Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17  Następny
Jelenia Góra - Zgorzelec przez Mikułową
Autor Wiadomość

Ok22-17 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lis 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-05-2009, 17:45    Odpowiedz z cytatem

Ależ właśnie o tym piszę, że tylko przygotowanie dobrego rozkładu jazdy o 7-8 parach może stanowić konkurencje dla autobusów i spowodować przejście pasażera do pociągu. Może szanse na to w rozkłądzie 2009/2010 są znikome, ale na 2010/2011 zupełnie realne. Tworzenie oferty na 3 pary niestety może doprowadzić osoby odpowiedzialne za organizowanie przewozu do wniosku, że linia nie ma potencjału. Tak się teraz właśnie dzieje między Jelenią Górą a Zgorzelcem.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grzesiu24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sty 2009

PostWysłany: 31-05-2009, 17:49    Odpowiedz z cytatem

Pożyjemy- zobaczymy. Może jednak DB zgodzi się na reaktywacje tras kolejowych do siebie z Jeleniej przez Zgorzelec. W najgoszrym wypadku pociągi mogłyby jechać przez Węgliniec. Dłużej ale za to pasażerów więcej by zebrały. Wiemy przecież dobrze, ze Niemcy bardzo dokładnie śledzą nasze forum i wyciągają pewne wnioski z informacji, które są tu wypisywane, więc może wysłuchają naszych próśb. Smile Ostatni rok kursowania pospiesznego Frankfurt Main- Krtaków Główny pokazuje, że okrężną trasą przez Węgliniec na Jelenią Górę puścić skład można. Smile

_________________
Kolej to najlepszy środek transportu.


Ostatnio zmieniony przez grzesiu24 dnia 31-05-2009, 17:51, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
4372428

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 31-05-2009, 17:51    Odpowiedz z cytatem

Ok22-17, na 7-8 par w relacji Zgorzelec - Lubań - JG nie liczyłabym z jednej prostej przyczyny. Są jeszcze pociągi relacji JG - Lubań - Węgliniec - Wrocław/Żary/Zielona Góra i mielibyśmy "przesyt" na odcinku JG - Lubań. Ponadto zwracam uwagę na to, że jest to linia jednotorowa, a więc ma bardzo ograniczoną przepustowość.

Należy przygotować ofertę z "przymusowymi" dogodnymi przesiadkami w Lubaniu, ewentualnie ruch częściowo prowadzić przez Węgliniec z pominięciem Mikułowy.

_________________
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grzesiu24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sty 2009

PostWysłany: 31-05-2009, 17:57    Odpowiedz z cytatem

Noema
Może 8 par to nie, ale 5 napewno mogłoby wejść. Wystarczy ułozyć rozkład na tej linii tak, aby możliwa było dogodna mijanka na pociągi w Lubaniu. Możnaby było pokombinować też tak, żeby puścić np 3 pary pociągów Jelenia Góra- Gorlitz przez Mikułową 1 parę do Drezna i tu postulowałbym za tym, zeby był to właśnie ten pociąg z Krakowa, a 2 pary pociągów które jada z Jeleniej Góry do Węglińca wydłużyć do Zgorzelca przez Węgliniec. W ten sposób oferta będzie atrakcyjniejsza bo Zgorzelec zwiększy liczbę osobówek z Węglińcem. Odrazu dodaję, że tu nik nie musi jechać z Jeleniej do Zgorzelca przez Węgliniec, bo wymiana podróżnych nastąpi w Węglińcu. Smile

_________________
Kolej to najlepszy środek transportu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
4372428

Wilchelm Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-05-2009, 20:46    Odpowiedz z cytatem

@Noema - A jaki problem stworzyć wahadło Lubań - Węgliniec skomunikowany w Lubaniu właśnie z tymi osobówkami. Poszedł bym nawet dalej. Niech to wahadło kursuje na odc. Lubań - Węgliniec (tutaj skomunikowanie z poc. z Wrocławia) i dalej do Zgorzelca. W ten sposób zapewniamy dobre, skomunikowane w całym regionie. Np. takie SA134 myślę, że ucieszyłoby mieszkańców Wink Co o tym myślicie?

Co do DB. Jeżeli ktoś myśli, że wjedzie na jakąś linię bez gwarancji zabezpieczenia finansowego w postaci dotacji UMWD to się grubo myli. DB nieprowadzi działalności charytatywnej i rachunek ekonomiczny się musi zgadzać. Aby spr. kto jest w stanie to zrobić najtaniej wystarczy ogłosić przetarg.

_________________
Kolejowy jest tylko jeden. Kolejowy Wrocław - Inny wymiar kolei
Kolejowy Wrocław TV - zobacz prawdziwą kolej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
1982069

grzesiu24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sty 2009

PostWysłany: 31-05-2009, 21:24    Odpowiedz z cytatem

My tutaj dyskutujemy o połaczeniu Jeleniej Góry ze Zgorzelcem a nie o pociągach z przesiadką. Dla mnie to ta trasa bez połączenia z Jelenią nie ma szans na przetrwanie. Po drodze na trasie Lubań- Zgorzelec- Węgliniec z większych miejscowości jest tylko Pieńsk i Mikułowa. Może pociąg byłby popularny na trasie Zgorzelec- Węgliniec ale od Lubania do Zgorzelca świeciłby pustkami. Z resztą po co tworzyć jakieś nowe połączenia i wydawać pieniądze na dodatkowe składy, które będą świeciły pustkami, jak można obecne 2 pociągi relacji Jelenia Góra- Zgorzelec puścić o bardziej dogodnych porach, a pociąg Jelenia Góra- Węgliniec wydłużyć do Zgorzelca i pociąg Jelenia Góra- Węgliniec- Wrocław przetrasować na Jelenia Góra- Węgliniec- Zgorzelec przesówając go o godzinę do przodu. Dlaczego? Z jasnych przyczyn. Pociąg Jelenia Góra- Węgliniec wyjeżdża o bardzo dogodnej porze bo o godz. 16:06. Przybywając do Węglińca o 17:58 i odjeżdżając do Zgorzelca po 18 wypełni lukę, jaka w tej chwili istnieje w rozkładzie, oraz skomunikuje się doskonale z pociągiem z Wrocławia, juz nie mówiąc o szczytowej godzinie 18 gdzie ludzie z pracy i szkoły do domów wracają. Spowrotem wyjedzie on ze Zgorzelca o 5:00 dając doskonałą alternatywe na przesiadkę w Węglińcu na pociąg Lubań- Wrocław.Pociąg Jelenia Góra- Węgliniec- Wrocław przypuszczam , że w przyszłym roku pojedzie od Węglińca lub nie pojedzie wogóle, bo już teraz ograniczono jego kursowanie od 1 do 5. Zresztą na odcinku Jelenia Góra- Węgliniec wozi powietrze. W tym wypadku przyjeżdżając do Węglińca o 14:39 odwiezie ludzi i uczniów do domów. Tłumy zapewnione. Spowrotem wyjeżdżałby ze Zgorzelca o 15:30. Tu też załatałby dziurę komunikacyjną i jechałby w godzinach szczytu.
Co do połączeń Jelenia Góra- Mikułowa- Zgorzelec pociąg o 7:27 przesunąć na 5:27- jako alternatywę rannego połączenia w porannych godzinach szczytu. Spowrotem ze Zgorzelca o 7:32 w Jeleniej Górze o 9:11- tu skomunikowanie na pociąg KARKONOSZE do Szklarskiej Poręby. Drugi pociąg wyjazd z Jeleniej Góry o 14:06 w Zgorzelcu o 15:47. Spowrotem ze Zgorzelca o 17:54 a w Jeleniej Górze o 19:35. Tu doskonałe skomunikowanie na pociąg KARKONOSZE do Białegostoku. Pozdrawiam.

_________________
Kolej to najlepszy środek transportu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
4372428

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 31-05-2009, 21:35    Odpowiedz z cytatem

grzesiu24 napisał/a:
Pociąg Jelenia Góra- Węgliniec- Wrocław przypuszczam , że w przyszłym roku pojedzie od Węglińca lub nie pojedzie wogóle, bo już teraz ograniczono jego kursowanie od 1 do 5.

Zanim znów napiszesz podobne bzdury to najpierw sprawdź rozkład jazdy! Nie wprowadzaj ludzi w błąd i nie siej zamętu. Ponieważ to nie pierwszy raz w twoim wykonaniu, dostajesz ostrzeżenie!

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomek.jg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lip 2008
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 12-06-2009, 21:58    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ostatnio słyszałem że PKS w Jeleniej Górze likwqiduje osobówki do Wrocławia. Bardzo się cieszę, bo już widzę jak zarobi na tym jeleniogórska KRYCHA i kolej.

Nie rozśmieszaj mnie. Krycha może zarobi ale kolej złamanej złotówki z tego nie przybędzie.
A nawet jeżeli wycofają osobówki to mam nadzieję, że puszczą ekspresy JG - Wrocław - JG bez przysnatków taki jak kursuje w piątek po południu.
Gdyby chcieli to PKS wykończyłby Krychę.
Kolej na tej trasie nie ma żadnych szans i prze kolejne 10 lat mieć nie będzie.

A co do pociągu do Zgorzelca to oczywiście przydałby się remont i to jak najszybciej. Jedzie się coraz gorzej i PLK może w końcu zamknąć linię. Sam remont zresztą może zamknąć tą linię na sezon lub nawet cały rok. No właśnie - ile wg Was potrzeba czasu na wyremontowanie trasy JG - Węgliniec z odnogą do Zgorzelca przez Mikułową?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
761602

tomex_0111 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Lubań Śląski

PostWysłany: 13-06-2009, 20:20    Odpowiedz z cytatem

skoro E30 remontuja to dlaczego nie mogla zrobic odcinka Wegliniec-JG oraz Zgo-Luban? rozumiem,ze w E30 pieniadze wkladaja Niemcy.ale jak sie sypnie ten odcinek Węg-JG oraz ZGO-Lub to wtedy 0 polaczen do Zielonej Góry/Szczecina/Warszawy/Zgorzelca ;/ tragedia

pieniadze pchaja do wlasnych kieszeni ale na remonty to 0

_________________
PKP Lubań wejdź i zobacz sam;)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 19-06-2009, 10:59    Odpowiedz z cytatem

Przykłady złego skomunikownaia pociagów relacji JG- Zgorzelec.

Pozytywne przykład:

Jelenia Góra 7:27 (70121)
Zgorzelec 9:07
Zgorzelec 9:13 (P17040)
Goerlitz 9:19


Negatywny przykład:

Goerlitz 10:50 (5515)
Zgorzelec 10:58
Zgorzelec 10:32 (70122)
Jelenia Góra 12:26


Czy nie mozna przesunąć odjazdu (opoźnić) ze Zgorzelca o 30 minut by skomunikować pociąg GR- WR z JG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

melocot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 19-06-2009, 12:12    Odpowiedz z cytatem

Jakiekolwiek skomunikowania poc. rel. JG - Zgorzelec z miastem Goerlitz (i oczywiście całymi Niemcami) nie poprawią oferty tak jak wydłużenie rel. JG - Zgorzelec do Goerlitz. To jest 2 km dalej Exclamation

Niestety, decyzje o kolejowym ruchu przygranicznym zapadają jakieś 500 km od granicy - w Warszawie, zamiast na poziomie województwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomex_0111 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Lubań Śląski

PostWysłany: 21-12-2010, 00:10    Odpowiedz z cytatem

a więc odświeżę temat:

Co z pociągami na tej linii?czyżby od 1.06.11 KD mialo tu śmigać?/czołgać się?


Ktos podiada konkretne informacje?

Bo ja w RJ widzę w większości pociągów PR ma jeżdzić u mnie do 31 maja a co potem?

_________________
PKP Lubań wejdź i zobacz sam;)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

1762 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-12-2010, 07:40    Odpowiedz z cytatem

Dopóki nie będzie wystarczającej ilości taboru reaktywowanie tego odcinka nie ma sensu, skoro KD nawet na liniach, które obsługuje wprowadza tyle komunikacji zastępczych lub w ogóle ich nie wprowadza (jak na linii Kłodzko-Wałbrzych).
Doszły 3 szynobusy z Mińska, co wcale sytuacji nie poprawiło.
Według UMWD do listopada ma być dostarczone jeszcze 6 szynobusów - wtedy może skończą się problemy z odwoływaniem kursów, ale i tak uważam, że najpierw powinny być przeznaczone jako rezerwa, gdzie obecnie w ogóle jej nie ma. Dopiero po kilku miesiącach będzie można stwierdzić, czy ilość szynoszajsów jest wystarczająca. Jeśli tak - to można reaktywować ten odcinek (tylko mam nadzieję, że jednak nie w takiej formie jak teraz, bo jest to tragiczne rozwiązanie, szczególnie jakie konsekwencje będzie to miało dla całości odcinka Jelenia Góra - Węgliniec). Dlatego reaktywacja tego odcinka powinna nastąpić w czerwcu - ale 2012 roku.

_________________
Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 22-12-2010, 08:32    Odpowiedz z cytatem

Co ty wygadujesz?
Najlepiej zawiazac spolke PR DB i na trase Gorlitz-Jelenia Góra p. Mikułową puścić BR 612 lub BR 642 desiro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

1762 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-12-2010, 08:56    Odpowiedz z cytatem

Co wygaduje? To, że jak nie ma czym jeździć na liniach czynnych, to po co reaktywować odcinek przez Mikułową? Żeby nawet nie jeździła komunikacja zastępcza jak się posypią szynobusy?
Na razie plany są takie, że mają tam jeździć szynobusy dolnośląskie - a te przy obecnym stanie taborowym powinny być na pozostałych liniach, które teraz się "wyludnią", skoro więcej tam komunikacji zastępczych niż jazdy pociągów.
Jakby się udało powtórzyć "Drezno-Wrocław" na "Görlitz-Jelenia Góra" i zaprosić do współpracy DB to byłoby świetnie - tylko na razie to marzenie - a fakty są takie, że od czerwca mają tam jeździć KD.

_________________
Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 17 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl