- IR Bolko - frekwencja bardzo wysoka, ponad 40 wsiadło w Katowicach. Przy wyjeździe z Katowic frekwencja 95%
I wyszło szydło z worka. Zawsze miałem wrażenie, że podawana tutaj frekwencja jest mocno podkolorowana. I jak widać się nie myliłem. Masz pecha, bo jechałem tym pociągiem. Od Katowic nie przekraczała ona 50%. Na każdej "czwórce" siedziała jedna osoba. Od Gliwic, niektóre siedzenia były totalnie puste.
Dobrze, przyznam się, że podkoloryzowałem trochę frekwencję ale i tak było dużo ludzi, jak to "Bolko", w niedzielę w Katowicach do Chełma jechał przepełniony
Dzisiejsze zestawienie tego pociągu to totalna porażka. Cztery wagony przedziałowe, starego typu, zielone, po osiem miejsc w przedziałach! A poza tym ani jednej tablicy informacyjnej, kierunkowej w całym składzie! Tak wygląda nowa jakość pociągu SKRZYCZNE w wydaniu Przewozów Regionalnych!
"Zmiana cennika jest związana m.in. z nową jakością w segmencie przewozów dalekobieżnych. Od 1 października br. kursujący na trasie Warszawa – Katowice – Bielsko-Biała pociąg „Skrzyczne” stanie się REGIOekspresem. Pasażerowie ze Śląska i Podbeskidzia będą mogli podróżować nie tylko szybko i tanio, ale także komfortowo. Na tę trasę wyjadą zmodernizowane wagony, wyposażone w nowoczesny systemy ogrzewania i klimatyzacji oraz system Wi-Fi. Wnętrza wagonów zostały zaaranżowane w sposób przestronny i funkcjonalny, dostosowane również do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pasażerowie REGIOekspresu „Skrzyczne” będą mogli od 4 października 2012 r. zarezerwować miejsca poprzez Internetowy System Sprzedaży".
Sobota, 10.XI.2012 rok
1. Ex "Lajkonik" Gdynia-Kraków: EP09-005 + 111Arow + 111Arow (obydwa nowszego typu) + 111Ay + 111Ay + 141A + bar + 112Alux. Wyjątkowe długie zestawienie jak na ten pociąg. Frekwencja mizerna, dwa pierwsze wagony praktycznie puste, pozostałe to maks. 25%, klasa 1 około10 osób pojechało. Jedyne co mnie zadziwia to bałagan z numeracją wagonów na tym pociągu. W zapowiedzi była podawana numeracja 24-28, i takie wagony przyznaje system e-IC. I rzeczywiście taką numerację miały wagony na "Lajkoniku" 31 października. Tymczasem wczoraj numeracja to 15, potem 9-6, bar i 1 klasa z nr 4. A z kolei jak się patrzy w system e-IC na ten sam pociąg w kierunku Gdyni to wyskakuje numeracja 4-8, a jak jest w rzeczywistości to niestety nie wiem bo o 9 rano jestem w pracy. Ale przydałoby się to uporządkować.
2. TLK "Czartoryski" Gdynia/Kołobrzeg-Lublin. EP07-480 + wagony z Gdyni: B(IC) + B (TLK) + B (TLK) + A (IC) + B (TLK) + B (TLK) + B (TLK), numeracja wagonów 17-11. Frekwencja w granicach maksymalnie 30-40%. Wagony z Kołobrzegu: B + A(IC) + B + B. Numeracja 24-21. Frekwencja bardzo słaba, jak we wszystkich wagonach z Kołobrzegu było ze 30 osób to świat.
3. EIC "Kościuszko" z Krakowa: EP09-001 + 154A + 136A-IC4 + XBNMg2 + Z1B + bar + 139A-Op. Frekwencja nie była specjalnie za wysoko, około 60 osób wysiadło.
4. TLK "Skarbek" Racibórz-Białystok: EU07-368 + 111Arow + B(IC) + B + A + bar + A(IC) + B(IC). Około 100 osób wysiadło, w kierunku Białegostoku około 50% frekwencja.
5. TLK "Neptun" z Gdyni: EP08-010 + 145A + bar + Z1B + XB + 144A + 111Arow. Bardzo słabo jeżeli chodzi o frekwencję, klasa 1 przyjechały 3 osoby, z wagonów klasy 2 maksymalnie 25-30 osób wysiadło.
6. TLK "Szczecinianin" do Świnoujścia: EU07-190 + kuszetka nr 41 + sypialny nr 42 + kuszetka nr 44 + B (IC) + A (IC) + B + B(IC) + B (IC) + B(IC) + sypialny nr 52. Ostatnie trzy wagony do Szczecina. Klasa 2 około 50% frekwencja, klasa 1 pojedyncze osoby.
Niedziela, 11.XI. 2012 r.
TLK "Norwid" Gdynia-Kraków: EP09-046 + 139A-Op + bar + XB + XBNMg2 + 136A-IC6 + 154A + 111Arow + 111Arow. Frekwencja bardzo ładna, klasa 1 około 60-70%, klasa 1 ponad 80%, trzy pierwsze wagony klasy 2 za warsem zajęte praktycznie na maxa, w bezprzedziałowych trochę luźniej.
TLK ,,Wołodyjowski" Przemyśl - Szczecin
W Ostrowie wsiadło ponad 30 osób, frekwencja ogólna w granicach 95%.
Pociąg w Ostrowie stał 16 minut, w tym czasie interweniowało pogotowie ratunkowe.
- EIC Odra (Wrocław-Warszawa) - EP09-016 - frekwencja niziutka, kilka osób w całej klasie 2. Klasa 1 pojedyncze osoby, wszyscy pasażerowie spokojnie zmieściliby się w jednym wagonie,
- EX Klimczok (Warszawa-Bielsko Biała) - EU44-008 - frekwencja na poziomie 20-30%. Klasa 2. jak najbardziej podróżowało nią kilkanaście osób, klasa 1. to kilka osób,
- TLK Wyspiański (Wrocław-Kraków) - ED74-012 & ED74-006 - frekwencja niska, w pierwszej EDycie kilkanaście osób, w drugiej 4 osoby,
- TLK Uznam (Kraków-Świnoujście) - EU07-320 - ok. 30 osób w klasie 2. Klasa 1. pojedyncze osoby, sypialny to 3 osoby, w oby dwóch kuszetkach było około 10 pasażerów,
- RE Skrzyczne (Warszawa-Bielsko Biała) - CD "Helena" - 2 dwójki malborasy, 2 jedynki w barwach PR, 2 stare dwójki PR (jedna 6-miejscowa, druga 8-miejscowa), frekwencja to ok. 15 pasażerów na cały pociąg,
- EX Ślęża (Warszawa-Wrocław) - EP09-011 - frekwencja w klasie 1. marna, w jedynce podróżowały 3 osoby, klasa 2. niewiele więcej niż w klasie 1. Frekwencja na poziomie 10%. Plusem jest polepszenie standardu "Ślęży"
Tak Myślałem, że dużo osób więcej będzie podróżowało "Klimczokiem", "Skrzycznymi" i
"Ślężą". Wydaje mi się, że akurat jeśli chodzi o frekwencje miałem pecha Być może pod koniec tygodnia, frekwencja idzie w górę
Kilkanaście składów zaobserwowanych dzisiejszego popołudnia na dworcu centralnym w Warszawie:
1. EIC "Lech" do Poznania: EP09-040 + 154Aa + 136A + XBNMg2 + 136A-IC6 + restaurant + 156A + 152Aa. Klasa 2 około 40% frekwencji, klasa 1 w granicach 30%.
2. EIC "Ondraszek" do Bielska Białej: EP09-018 + 111Arow + 111Arow + Z2B + Z2B + bar + 139A-Op + Z1A. Klasa 1 około 15%, klasa 2 w granicach 60%.
3. TLK "Norwid" do Gdyni: EP09-001 + 111Arow + 154A + 136A-IC6 + XBNMg2 + Z1B + bar + 139A-Op. Frekwencja niestety dość słaba, klasa 2 około 25%, klasa 1 10 osób pojechało.
4. TLK "Kaszub" do Gdyni: EP08-010 + 139A-Op + restaurant + Z2B + XBNMg2 + Z2B + Z2B. Tutaj frekwencja bardzo ładna jak na środek tygodnia, klasa 2 spokojnie w granicach 80%, klasa 1 około 50%.
5. EIC "Chrobry" do Szczecina: EP09-043 + 159A + 136A-IC6 + XBNMg2 + Z2B + restaurant + 145Ac + 139A-Op + 152A. Klasa 2 jak na zwykły dzień roboczy z bardzo wysoką frekwencją w granicach 80-90%, klasa 1 z 50%, poza menedżerem, tam 8 osób.
6. TLK "Łodzianin" do Łodzi Kal. EU07-331 + XBNMg2 + XB + 145A + 145A + 144A + 144A + 144A + 111Arow. Czyli skład w dalszym ciągu jak w EIC, w klasie 2 frekwencja tradycyjnie w granicach 100%, klasa 1 około 60%.
7. TLK "Wieniawski" do Lublina: EP07-435 + 111Arow + 141A + 112A (ale nówka sztuka, po generalnej modernizacji, z daleka wizualnie bardzo przypomina 140A) + 111Ay + 111Aw + 141A. Klasa 2 około 70%, klasa 1 też sporo, praktycznie równo w 50%.
8. TLK "Opolanin" do Wrocławia: EP07-1017: 9 wagonów klasy 2 (6 zielone dwójki, i 3 to czerwone zdeklasowane jedynki) i 2 właściwe jedynki również barwach PR. Frekwencja klasa 2 około 60%, klasa 1 z 10 osób.
9. TLK "Józef Czechowicz" do Wrocławia: EP07-356 + 5 dwójek (jedna zielona, pozostałe w barwach IC) i jedynka 112Alux w barwach IC. Frekwencja bardzo słaba, klasa 2 nie wiem czy 20%, klasa 1 to 6 osób.
10. RE "Warta" do Poznania: EU07-185 (piękna czekoladka z PR ) + 4 malborasy. Frekwencja tradycyjnie w tym pociągu, w granicach 70-80%.
11. Ex "Klimczok" do Bielska Białej: Husarz + 111Arow + 111Arow + Z1B + Z2B + bar + 139A-Op + 139A-Op. Klasa 2 około 50%, klasa 1 około 30% frekwencja.
12. EIC "Sawa" do Krakowa: EP09-007 + 111Arow + Z2B + 136A-IC6 + XB + restaurant + Z2ABCMg + 139A-Op. Frekwencja ładna, klasa 2 w granicach 70-80%, klasa 1 około 30%.
13. Ex "Ślęża" do Wrocławia: EP08-013 + Z2A + bar + 144A + 144A + 144A + 111Arow. Tylko frekwencja totalnie nie dopisała, klasa 1 to raptem 10 osób, klasa 2 maksymalnie 20-25%.
14. TLK "Pojezierze" do Katowic. EP07-353 + 111Arow + B(TLK) + B(IC) + bar + A(IC) + A(IC). Frekwencja bardzo słaba, klasa 1 pojedyncze osoby.
15. RE "Skrzyczne" do Bielska Białej: Czeska lokomotywa + 2 malborasy + 2 czerwone jedynki czerwone. Frekwencja około 50%.
16. IR "Piast" z Wrocławia" Czeska lokomotywa, + 4 dwójki (jedna z przedziałami 6-miejscowymi, dwie z 8 miejscowymi przedziałami) + jeden wagon klasy 1 zdeklasowany na klasę 2. Na centralnym wysiadło około 100 osób.
17. IR "Jan Matejko" do Krakowa: tutaj nic innego jak skład "Piasta"opisany powyżej. Frekwencja w "Matejko" coś nie dopisała, około 40-50% to maksymalnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum