Akurat z Jeleniej do Berlina to wydaje mi się, że bliżej by było przez Wykroty, Żary i Cottbus. Ale pociąg do Frankfurtu nad Menem (nawet jeśli nie z Krakowa, jak jeszcze na początku lat 90. XX wieku, to z Wrocławia) można by było przez Jelenią reaktywować. Jedyny problem (choć dla PICu najważniejszy, bo nie chce mi się wierzyć, że PR zrobiłyby w porozumieniu z DB takiego RE, na którego i tak nie mają odpowiednich pudeł) to właśnie brak druta od Lubania do Gorlitz.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Czy mi się wydaje, czy gdzieś pomiędzy Gryfowem a Lubaniem (ewentualnie pomiędzy Rębiszowem a Gryfowem) szynobus na krótkim odcinku jedzie chyba prawie 100 km/h, zdaje się nawet po torze bezstykowym?
Czy ktoś może orientuje się, jakie zwykle jednostki jeżdżą w relacji Jelenia Góra - Zgorzelec na kursach: KD 67633 (odj. z J.G.: 13:21), KD 69511 (przyj. do J.G.: 14:24), KD 69517 (odj. z J.G.: 16:07) i KD 69625 (przyj. do J.G.: 17:10)?
krkonoš, generalnie kursy relacji Wrocław - Zgorzelec - JG obsługiwane są przez SA134, natomiast Żary - Zgorzelec - JG przez SA135. Ale to chyba nie jest sztywną regułą.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Pirat, dzięki! O ile dobrze pamiętam, w zeszłym roku (wiosną i latem) ta reguła generalnie była zachowana. Myślałem, że mogło coś się zmienić od tego czasu.
A jak jest z ostatnim podanym kursem (z Węglińca)? Jeśli to jest ten sam obieg, co 18:19 J.G. - Zgorzelec - Wrocław, to powinien być SA134 (ewentualnie SA132).
Modernizacje linii kolejowych E59 i E30 oraz budowa niskoemisyjnego transportu miejskiego opartego na komunikacji szynowej – to tylko część inwestycji jakie samorząd województwa dolnośląskiego zgłosi Radzie Ministrów jako najważniejsze dla regionu. To one mają największe szanse na dofinansowanie z pieniędzy unijnych.
Wśród kluczowych dla Dolnego Śląska inwestycji jest 6 przedsięwzięć kolejowych.
M.in. zakończenie rewitalizacji linii kolejowej nr 274 łączącej Wrocław, Wałbrzych i Jelenia Górę, na odcinku Jelenia Góra – Zgorzelec wraz z elektryfikacją odcinka Lubań –Zgorzelec.
To jakiś absurd od nowego RJ w weekendy znika połączenie łączące Jelenią Górę z takimi miejscowościami jak Gryfów Śl. Lubań itp.Mowa tu o pociągu odjeżdżającym z Jeleniej Góry o godz 13:24. Od nowego RJ tego połączenia nie będzie. A co za to będzie to gigantyczna luka ponieważ ostatni poranny pociąg odjeżdża o godz 9:24 w kierunku Zgorzelca.A następny jest dopiero o godz 16:02
teleamigos, to nie wiesz o tym, że rozkład jazdy KD układa się pod obiegi taboru, a nie pod potrzeby pasażerów?
Jak się KD chcą wozić do Zielonej Góry to nie dziwota, że szynobusów brakuje na dolnośląskich torach. Stąd 6-godzinne dziury w rozkładzie jazdy, bo trzeba objechać pół Lubuskiego...
KD chwalą się, że na trasie Zgorzelec - Jelenia Góra będzie o jedną parę pociągów więcej. Cóż z tego, skoro nowy rozkład jazdy będzie gorszy od obecnego?! Uczniowie kończący lekcje o godz. 13-14 nie będą czekać do 16-ej, tylko zrezygnują z usług kolei i przeniosą się do busów! Czy "spece" od rozkładu jazdy z KD nie rozumieją tak oczywistych rzeczy? A potem się dziwią, że ludzie wylewają pomyje na KD i trzeba uruchamiać legnicką prokuraturę, żeby niezadowolonym pasażerom zamknąć jadaczki...
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Beatrycze, Właśnie do tego zmierzam że chwalą się nowym połączeniem,ale co z tego wynika to sami widzimy. Mam nadzieje że busiarze załatają tą dziurę. Sam osobiście korzystam z tego połączenie i żeczywiście korzystają z niego głównie studenci. No ale jak widać KD w ogóle to nie interesuje.
Beatrycze zagalopowałaś się w swoich osądach przecież luka będzie w weekendy a uczniowie korzystają z kolei chyba w dni robocze i mają jeszcze pociąg o 13.29. Z drugiej strony ja akurat popieram pociągi bezpośrednie do Zielonej Góry bo w końcu chcąc dojechać do Zgorzelca ominą mnie absurdalnie długie czasy przejazdu z przesiadkami w Żarach czy Węglińcu lub braki połączeń w ogóle uniemożliwiające jazdę. Po upadku PKS Zgorzelec oferta przewoźników publicznych na trasie Zgorzelec - Zielona Góra jest żadna. Teraz w końcu to się zmieni, bo dość sporo ludzi ze Zgorzelca studiuje w Zielonej Górze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum