Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Zmiany w zarządzie Kolei Mazowieckich
Autor Wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-07-2009, 20:24    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Szanowny Pan Prezes powołuje dwa zespoły projektów na których czela staja jego koedzy z poza KM

Jeśli w KM pojawi się Patryk Skopiec (wiceprezes IRiPK) wywalony z Wydziału Transportu UM we Wrocławiu za spieprzenie rozkładu jazdy to serdecznie współczuję mieszkańcom Mazowsza!

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 14-07-2009, 16:09    Odpowiedz z cytatem

Majewski: Jest sporo do zrobienia

- Mój stosunek do Kolei był i jest taki jak większości pasażerów, czyli krytyczny. Wiem, że jest sporo do zrobienia - mówi Jakub Majewski, prezes Kolei Mazowieckich, w rozmowie z "Dziennikiem".

Nowy szef mazowieckiego przewoźnika deklaruje m.in. zmiany w rozkładzie jazdy. Jak twierdzi, musi on być cykliczny przez cały dzień, tak aby pociągi odchodziły w równych odstępach czasowych. - Być może stanie się to już w połowie grudnia, w nowym rozkładzie jazdy. Nie obiecuję, że od razu wszędzie - twierdzi Majewski. Nowy prezes zapowiada także uproszczenie tabel rozkładów jazdy umieszczanych na przystankach i usprawnienie całości informacji pasażerskiej. - Uważam, że my jako przewoźnik powinniśmy być opiekunem pasażera od początku do końca. On nam płaci za przejazd, nie obchodzi go, że peron na Dworcu Wileńskim należy do biura dworców PKP, szyny - do Polskich Linii Kolejowych, a tylko pociąg jest nasz. Zmienimy tę sytuację - obiecuje Majewski.

Nowy prezes Kolei Mazowieckich opowiada się także za zreformowaniem taryfy. Według niego obecne rozwiązanie - im dalej, tym drożej, jest archaiczne. Opowiada także o planowanym poszerzeniu oferty - uruchomieniu szybkich pociągów do Płocka, Radomia, Ciechanowa i Ostrołęki. Cena na te połączenia niekoniecznie musi być wyższa - twierdzi Majewski. - Rozważam natomiast, czy nie warto obniżyć ceny na pociągi, które zatrzymują się na każdym przystanku i jadą powoli - mówi prezes Kolei Mazowieckich.

źródło: Dziennik / RK

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krog Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Wrz 2008

PostWysłany: 14-07-2009, 20:14    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Według niego obecne rozwiązanie - im dalej, tym drożej, jest archaiczne.

Czas najwyższy. Niech to także dotyczy biletów miesięcznych. Pasażerowie dojeżdżający powyżej 100 km są "lekko dyskryminowani" ponieważ taryfa biletowa obliczana jest co 20 km a nie jak w przypadku do 100 km co 10 km. Szczególnie uderzani są po kieszeni pasażerowie z biletami miesięcznymi z Mławy. Jadą 126 km a płacą za 140 km. Poprzedni członek zarzadu G.Kuciński był z Ciechanowa i zależało mu tylko na tych z jego miejscowości. Układał się z miejscowymi aparatczykami aby w razie utraty stołka w KM miał miękkie lądowanie w urząedach i delagaturach w Ciechanowie. Liczył się tylko z Radomiem - miasto wice marszałka i z Płockiem - miasto marszałka woj. mazowieckiego. Resztę dojeżdżających miał w d...

[ Dodano: 2009-07-14 ]
Cytat:
Opowiada także o planowanym poszerzeniu oferty - uruchomieniu szybkich pociągów do Płocka, Radomia, Ciechanowa i Ostrołęki.

Brak racjonalnego ekonomicznego uzasadnienia aby tego typu pociąg kończył/zaczynał bieg w Ciechanowie. Powinien początek i koniec relacji mieć z/do Mławy, to przecież też jest na Mazowszu, napewno chętni do podrózowania będą.
Przy okazji modernizacji linii Warszawa - Gdynia nowy prezes powinien też pomyśleć jak rozwiązać kwestię torów odstawczych dla pociągów KM na stacji Mława (- granica woj. mazowieckiego). Jest z tym problem dlatego z Mławy do Warszawy jest tylko 9 pociągów KM a z Ciechanowa 13. Nowy prezes powinien być dobrym strategiem dlatego warto aby zapoznał się z planami modernizacji tej lini na północnym Mazowszu a głównie chodzi o miejsce usytuowania nowej stacji kolejowej. Nowy dworzec kolejowy będzie bliżej centralnej części miasta. Będzie w tym samym miejscu zlokalizowany również dworzec dla autobusów PKS (nie stanowią konkurencji dla kolei). Napewno więc zwiększy się tzw. potok podróżnych. Warto nad tym zastanowić się. Ludzi z otoczenia prezesa KM zachęcam do poinformowania zarządu KM i zarządu województwa. Teraz jest okazja tanio załatwić sprawę, potem będzie drożej lub usłyszymy legendarne "nie da się".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piottr Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Mar 2008
Skąd: Wilanów Wąsk

PostWysłany: 15-07-2009, 08:59    Odpowiedz z cytatem

Krog napisał/a:
Brak racjonalnego ekonomicznego uzasadnienia aby tego typu pociąg kończył/zaczynał bieg w Ciechanowie. Powinien początek i koniec relacji mieć z/do Mławy,

Nie z Mławy, tylko z Działdowa, które jest stacją węzłową. Ciekawe kiedy skończy się ten absurd pt "stacja końcowa Iłowo"....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
1218298

Krog Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Wrz 2008

PostWysłany: 15-07-2009, 20:53    Odpowiedz z cytatem

Nie w pełni zgadzam się z tobą. Jeśli marszałek woj. warmińsko-mazurskiego nie chce zapłacić za przejazd pociągu KM na swoim terenie, na odcinku Iłowo - Działdowo to dlaczego pociągi miałyby dojeżdżać do Działdowa. Mława jest w woj. mazowieckim, natomiast Iłowo-Osada i Działdowo w woj. warmińsko-mazurskim.
Ps. Pociągi kończą bieg w Iłowie ponieważ mieszka tam ważny dygnitarz - St. Żelichowski - minister ochrony środowiska (PSL). Jak to zwykle bywa z peeselem robią dobrze ale tylko dla swoich a nie dla ogółu obywateli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chester Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Cze 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-07-2009, 09:11    Odpowiedz z cytatem

Krog napisał/a:
Ps. Pociągi kończą bieg w Iłowie ponieważ mieszka tam ważny dygnitarz - St. Żelichowski - minister ochrony środowiska (PSL). Jak to zwykle bywa z peeselem robią dobrze ale tylko dla swoich a nie dla ogółu obywateli.


A to nie jest tak, że Iłowo jest stacją, na której następuje sensowny styk KM i PR WarmMaz? Gdyby trzymać się literalnie granicy województw, to KM powinny jeździć do Mławy, a PR WarmMaz - do Iłowa, a te parę kilometrów z każdej strony do granicy województwa - można piechotą Wink To już chyba było przerabiane.

No i w Iłowie jest gdzie odstawić kilka składów na noc, natomiast w Mławie już nie za bardzo.

_________________
Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piottr Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Mar 2008
Skąd: Wilanów Wąsk

PostWysłany: 16-07-2009, 10:15    Odpowiedz z cytatem

Krog napisał/a:
Nie w pełni zgadzam się z tobą. Jeśli marszałek woj. warmińsko-mazurskiego nie chce zapłacić za przejazd pociągu KM na swoim terenie, na odcinku Iłowo - Działdowo to dlaczego pociągi miałyby dojeżdżać do Działdowa.

To może postawmy szlabany na każdej granicy guberni, kontrolę paszportową, a podróżni niech sobie ten brakujący odcinek przejadą furmankami, jak za caratu przy zmianie szerokości torów....
Nie wytłumaczysz mi, że niezależnie od przyczyn, niedojeżdżanie pociagów KM do stacji węzłowej jaką jest Działdowo, nie jest absurdem do kwadratu, z którym należy się jak najprędzej rozprawić.
Idąc dalej takim tropem, na linii białostockiej powinniśmy jeżdzić do Czyżewa, na łódzkiej do Radziwiłłowa, a na lubelskiej kończyć bieg przed Dęblinem, bo to przecież inne województwo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
1218298

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 16-07-2009, 10:17    Odpowiedz z cytatem

Piottr, zapomniałeś o Skarżysku-Kamiennej (świętokrzyskie). Wink

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krog Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Wrz 2008

PostWysłany: 16-07-2009, 22:23    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
No i w Iłowie jest gdzie odstawić kilka składów na noc, natomiast w Mławie już nie za bardzo

Narazie jest ale w planach modernizacji lini E 65 jest likwidacja wszystkich torów. Oczywiście pozostną tylko 2 przelotowe. W tej sytuacji nie będzie mozliwości odstawienia składów. Dlatego przy okazji modernizacji linii warto pomyśleć o reaktywowaniu większej ilości torów w Mławie. Zwłasza, że mogą one pomóc udrożnić ruch towarowy na pozostałych zarośniętych torach na którym nie tylko CARGO (terminal kontenerowy 13,9 tys. TEU - stan wrzesień 08r.) ale i PLK dobrze zarabia. PLK od KM za oczekujący tabor pasażerski nalicza opłatę jak za pociągi towarowe. KM dlatego woli odstawiać pociagi w Iłowie ale jak napisałem wkrotce nie będzie to możliwe. Nie wiem czy prawnie możliwe będzie aby samorząd mazowiecki mógł zainwestować w Iłowie, czyli poza terenem woj. mazowieckiego. To już sprawa dla strategów z Kolei Mazowieckich i ich prezesa. Oby nie obudzili się z ręką w nocniku.

[ Dodano: 16-07-2009, 22:28 ]
Cytat:
niedojeżdżanie pociagów KM do stacji węzłowej jaką jest Działdowo, nie jest absurdem do kwadratu ?

Zgadzam się ale autorem tego absurdu jest marszałek Warmi i Mazur, który nie chce zapłacić Kolejom Mazowieckim za przejazdy po swoim terenie. KM nie kwapi się do uruchomienia przejazdów (pokrywania strat) na odcinku Iłowo - Działdowo gdzie zaludnienie nie przekracza 20% pociągu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chester Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Cze 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 17-07-2009, 08:16    Odpowiedz z cytatem

Krog napisał/a:
PLK od KM za oczekujący tabor pasażerski nalicza opłatę jak za pociągi towarowe.


No bo stawka za korzystanie z torów postojowych jest jednolita - 1,64 zł/tor/h - dla wszystkich rodzajów pociągów. I nie jest to jakieś wielkie zdzierstwo.

_________________
Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krog Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Wrz 2008

PostWysłany: 17-07-2009, 18:45    Odpowiedz z cytatem

KM tłumaczyło, że w Mławie jest wyjątkowo drogi dostęp do torów ze względu na ograniczone możliwości techniczne torów stacyjnych. Kiedyś tu była stacja graniczna z Prusami, pociągi stały odprawiane przez dłuższy czas i to wszystko udawało się. Być może to zwykłe lenistwo pracowników KM, którym nie chce się opracować właściwie obiegi taboru i to jest właściwa przyczyna skracania relacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 23-07-2009, 09:55    Odpowiedz z cytatem

O potrzebach zmian w Kolejach Mazowieckich, współpracy ze spółkami z Grupy PKP i podnoszeniu standardu przewozów z Jakubem Majewskim, prezesem Kolei Mazowieckich rozmawia Barbara Małyska:

www.kow.com.pl/punkt-widzenia/45-punkt-widzenia/1074-pasazer-jest-najwazniejszy.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 03-08-2009, 20:52    Odpowiedz z cytatem

Zmiany w Zarządzie Kolei Mazowieckich

Rada Nadzorcza „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o. powołała z dniem 3 sierpnia br. dwóch członków i przyjęła rezygnację jednego z członków Zarządu spółki.

Nowymi członkami Zarządu spółki zostali Arkadiusz Olewnik i Marcin Roszczyk.

Arkadiusz Olewnik, 42 lata, wyższe wykształcenie ekonomiczne, w latach 2005-07 w Zarządzie PKP SA.

Marcin Roszczyk, 55 lat, wyższe wykształcenie humanistyczne, w latach 2008-09 doradca Zarządu PKP Cargo, przez wiele lat związany z kolejami holenderskimi.

Rada Nadzorcza przyjęła rezygnację Marka Dawidowicza z funkcji członka Zarządu spółki z powodów osobistych. Pozostaje on na stanowisku dyrektora Biura Zarządu.

źródło: KM / RK

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
7086609

Torreador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: Pomorze

PostWysłany: 04-08-2009, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Rada Nadzorcza przyjęła rezygnację Marka Dawidowicza z funkcji członka Zarządu spółki z powodów osobistych. Pozostaje on na stanowisku dyrektora Biura Zarządu.

Nie poradził sobie sierota i podaje przyczynę powody osobiste. Dziwne, że nadal dla niego czekało wcześniejsze stanowisko dyretora biura zarządu. Za taki zamęt powinien całkowicie wylecieć z KM. Błyskawiczna kariera aż tu nagle okazało się, że wychodzą braki w kompetencjach.
Wreszcie w KM istotne zmiany. Szkoda tylko, że ilość dyrektorów znowu wzrosła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Fankol Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Maj 2008

PostWysłany: 20-08-2009, 16:56    Odpowiedz z cytatem

Czy to prawda że Pani Halina Sekita pracuje obecnie w zarządzie PES-owskiego ZNTK MIńsk?
A sukces wielokrotnie ostracyzmowanej przez UM Mazowsza PESY to jej "zasługa"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl