To ja Ci podam przykłąd. W dniu dzisiejszym średnio na każdy skłąd parę osób nie wsiadło, ponieważ byli zdziwieni skłądem do Wieliczki. Zamiast szynobusa od 1 września jedzie EN57. Do tego parę osób omyłkowo wsiadło do Balic. A z tymi rozdziałami w Oświęcimiu to pparanoja, która nikomu nie służy. Zgadzam się z Cottonem, aczkolwiek jeszcze prostrze rozwiązanie mianowicie przedłużyc pociągi Kr-Ośw przez Trzebinię i Ośw- CzD na skłądy Kr-Cz, ponieważ od dawna ludzie byli przyzwyczajeni do tej relacji.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
To, że ludzie nie słuchają zapowiedzi, i nie patrzą na tablice kierunkowe czy peronowe, to już trudno... nie zawsze do WR jechał szynobus, jednostki też się zdarzały, zawsze trzeba patrzeć co stoi na peronie, tyle lat już jeździ po tym kraju kolej, że powinno się wyrobić pewne nawyki
No i moje obawy się potwierdziły. Teraz dostałem informacje, że w Oświęcimiu zamieszanie i totalny rozgardiasz z tymi przesiadkami. Super. Szumne łączenie relacji, kosztem rozbicia innych, dobrze funkcjonujących relacji. Może trzeba czasu, by to zaiskrzyło? No i jakiegoś wysiłku ze strony PKP PR: informacja, informacja i jeszcze raz informacja!
Potwierdzam, dzisiaj jak stałem w kolejce do kasy w PKP Kraków Łobzów pasażerowie się denerwowali, kazali gościowi od sprzedaży biletów sprawdzać na komputerze. Nie było co prawda scen typu blokowanie torów itp. ale nie wiadomo jak jest na innych dworcach. W każdym razie na Kraków Łobzów już wisi nowy rozkład pociągów (już od wczoraj - 31.08.09)
Co do tego, że ludzie nie wsiadali w Wieliczce ze względu na nową relację tego nie potwierdzam. Jechałem dziś pociągiem 15:28(odjazd z Łobzowa), 17:06(odjazd w Wieliczki Rynek - w praktyce opóźnił się o 6 minut, "zapowiadaczki" nie działały). Z biletami to muszę pochwalić konduktorów - chodzili po składzie do każdego i sprzedawali bilety, nie trzeba było stać w pierwszym członie. Ponieważ miałem bilet strefowy ważny do 19:15 wysiadłem w Krakowie Głównym pooglądać sobie co nieco dworzec. Wsiadłem do składu do Oświęcimia(odjazd 18:47 bodajże, odjazd z Głównego) Jechał EN57 - 1142 co ciekawe świeżo po malowaniu z wielką reklamą: "Koleją z Wieliczki do Oświęcimia bez przesiadek w lepszej cenie" - czy coś równoważnego. (co ciekawe nie ma połączenia w dobrej cenie Wieliczka-Oświęcim) i oprócz tego były reklamy połączeń w dobrej cenie Kraków - Chrzanów, Libiąż-Kraków, Libiąż-Trzebinia, Trzebinia-Oświęcim, Oświęcim-Chrzanów. Czyli jak beton chce, to potrafi zareklamować pociągi, tylko szkoda że tylko na torach
Zgadzam się Zawias. Co do opisu, może najpierw 5 par niech będzie minimum. Co do zapowiadaczek niestety one w Wieliczce nie działają, a ludzie niestety z powodu opóźnień wczorajszych/ największe 15 minut/ byli lekko mówiąc wzburzeni. A jacy zdziwieni byli turyści jak zobaczyli zamiast klimatyzowanego ogórasa, jak mówili o EN81 EZT 57EN. Co do ofert najtaniej chyba kupić strefę 1 na odc. Kraków-Wieliczka i dokupiić połączenie w dobrej cenie z Krakowa do Oświęcimia. Pozdrawiam Zawias.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Pierwsze sygnały sa niepokojace
- opóźnienia stały sie normą(a nie mówiłem!)
- panika w Oświęcimiu przy przesiadkach
- zabłąkani nieliczni turyści
- frekwencja też do kitu Wieliczka -Kraków- Biznes Park w miarę a potem powietrze
poczekajmy zobaczymy ale tal powoli skłaniam sie ku temu że szumny projekt skończy tak jak Krzeszowice- Skawina.
Moim zdaniem powinno zostać kilka par Oświęcim -Wieliczka w godzinach dla turystów dogodnych (10.00-19.00) i nie powinno burzyć się komunikacji osób dojeżdżających do pracy. Oraz powinna zostac para dowożąca Panią Irenę.
ja bym się jeszcze wstrzymał, dzisiaj jest dopiero 2 września - ludzie nawet nie wiedzą jeszcze że pociąg z Krakowa do Oświęcimia kursuje teraz co godzinę. Większość pociągów do Oświęcimia była pustych, bo ludzie nie wiedzieli, a ci co nim jechali to pasażerowie dojeżdżający do Krzeszowic i Trzebini.
"Zapowiadaczki" w Wieliczce jeszcze niedawno działały, a może dlatego nie działają, bo nie działa nastawnia na stacji Wieliczka(no bo w sumie gdzie siedzi zapowiadająca?). Te opóźnienia wynikają pewnie też z tego, że szlak Kraków-Bieżanów-Wieliczka Rynek jest jednotorowy, a dopóki nie wyjedzie jeden pociąg z tego szlaku, nie może wjechać drugi.
Ale w Krakowie Głównym są porobione 15 minutowe postoje, więc i tak czy siak opóźnień na szlaku Kraków-Oświęcim z winy Wieliczki później nie ma. Ja jechałem tym wieczornym kursem(odjazd 18:45 z Krakowa Głównego) i był porządnie obłożony. Ale to dlatego, że to połączenie jeździ już od tego rozkładu i ludzie są przyzwyczajeni.
Do przewidzenia było, że dobra frekwa będzie głównie na odcinku Wieliczka- Krzeszowice. Dalej spada. Szkoda, że zaburzono CZD, bo to zaburzyło komunikację w regionie. A co do przesiadek niby łączą a jest podzielone. Nie wiem, czy nie lepsze było rozdzielenie w Kraku, większa stacja itp. Poza tym zgadzam się, że pociągi powinny byc wydłużone ale tak jak zawias pisze od 10 do 18. A pozostałe kursować jak kursowały. Niby połączeń więcej, ale załadowane są głównie te niezmienione. A co do wniosków, czasu nie dali na Miasto, więc żeby nie okazło się, że będzie pretekst do ograniczen i tu.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Wczoraj jechałem pociągiem 20:45 (odjazd z Kraka Głównego) około 15 osób/20 osób. Z czego połowa wysiadła w Krzeszowicach, potem w Trzebinii wsiadło trochę osób, jakiś pan z dużym plecakiem co przyjechał "Krakowianką". Zdziwił się, że jest połączenie do Oświęcimia. Potem w Chrzanowie Śródmieściu wysiadło 5 osób, wsiadła jedna, w Chrzanowie wysiadł gość z plecakiem i 2 osoby. Jak wysiadałem w Libiążu(grubo po 22) to jechało do końca 15 osób. Dodam że był to piątek i strasznie padało. No i oczywiście do Rudawy z tyłu siedziały dresy i "grasowały", jakiś gościu stał w przedsionku aż do Trzebini z papierochem bez przerwy zaglądając mi do przedziału...Ale ogólnie kibel był strasznie wiciszony - nie wiem czy to kwestia deszczu. Po prostu jak jechał nie było słychać stukotu kół(było słychać tylko w 1 przedziale przede mną). Dodam że jechałem w wagonie silnikowym.
Niestety mijałem się z dwoma ostatnimi kiblami z Oświęcimia do Krakowa i obydwa jechały puste
To nie wesoło. Wynika, że ostatnie kursy są pustawe. A z tymi dresami też nie zazdroszczę.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Dresiarze są poważnym problemem. Niestety odstraszają innych pasażerów od korzystania z pociągów.Może jednak będzie bezpieczniej, gdy więcej pasażerów zacznie korzystać z pociągu?
Może tylko trudno oczekiwać, aby kursy po 21 generowały potok podobny jak pociągi w środku dnia. W każdym razie dla bezpieczeństwa pasażerów i przy niskim potoku uważam , że te ostatnie 2 kursy jak i pierwszy powinny wykonywać szynobusy EN81, topowinno pomóc.
Nie ma bo mają przeznaczenie. Na linie Żywiec-Sucha, Kraków-Oświęcim przez Spytkowice, 2 kursy do Wieliczki, Kraków-Balice. Nowe kursy idą na obsługę Kraków-wadowice. Być może nowozamówione pójdą w inne relacje.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Ostatnio zmieniony przez kris123 dnia 05-09-2009, 19:04, w całości zmieniany 1 raz
Nie ma bo mają przeznaczenie. Na linie Żywiec-Sucha, Kraków-Oświęcim przez Spytkowice, 2 kursy do Wieliczki, Kraków-Balice. Nowe kursy idą na obsługę Kraków-wadowice. Być może nowozamówione pójdą w inne relacje.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Ja bym poszedł dalej i z takiego Oświęcimia wyciął te ostatnie kursy wieczorem w piątek i w sobotę. Bo pociągi nie dość że wtedy jadą puste, to jeszcze je rozwalają wandale. W D mogą sobie spokojnie śmigać. Natomiast nie rozumiem dlaczego w ciągu dnia np. o godzinie 14:35 z Oświęcimia pociąg 30232 jeździ w D. Mógłby spokojnie śmigać codziennie, a kurs o 3:10 z Oświęcimia(pociąg 30210) wywaliłbym całkowicie. A pociąg 30212 (odjazd z Oświęcimia 3:56) dałbym tylko w D.
Reszta może zostać, ewentualnie rano i wieczorem puszczać szynobus przynajmniej w weekendy.
Szynobus moze byc na ostatnie 2 kursy wieczor i rano spokojnie poradzi siobie z frekwą
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum