Busy z Trzebini do Krakowa też się zatrzymywały nie tylko przy galeri , a jednak padły . Ludzie wybrali kolej mimo tego , że jest wolna 39 km pokonuje w 55 minut .
Pewnie przyzwyczajenie, a po drugie zależy gdzie kto mieszka. Prosty przykład mamy kalwarię Lankoronę cena ok, pociągi ok, tyle, ze trudno sobie wyopbrazić, aby z pracy ktoś do domu dryfował 2 km pod górę. Niestety stacja jest na samym dole a miasto wysoko w górze. Dlatego ciężko byłoby w lecie przy +35 się wdrapywać z godzine do miasta
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-04-2010, 18:56
kris123 swoimi wypowiedziami udowadniasz swoją betonowość. EN 81 złe lepszy kibel, zostawić połączenia którymi nikt nie jeżdzi oprócz mośći panów z PKP S.A., Połączenie w dobrej cenie złe. Człowieku pomyśl coś. Prawda jest taka że ludzie sporadycznie jeżdzą z Krynicy do Muszyny pociągiem na PWDC kilka razy widziałem jak pytali się o promocyjne a wcześniej nikt nie jeżdził na tym odcinku PWDC zwiększa rentowność a nie zmniejsza. I jeszcze jedno myślisz jak typowy beton PKP. Moja znajoma z PR zapytała w 2003 roku pewnego naczelnika gdy ludzie coraz częściej odchodzili od pociągów czy nie lepiej obniżyć cen i walczyć z komunikacją drogową o klienta. Wiesz co usłyszała - nie myśli Pani ekonomicznie. Ceny są dobre ludzie muszą kupić a ludzie do busów i pa pa.
Ostatnio zmieniony przez kris123 dnia 16-04-2010, 06:48, w całości zmieniany 1 raz
Nie. Te czasy już minęły (poza jakimiś lokalnymi drogami). ITD ostro kontroluje zatrzymywanie się busów, jeżdżą z kamerą za busami. Kara za zatrzymanie się poza przystankiem to 3000 zł, a to jednak dużo. Wiem, bo ostatnio często byłem zmuszony podróżować busami, i mi kilkunastu kierowców odmówiło, a tłumaczenie, że mam z przystanku 1 km lub więcej nie pomogło.
zgadzam się, jak masz kurtkę pkp albo PR to pociąg też Ci się zatrzyma, czesto tak jest że na końcu towarowego a przed osobowym w Tarnowie pociąg się zatrzymuje i dziadki wyskakują, na mijance koło Pławnej. A busy się raczej zatrzymują, w Gorlicach jest tak że jak się ITD pojawi to nagle połowa busów ma zawieszone kursy:P
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-04-2010, 11:21
To jeszcze nic ! Dzien w dzien pociag Jaworzyna ma postój w Białej Niżnej, to jest wioska miedzy Strozami a Ptaszkową, by wysadzić jedną (JEDNĄ!) panią do pracy na tamtejszym posterunku odstępowym. Codziennie pociąg musi wyhamowac, zatrzymac sie i wysadzić tą panią, bo pamiętajmy żadnej stacji ani przystanku tam nie ma. W drugą stronę wraca chyba jakoś Dunajcem czy coś.
dokładnie biała wyżna A swoją drogą ja bym nie dramatyzował. Bo ile to różnicy zrobi 0.5 min? Inna rzecz gdyby takich kwiatków było więcej. A co do zarzutów to zauważyłem, że niektórzy się uwzięli jakobym był pracownikiem pkp. Otóż kolejny raz dementuję. Z PKP mam tyle wspólnego co każdy pasażer. No może jakieś znajomości są ale to chyba normalne jak się spedza na tych trasach ponad 300 dni w roku. Co do PWDC i odcinka Muszyna-Krynica to fakt, że tłumu ludzi tam nie było, ale to PR sama sobie powinna gratulować. Skąd mają być ludzie skoro mamy 3/5 pociągow w obie strony? Niestety przy takiej ofercie bedzie kiepsko. jak jeszcze rozdzielą Sącz od Krynicy to bedzie jeszcze gorzej. Zresztą od kilku lat można zaobserwowac niszczenie tej linii. Likwidacja Jaworzyny jako R+ , masowe likwidowanie bezp. pociągow, teraz zamykanie kas. I niestety to wszystko służy ograniczeniu popytu na tej linii. Co do EN 81 to sort podróżnak jest. Jaka jest awaryjnośc i komfort podróży co innego trasa do 3o0 km co innego 150.
Ale najbardziej mnie dziwi podejście nektórych ludzi na forum z regionu, którym chyba zależy na likwidacji pociagów. Obym się mylił, ale takim pisaniem, że nikt nie jeździ, albo o pustych składach skłaniamy władze do kasowania pociągów a o to nam chyba nie chodzi...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Po sukcesie z wprowadzeniem PWDC a potem III strefy małopolskiej do Chrzanowa
Rozpoczęliśmy Interwencje gdzie się tylko da: w mediach, w samorządzie na rzecz wprowadzenia Połączenia W Dobrej Cenie na trasie Katowice-Trzebinia gdzie obecnie:
Oświęcim-Katowice 55-60 minut 33 km cena 4 zł PWDC
Olkusz-Katowice 1h 15m 47 km cena 5zł PWDC
Jak już to w Białej Wyżnej, Biała Niżna jest między Grybowem a Stróżami. Żebym Sądeczaka musiał poprawiać, wstyd! RazzRazz
Racja. Nie bądź taki surowy. Tam jadąc nawet drogą w takiej Białej Niżnej z powodu jej położenia jest się 2 razy .
A co do takich postojów....Jeśli tylko nie ma przez nie opóźnień i skład nie hamuje z 90, czy 80 km/h to mi to specjalnie nie przeszkadza. Kiedyś maszynista TLK-i był 6 minut przed planem i wysadził mnie na przejeździe przed Stróżami, bo mieliśmy prawdziwe oberwanie chmury i jakoś żaden z pasażerów nie wygrażał mi palcem. Więcej zrozumienia.
KOMUNIKACJA. Czy podróżujący pociągami z powiatu chrzanowskiego do stolicy Śląska zaoszczędzą na biletach? Być może. Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie będzie wnioskował o “Połączenie w dobrej cenie” na linii Katowice-Trzebinia.
Internauci na forum dyskusyjnym przelom.pl zaproponowali poszerzenie zasięgu biletu strefowego z Katowic do Trzebini. Obecnie obszar kończy się na stacji Jaworzno-Szczakowa. I tak zostanie.
- To oferta aglomeracyjna, a Trzebinia jest już w innym województwie – powiedziała we wtorek Teresa Ćwięk ze Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach.
Inną propozycją dotyczącą tej linii było wprowadzenie promocyjnego biletu “Połączenie w dobrej cenie”.
- Jesteśmy otwarci na takie rozwiązanie – zapewniła Ćwięk.
Na “tak” jest również Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie.
- Wystąpimy z odpowiednim wnioskiem do śląskiego zakładu. Jednak w tej chwili trudno powiedzieć, kiedy oferta mogłaby zacząć funkcjonować – wyjaśniła Barbara Węgrzynek, rzeczniczka prasowa MZPR w Krakowie.
Śmiesznie by było gdyby Trzebinia należała do dwóch stref jako pierwsze miasto w Polsce. A co do PWDC to oni powinni zrobić najpierw Kraków-Katowice bo więcej ludzi jeździ na tym dystansie niż z samej Trzebini.
Jeśli drogo na Kraków-Katowice to gdzie są interwencje w tej sprawie? Ja też widzę różnicę cenową TLK oraz autobusów ale akurat na tym dystansie nigdy nie jechałem, mieszkam po środku w Chrzanowie/Trzebini.
ze swojej strony najpierw nękałem urzędników i media wspólnie z innymi miłośnikami kolei i pasażerami o PWDC do Chrzanowa teraz niedawno udało się z III strefą do Chrzanowa, a w Trzebini zaczęto nową akcję z katowicką strefą C oraz PWDC, próbować zawsze warto, do pasażera należy wyjść z dobrą konkurencyjną ofertą a nie siedzieć i narzekać że się nie da, zmiany są potrzebne. Już widzę jak busiarstwo wycofuje się z Trzebinia/Chrzanów-Kraków i przerzuca na Chrzanów-Katowice. Ludzie wolą pociągi!
_________________ linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
U mnie w rodzinie to wszyscy lubią jeździć pociągami. A ile jest takich ludzi którzy żyją w wielkiej nieświadomości że tuż za rogiem jedzie sobie kibel z ceną dużo niższą niż jakiś tam busik.
Adamus Ty mieszkasz przy drodze 79 na trasie Chrzanów-Trzebinia? A tak w ogóle to powiedz mi na PW jak Ty się zaangażowałeś w walkę o lokalne pociągi. Ja jestem z Libiąża więc może też bym się przyłączył jakby zaczęli coś majstrować nie daj Boże na pociągach Wieliczka-Oświęcim.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum