Kogut to by linie udupili bo to jest przegiecie
Nowy Sącz - Jasło osobowy , Kraków-Krynica/Zagórz - Stróże osobowy, IR Gliwice-Zagórz (od Stróż osobowy), IR Poznan-Zagórz od Stróż osobowy. Tak to powinno wyglądać. Osobówki codziennie 5 pary kursów, IR z Gliwic codzennie, IR Poznań w 5,6,7 oraz ponadto do Poznania w 1. Będziemy tworzyć petycję, zbierać podpisy i w końcu się uda. O promocję tych połączeń zadbają MK oraz mieszkańcy. Wydrukować rozkładziki kieszonkowe, dać każdemu do domu (na trasie przejazdu ), zrobić fajne ceny, nagłośnić w mediach, otworzyć to wszystko z pompą, małym festynem czy cuś I WSZYSTKO BY SIĘ UDAŁO. Tylko do tego trzeba odpowiednich ludzi a nie betoniarzy i miłośników busików
RJ 1999/2000 Linia Stróże - Jasło
Ruch na linii Stróże - Jasło/Gorlice był obsługiwany przez 37 poc. osobowych w następujących relacjach:
16 poc. rel. Stróże - Jasło - Stróże (w kier. Jasło 721, 72, 725, 727, 729, 733, 735, w kier. Stróże 720, 724, 726, 732, 734, 736, 738, 7040, 7042)
4 poc. w rel. Krynica - Jasło - Krynica (w kier. Jasło 640, 642, w kier. Krynica 645, 647)
1 poc. rel. Tarnów - Jasło (631)
16 poc. rel. Gorlice - Gorlice Zagórzany - Gorlice (w kier. Gorlice 7721, 7732, 7725, 7727, 7729, 7731, 7733, 7735, w kier. Gorlice Zag. 7722, 7724, 7726, 7728, 7730, 7732, 7734, 7736)
Pułtuś, oni żyją marzeniami. A do takich wizji ciężko jest się odnosić. Co do senatora Koguta, to jeden z największych szkodników na PKP. Dzięki jego wpływom utrzymywano połączenia z których nikt nie korzystał, a brakowało kasy na inne, które są dla funkcjonowania Małopolski niezbędne. Jeśli ktoś ma wątpliwości co do połączenia do Balic, albo jak Kris plecie bzdury o połączeniu do Wieliczki, ma raczej elementarne braki w wykształceniu.
Katowicer, w tym problem, że te pociągi były puste. Chyba, że frekwencję obliczmy według zasad wymyslonych przez Krisa. Takie linie jak Chabówka- Nowy Sącz i Stróże- Biecz nie mają racji bytu i mam nadzieję,że rzeczywistość Krisa i jego zwolenników żyjących jakby w innym świecie może nieco przebudzi.
IR do Zagórza Katowicer? Człowieku zejdź na ziemię i sprawdź w słowniku co oznacza słowo dochodowy. Takich bzdur dawno nie czytałem, może tylko Kris ,,nie ustępuje'' Ci w poziomie chciejstwa .
@Sheva17 skoro mamy się trzymać faktów to w tym okresie nie były puste, a po za tym to jeszcze był okres przed podziałem PKP na spółeczki. Fakt Shave17 możesz tego nie pamiętać bo mama Ci jeszcze pieluchy wtedy przewijała . A tak serio w tym terenie są miasta po 40 tys mieszkańców a PKP nie opłaca się tam uruchamiać połączeń. To samo odnosi się wszystkich miast w pobliżu Krakowa. Małopolska to nie tylko Kraków i okolice. Zapominasz jeszcze i o tym że jeżeli miałbym skorzystać z linii na Balice to muszę jakoś się dostać na Główny, a skoro nie mogę to wsiadam w samochód i jadę bezpośrednio do Balic więc tak naprawdę dla kogo to połączenie? Sam Kraków nie wygeneruje pełnej obsady do Balic i o tym tez trzeba pamiętać. Więc skoro zaczynamy zamykać linie to dlaczego nie zostawić tylko Rzeszów - Kraków - Katowice - Warszawa a resztę wyciąć w pień bo jest nieopłacalne ja tam nie tęsknie za turystami z wawy do Krynicy, niech się tłuką samochodem, tak jak reszta ludzi mieszkająca na tym terenie bo PKP ma ich w .... .
A dlaczego nie spróbować ?? Zrobić konkretną reklame, konkretne ceny a po 2 latach funkcjonowania jak sie nie uda to przyznam Ci racje sheva. Jednak ja uważam,że jakby ludzie dostali pociąg np ze Skołyszyna czy Siepietnicy np do Jasła to by z tego korzystali. Tylko reklama,reklama,rozkłady każdy do domu itd.
Pułtuś,
Nikt nie ma nic przeciwko Balicom tylko że nie ma sensu gnać tam pociągów co 30 min. Jeden szynobus kursujący wahadłowo w takcie godzinnym wyjeżdżając o pełnych godzinach z Krakowa i w przysłowiowym "o wpół do.." z Balic zupełnie wystarczy. Wtedy mielibyśmy te 20 osób na pociąg a ni po 10! W szynobusie jest ponad 100 miejsc!
_________________ Województwo Dolnośląskie nie kończy się na Wrocławiu, walczmy o połączenia do innych miast regionu!!!
Kemi, jakoś tłumów na trasie do Jasła nie mogę sobie przypomnieć nawet w 1992 roku, gdy lat miałem 9 . A tak na marginesie, to fajnie jest być młodym . Pieluchy, lecz nie Pampersy też miały swój urok, ot trudne czasy końca PRL..
Kemi jako baczny obserwator zauważysz różnicę pomiędzy frekwencją na zakopiance, kryniczance, linii do Balic, a naszą relacją ,,Kogut Express'' do Biecza .
sheva17,
Ty żyjesz marzeniami. Mrzonką jest to że największe miasta generują nie wiadomo jakie pociągi. Gdyby uruchomić z N. Sącza czy Zakopanego codzienne pociągi dalekobieżne kursujące w różne strony Polski to automatycznie na krakowskim dworcu ludzi będzie mniej a tak znaczna część pasażerów którą widać na krakowskim peronie stanowią ludzie którzy muszą się przesiadać!
To samo ma się odnośnie Wrocławia. W na te kilkanaście pociągów które jadą w stronę Katowic, Krakowa było by dużo mniej pasażerów gdyby rozpoczynały bieg np w Kłodzku, Jeleniej, Wałbrzychu, Legnicy czy Zgorzelcu.
A tak owszem można mówić że we Wrocławiu na pociąg przemyski czekało 400 osób z tym że 300 z nich dojechało właśnie z linii jeleniogórskiej, zgorzeleckiej, głogowskiej czy kłodzkiej. Bzdury więc opowiadasz! Bo to samo ma się odnośnie Krakowa, Olsztyna, Szczecina i wszystkich innych ośrodków wojewódzkich.
Bez utrzymania siatki połączeń na liniach regionalnych wy jako metropolia również padniecie!
_________________ Województwo Dolnośląskie nie kończy się na Wrocławiu, walczmy o połączenia do innych miast regionu!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum