Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 54, 55, 56  Następny
Kolej połączy Wieliczkę, Kraków i Oświęcim
Autor Wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 22-08-2009, 08:29    Odpowiedz z cytatem

Tak zmiany są. Ale nurtuje mnie, że opłaca się puścić EZT w relacji Oświęcim- Czechowice. Nadal nie wiadomo czy w rel. Wieliczka-Oświęcim pojedzie EN 81, czy EN57. Krzyśku wiesz może coś na ten temat?

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 22-08-2009, 13:22    Odpowiedz z cytatem

Jak dla mnie to pierwszy element do likwidacji pociągów z Czechowic do Oświęcimia .

A przyczyna to prawdopodobnie to że linia jest "graniczna" łączy dwa województwa .
Ja już to kiedyś pisałem , jak nie będzie informacji o połączeniach w Oświęcimiu , to raczej nic z tego nie wyjdzie .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

zawias Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: z kibla osobowego

PostWysłany: 22-08-2009, 13:40    Odpowiedz z cytatem

A może oni chcą "na siłę" przenieść ludzi którzy jadą do Bielska właśnie na linię przez Wadowice - to by tłumaczyło że od przyszłego roku w piątek dochodzi dodatkowy pociąg do Bielska(studenci którzy mieszkają w Krakowie wracają do swoich domów) i wieczorny w niedzielę do Krakowa(sytuacja odwrotna). Ja mieszkam w tych okolicach i z moich obserwacji wynika, że z pociągów Trzebinia-Czechowice-Dziedzice na odcniku Trzebinia-Oświęcim prawie nikt nie korzysta, dopiero w Oświęcimiu szczególnie w godzinach porannych jest pełno ludzi i odwrotna sytuacja po południu. Popołudniami jak jadą pociągi Kraków-Czechowice to do Trzebini ludzie gwarantowani, potem na odcinku Trzebinia-Oświęcim jest dziura a potem w Oświęcimiu znowu ludzie się dosiadają. Natomiast Ci, co popołudniami jadą do Czechowic to ludzie którzy wyjątkowo mają akurat teraz konieczność dostania się do Bielska Białej.

Pociągów Oświęcim-Czechowice raczej nie zlikwidują, ponieważ na tym odcinku są bardzo zatłoczone, a połączenie Oświęcimia z Krakowem jest konieczne, ponieważ przez Trzebinię dotychczas jest żałosny rozkład pociągów, tzn. jeżdżą do południa, potem są z przesiadką, ale taką, że albo czeka się ponad 30 minut, albo często mniej niż 3 minuty - zresztą nie ma ich wpisanych w rozkładzie Hafas.

Ja często tam jeżdżę i jak kupuję bilet(wsiadam w Libiążu i nie mam kasy biletowej) to ludzie jak jadą, to kupują bilety wyłącznie do Krakowa, czasem nawet Krakowa Łobzowa(w tym też i ja). A to że jeździ mało ludzi, to jest właśnie problem tych rozkomunikowań i niedoinformowania. Zresztą teraz jak będzie takt cogodzinny i wszystko jeździ do Krakowa/Wieliczki Rynek to na pewno ludzie się znajdą. Widocznie bardziej im się opłaca połączyć te odcinki ze sobą, bo na odcinku Wieliczka-Trzebinia codziennie jeździ pełno ludzi, jeszcze się ludzie przyzwyczają z Oświęcimia i pociągi się utrzymają.

Ale żeby nie było tak różowo - te pociągi Oświęcim-Czechowice powinny zostać wydłużone np. do Zebrzydowic albo nawet i Cieszyna i wtedy trudniej byłoby je zlikwidować, chociaż od nowego rozkładu poicągi Oświęcim-Czechowice nie mają w sumie tak źle, nie jest ich tak mało i jeżdżą o sensownych porach. Martwię się jednak o linię Skawina-Oświęcim, bo teraz ludzie się odwrócą od tej trasy. Tam też bym powydłużał składy choćby do Czechowic, czy wspomnianych wcześniej Zebrzydowic i Cieszyna.

Najbardziej na tych zmianach stracą ludzie dojeżdżający do Bielska-Białej. Ale ich nie jest tak w sumie zbyt dużo.

PKP PR chyba uznało, że to jest najlepszy czas na wprowadzenie tych zmian, bowiem mają zamknąć Rondo Ofiar Katynia, a tam śmiga większość busów(w tym te przez autostradę)samochodów i autobus ZKKM Kraków-Chełmek do Oświęcimia lub bliżej na tej samej trasie. Bo raczej nikomu nie będzie chciało oprócz ludzi z Łagiewnik, Borku i okolic dojeżdżać drogą 44 do Oświęcimia, więc powinni wybrać teoretycznie pociąg.


Ostatnio zmieniony przez zawias dnia 22-08-2009, 14:41, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 22-08-2009, 13:45    Odpowiedz z cytatem

Mnie się wydaje, że błędem było likwidowanie pociągów z Kraka dso Czechowic, które miały dobrą frekwę. Sporo ludzi z Kraka dojeżdżało do Czechowic. Jakowoż ideę łączenia relacji uważam za trafną, to winni pociągi do Czechowic pozostawić. Zwłaszcza, że nikomu by to nie przeszkadzało. Co za różnica, czy z Wieliczki pojadą do Oświęcimia czy do Czechowic. Jednocześnie zgadzam się, że kursy z samiutkiego Oświęcimia do Czechowic długo nie pociągną. Taka prawda.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 23-08-2009, 00:53    Odpowiedz z cytatem

yusek - tu chodzi o sensowne łączenie relacji a nie wyimaginownych po co komu połączenie Wieliczka - Oświęcim przecież turyści i tak dwóch obiektów w jeden dzień nie będą zwiedzać.
Rozkłady ktoś wymyśla kto nie jeździ pociągami, którym się wydaje że tak jest dobrze a wystarczyło by żeby UMWM i MZPR zatrudniły kilka osób które przynajmniej dwa razy w miesiącu na danym kursie i danej trasie się przejadą i zobaczą jaka jest frekwencja i na tej podstawie będzie układany rozkład. Kiedyś tam jeździł pociąg z Tarnowa do Czechowic Dziedzic i na całej tarasie miał zapełnienie 80 %, pociągi Tarnów Katowice też miał niezłą frekwencję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 23-08-2009, 07:27    Odpowiedz z cytatem

A no właśnie. Tylko, że beton nie pozwoli podróżnym na ukłądanie rozkładu. Czasem myślę, że im zależy na niskiej frekwencji. A to prawda, że 2 obiektów się w 1 dzień nie połączy. Sama kopalnia to minimum 4/5 godzin na wejście zwiedzenie i jakieś piwko, czy pamiątki, więc kto jeszcze naraz pojedzie do Oświęcimia nie wiele osób. Ale ukradkiem skasowali 12 pociągów w tym bardzo popularne do Czechowic. A na marginesie ciekawe gdzie trafią autobusy szynowe, bo chyba nie do Balic? Może w końcu na obsługę 131 a spalinówki na 136.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

zawias Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: z kibla osobowego

PostWysłany: 23-08-2009, 11:26    Odpowiedz z cytatem

Ale chodzi też o to, że teraz Wieliczka ma lepsze "okno na świat" a Oświęcim dobry dojazd do Krakowa. Przed zmianami podróż z Oświęcimia i stacji na szlaku Oświęcim-Trzebinia do Krakowa była (jeszcze jest) koszmarem w godzinach popołudniowych. Przesiadki, i to taki, że trzeba biegać w Trzebini zresztą jak pociągi jeździły zamiast do Trzebini do Krakowa i dalej to miały lepszą frekwencję.

Chodzi też o to, że taki pociąg zawsze będzie miał większą i mniejszą frekwencję a nie tak jak dotychczas rentowne zostaną kursy poranne do południa a potem nic. Bo np. poranny z Oświęcimia do Krakowa będzie nawalony ludźmi aż do Krakowa, potem do Wieliczki pojedzie pusty. Po szczycie porannym rozkład ludzi na całym odcinku będzie prawdopodobnie podobny, z tym że w Krzeszowicach przybędzie ludzi i tak do samej Wieliczki. W szczycie popołudniowym z Wieliczki będzie mniej ludzi, ale za to za Krakowem w stronę Oświęcimia będzie dużo ludzi. I tak do samego wieczora. Czyli wyjdzie, że zawsze pociąg będzie porządnie obłożony i porządnie nieobłożony. Czyli wyjdzie to samo co w obecnych pociągach Czechowice-Dziedzice-Trzebinia. Do Oświęcimia szczególnie w godzinach szczytu skład jest obłożony, dalej jedzie maksymalnie 10 osób. I jakoś te pociągi jeździły długo i nigdy ich nie likwidowali.Raczej skracali pociągi popołudniowe i wieczorne do Krakowa.

Jak połączą to wszystko plus remont ronda Ofiar Katynia, plus dojazd do Krakowa rano i wyjazd wieczorem, plus dojazd turystów wyjdzie, że wtedy pociągi na pewno będą miały większe szanse na przetrwanie. Bo lepsza już taka oferta niż robienie ogryzków Wieliczka Kraków, czy Czechowice-Trzebinia, a nawet Kraków-Trzebinia w godzinach porannych gdzie jedzie 2 osoby, a pociąg jest z niczym nieskomunikowany. I na całej trasie są bilety strefowe, więc taki pociąg nie ma szans się utrzymać w takiej relacji.

A Oświęcim-Czechowice Dz. są rentowne. Rano jeździ nimi naprawdę wiele ludzi. Wiem co mówię, zresztą w Czechowicach jak nie na kopalnię, to można jeszcze zrobić przesiadkę i jechać szybciutko do Bielska i tam też jest robota. Myślę, że te pociągi mimo wszystko pociągną. Ale niepokoję się o to, żeby nie zlikwidowali ich po 12 grudnia zanim ludzie znów się przyzwyczają. Bo pociągi Czechowice-Trzebinia nie mają kompletnie sensu, przy obecnym systemie przesiadkowym, mimo iż jest on dłuższy od składu Czechowice-Oświęcim. Ludzie na odcinku Oświęcim-Trzebinia mają dobre połączenia drogowe z Krakowem, czy Trzebinią choćby, a czas przejazdu pociągu na odcinku Chełmek-Trzebinia jest zbyt długi. Gdyby taki pociąg jechał przynajmniej do Krakowa, to by miał sens.

A na szlaku Oświęcim-Czechowice są miejscowości leżące przy bocznych drogach, gdzie jest teoretycznie gorszy dojazd autem i dłuższy. Po za tym te pociągi łączą Czechowice-Dziedzice a nie Trzebinię, która jest maluteńka i ma równoległą drogę do torów. Czechowice są większe, jeździ więcej ludzi niż w Trzebini. Jakoś nikt nie krzyczy na pociągi Trzebinia-Kraków mimo iż też można by je zlikwidować bo nierentowne, bo krótka relacja. Prawda jest taka, że one też miały jako taki sens(bo są w większości bez skomunikowań(w stronę Czechowic) i się dublują)bo jechały do i / z Krakowa a tam jest pełno ludzi, wielki węzeł przesiadkowy. Czechowice to też dość duży węzeł przesiadkowy na pewno takie pociągi mają sens.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 23-08-2009, 11:39    Odpowiedz z cytatem

Nie znasz mentalności ludzi , jak nie ma "bezpośredniego pociągu" to wolą nie jechać .

A na odcinku cz-dz - Oświęcim ludzie jeżdżą głównie do brzeszcze , następna sprawa , to Brzeszcze , gdzie dużo młodzieży studiuje/uczy się w Oświęcimiu , czemu o nich nie powalczyć , wystarczyłoby 3-4 pociągi wydłużyć do czechowic .

Powtórzę jeszcze raz, jeśli nie będzie wyraźnej informacji o skomunikowaniu , ludzi zacznie ubywać , i to coraz bardziej , wtedy się wytnie pociągi na trasie , bo nierentowne .

Zresztą już zlikwidowano kasy prawie na wszystkich przystankach , oprócz Brzeszcz (w wakacje w Brzeszczach nieczynna była kasa )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 23-08-2009, 11:47    Odpowiedz z cytatem

Wiesz Zawias mnie zawsze denerwowało nagminne skracanie relacji. a już cyrk totalny jak jechał pociąg Krynica- Kraków. Na całej trasie jechał jako EN 71. Potem pokombinowali tak , że relacja była Krynica- Tarnów EN71 i ten sam skład Tarnów -Kraków EN71. Pytam Przewozy czemu służy to rozdzielenie. Odpowiedź brzmiała, że pociąg Tarnów-Kraków ma większe obłożenie i powinien mieć wzmocniony skład na odcinku T-K. Tyle, że jechał TEN SAM skład. Jedyną różnica była zmiana nr pociągu i zmiana znacznika( cyferek). Tyle, że poza problemami dla podróżnych, którzy latali po peronach w poszukiwaniu skłądu do K nic nie osiągnęli. Po wielu apelach i pismach od września 08 skład na odc. T-K jechał jako En71+En57.
Niestety podobnych cyrków jest więcej. popatrzmy co zrobili na odcinku Czechowice- Kraków. Z 6 par pociągów pozostała 1 , czyli Regio+ Skalnica Zilina-Kraków-Zilina, którą zresztą wielokrotnie Polaczki próbowały zlikwidować. Pociąg ma się dobrze od kiedy odpowiada za niego strona Słowacka. Otóż mam pismo ze strony tamtego przewoźnika i o to połączenie był ostry spór , o którym niewiele osób wie. Chodziło o dofinansowanie skłądu i jego kursowanie. Strona polska próbowała go wykreślić, a słowacka chcioała mieć 2 połączenia do Katowic Goral i do Krakowa Skalnicę. Zagrozili, że jeśli my nie chcemy pociągu to on będzie przejeżdżał przez polskę nie zatrzymując się nigdzie. na szczęście dogadano się i teraz nauczeni przykrym doświadczeniem słowacy dotują nasz w większości pociąg, choć to my powinniśmy robić. Tylko nikt nie pomyślał, że on umożliwia dogodny dojazd do Żywca, Zwardonia, Bielska, Oświęcimia i Czechowic.
A wracając do połączenia Wieliczka-kraków-Oświęcim. Jak już pisałem wcześniej idea połączenia relacji jest dobra , ponieważ łączy pociągi na krótkich relacjach. Takie ogonki jak Kraków-Trzebinia, Kraków- Oświęcim przez Trzebinię i Kraków - Wieliczka. zaletą jest też częstrze kursowanie pociągów, co godzinkę. Kolejny plusik za oferty cenowe( połączenie w dobrej cenie i strefowe). Ale nie zapominajmy o minusach. Czyli likwidacji bezpośrednich 5 par pociągów do czechowic( i tu już nie pomyślano o połączeniu relacji, skoro pociąg jedzie z Wieliczki do Oświęcimia a drugi z Oświęcimia do Czechowic to czy nie można było połączyć tych 2 pociągów?! te 5 par z powodzeniem mogło kursować z Wieliczki do Czechowic a pozostałe do Oświęcimia), natomiast 2 minusem jest tłumaczenie, że naraz pasażerowie zwiedzą Wieliczkę i Oświęcim. Guzik prawda. jak ktoś pojedzie rano do kopalni czy do Obozu to małe prawdopodobieństwo, że za jednym zamachem odwiedzi drugie miejsce. Bo albo bedzie musiał robić w biegu , albo na siłę. Zarówno na kopalnię jak i Obóz potrzeba całego dnia.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

zawias Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: z kibla osobowego

PostWysłany: 23-08-2009, 12:07    Odpowiedz z cytatem

danio napisał/a:
Nie znasz mentalności ludzi , jak nie ma "bezpośredniego pociągu" to wolą nie jechać .

A na odcinku cz-dz - Oświęcim ludzie jeżdżą głównie do brzeszcze , następna sprawa , to Brzeszcze , gdzie dużo młodzieży studiuje/uczy się w Oświęcimiu , czemu o nich nie powalczyć , wystarczyłoby 3-4 pociągi wydłużyć do czechowic .

Powtórzę jeszcze raz, jeśli nie będzie wyraźnej informacji o skomunikowaniu , ludzi zacznie ubywać , i to coraz bardziej , wtedy się wytnie pociągi na trasie , bo nierentowne .

Zresztą już zlikwidowano kasy prawie na wszystkich przystankach , oprócz Brzeszcz (w wakacje w Brzeszczach nieczynna była kasa )


Ja nie jestem zwolennikiem dzielenia relacji, tylko wyrażam swoje zdanie. Na pewno idealnie byłoby, gdyby wszystkie pociągi jeździły do Czechowic. Ale mi się wydaje, że tak źle nie będzie. W porannych jest dużo ludzi, i w odwrotną stronę po południu. O te kursy możemy się nie martwić, bo na pewno nawet gdyby był bezpośredni pociąg o wczesnych godzinach porannych (wyjazd z Krakowa 4:00, przyjazd do Czechowic 6:05) to i tak większość ludzi to będą ci, co wsiądą w Oświęcimiu. Powinniśmy się martwić o te składy wieczorne i popołudniowe. Ponieważ to one miały dość ludzi właśnie dlatego, bo ludzie którzy nimi jechali to jechali z Krakowa do Bielska i bliższe stacje. Ja też jestem za tym, żeby zrobić Wieliczka-Czechowice.

W sumie zapomniałem, w Brzeszczach też była kopalnia, z tego co wiem niedawno połączyła się właśnie z Czechowicami. Smile

Nie chodzi mi o to, żeby się kłócić. Widocznie się nie zrozumieliśmy. Mi też na tym zależy żeby łączyć relacje. A może to moja wina, bo jestem (może) bardziej ufny PR-om niż Wy. Ale jednak uważam, że najprawdopodobniejsze jest to, że rozkład na odcinku Oświęcim-Czechowice będzie robiony pod kolejarzy, i ludzi którzy jeżdżą do pracy tak jak to było dotychczas. Chociaż z drugiej strony sam nie wiem jak to teraz będzie. Może te pociągi będą dotowane przez woj.Śląskie? Tam jest chyba większy beton niż u nas w Małopolsce Neutral

Pożyjemy zobaczymy co z tego będzie, jeszcze nie wprowadzili tej oferty Smile. Ale bądźmy czujni, żeby nie było czegoś podobnego jak na linii Sucha-Żywiec czy Kalwaria-Wadowice że np. zostanie sama Skalnica. Strach się bać...

Co do zwiedzania dwóch miast równocześnie jestem pewny że nie będzie to miało miejsca. Po prostu nie będzie albo będzie bardzo mało ludzi, którzy pojadą całą trasę. I tyle. A jak pojadą zwiedzający, to nie z Oświęcimia tylko z mniejszych miejscowości przed Krakowem, skąd dotychczas połączenia z Wieliczką były utrudnione właśnie przez przesiadki. I odwrotnie w stronę Oświęcimia. A nawet jeśli pojadą ludzie z Oświęcimia, to oni chyba znają własne miasto nie? Po co mieliby jechać i zwiedzać dwa miasta na raz? Kto w ogóle powiedział, że coś takie będzie mieć miejsce? Może znowu coś przeoczyłem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 23-08-2009, 13:12    Odpowiedz z cytatem

Co do dotacji niekoniecznie. Pociągi nadal będą dotowane przez Małopolskę. Co do dzielenia relacji jestem przeciwny. Wszak im dalsza trasa jest tym bardziej opłaca się pociąg. Wg mnie puszczanie relacji Kraków Oświęcim i Oświęcim Czechowice nie ma sensu. Lepiej Kraków-Czechowice. A co do równoczesnego zwiedzania także zgadzam się zawias, że albo pojadą tu albo tam.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jóśko Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Cze 2008

PostWysłany: 23-08-2009, 21:41    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli chcemy komentować decyzję o zmianie relacji pociągów musimy najpierw zweryfikować podstawowe informacje dotyczące potoków podróżnych, intencji zmian i spodziewanych "zysków" wynikających z przeprowadzanych innowacji.
Tak więc pociągami Kraków - Wieliczka mamy dwa rodzaje podróżnych:
- dojeżdżających do pracy i szkół,
- turystów
podróżni ci mają odmienne oczekiwania odnośnie godzin kursowania i taryfy, dla codziennie dojeżdżających niezbędny jest stały rozkład, najlepiej cykliczny rozpoczynający się od godz. 4.00 do godz. 23.00 z odpowiednią ofertą biletów okresowych(miesięcznych) w tym spólnych z MPK.
Dla turystów najważniejszy jest rozkład jazdy umożliwiający dogodny dojazd do miejsc wartych zwiedzania i powrót do ośrodków zakwaterowania, cena nie jest tak istotna w porównaniu do właściwej informacji o siatce połączeń, opłatach taryfowych itp. Informacje powinny być podawane w kilku podstawowych językach na pomocą ogłoszeń jak i dostateczną ilością ulotek turystycznych.
Kraków- Oświęcim- Czechowice Dz.
- ten sam rodzaj podróżnych j.w.
W przypadku turystów sprawa jest stosunkowo prosta gdyż zasadniczo przemieszczają się na odcinku Kraków - Oświęcim -Kraków.
Skomplikowana jest natomiast sytuacja mieszkańców położonych wzdłuż linii Trzebinia- Oświęcim gdyż część przemieszcza sie w kierunku Krakowa a część (większa ) w kierunku Czechowic Dz. i dalej. Taka sytuacja istnieje już od dziesięcioleci a spowodowane jest naturalnym rozmieszczeniem zakładów pracy.Tak więc Małopolanie z pogranicza województwa w dość znacznej liczbie pracują i uczą się na terenie woj. Śląskiego. Niestety dla tej grupy obywateli nie ma korzystnej oferty taryfowej .

Spróbuję ocenić nową ofertę:
ZA
- cykliczny rozkład jazdy
- tabor wielkogabarytowy(EN 57)
- możliwość bez przesiadkowej jazdy na odcinku Wieliczka - Zabierzów
PRZECIW
- zburzenie komunikacji Trzebinia - Czechowice
- chaos dla turystów poszukujących połączeń w kierunku Krakowa
- opóźnienia wynikające z planowanych prac torowych
- termin wprowadzenia zmian
Czas pokarze czy pomysł jest słuszny czy też jak w przypadku wprowadzenia kilka lat temu komunikacji Krzeszowice - Skawina wielkim niewypałem, moim zdaniem należałoby wydłużyć niektóre pociągi z Tarnowa do Czechowic czy też do Katowic ale dochodzę do wniosku że UM chce stworzyć kolej aglomeracyjną wyłącznie wokół Krakowa a mieszkańców odleglejszych miejscowości skazuje na dyskomfort dojazdu.
Na pewno na tym zyska Pani Cebula, która uzyska bezpośrednie połączenie do pracy Wieliczka-Kraków Łobzów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

zawias Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: z kibla osobowego

PostWysłany: 23-08-2009, 22:43    Odpowiedz z cytatem

Niestety oglądam rozkład od 1 września(Hafas) i wyczytałem, że pierwszy pociąg osobowy tego dnia z Czechowic do Oświęcimia odjeżdża o...14:55 Sad Crying or Very sad No nie no, najpierw wszystko jeździło wcześnie rano, teraz jeździ wszystko po południu i wieczorem. To jest w ogóle rozkład bez sensu. Trzeba pisać maile do UM itd. bo to woła o pomstę do nieba!

Albo rano pociąg o 5:10 do Oświęcimia. I przyjeżdża on 3 minuty po odjeździe pociągu Oświęcim-Czechowice! To jest karygodne!. Z moich obserwacji wynika, że z odcinka Trzebinia-Oświęcim niewiele ludzi korzysta z tego pociągu, ale problem jest z pociągiem 6:09(odjazd z Trzebinii). Jak skończy bieg w Oświęcimiu to są tylko 3 minuty na przesiadkę. Nie wiem jak to oni zrobią, ale np. w Trzebini zauważyłem wielokrotnie(bo dojeżdżam często pociągami porannymi do Trzebini) że jak przyjeżdża pociąg do Krakowa(czyli ludzie np. z Libiąża jadą do Katowic)i staje w Trzebini, to równocześnie przyjeżdża pociąg do Katowic. I zawsze zauważyłem ten pociąg przytrzymują 3 minuty tak aby ludzie mogli się przesiąść. Mało tego, pociąg do Krakowa często podstawiany jest na peron drugi(szkoda że nie zawsze) tak że ludzie wysiadają z jednego pociągu i wsiadają do drugiego bez zbędnego łażenia po kładkach, torach, nawet robią to pod wiatą przystankową(także to jest dobre, jak np. pada deszcz). Niestety takich ludzi dojeżdżających do Katowic jest niewiele, prawdopodobnie dlatego, że nie ma jasno rozpisanych połączeń przesiadkowych.

Powinno być tak, jak zrobili na przystanku Wieliczka-Rynek. Oprócz zwykłego rozkładu wisi tam też plansza odjazdów i przyjazdów pociągów z Krakowa Głównego i Krakowa Płaszowa Szkoda tylko, że na innych stacjach nie robi się takiego rozkładu, żeby można było sobie przeczytać przesiadki. Jak mi nie wierzycie, to przy okazji zrobię zdjęcie tego rozkładu.

Podobnie jest z tego co wiem również w Trzebini, Krakowie Głównym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

jóśko Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Cze 2008

PostWysłany: 23-08-2009, 22:53    Odpowiedz z cytatem

zawias, Bo Wieliczki pilnują "Podglądacze" z TVP Kraków
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 24-08-2009, 06:05    Odpowiedz z cytatem

Woojtek napisał/a:
yusek - tu chodzi o sensowne łączenie relacji a nie wyimaginownych po co komu połączenie Wieliczka - Oświęcim przecież turyści i tak dwóch obiektów w jeden dzień nie będą zwiedzać.

Tu się zdziwisz szczegónie w miejscach gdzie dwie atrakcje turystyczne są blisko siebie tak jak w tym przypadku znajdzie się sporo osób które będą chciały jechac i tam i tam.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 56 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 54, 55, 56  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl