Pan Łużniak wiele obiecuje więc jego słowa należy przyjąć z bardzo dużym dystansem. Jeżeli chodzi o odcinek Zgorzelec- Węgliniec to faktycznie elektryfikacja przewidziana jest na rok 2015-16, natomiast nie byłbym taki pewny co do elektryfikacji Lubań Śl- Zgorzelec. Owszem w przyszłym roku rozpocznie się modernizacja 274 również i po tej stronie, ale do elektryfikacji to im jeszcze daleko.
Mowa Jerzego Łużniaka jak by kupował 20 EZT , elektryfikacja Zgorzelec- Węgliniec jest sensowna natomiast Lubań Śl- Zgorzelec to dla kogo !!! Frekwencja na tym odcinku jest i na razie będzie niska ,w zupełności wystarczy SA . Lepiej poczekać do niemieckiej elektryfikacji do granicy Państwa i dopiero myśleć . Lepiej kasę przeznaczyć poprawę prędkości na kilku dolnośląskich liniach .
Tak, remont będzie po to aby uzyskać prędkości rzędu 80 - 90 a może nawet 100 km/h
Dostałem właśnie wiadomość że remont odbędzie się albo na wiosnę albo w lato. Remontowana ma być linia ze Zgorzelca do Jeleniej m.in. po to aby w 2014 DB uruchomiło pociąg relacji Drezno - Kłodzko ale czy będzie ten pociąg, nikt nie ma pewności. Za to jest pewność że odbędzie się ten remont. Oczywiście po tym remoncie i remoncie linii 279 można by przedłużyć "Wrocławianina" aż do Jeleniej Góry przez Węgliniec.
[ Dodano: 27-12-2012, 19:56 ]
Mam jeszcze pytanie do Światłowida. Czy przystanek osobowy Olszyna Lubańska po remoncie znowu zyska rangę mijanki?
_________________ Czekam na remont 274 odcinek Jelenia - Zgorzelec!
Linia Lubań - Węgliniec jest już robiona na 50 km/h i chyba planują później remont do 70 km/h. Jeśli chodzi o Gryfów - Jelenia Góra to większość szlaku to 60 km/h ale moim zdaniem i tak powinno byc minimum 70 km/h na całej trasie.
_________________ Czekam na remont 274 odcinek Jelenia - Zgorzelec!
Chciałem tylko zauważyć, że nie ma takiego miasta jak Lubań Śląski. Jest Lubań . Nie wiedzieć czemu PKP nigdy nie zmieniło nazwy stacji na poprawną, ale mniejsza z tym. Co do odcinka Jelenia Góra- Gryfów Śląski to tylko fragment do Starej Kamienicy jest na 70 km/h, reszta z tego co wiem do Gryfowa na 50 km/h, a już od Gryfowa do Lubania, no to każdy wie, 30 km/h przy dobrych wiatrach.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
No to ja mam mało aktualne dane, wg których:
Jelenia Góra - Rębiszów 80 km/h
Rębiszów - Gryfów Śląski 70 km/h
Gryfów Śląski - Olszyna Lubańska 60 km/h
Olszyna Lubańska - Lubań Śląski 40 km/h.
Sprawdzałem to na bazakolejowa.pl (dawniej kolej.one.pl) i jeszcze dwa lata temu (bo wtedy ostatni raz jechałem tamtędy) to się zgadzało.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Być może to twoje dane się zgadzają, a po prostu pociągi są wytrasowane troszkę inaczej. Zresztą chodzi głównie o to, że tak naprawdę cały odcinek od Jeleniej Góry do Zgorzelca nadaje się do rewitalizacji. Przypomnę tylko, że jeszcze 60 lat temu była to linia dwutorowa, zelektryfikowana gdzie pociągi kursowały na całej trasie z prędkością 120 km/h. Mamy XXI wiek, a tory zdewastowane i bez nadziei na przywrócenie do prędkości choćby 100 km/h.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Teraz np. odcinek Rębiszów - Młyńsko powinien mieć szlakową 70 km/h ale przez prawie cały odcinek (mieszkam koło tego odcinka ) jest ograniczenie do 40 km/h i przez 6 km odcinek chyba 1 km jest bez ograniczenia. Szkoda że ZSRR musiało nam to wszytko zabrać, wątpię w to że kiedykolwiek zostanie odbudowany drugi tor. Jedyna nadzieja jest taka że ta linia jest najkrótszą drogą w stronę Berlina z Jeleniej Góra, Wałbrzycha, Kłodzka i z Czech przez co może dostać środki na remont i może nawet zostanie zelektryfikowana dalej z Lubania do Zgorzelca. Ale na stan dzisiejszy trzeba przywrócić szlakową 100 - 120 km/h oraz przywrócić chociaż 2 pociągi dalekobieżne dla tej linii. Może w przyszłości będzie rewitalizacja do 120 km/h. Jeszcze można by dużo zrobić na tej linii np. wyremontować stację Gryfów Śl.
_________________ Czekam na remont 274 odcinek Jelenia - Zgorzelec!
Niestety też nie znam planów PLK-i, ale w Olszynie po degradacji do roli przystanku pozostawiono drugi peron (obecnie mocno zakrzaczony) i trakcję elektryczną nad bodajże jeszcze dwoma torami, także jest z czego stację reaktywować. Nie wiem jaki jest stan urządzeń.
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum