Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Prezydent Gliwic likwiduje tramwaje!
Autor Wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-11-2009, 00:09   

Kretynizm i debilizm rządzących w aglomeracji śląskiej sięga wyżyn. Przeczytajcie poniższy tekst. Przy okazji będziecie wiedzieli, co niedługo Frankiewicz zrobi z torami tramwajowymi w Gliwicach.

Wstyd mi za tą żałosną bandę "władającą" w tej politowania godnej "metropolii". To wstyd i hańba, by w tak wielkiej aglomeracji zamiast rozwoju transportu publicznego, następowało jego szabrowanie, rozwalanie i niszczenie! I co najgorsze nikt nie jest w stanie przerwać i rozliczyć ową żałosną imprezę nieudaczników. Mam nadzieję, że uczyni to kiedyś historia.

Swoją drogą: w niedługim czasie aglomeracji śląskiej grozi paraliż komunikacyjny. I to nie są moje słowa. To słowa fachowców i ekspertów. Choćby nawet profesorów z Politechniki Śląskiej.

Tam, gdzie w Chorzowie jeździł tramwaj, może być parking

Wkrótce minie rok, gdy przestał kursować tramwaj linii nr 12. Oprócz wspomnień, po tramwaju zostało stare torowisko wzdłuż ulicy Kościuszki, głównej drogi z centrum Chorzowa do Chorzowa Starego. Na razie nikt nie ma pomysłu, jak kompleksowo zagospodarować ten całkiem spory kawałek pobocza.
- Jeszcze nie zleciliśmy koncepcji przebudowy drogi, ale wygląda na to, że trzeci pas będzie potrzebny tylko przy skrzyżowaniach - mówi Piotr Wojtala, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Chorzowie. A co na odcinkach między skrzyżowaniami? - W dwóch miejscach wybudowaliśmy perony autobusowe. Jeden przy szybie Prezydent oraz przy liceum katolickim - mówi Wojtala.

Wyjaśnia, że Tramwaje Śląskie demontują dopiero sieć trakcyjną. Szyny na razie będą leżeć. Problemem jest brak pieniędzy na ich rozbiórkę i naprawę drogi.

Jednak prawdopodobnie tory znikną w jeszcze jednym miejscu. Prywatna firma chce wspólnie z MZUiM wybudować parking na 22 miejsca. Miałyby ogólnie dostępne, czyli oprócz pracowników i klientów mogliby tu zostawiać auta także mieszkańcy pobliskich bloków.

Jak wyjaśnia Wojtala, po tym jak przy stawianiu przystanku po przeciwnej stronie Kościuszki zlikwidowano kilka miejsc parkingowych, jest to pożądane.

Jednak czy budowanie parkingu wzdłuż jednej z głównych ulic, jest dla miasta dobrym rozwiązaniem? Okazało się, że niektórym chorzowianom już pomysł przerobienia zniszczonego placu pod estakadą na prawie 50 miejsc parkingowych nie przypadł do gustu. Radny Rafał Sudoł tłumaczył nawet na sesji, że przez zaparkowane pod mostem samochody ludzie nie będą mogli się schować przed deszczem. - Parking na Kościuszki tylko poprawi estetykę tego miejsca, samochody będą stały w sposób uporządkowany - broni pomysłu Wojtala. - A przecież nikt nie zrobi parkingu przez całą Kościuszki.

- Rzeczywiście te szyny zostały, choć tramwaj już nie jeździ. Przydałoby się z nimi coś zrobić - mówi Danuta Machowska z Chorzowa. - A i samochodów jest coraz więcej. U nas na osiedlu na Słowiańskiej aut jest mnóstwo.

Dyrektor MZUiM zastrzega jednak, że na razie nie podpisano jeszcze porozumienia z prywatną firmą. Parking ma szanse powstać dopiero w przyszłym roku.

Źródło: POLSKA Dziennik Zachodni
Przejdź na dół

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 10-11-2009, 00:44    Odpowiedz z cytatem

To jest porazajace co sie wyrabia w GOP-ie. Tu widac ze sie nie oplaca inwestowac w tramwaj, tylko w autobusy w ktorych to przedsiebiorstwach zasiadaja 'znajomi krolika', najczesciej malzonki prezydentow miast oraz blizsza lub dalsza rodzina... Tymczasem w Europie bardziej cywilizowanej, ktora zaczyna sie na Odrze (przykro to stwierdzac) inwestuje sie w sieci tramwajowe i trolejbusowe. Popatrzcie na przymiarki do uruchomienia linii do Slubic i chca to Niemcy wybudowac. Innym przykladem jest Berlin. Co prawda miasto zadluzone jest po uszy ale mimo to odbudowuje linie, ktore przerwal mur. Tak bylo, ze tramwaje tam kursowaly tylko w Berlinie Wschodnim a po zburzeniu muru w 1989 roku BVG ktore sprawuje piecze nad berlinska komunikacja postanowil o odbudowie linii i po zachodniej czesci miasta. Stworzono nowy podzial linii na zwykle i MetroTram. Zakupiono nowe tramwaje a starsze (Tatry) sprzedano min do Szczecina, gdzie pewnie jeszcze posluza. Nie wspomne juz o uroczej linii 88 - podmiejskiej w Berlinie, ktora nie jest polaczona z system w Berlinie a jezdzi od stacji S-Bahn Friedrichshagen do miejscowosci pod stolica Niemiec. Obsluguja ja tramwaje z lat 60 minionego wieku i co? Nie da sie? Da sie - trzeba tylko chciec. Na dodatek skomunikowane wszystko z kolejkami S-Bahn... tu wiecej szczegolow http://www.srs-tram.de/wir.html Jest tez linia 87 a nia zarzadza ktos inny ale tez sluzy mieszkancom w okolicy Berlina http://www.woltersdorfer-strassenbahn.de/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

acmechb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 10-11-2009, 15:05    Odpowiedz z cytatem

Krzysztof21 napisał/a:
Kretynizm i debilizm rządzących w aglomeracji śląskiej sięga wyżyn. Przeczytajcie poniższy tekst. Przy okazji będziecie wiedzieli, co niedługo Frankiewicz zrobi z torami tramwajowymi w Gliwicach.

Wstyd mi za tą żałosną bandę "władającą" w tej politowania godnej "metropolii". To wstyd i hańba, by w tak wielkiej aglomeracji zamiast rozwoju transportu publicznego, następowało jego szabrowanie, rozwalanie i niszczenie! I co najgorsze nikt nie jest w stanie przerwać i rozliczyć ową żałosną imprezę nieudaczników. Mam nadzieję, że uczyni to kiedyś historia.




Dokładnie tak!
Dzięki Krzychu za trafne ujęcie problemu.
Nie pozostawia wątpliwości Frankiewicz na konferencji prasowej dzień po wygranym referendum.

Prezydent zapowiedział " poprawę się stanu ulic tam gdzie teraz są torowiska"

A także:
rozprawił się z firmą Tramwaje Śl. której prezes wydał zgodę na przejazd tramwaju referendanego w przeddzień referendum, a Frankiewicz wysłał policję, aby nie dopuścić do wjazdu T do miasta.

Ponadto ujawnił swoje proroctwa dot. projektu tramwajowego w algomeracji śl. finansowanego ze środków UE:
Projekt tramwajowy to "fatalna uliczka".
Prezydent Frankiewicz postuluje daleko idącą racjonalizację wydatków na tramwaje. Konieczne jest, jego zdaniem, skupienie sił i środków na liniach najbardziej efektywnych i likwidacja tych, które są dla spółki tramwajowej niepotrzebnym balastem. W przeciwnym razie biedniejsze miasta, z większą ilością torowisk na swoim trenie, nie będą w stanie udźwignąć niezbędnych kosztów, co z kolei może zachwiać całym projektem tramwajowym.


Frankiewicz zasiada w Zarządzie KZK GOPu (miedzygminnego związku komunikacyjnego), więc to nie tylko "opinia" prezydenta Gliwic, ale członka ciała decyzyjnego w sprawie komunikacji na śląsku!


Niestety obojętność mieszkańców wobec T daje przyzwolenie na dalszą destrukcję systemu komunikacji nie tylko w mieście, ale regionie. Dzisiaj po 2 miesiącach przestoju infrastruktura T w mieście jest sprawna. Do roku do czasu wyborów samorządowych będzie nieprzejezdna. Tym samym T w Gliwicach będzie historią...

Może ludzie uwierzyli w opinie prezydenta, że T jest nieekologiczny a autobus jest, bo emituje 2x mniej CO2!

Materiały filmowe:

Fragm. wywiadu z Frankiewiczem dot. Tramwajów Śl.

blokada przejazdu T przez policję na życzenie Frankiewicza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-11-2009, 22:50   

acmechb, to co wygaduje Frankiewicz jest tak żałosne, że w sumie nie wiadomo, jak to skomentować. Do jasnej: jaką ten facet ma wiedzę na temat transportu? Ja przyznaję się: nie mam. Piszę z perspektywy pasażera. I tyle. Ale zarazem słucham uważnie mądrzejszych od siebie. Pan Frankiewicz ma gdzieś opinie specjalistów, profesorów, fachowców, praktyków. On wie lepiej.

Swoją drogą: likwidacja tramwajów w Gliwicach i marna frekwencja w referendum to niestety także porażka mediów. Mediów, które w wielu wypadkach albo okazywały zupełną ignorancję, albo wyraźnie brały stronę "prezydenta" Frankiewicza.

Powiem jeszcze więcej: to porażka także pewnych środowisk. Aby sobie wrogów nie przysparzać, nie powiem, o jakie to środowiska jeszcze mi chodzi.
Powrót do góry

acmechb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 18-11-2009, 11:30    Odpowiedz z cytatem

Polecam artykuł w NIE o wydarzeniach w Gliwicach dot. referendum i tramwaju.

Prowokacja gliwicka
Prezydent rzuca policję pod tramwaj

NIE nr 47/2009 19-11-2009

"Władza jest jak koka. Im dłużej jej się zażywa tym bardziej mąci umysł.
Od 1993 r Gliwicami włada Zygmunt frankiewicz. Przez 16 lat rządów Frankiewicz skupił w ręku władzę niemal absolutną."

Więcej tutaj (*.pdf 800 kB) >>


Film z blokady przejazdu T przez policję:
Tutaj >>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 20-11-2009, 01:48    Odpowiedz z cytatem

Tylko ten artykuł w NIE ma sporo przekłamań. Pieczyrak nie dzwonił do Komendanta Policji. To ja osobiście przekonałem policję, że nie mają prawa blokować tramwaju na wydzielonym torowisku TŚ. Cała ta akcja miała cechy białoruskie. Jeszcze na policję nas ciągają, by nas starszyć. Motorniczego też wezwali, choć nie złamał żadnych przepisów. Ale my się nie poddamy i Frankiewicz wyleci z hukiem w przyszłorocznych wyborach. Tylko linię tramwajową musimy utrzymać przed jego fałszywymi i kłamliwymi łapskami! A przy okazji przydałoby się wysadzic w kosmos cały zarząd KZK GOP z Urbańczykiem na czele. To jest jedna wielka banda nieudaczników, którzy rozwalają śląską komunikację publiczną. Ale oni jeszcze odpowiedzą za bezprawne niszczenie linii tramwajowych, procesy już się toczą!

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-11-2009, 18:23   

kruczek napisał/a:
Tylko ten artykuł w NIE ma sporo przekłamań. Pieczyrak nie dzwonił do Komendanta Policji. To ja osobiście przekonałem policję, że nie mają prawa blokować tramwaju na wydzielonym torowisku TŚ.
Życzę Wam powodzenia. Mam tylko takie pytanie: czy próbowaliście, bądź próbujecie monitować tą sprawę do nadrzędnych jednostek organizacyjnych Policji celem wyjaśnienia i wyciągnięcia konsekwencji?
Przecież policja nie miała żadnych podstaw prawnych do blokowania ruchu tramwaju. Jeśli już tak się obawiali o bezpieczeństwo ruchu, to mogli wspomóc tramwaj, ustawiając patrole w newralgicznych punktach.
Powrót do góry

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 23-12-2009, 16:18    Odpowiedz z cytatem

Tramwajów już nie ma, ale kłótnie o torowisko zostały

- Nasze wozy nie jeżdżą już po mieście, więc niby dlaczego mamy remontować nawierzchnię wokół torów - argumentują przedstawiciele tramwajowej spółki. - Jeśli się nie dogadamy, sprawę rozstrzygnie sąd - ostrzega magistrat.

Remont 75-metrowego odcinka nawierzchni na ulicach Dolnych Wałów i Wieczorka rozpoczął się w zeszłym tygodniu. Nawierzchnię między torami i wokół nich zdecydował się wyremontować Zarząd Dróg Miejskich. Jak podkreślają gliwiccy urzędnicy, ZDM nie powinien tego robić, bo wydaje pieniądze na coś, co do niego nie należy. - Nawierzchnia w niektórych miejscach wystawała kilkanaście centymetrów powyżej torów. Co chwilę dostawaliśmy sygnały od kierowców, policji, straży miejskiej, że jest coraz gorzej. Mimo próśb Tramwaje Śląskie nie chciały wywiązać się ze swoich obowiązków, dlatego zabraliśmy się za remont sami - wyjaśniają w ZDM.

Jak podkreślają urzędnicy, to jeden z pierwszych i ostatnich remontów nawierzchni w obrębie torów tramwajowych przeprowadzonych przez miasto. W najbliższym czasie gliwiccy drogowcy wyleją jeszcze nowy asfalt między torowiskiem na wiadukcie kolejowym przy ulicy Zabrskiej. - I to będzie koniec. Trudno, żebyśmy płacili za szkody wyrządzone przez tramwaje. Zresztą zgodnie z wcześniejszym porozumieniem spółka tramwajowa zobowiązała się do naprawy nawierzchni. Teraz okazuje się, że umywa od tego ręce - podkreśla Marek Jarzębowski, rzecznik prezydenta Gliwic.

W Tramwajach Śląskich zasłaniają się nie tylko brakiem pieniędzy. - Nasza spółka zajmuje się przewożeniem ludzi, a nie remontowaniem dróg. Na dodatek trudno, żebyśmy dbali o ulice w Gliwicach, skoro od kilku miesięcy tramwaje tu nie kursują. Nie mamy z tego tytułu żadnych przychodów, więc trudno, żebyśmy ponosili wydatki - mówi Bolesław Knapik, wiceprezes Tramwajów Śląskich. I dodaje, że te wydatki mogą sięgnąć wielu milionów złotych, bo torowisko w Gliwicach ma długość około 8 kilometrów, z czego trzy czwarte to szyny zatopione w jezdni. - Moglibyśmy się ewentualnie dogadać z miastem w sprawie całkowitego zlikwidowania torów i trakcji. Ale oficjalnie linia została zawieszona, więc na razie nie mamy o czym rozmawiać - dodaje Knapik.

- Jeśli Tramwaje dalej będą unikały odpowiedzialności, sprawę będzie musiał rozstrzygnąć sąd - mówi Jarzębowski.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 10-01-2010, 01:02    Odpowiedz z cytatem

szczerz powiedziawszy nie wiedziałem, że można coś takiego zrobić w Polsce. Jakie są teraz opinie pasażerów komunikacji miejskiej??? Będąc gliwiczaninem na złość bym jeździł samochodem i powiększał korki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

crenna Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 05 Sty 2010

PostWysłany: 10-01-2010, 21:09    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe czy Frankiewicz wystartuje w wyborach.
Ja na jego miejscu nawet bym nie próbowała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 10-01-2010, 22:12    Odpowiedz z cytatem

Pewnie gdyby nie utworzył sobie na zaś posadki w PKM to by wystartował, ciekawe jaki program by przygotował??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

m966 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 11-01-2010, 13:38    Odpowiedz z cytatem

crenna napisał/a:
Ciekawe czy Frankiewicz wystartuje w wyborach.


Oczywiście, że wystartuje. A co gorsza, zamierza je wygrać. Wink


bartik napisał/a:
Będąc gliwiczaninem na złość bym jeździł samochodem i powiększał korki.


Chyba na złość sobie. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

crenna Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 05 Sty 2010

PostWysłany: 11-01-2010, 14:37    Odpowiedz z cytatem

bartik napisał/a:
Pewnie gdyby nie utworzył sobie na zaś posadki w PKM to by wystartował, ciekawe jaki program by przygotował??

Odciąć Gliwice od komunikacji kolejowej, zapewne tak.
Cóż, jeśli faktycznie będzie startował, to tylko wierzyć, że frekwencja będzie większa i ludzie zrezygnowani, zjawią się u urn.A wtedy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-01-2010, 01:59   

"To miasto jest nasze i chcemy mieć wpływ na decyzje!"

Prawie połowa mieszkańców Gliwic uznała, że zamiana tramwajów na autobusy nie była korzystna. Co na to władze miasta? Nadrabiają miną i przekonują, że wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Mieszkańcy Gliwic protestowali w zeszłym roku przeciwko decyzji likwidowania tramwajów w mieście. Ich głos nie został wysłuchany...

Władze Gliwic zleciły sondaż, bo chciały się dowiedzieć, co ludzie naprawdę myślą o zastąpieniu tramwajów autobusami. Gdy prezydent Zygmunt Frankiewicz prezentował w poniedziałek wyniki tego badania, poczułem się dziwnie. Później było gorzej - atmosfera zrobiła się z lekka schizofreniczna.

Spoglądałem na kolorowy wykres, z którego jasno wynikało, że 47 proc. badanych nie uważa komunikacyjnej zmiany za pozytywną, podczas gdy odmiennego zdania jest 25 proc. ankietowanych, i ze zdumieniem słuchałem słów prezydenta. Przekonywał, że wyniki są zadowalające. Po chwili jakby się zmitygował i dorzucił, że pewnie byłyby lepsze, ale wciąż nie opadły emocje, upłynęło zbyt mało czasu, a na ulicach niewiele się zmieniło, bo zdezelowane torowiska ciągle utrudniają ruch. Na końcu całkowicie mnie zaskoczył, kiedy oświadczył, że pytanie właściwie było nieprecyzyjne, a wyniki badania trudno jednoznacznie zinterpretować.

Po co więc to wszystko, gdy na dodatek prezydent już wcześniej zapowiadał, że nie ma mowy, żeby tramwaje wróciły? Po co było wydawać 30 tys. zł na badanie opinii mieszkańców, skoro i tak nikt nie miał zamiaru brać jej pod uwagę?

Wszystko to przypomina czkawkę, którą miasto dławi się od kilku miesięcy. Teraz znowu powróciła ze zdwojoną siłą po zjedzeniu żaby, jaką była nie tyle decyzja o likwidacji tramwajów, ale styl, w jakim została podjęta.

Badania miały zastąpić próżnię po konsultacjach społecznych, których domagali się mieszkańcy. Nic dziwnego, że o likwidacji tramwajów chcieli współdecydować, zanim jeszcze wozy zjadą z torowisk. Co dostali w zamian? Konsultacje w krzywym zwierciadle, bo jak nazwać coś, co jest zrobione po czasie, a co najważniejsze - bez żadnego wpływu na podjętą już decyzję?

Gołym okiem widać, że nie sprawdziły się czarne scenariusze. W Gliwicach nie było żadnego komunikacyjnego pandemonium po zamianie tramwajów na autobusy. Mimo obaw niektórych mieszkańców centrum nie stanęło w korkach i nie udusiło się spalinami. Autobusy jeżdżą w miarę punktualnie i mają swoich zwolenników - podobnie jak tramwaje.

Czego dowiedzieliśmy się z przeprowadzonych badań? A tego, że zwolennicy tramwajów są w zdecydowanej większości. I pewnie rację ma prezydent Frankiewicz, przekonując, że za wcześnie na wyciąganie wniosków, bo emocje jeszcze nie opadły, a w miarę upływu czasu te proporcje będą się pewnie zmieniały.

Ale tak naprawdę wcale nie o to tutaj chodzi. Dla mnie wyniki badań są jednoznaczne. Mieszkańcy odpowiadający na pytania ankieterów wysłali bardzo wyraźny przekaz: "Nie życzymy sobie, żeby takie decyzje zapadały bez naszego udziału. To nasze miasto i chcemy decydować o jego przyszłości". Ważne, żeby przynajmniej ten przekaz władze Gliwic wzięły pod uwagę.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice

------------------------------------

Do autora artykułu. Aby oceniać skutki likwidacji tramwajów w Gliwicach i pisać o tym, czy czarne scenariusze się ziściły, czy nie, trzeba mieć odpowiednią perspektywę czasową. A dzisiaj jej jeszcze nie mamy. Za wcześnie po prostu. Ale to jest właśnie ten nasz odwieczny problem. O transporcie publicznym nie myśli się w kategoriach przyszłościowych. Niestety, ale w ciągu kilku lat naprawdę możemy udusić się w spalinach i stanąć w mega korkach. I to nie ja sobie bynajmniej taki czarny pijar wymyśliłem. Wystarczy posłuchać fachowców z Politechniki Gliwickiej. Szkoda, że autor powyższego artykułu nie przytacza w swoich artykułach ich opinii i komentarzy. Może warto by o tym pomyśleć? Pod względem merytorycznym tekst by znacznie zyskał wówczas.
Powrót do góry

m966 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 20-01-2010, 20:57    Odpowiedz z cytatem

KZK GOP podaje, że linią A4 jeździ nieco więcej pasażerów, niż wcześniej korzystało z linii tramwajowych. Obecnie - po tych kilku miesiącach - jesteśmy więc dalej od "uduszenia się w korkach i spalinach", niż bliżej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl