Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następny
Linia Gorlice - Zagórzany
Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 16-07-2010, 16:31    Odpowiedz z cytatem

Kemi to prawda prywatne busy zdominowały linie, a Libropol przez powódź przejął również część ruchu na kryniczance. Wracając do Veolii ta firma z Gorlic zamierza uczynić tylko przystanek przelotowy dla swoich autobusów z Bieszczad? I kolejna sprawa jak na decyzje tej firmy zapatrują się władze miasta i powiatu? Co do ceny 23 zł to zdecudowanie za dużo, już REGIO z Sącza do Krakowa pojedziemy za 16 zł.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 19-07-2010, 09:51    Odpowiedz z cytatem

Tak busy to z jednej strony zmora dla kolei ale dla pasażera liczy się to co tanio i szybko go zawiezie z punktu a do punktu b. I niestety 1 pociągniewiele tu da, ale...
Wystarczy dać pociągi przyśpieszone na odc. Kraków-Tarnów a potem do Gorlic jako osob. I cena zblizona do kursów z Bielska do Krakowa, czyli max 10 zł za bilet normalny. Dając odpowiednie godz. odj i przyj. mozna ludzi przyciągnąć. 10 góra 11 zł za normalny i 6.3 za szkolny.
co do ZKA średnio ruch jest do 10/15 osób. Największa wymiana w Gorlicach zag, Bieczu i Strózach.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 19-07-2010, 10:58    Odpowiedz z cytatem

Dlatego z tymi busami trzeba walczyć? Jak? Raz ceny, dwa sensowne relacje i skomunikowania. Proponuję uruchomienie codziennego REGIO z Sącza do Gorlic oraz weekendowych IR do Warszawy Wschodniej i Rzeszowa przez Stróże, Tarnów- tam mamy drut oraz w zależności od zapotrzebowania dodatkowo do Krakowa Głównego.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 19-07-2010, 12:52    Odpowiedz z cytatem

Tylko zauważ, że więcej osób pojedzie Ci w rel. Kraków-Gorlice-Kraków, niż Gorlice-Nowy Sącz. Ceny zgadzam się w dzis. czasach są b.istotne, tak jak sensowne relacje i skomunikowania. A na marginesie regio o ktorym piszesz już kiedyś funkcjonowało. Były to pociągi Nowy Sącz-jasło-Nowy Sącz przez Stróże, Gorlice Zag, Biecz.
natomiast pomiędzy Gorlicami a Gorl. Zag. kursował osobny pociąg, bodaj 5 razy na dobę. Był też codzienny pociąg Kraków-Gorlice-Kraków przez Tarnów, Stróże, Gorl. Zag.
I mi się osobiście wydaje że rację bytu ma pociag Kraków-Gorlice-Kraków na odc. do tarnowa przysp. Z tym, ze Ty pamiętam pisałeś o pociągu wekendowym, ja myslę o codziennym,ponieważ po pierwsze odc. Krakow-tarnów generuje ruch spory, a dalsza relacja sądzę jest w stanie wygenerowac potok podobny do odc. Tarnow-Sacz. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie 2 relacji Gorlice-Sącz, choć tu bym widział relację Biecz(jasło) Sącz. Wtedy mamy połaczone duże miasta w regionie czyli Sącz, Gorlice, Grybów, z Tarnowem i Krakowem

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 19-07-2010, 14:00    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tylko zauważ, że więcej osób pojedzie Ci w rel. Kraków-Gorlice-Kraków, niż Gorlice-Nowy Sącz.


Ważne by taki REGIO dowoził osoby do pracy, a do tego relacja Gorlice- N.Sącz bardziej się nadaje. Tu możemy dyskutować...Co do relacji Gorlice-Kraków to raczej widziałbym ją jako weekendowe IR dla studentów. Należy się jednak zastanowić czy widząc tłumy dojeżdżające do stolicy nie pomyśleć o pociągu IR do Warszawy Wschodniej. Liczę, że PR-y ten temat przemyślą.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kemi73 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 19-07-2010, 14:35    Odpowiedz z cytatem

kris123 napisał/a:

co do ZKA średnio ruch jest do 10/15 osób. Największa wymiana w Gorlicach zag, Bieczu i Strózach.

Kris to przy takim obłożeniu straszny tłok panuje w tych busach Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 21-07-2010, 12:21    Odpowiedz z cytatem

Chyba autobusach. Co w końcu jeździ Very Happy?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 21-07-2010, 13:13    Odpowiedz z cytatem

Rozklekotane autobusy, że strach wsiadać.
A co do pociagu Gorlice-Kraków-Gorlice tak sobie myślę, że sensownie ułożony rozkład pozwoliłby na odpowiedni potok podrożnych.. Raz czas a dwa cena

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

b182 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Sie 2007

PostWysłany: 17-08-2010, 14:48    Odpowiedz z cytatem

tu się zgodzę z Krisem. Pociąg Gorlice-Kraków-Gorlice byłby świetny. Bardzo dużo ludzi codziennie śmiga z Gorlic do Krakowa. Jadą bodaj 3 kursy rano. Więc jest czym zapełnić wagon. Myślę że najrozsądniejszy byłby szynobus. Ale już pare petychji poszło do urzedu wojewódzkiego z tego co wiem i wiecznie śpiewka ta sama. "Ucieli bo mało ludzi, mało ludzi to nierentowne a tak wogóle to się walcie"
My tu sobie możemy dywagować a decyzje i tak podejmie województwo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 18-08-2010, 07:53    Odpowiedz z cytatem

Jeździł w 2003 taki pociąg z Gorlic do Krakowa o 6.18 odchodził z Tarnowa w kierunku Krakowa a po 17 z Krakowa do Gorlic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 18-08-2010, 08:36    Odpowiedz z cytatem

Kiedyś na wielu liniach Małopolski było normalnie a obecnie mamy tylko pozory normalności. MZPR powinien zostać dogłębnie przetrzepany.

_________________
https://www.facebook.com/KolejBeskidzka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-08-2010, 08:59   

Kris chcesz wozić ludzi z Krakowa do Gorlic pociagiem za 10 zł za bilet nornalny??? Shocked

Uruchamianie pociagow po to zeby za wszelka cene zniszczyc busiarstwo graniczy z obsesją Rolling Eyes ludzie, co jeszcze? Może uruchomimy darmowe pociagi i wtedy bedziemy cieszyc sie że wreszcie jezdza ludzie (chociaz sa relacje w ktorych ludzie i za darmo by nie pojechali pociagiem). Kolej to nie jest instytucja charytatywna, teraz jest gospodarka rynkowa, a Przewozy Regionalne dwa razy oglądają każdą złotówkę. Nikt nikogo nie bedzie woził za parę groszy, bo co z tego skoro pociag sie zapełni, skoro na kartce z kalkulacja finansowa wyjdzie, ze sie nie opłaca, bo ludzie placa zlotowke za bilet?


Jak juz cos reaktywowac, to z głową, a nie na hurraaa. Na poczatek wystarczyloby
polaczenie w piatek i niedziele, pod studentow, a gdyby sie przyjelo mozna by to rozszerzyc na pozostale dni. Ja pociag do Gorlic widzialbym w planie Moscickiego, w obie strony nawet.
Powrót do góry

mozambikpl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2009
Skąd: Gorlice

PostWysłany: 18-08-2010, 10:12    Odpowiedz z cytatem

za 10zł może nie ale powiedzmy że za 15zł byłoby sensowne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Janosik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2009
Skąd: Gorlice/Kraków

PostWysłany: 18-08-2010, 10:59    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś napisał/a:
Kris chcesz wozić ludzi z Krakowa do Gorlic pociagiem za 10 zł za bilet nornalny??? Shocked

Uruchamianie pociagow po to zeby za wszelka cene zniszczyc busiarstwo graniczy z obsesją Rolling Eyes ludzie, co jeszcze? Może uruchomimy darmowe pociagi i wtedy bedziemy cieszyc sie że wreszcie jezdza ludzie (chociaz sa relacje w ktorych ludzie i za darmo by nie pojechali pociagiem). Kolej to nie jest instytucja charytatywna, teraz jest gospodarka rynkowa, a Przewozy Regionalne dwa razy oglądają każdą złotówkę. Nikt nikogo nie bedzie woził za parę groszy, bo co z tego skoro pociag sie zapełni, skoro na kartce z kalkulacja finansowa wyjdzie, ze sie nie opłaca, bo ludzie placa zlotowke za bilet?


Jak juz cos reaktywowac, to z głową, a nie na hurraaa. Na poczatek wystarczyloby
polaczenie w piatek i niedziele, pod studentow, a gdyby sie przyjelo mozna by to rozszerzyc na pozostale dni. Ja pociag do Gorlic widzialbym w planie Moscickiego, w obie strony nawet.


Mógłbyś tak mówić gdyby nie to, że PR za swoją działalność otrzymują dotacje ( w małopolsce jedną z najwyższych w kraju ). Szkoda, że ogromną część tej dotacji przejada przerośnięta biurokracja, która potrafi jedynie podjąć tak świetną decyzje jak wprowadzenie KKA... Do tego dołóżmy jeszcze nieefektywną działalność i nie ma się co dziwić, że PR muszą liczyć każdą złotówkę... Może kiedyś się doczekamy, że w Polsce będzie normalna kolej choć raczej szybko to nie nastąpi.


Ostatnio zmieniony przez Janosik dnia 18-08-2010, 11:12, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-08-2010, 11:11   

mozambikpl napisał/a:
za 10zł może nie ale powiedzmy że za 15zł byłoby sensowne.


Bilet na Regio z Krakowa do Tarnowa kosztuje 15 złotych. Czyli na dobra sprawe przewoz pasazerow na odcinku Tarnow-Gorlice mialby byc za darmo, patrzac z pespektywy kolei ? Bo dla budżetu wplywy z biletow bylyby takie same niezaleznie czy ludzie jada do Grolic czy do Tarnowa, a koszt uruchamiania pociagu dalej pozostaje...

Ale ale. Jest pociag o 19:40 z Krakowa konczacy bieg w Strozach. Jego mozna by przedluzyc do Gorlic- jesli chodzi o koszty to ta opcja wyszlaby najtaniej, gdyz pociag juz istnieje i konczy bieg w Strozach, a dodatkowy koszt to wydluzenie do Gorlic. Tansze to kilka razy niz uruchamianie zupelnie nowego polaczenia. A moze daloby sie go przyspieszyc?

@Janosik- biurwa jest wielka, ale jest na prawdę niczym w porównaniu z kwotami jakie idą dla PLK. Wynoszą one ponad 30% uruchomienia pociagu (to tak jakby kierowcy samochodow placili jeszcze 30% wiecej za benzyne). Dopoki nie zwiekszy sie finansowanie PLK przez panstwo, to opłaty za cały bajzel na PLK (i jeszcze remonty!) będą rozkladane na przewoznikow. A potem sie dziwimy czemu jakis pociag jest likwidowany, a inny jest nierentowny, inny skracany.Po prostu przy takich kosztach uruchomienia pociagu nie ma mowy o zysku! I to jest najwieksza roznica miedzy Polska a innymi krajami i powod, dla ktorego zwija sie dziesiatki polaczen, ktore wożą setki ludzi, ale sa nierentowne Mad W normalnych warunkach kibel z Sacza do Tarnowa zarobilby na siebie. Ale przy tym niesamowitym haraczu dla PLKi, trudno o zysk. A zbliza sie kolejna podwyzka!

Czy to nie chore, że na jakimś pociagu wprowadza sie szynobus zamiast EZT, albo pietrowy wagon zamiast normalnego, nie po to zeby bylo wygodniej/szybciej, tylko po to zeby wykombinowac, zeby placic mniej PLK? Intercity chce kupowac juz tylko pietrusy, bo dzieki temu mniej zaplaca zarzadcy infrastruktury. Czy to nie chore prawo generuje takie patologiczne sytuacje w ktorej przewoznik musi kombinowac zeby zwiazac koniec z koncem? Oto Polska wlasnie.

Jak dla mnie to odpowiedzialnymi za ten caly syf jest Panstwo Polskie i PLKa. Takiej biurokracji to nie ma nawet w Cargo, przysiegam.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 11 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl