Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Prezydent Gliwic likwiduje tramwaje!
Autor Wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2009, 10:02   

Czyli różne rzeczy, które słyszałem na temat Alodii Ostroch zaczynają się powoli potwierdzać. I taka osoba ma potem czelność pisać paszkwile na mój Komitet. Co to za ludzie są, brak słów po prostu!

Szkoda, że tylko "NIE" drąży temat. "Prezydent" Frankiewicz, Gliwice, Baran i Będzin, KZK GOP i Alodia Ostroch to naprawdę wdzięczne tematy. Materiału na kilka lat powinno nie zabraknąć!

No ale kto ma pisać niby? Madeja z "Wyborczej"? Niestety, tutaj objawia się też słabość naszych mediów.
Przejdź na dół

acmechb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 04-08-2009, 13:13   Wiadomości z OKOTiPKM. REWELACJE eksertów TOR-u Odpowiedz z cytatem

Witam!

Parę wieści, niestety niezbyt dobrych.

1.Ciągle cisza czyli brak reakcji Wojewody na wysłany apel, a także Kanceari iPremiera gdzie również poszło pismo ze skargą na łamanie prawa przez Prezydenta Frankiewicza i zarząd KZK GOP w/sikwidacji tramwaju;-(

2. Rozstrzygnięty został przetarg na obsługę linii autobusowej A4 zastępującej tramwaj do końca 2009r, który tak został sformułowany, że jedynym spełniającym kryteria i uczestnikiem przetargu był oczywiście PKM Gliwice (większość udziałów w nim >85% ma gmina Gliwice) i oczywiście wystawił do obsługi tabor złożony z Solarisów z normą spalin EEV, zakupionych w tym celu specjalnie jeszcze w 2008r (deklaracja prezesa PKMu) czyli przed ogłoszeniem w mediach likwidacji T i przed przejęciem akcji Tramwajów Śl.

O przetargu pisze portal WPK Katowice: http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1373

Niezmiernie interesujące jest:

a) dokładność z jaką "wstrzelił się" PKM Gliwce:
Łączna cena oferty brutto PKM Gce wyniosła więc 1 986 904,40 zł, a maksymalna kwota jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na finansowanie zamówienia (która nie powinna być znana przewoźnikom przed złożeniem ofert) - 1 987 000,00 zł

b) stawka za wozokm w przetargu: 5.20 zł netto plus ok.5% narzutu dla KZK GOP za "organizację komunikacji". Ma się to nijak do stawki 3.60zł za wozokm autobusu, którą podawał w swojej prezentacji Frankiewicz na spotkaniu z mieszkańcami, gdy próbował uzasadniać jak to tramwaj jest 2x drozszy od autobusu (oczywiście z pominięciem informacji że T przewozi 2x więcej pasażerów niż autobus)
Pisaliśmy o tym tutaj:
http://www.tramwaje.ubf.pl/viewpage.php?page_id=12

Uwzględniając, że w stawce wozokm autobusu nie jest wliczane utrzymanie infrastruktury drogowej i przystankowej, a w stawce wozokm T jest to wliczane, co może stanowić nawet 1 do 2 zł/wozokm
otrzymujemy porównywalne wielkości wozokm dla T i A.

Jaki sens ma zatem likwidacja T w Gliwicach.
Wiadomo inny sens.....

Interpretacje tego określenia pozostawiam czytelnikom forum

[ Dodano: 14-08-2009, 04:26 ]
BĘDZIE REFERENDUM W GLIWICACH

Ze strony http://www.referendum.ubf.pl :

Pragniemy serdecznie podziękować wszystkim Państwu, którzy nie lękali się złożyć swój podpis pod referendum. Dzięki Państwu, przekroczyliśmy niezbędną liczbę podpisów (ogółem 19 831 podpisów poparcia na 15 506 wymaganych, z których jednak wykreślono 883 podpisy jako niespełniające wymogów ustawy o referendum lokalnym) . Wszystkie listy zostały przekazane w dniu 14.08.br bezpośrednio Panu Komisarzowi Wyborczemu w Katowicach z zachowaniem ochrony danych osobowych. Obecnie po ich weryfikacji w przeciągu miesiąca ogłoszony zostanie termin referendum. Referendum poprzedzone będzie kampanią referendalną.

Ostatnie dwa miesiące akcji zbierania podpisów na ulicach naszego miasta, podczas których spotkaliśmy się z wieloma przejawami Państwa życzliwości i wsparcia, odrodziły w nas wszystkich nadzieję na możliwość odzyskania podmiotowości obywatelskiej czyli realnego wpływu nas mieszkańców na podejmowane decyzje. Nadzieję na uchronienie tramwaju przed bezmyślną i arogancką decyzją Prezydenta Miasta mającego przyzwolenie Rady Miasta na jego likwidację, decyzję podjętą wbrew opinii specjalistów i woli mieszkańców, na przekór trendom rozwojowym współczesnych miast. Nadzieję na zrównoważony rozwój Gliwic przyjazny dla jego obywateli. Władza powinna być służebna wobec obywateli, którzy ją wybrali. Władza jest tylko zarządcą, naprawdę gospodarzami miasta jesteśmy my obywatele. Takie są nasze nadzieje. Ufamy, że tak się stanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-08-2009, 09:34   

Coraz cieplej wokół likwidacji tramwajów i związanych z nimi głosowaniach w sprawie odwołania prezydenta Będzina (Radosław Baran) i Gliwic (Zygmunt Frankiewicz).

Oto, co wyprawia się w Będzinie.

Policja sprawdza, czy sfałszowano podpisy osób, które domagają się referendum w sprawie odwołania prezydenta Będzina. - To bzdura, chodzi o zastraszenie ludzi - mówi Błażej Kabat, pełnomocnik inicjatorów referendum.

W lipcu pisaliśmy o tym, że tramwajarzom nie udało się zebrać wymaganej liczby podpisów pod wnioskiem o referendum w sprawie odwołania Radosława Barana, prezydenta Będzina. Mają mu za złe, że zlikwidował część połączeń tramwajowych. Do listy zarzutów dołączyli też m.in. zbyt opieszałe remonty kanalizacji i niedbałość o zabytki. Wśród inicjatorów akcji byli związkowcy z Tramwajów Śląskich. Żeby referendum doszło do skutku, potrzebowali poparcia 5 tys. mieszkańców. - Zebraliśmy nawet więcej, ale część mieszkańców przyniosła nam listy z podpisami bez wymaganych numerów PESEL - mówił wtedy Andrzej Szimke, szef Sierpnia '80 w Tramwajach Śląskich. Teraz tramwajarze po raz drugi zbierają podpisy pod wnioskiem o referendum, ale władze miasta nie siedzą bezczynnie. - Zauważyliśmy, że podpisy niektórych członków grupy z maja i z lipca różnią się - mówi Marzena Karolczyk-Forma, rzeczniczka magistratu. W pisowni nazwisk niektórych osób są też drobne różnice. Będziński magistrat powiadomił policję o swoich wątpliwościach. Prokuratura zapowiada, że podpisy zostaną sprawdzone.

Błażej Kabat ze Związku Zawodowego Tramwajarzy zapewnia, że był u każdego, kto jest na liście.- Myślę, że tu chodzi o zniechęcenie nas do starań o referendum - wyjaśnia.


Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice.
Powrót do góry

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 28-08-2009, 16:55    Odpowiedz z cytatem

INFORMACJA PRASOWA

31 sierpnia 2009 roku przez centrum Gliwic przejadą ostatnie w tym roku tramwaje.

Obywatelski Komitet Obrony Tramwajów we współpracy z wieloma organizacjami pragnie symbolicznie i z należnym szacunkiem dla historii miasta i regionu pożegnać gliwickie tramwaje.

Wielu z nas pamięta je od dziecka. Obraz głównej ulicy Gliwic, to obraz z tramwajem w tle. Tramwaje to symbol nowoczesności i modernizacji, to wizytówka naszego regionu od ponad 100 lat! Chcemy wspólnie z obywatelami naszego miasta uczcić i zaakcentować ich cywilizacyjne znaczenie nie tylko dla Gliwic, ale dla całego Górnego Śląska. Obecność transportu tramwajowego, jego zakres i skala, od ponad 100 lat stawiała i stawia nasz region w szeregu najbardziej dynamicznie rozwijających się i nowoczesnych obszarów Europy. Teraz ten dorobek jest zaprzepaszczany i niszczony.

Nic nie stanowi lepszej metafory zerwania ze strukturalnym myśleniem o zrównoważonym rozwoju Śląska, niż bezmyślne rozrywanie tramwajowej pajęczyny w naszym regionie. Na naszych oczach niszczony jest najbardziej ekologiczny rodzaj transportu, do którego obecnie wraca wiele europejskich miast (np. Paryż) pełnych wstydu, że przez chwilę odrzuciły tę sprawdzoną, ale i przyszłościową metodę transportową. Mądrzejsi doświadczeniem innych, moglibyśmy uniknąć tego błędu, ale władze miasta postanowiły przeprowadzić na mieszkańcach transportowo-socjologiczny eksperyment. Niepogodzeni z tym faktem organizujemy uroczyste pożegnanie tramwaju, które powinno być równie ważnym wydarzeniem dla historii naszego miasta jak o dzień późniejsze feerie świateł wokół Radiostacji Gliwickiej.

Nasza uroczystość jest też zapowiedzią dalszych działań na rzecz obrony gliwickich tramwajów. Wierzymy, że tramwaj powróci. Dążymy konsekwentnie do referendum, jesteśmy zdeterminowani i mocni wiedzą na temat tego jaki powinien być współczesny transport w metropoliach.

W związku z zaplanowanym przez władze miasta na dzień 1 września zastąpieniem gliwickich linii tramwajowych T1 i T4 linią autobusową A4, zapraszamy Państwa na oficjalną uroczystość podziękowania tramwajom za 115 lat służby dla społeczeństwa Gliwic i Śląska.

Początek zaplanowaliśmy na godzinę 14.50 przed budynkiem Urzędu Miejskiego w Gliwicach przy ulicy Zwycięstwa 21.

Serdecznie zapraszamy

Symboliczne obchody zostały zorganizowane przez:
OKOTiPKM przy współpracy z GI, SGdG oraz Zielonymi 2004.

Dodatkowych informacji na temat obchodów pożegnania tramwajów w dniu 31.08/09 udzielają:

Andrzej Pieczyrak
OKOTiPKM
Tel. 698-44-11-11

Małgorzata Tkacz-Janik
Zieloni 2004
Tel. 609-67-78-74

Więcej informacji o miejskim transporcie szynowym i o walce o uratowanie gliwickiego tramwaju: http://www.tramwaje.ubf.pl/news.php

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 31-08-2009, 17:05    Odpowiedz z cytatem

1 września 2009 r. z gliwickich ulic znikną tramwaje. Linie 1 i 4 zostaną skrócone do granic Rudy Śląskiej i Zabrza, a obsługę ich trasy na terenie Gliwic przejmie nowa linia autobusowa A4.

Jak już informowaliśmy, nie obyło się bez kilkumiesięcznej burzliwej dyskusji, a także protestów przeciwko takim planom władz miasta. Obywatelski Komitet Obrony Tramwajów wraz z mieszkańcami miasta pożegnają 31. 08. symbolicznie tramwaje, które po ulicach Gliwic jeździły 115 lat.

O likwidację komunikacji tramwajowej w Gliwicach wystąpił do KZK GOP samorząd miasta, tłumacząc swoją decyzję wysokimi kosztami ekonomicznymi.

Linie 1 i 4 zostaną teraz skrócone do granic Rudy Śląskiej i Zabrza, a obsługę ich trasy na terenie Gliwic przejmie nowa linia autobusowa, nazwana A4. Będzie obsługiwana najnowocześniejszym taborem niskopodłogowym, ułatwiającym podróż osobom niepełnosprawnym i schorowanym, a jednocześnie spełniającym najwyższe normy ekologiczne. Jednak dla osób dojeżdżających do i z Zabrza, czy Rudy Śląskiej takie zmiany będą oznaczały konieczność przesiadki. Na szczęście bilety skasowane w tramwajach linii 1 i 4 będą ważne po przesiadce do autobusu linii A4 i na odwrót bilet skasowany w tym autobusie będzie ważny po przesiadce do tramwaju tych linii.

Tymczasem działacze walczący o tramwaje zebrali odpowiednią liczbę podpisów mieszkańców i zapowiadają referendum w sprawie odwołania prezydenta Gliwic Zygmuta Frankiewicza.

źródło: wnp.pl

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 01-09-2009, 14:27    Odpowiedz z cytatem

Pamiętajmy, że za fałszywy donos się odpowiada. Tego gamonia trzeba odwołać!

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

acmechb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 02-09-2009, 22:57    Odpowiedz z cytatem

Od wczoraj po Gliwicach już nie jeżdżą tramwaje.
Prezydent dopiął swego.


http://img406.imageshack.us/img406/9227/pozegnanietsmall.jpg

W poniedziałek mieliśmy uroczystość pożegnania tramwaju
Relację filmową można zobaczyć tutaj:


Relacja z pożegnania T

Obecnie najważniejszą kwestią jest ocalenie jak największej części infrastruktury przed zniszczeniem.
Chcieliśmy zrobic zrzutkę na przejazdy zamawiane (turystyczne) T w Gliwicach do czasu referendum.
Niestety prezes Tramwajów Śl. w rozmowie odmówił, ze to nie możliwe,bo wyłączaja napięcie.


A wraz z tym - jak pokazuje doświadczenie- pójdzie rozbiórka trakcji elektrycznej, aby rzekomo złodzieje nie rozkradli (trakcję linii T12 z Chorzowa do Siemianowic odcięli w dwa tygodnie po zawieszeniu ruchu).
No coż, wiadomo ze Prezes Tramwajów Śl. to człowiek KZK GOP i zrobi pewnie co będzie musiał....

Nie dobrze, ponowne uruchomienie T nawet po wygranym referendum nie będzie takie proste... ;-(

Dodatkowo trwa nagonka medialna, zależnych od Prezydenta gliwickich mediów na Komitet Obrony Tramwajów oraz nachalna promocja linii autobusowej zastępującej tramwaj. Sam KZK GOP, w wielu śląskich gazetach zamiescił płatne ogłoszenia reklamujące tą linie autobusową. Jakoś nie pamiętam, aby kiedykolwiek wcześniej promował inną linię, zwłaszcza tramwajową!!
Próbki manipulacji mediów gliwickich są tutaj:

Pozegnanie z klaksonem w tle -IR
Pierwszy dzień z autobusami - IR

Jako ciekawostkę, mogę podać informację, ze autobusy za tramwaj jeżdzą z wynajęta obstawą ochroniarza, siedzącego na pierwszym siedzeniu! To w razie,gdyby jakiś desperat tramwajów chciał zrobić....zamach?
Czegoś takiego nie było w żadnym autobusie w Gliwicach do tej pory...


Więcej informacji na stronie OKOTiKM

POŻAŁUJCIE nas proszę gliwiczan!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-09-2009, 13:35   

W swoich postach wiele razy powtarzałem, że jestem jeszcze młody, być może głupi, a przede wszystkim nieco mniej doświadczony przez życie, od innych. Ale to nie zmienia faktu, że mam swój mózg i pewne fakty potrafię skojarzyć...

Cytat:
Trzeba też przyznać, że autobusy linii A4 są dość zatłoczone, z czego również niezadowoleni byli niektórzy z podróżnych.


Niech mi teraz ktoś powie, jak to jest? Likwidujemy tramwaje, ponieważ nikt nimi nie jeździ, uruchamiamy w zamian autobus i w ciągu 2 dni staje się on zatłoczony, w przeciwieństwie do "bany", która kursowała praktycznie identyczną trasą, co obecny A4?

Cytat:
POŻAŁUJCIE nas proszę gliwiczan!


Ja współczuję gliwiczanom i to z całego serca! Miasto, które zawsze podawałem za wzór do naśladowania, stało się komunikacyjnym zaściankiem i tramwajowym zadupiem!
Powrót do góry

acmechb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 08-09-2009, 08:27    Odpowiedz z cytatem


Czarny scenariusz likwidacji systemu tramwajowego na Śląsku się spełnia.
Śląsk może utracić wielomilionowe dofinansowanie UE na tramwaje!


Sytuacja związana z zawieszeniem przewozów tramwajowych w Gliwicach,odbija się rykoszetem dla systemu komunikacji w GOP-ie. Jako OKOTiPKM kilkukrotnie podkreślaliśmy tą kwestię,m.in prosząc Wojewodę o interwencję i otwarcie dyskusji dot. przyszłości. komunikacji publicznej w GOP-ie,która jest zagrożona.
Jak "grochem o ścianę". Większe obawy i troskę wykazuje Min. Infrastruktury, niż władze naszego regionu!
!

Ministerstwo odpisało na nasz list oraz wystąpiło do KZK GOP o podanie rzeczowych argumentów za likwidacja T:

W Polityce Transportowej Państwa dla obszarów metropolitalnych nadano priorytet rozwojowi systemów szynowych. Wyrazem tego jest zaprogramowanie na lata 2007-2013 znacznych środków finansowych z funduszy unijnych (..). Ze środków tych zamierza skorzystać wiele miast polskich. W tym kontekście decyzja KZK GOP o likwidacji kolejnych linii tramwajowych budzi zdziwienie oraz niepokój o możliwość realizacji zrównoważonego transportu publicznego na obszarze GOP w przyszłości."
Przedstawione argumenty zostaną wykorzystane do oceny realizacji Polityki transportowej Polski w zakresie obszarów metropolitalnych. Szanując wyłączne kompetencje samorządów lokalnych do decydowania o sposobie i formie wykonywania ich zadań własnych proponuję stosowanie wielokryteriowej oceny zarówno od strony ekonomicznej jak i funkcjonalnej przy podejmowaniu decyzji o likwidacji linii tramwajowych (...). Doświadczenia wielu miast europejskich wskazują, że systemy szynowe są najbardziej efektywne w rozwiązywaniu problemów kongestii ulic w miastach oraz redukcji hałasu i zanieczyszczeń emitowanych przez transport miejski. Natomiast w wielu miastach w których zlikwidowano linie tramwajowe, w wyniku wprowadzanych zmian w układach drogowych utracono możliwości odtworzenia tych linii.
więcej:
tutaj>>
--------------------------------------
Ostatnie doniesienia prasowe to bicie na alarm


O podłożu decyzji Frankiewicza i sytuacji w śląskich miastach będącym niczym innym jak latyfundiami skłóconych ze sobą prezydentów pisze o dziwo GW
tutaj>>
Fragmenty:

Komunikacja_posypie_sie_nam__jak_domek_z_kart



Decyzja gliwickich samorządowców o likwidacji w tym mieście linii tramwajowych jest kolejnym dowodem na to, że metropolia śląska istnieje tylko na papierze. Plan budowy wspólnej komunikacji publicznej zaczyna się bowiem sypać jak domek z kart

Ale o wiele ważniejsza od personalnych roszad i rozkładu sił jest rzeczywista współpraca miast. Tymczasem Gliwice z tutejszymi władzami na czele - świadomie lub nie - oddalają się od metropolii. Wydaje się, że przeświadczone o własnej wielkości postawiły na sprawdzoną pod koniec XIX wieku brytyjską metodę "wspaniałego odosobnienia".

Na taką politykę ma na pewno wpływ polityczna izolacja Zygmunta Frankiewicza, który popadł w konflikt z Platformą Obywatelską. Winę za to ponosi zarówno prezydent Gliwic, jak i politycy rządzącej regionem PO.

Tymczasem wyrzucenie tramwajów poza granice miasta, to nie tylko problem Frankiewicza i mieszkańców Gliwic. To problem całej metropolii. Gliwice na własne życzenie odcinają się na przyszłość od tego, co mogłoby by być symbolem nowoczesnej metropolii i jej spinaczem - sprawnej komunikacji tramwajowej. W dodatku za chwilę pewnie pojawią się problemy związane z akcjami TŚ

Plan ratowania komunikacji publicznej w regionie może się przewrócić jak domek z kart przez krótkowzroczne kalkulacje finansowe jednego miasta. To może wyzwolić efekt kuli śniegowej i rozpocząć serię rezygnacji kolejnych miast z innych wspólnych inwestycji. Powód zawsze się znajdzie.

--------------------------------------------------------------------------------
No i spełnienie się tej wizji nie trzeba było długo czekać.
Prezydent Rudy Śl. oświadczył, że występuje z regionalnego programu modernizacji infrastruktury T,który zakładał stworzenie w oparciu o istniejącą zmodernizowaną infrastrukturę szybkiego tramwaju na ciągach:
Gliwice-Chorzów-Katowice-Dąbrowa Górn/Bytom. Program na który Min. infrastruktury dawało dofiansowanie UE ok, 400 mln jest w szczępach, bo Gliwice, Ruda Śl nie chcą T (odcięto w ten sposób Zabrze), podobnie w Będzinie zawieszono ruch T na wielu liniach.TE PIENIĄDZE MOGĄ BYC ODEBRANE Zenada nie aglomeracja!!

O szczegółach pisze znów GW

Tutaj>>

Ruda nie dołoży się do tramwajów w metropolii


Przemysław Jedlecki

Sypie się wart ponad setki milionów projekt modernizacji tramwajów w metropolii. Z udziału w inwestycji wycofuje się Ruda Śląska. Jako jeden z argumentów podała likwidację tramwajów w Gliwicach

Chodzi o wart w sumie ponad 750 mln zł projekt modernizacji tramwajów i trolejbusów. Połowa tej kwoty to unijna dotacja. Pieniądze miały trafić m.in. na remont torowisk i zakup niskopodłogowych tramwajów. Za projekt są odpowiedzialne Tramwaje Śląskie.

- Miasta metropolii zobowiązały się, że przekażą część potrzebnych pieniędzy. W sumie w ciągu trzech - czterech lat mamy dać 200 mln zł - mówi Marek Kopel, prezydent Chorzowa i wiceprzewodniczący rady nadzorczej TŚ.
Chorzów ma np. dać 23,5 mln zł, Katowice 84,5 mln zł. W projekcie nie zamierzają jednak uczestniczyć wszystkie miasta. Z udziału w projekcie już na samym wstępie zrezygnowały Świętochłowice, a teraz ku zaskoczeniu części samorządowców, to samo robi Ruda Śląska, która miała dać 8,5 mln zł.

- Nie mamy gwarancji, że Tramwaje Śląskie zmodernizują te odcinki torowiska, które są najgorsze - wyjaśnia Andrzej Stania, prezydent Rudy Śląskiej. Dodaje, że projekt zakłada modernizację linii tramwajowych na kierunku wschód-zachód, ale jego zdaniem brakuje połączeń północ-południe i wolałby remontować torowiska na ul. Wolności, Piastowskiej i Niedurnego, gdzie ich stan jest najgorszy. - Ponadto modernizacja linii wschód-zachód - w Rudzie to ulica Zabrzańska - stała się mniej zasadna po tym, jak Gliwice wprowadziły autobusy w miejsce tramwajów - dodaje Stania.

Zdaniem Kopla w tej sytuacji możliwe są trzy scenariusze. Można np. poprawić niemal gotowe studium wykonalności całego projektu. - Kosztuje 800 tys. zł. W dodatku wcześniej wszystkie miasta zgodziły się na projekt. Ma on sens, jeżeli będziemy działać wspólnie - podkreśla. Innym wyjściem jest ograniczenie remontów na terenie Rudy Śląskiej do minimum (wtedy nie będzie trzeba zmieniać studium). Pozostałe miasta mogą też pokryć wkład Rudy. Jednak sam Kopel przyznaje, że ten scenariusz jest najmniej prawdopodobny.

- Nie dołożymy się do inwestycji na terenie innego miasta - mówi już dziś Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca. Kopel dodaje, że ostateczną decyzję, jak uratować projekt, podejmie rada nadzorcza TŚ.

Adam Zdziebło, wiceminister rozwoju regionalnego, przypomina, że plan modernizacji tramwajów jest na liście projektów kluczowych. Dzięki temu TŚ mogą dostać dotację bez konkursu. - Dlatego jeśli samorządy szybko nie zdecydują, co chcą robić i jak, to możliwy jest czwarty scenariusz, czyli usunięcie go z listy i utrata dotacji - mówi Zdziebło.

--------------------------------------------------------------

CZY to NIE JEST LOBBING wiadomo kogo?
Budowę szybkiej kolei regionalnej KRR przerwano w 1991 i zniszczono to co zbudowano. Teraz zabierają się za niszczenie istniejącego systemu T !!!!
Zobacz mapkę (trzeba na żółto jeszcze uzupełnić linie T1 i T29 w Rudzie Śl. do prawd. likwidacji wkrótce!! ):

[ Dodano: 12-09-2009, 01:15 ]
Udało się! Jest ogłoszone referendum! Pozostaje nadzieja dla tramwaju

----------------
8 listopada w Gliwicach odbędzie się referendum lokalne w sprawie odwołania prezydenta tego miasta Zygmunta Frankiewicza. Wniosek o jego przeprowadzenie złożyła grupa mieszkańców niezadowolonych z wybranych przez gliwicki samorząd kierunków rozwoju, w tym m.in. decyzji o likwidacji komunikacji tramwajowej.
O piątkowym postanowieniu Komisarza Wyborczego w Katowicach sędziego Michała Niedopytalskiego uznającym ważność wniosku grupy mieszkańców i terminie referendum poinformował dyrektor delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Katowicach Wojciech Litewka.

Pełnomocnik grupy inicjatywnej referendum Zbigniew Wygoda podkreślił w piątek, że aby referendum było ważne, do urn 8 listopada musi pójść prawie 33 tys. mieszkańców miasta. Gliwiczanie będą wówczas odpowiadać na dwa pytania: czy są za odwołaniem przed upływem kadencji prezydenta miasta, a także czy są za odwołaniem rady miejskiej.

Wygoda wskazał, że referendum w sprawie odwołania prezydenta będzie "pierwszą możliwością wypowiedzenia się mieszkańców nie tylko w kwestii polityki obecnych władz miasta, ale też w sprawie przyszłości gliwickiego tramwaju". "Wcześniejsze petycje grupy mieszkańców oraz grupy radnych (...) do Rady Miasta o (...) referendum w sprawie tramwajów zostały odrzucone" - zaznaczył Wygoda.

Chodzi o decyzję gliwickiego samorządu, zgodnie z którą od 1 września na jedyną tamtejszą trasę tramwajową, po której dotąd kursowały linie nr 1 i 4 do Rudy Śląskiej i Zabrza, na stałe wyjechały autobusy. Samorząd zrezygnował z utrzymywania tramwajów, odwołując się, prócz bieżących kosztów, do wysokich kosztów koniecznej modernizacji infrastruktury.

Ostatniego dnia kursowania, 31 sierpnia, gliwiczanie pożegnali swoje tramwaje. Po mieście kursował wagon typu 105N obwieszony płachtami czarnego materiału i przystrojony wstążkami "Ostatnie pożegnanie". Ze środka dobiegał marsz żałobny. Przystanki oblepiono klepsydrami z napisami m.in. "Wyjeżdżam na chwilę - po referendum wracam".

Jak mówili wtedy przeciwnicy Frankiewicza, pod wnioskiem o referendum zebrali ponad 20 tys. podpisów. Według Litewki, liczba ważnych podpisów okazała się wystarczająca, mimo że ponad 1700 z dostarczonych podpisów złożyły osoby nie mające praw wyborczych, ponad 500 powtarzało się - nawet sześciokrotnie, a podobną ich liczbę złożyły osoby nie mieszkające w Gliwicach.

"Planujemy przygotowanie kampanii referendalnej. (...) Przedstawimy wtedy naszą wizję miasta" - zaznaczył po ogłoszeniu decyzji Komisarza Wyborczego pełnomocnik Grupy Inicjatywnej, która zarzuca Frankiewiczowi i jego stronnikom m.in. traktowanie Gliwic "jak firmy, która ma przynosić zyski", a swych stanowisk "jako drogi do realizacji osobistych ambicji".

"To, co było osiągnięciem pierwszych lat prezydentury pana Zygmunta Frankiewicza, dzisiaj jest anachronizmem. Etap, w którym skrajnie liberalna polityka i trudne, ale niezbędne przekształcenia, były dobre dla miasta, należy do przeszłości. Gliwice potrzebują prezydenta, który położy nacisk na sprawy społeczne i rozwój kulturalny" - podkreślił Wygoda.

Do czasu nadania depeszy nie udało się uzyskać komentarza prezydenta Gliwic Zygmunta Frankiewicza. (PAP)
"Tramwajożerca":

http://d.polskatimes.pl/k/r/3/c6/15/4aaa7dceefe3b_k2.jpg

http://ww6.tvp.pl/6485,20090911929949.strona

likwidacjasystemugop.jpg
Plik ściągnięto 201 raz(y) 31.43 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 18-10-2009, 23:24   Polecam stronę referendalną i artykuł o tramwajach Odpowiedz z cytatem

Polecam stronę referendum w Gliwicach:

www.referendumgliwice.pl

oraz artykuł o tramwajach w Dublinie w kontekście Gliwic:

http://www.referendumgliwice.pl/artykuly-tramwaj/44-luasczylitramwajowazmorawladzgliwic

Pozdrawiam
kruczek

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

acmechb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 29-10-2009, 19:52    Odpowiedz z cytatem

Szokująca prawda o likwidacji T w Gliwicach

OKOTiPKM na swojej stronie ujawnił protokół z posiedzenia Zarządu KZK GOP z dn. 26.05.br na którym likwidowano gliwicki T.

Wynika z niego, że Frankiewicz złożył wniosek o likwidację T1 do KZK GOP już w pażdzierniku 2008, a nie dopiero w maju 2009 (to był drugi wniosek o likwidację).
Przez ten czas, aż do połowy stycznia władze utrzymywały, że chcą modernizować T i dlatego przejęły pakiet akcji T. Śl. Wiecej: w 2009 prowadziły konsultacje społeczne jakby od jej wyniku cokolwiek miało zależeć !! Tak się u nas traktuje obywateli!

Szokujące wypowiedzi Frankiewicza zapisane w protokole Zarządu KZK GOP:
"W październiku 2008 zostało wysłane pismo do KZK GOP w którym jest zapis: po przeprowadzeniu szczegółowej analizy rankingu rentowności linii tramwajowych wnioskuję o likwidację linii [tramwajowej] T1

Ponadto prezydent cytuje swoją wypowiedź z posiedzenia Zarządu z dn.16.12.2008 o treści:
Gliwice na pewno poczynią starania do wprowadzenia ograniczeń komunikacji tramwajowej w Gliwicach”


Kontrowersje budzi także fakt przekazanie akcji Tramwajów Śl. przez KZK GOP gminie Gliwice - akcjonariuszowi, który wcześniej wystąpił do ... KZK GOP z wnioskiem o likwidację linii T1. Czy to nie jest działanie na szkodę spółki i majatku publicznego? W ten sposób "nagrodzono" akcjonariusza który nie chciał nawet utrzymać dotychczasowych przewozów, nie mówiąc o inwestowaniu w rozwój spółki!
Bulwerusjąca sprawa jest tym bardziej, że Frankiewicz na posiedzeniu zarządu wyraźnie przedstawił cel przejęcia akcji:
""Prezydent stwierdził, że w przyszłości możliwe jest podjęcie rozmów w sprawie ewentualnego umorzenia akcji Spółki [Tramwaje Śl] w zamian za torowiska, które są w pasie drogowym"

Więcej rewelacji na stronie:
http://www.tramwaje.ubf.pl/viewpage.php?page_id=65

Protokół z posiedzenia KZK GOP do ściągnięcia i poczytania - WARTO:

http://okotipkm.republika.pl/odpowiedzi/protokol_zarzadu_KZKGOP_likwidacja_T_gliwice.pdf


Proszę rozpowszechniajcie tę wiadomość dalej....


ps.8.11.2009 Referendum o odwołanie Prezydenta Frankiewicza i Rady Miasta. Potrzebna frekwencja ok. 33 tyś oób dla ważności referendum

http://img510.imageshack.us/img510/5183/referendumratunkiemml.th.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 30-10-2009, 01:35    Odpowiedz z cytatem

Panie i Panowie to dzieła. Aktywizujcie znajomych, o wszystkim zdecyduje frekwencja. Naprawdę musicie tego kolesia wyrzucić na śmietnik historii.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-10-2009, 08:35   

O gliwickich „konsultacjach społecznych” i subiektywnym umiłowaniu prawdy


W grudniu 2008 gliwicki samorząd dostał za darmo wart ok. 4,4 mln zł pakiet akcji Tramwajów Śląskich SA, by już w styczniu 2009 rozpocząć tak zwaną „publiczną dyskusję” nad losem tramwaju[1]a w maju – wbrew opinii społecznej i wbrew głosom fachowców – wnioskować o faktyczną jego likwidację. Styl „debaty” i treść pism, jakie magistrat słał w odpowiedzi na wszelkie argumenty, nie pozostawiały złudzeń, że decyzja już zapadła i jest nieodwracalna. Całkowitą pewność w tej kwestii przynoszą jednak dopiero protokoły z posiedzeń Zarządu KZK GOP[2], gdzie czytamy, że już w październiku 2008 prezydent Frankiewicz wnioskował o likwidację linii T1, a w grudniu 2008 oznajmił, że „Gliwice na pewno poczynią starania do wprowadzenia ograniczeń komunikacji tramwajowej”.

Warto się zastanowić nad rozbieżnością oficjalnych wypowiedzi i rzeczywistych działań. Dlaczego w tym samym czasie, we wrześniu 2008 r. na łamach Gazety Wyborczej[3] rzecznik prezydenta stanowczo dementował pierwsze przecieki o rychłej likwidacji tramwaju i zapewniał gorąco: „To absolutna bzdura. Nikt nie zamierza likwidować tramwajów w Gliwicach.” Zapewne odpowiedź na to pytanie padła w wywiadzie dla radia PR Katowice[4]:

Redaktor: Dlaczego dopiero teraz, w tym roku 2009 ta decyzja [o likwidacji tramwajów] zapadła? […]

Prezydent: Rozumiem, że to wyrzut, że należało je zlikwidować znacznie wcześniej?

Redaktor: Może zanim zostały one przejęte przez gminy woj. śląskiego, może nie należało wchodzić w ogóle w ten interes?

Prezydent: Nie, dlaczego tu jest majątek tramwajów, tu jest zajezdnia, tu są torowiska, które są w naszych ulicach.

A więc - Skarb Państwa przekazał gminom tramwaje dla dobra społecznego - ale w Gliwicach potraktowano to zupełnie inaczej… Ten interes nie do końca się jednak władzom opłacił, bo decyzja o likwidacji tramwaju zaowocowała referendum w sprawie odwołania prezydenta i rady miejskiej. Dziś władze boją się, że społeczeństwo zagłosuje za ich odwołaniem i robią co mogą, aby obniżyć frekwencję i w ten sposób uczynić referendum nieważnym. Mnożą się więc magistrackie zarzuty pod adresem inicjatorów referendum, a słowo „kłamstwo” jest odmieniane na tysiąc sposobów.

Kulisy likwidacji tramwaju przedstawiamy gliwiczanom po to, aby sami mogli ocenić, jak to jest z tym umiłowaniem prawdy przez gliwickie władze. Oraz po to, aby nie mieli złudzeń co do znaczenia „konsultacji społecznych”.

Obywatelski Komitet Obrony Tramwajów

i Promocji Komunikacji Miejskiej

w Gliwicach


[1] http://www.um.gliwice.pl/pub/msi/MSI_2_2009.pdf

[2] http://okotipkm.republika.pl/odpowiedzi/protokol_zarzadu_KZKGOP_likwidacja_T_gliwice.pdf

[3] http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,72739,5686461,Falszywe_wladze_Gliwic_likwiduja_tramwaj.html

[4] http://acmechb.wrzuta.pl/audio/8QH7D7Qzjdn/frakiewicz_o_przejeciu_akcji_tramwajow_sl
Powrót do góry

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 30-10-2009, 12:13    Odpowiedz z cytatem

zlikwidować tramwaje? no tak, widoczenie opłaca się dać licencję przewoźnikom prywatnym, po uprzednim przyjęciu od nich prezentu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 30-10-2009, 12:51    Odpowiedz z cytatem

thassos napisał/a:
zlikwidować tramwaje? no tak, widoczenie opłaca się dać licencję przewoźnikom prywatnym, po uprzednim przyjęciu od nich prezentu

Akurat nie prywatnym przedsiębiorstwom a Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskiej w Gliwicach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl