Wybrane zestawienia z Katowic(12.11)
TLK Wiking do Szczecina - 2 + 2 + 1 + 2
frekwencja po podstawieniu składu ok. 20 pasażerów
TLK Hetman Zamość - Zielona Góra -
z Zamościa - 2 + 1 + 2, z Rzeszowa - 2 + 2 + 2
EC Sobieski do Wiednia - 1 + restaur + 2 + 2 + 2 (159a)
praktycznie pusty odjechał z Katowic do Zebrzydowic, może 5 osób na wagon
EC Praha do Warszawy, tradycyjnie czeskie zestawienie głównie wagony bezprzedziałowe:
1 bezprz + restaur + bagażowy + 2 bezprz + 2 bezprz + 2
Z ciekawostek, Sobieski oczekiwał 25min na opóżnionego Kossaka ze Szczecina, 2 osoby przesiadające.
Podobnie oczekiwał Wiking, też ktoś przesiadał z Kossaka.
Wybieram sie Monciak Krupuwki z Krakowa - Gdyni 18 Listopada czy pociąg będzie pełen.
Wykupiłem pierwszy raz tania kuszetkę . Miałem problem przy rezerwacji pociągu w kasach Intercity bo w rozkładzie sitko Pisze że pociąg jedzie w rozkładzie Zakopane - Gdynia , chciałem kupić bilet Kraków- Gdańsk. A Podobno jest tak duża frekwencja że nie można było zarezerwować biletów w sypialnym trzy osobowym ( wszytko sprzedane ) , tana kuszetka prawie cała sprzedana .
No to skoro Tania Kuszetka jest prawie cała sprzedana, to znaczy że będzie w niej duża frekwencja. To chyba logiczne...
Niekoniecznie. W sierpniu jechałem "Szyperem" z Katowic do Stargardu Szcz. tania kuszetka była pełna więc pojechałem 2 kl mając cały przedział tylko dla siebie.
Dzisiejszy TLK Józef Czechowicz do Lublina
Frekwa 20%
Za to zaskoczył mnie TLK Doker do Gdyni.
W Łodzi czekało na niego ok. 80-90 osób.
Wyjątkowo dziś dość krótki skład:
2+2+1+2+2spot+2*
2* - podsył
Przy odjeździe pojedyncze wolne miejsca, nawet 1 kl
Wczorajsze wieczorne składy przyjeżdżające do Warszawy:
1. Ex "Beskidy" z Bielska Białej: EP09-017 + 111Arow + Z2B + 154 A ze Strefą Małego Podróżnika + Z2B + bar + Z2AMg3.
2. Ex "Morskie Oko" z Zakopanego: EP09-028 + 111Arow + 111Arow + 136A-IC6 + 136A-IC5+ restaurant+ Z1A + 139A-Op.
3. TLK "Hańcza" z Sestokai: EP07-1065 + B + B + B(IC) + A + B + B bezprzedziałowy + B (IC) bagażowo-rowerowy (typ 609). Pierwsze trzy wagony z Białegostoku, pozostałe z Sestokai.
4. TLK "Oleńka" z Wrocławia: EP07-1004 + 5 dwójek wszystkie w barwach PR i dwie jedynki w barwach IC. Standard wagonów jak zwykle w tym pociągu przeciętny.
5. TLK "Esperanto" z Białegostoku: EU07-005 + 5 dwójek (jedna to zdeklasowana klasa 1, pozostałe normalne z 8-miejscowymi przedziałami, w tym jedna w barwach IC) i właściwa jedynka w barwach PR.
6. TLK "Łokietek" z Lublina: EU07-169 + 6 dwójek z czego trzy to zdeklasowane wagony klasy 1, dwa wagony to łamane A/B, i jedna dwójka w barwach PR, i jedynka czerwona. Frekwencja bardzo duża od samego Lublina bowiem wczoraj pociąg ten musiał przejąć dodatkowo pasażerów z pociągu IR "Bystrzyca", który z powodu awarii jednostki na odcinku Lublin-Warszawa został odwołany.
W pozostałych pociągach poza "Oleńką" i "Morskim Okiem" frekwencja musiała wynosić w granicach 100%.
Czwartek, 22 listopada, dworzec centralny w Warszawie:
1. RE "Warta": EU07-078 (czekoladka z PR) + 4 malborasy. frekwencja w granicach 80%. Odjechał z opóźnieniem 70 minut z powodu oczekiwania na przejście mechanika ze "Starosty" który na skutek zablokowania torów koło Łowicza przyjechał z opóźnieniem 90 minu.
2. TLK "Kormoran" do Olsztyna: EP07-1005 + 5 wagonów klasy 2 i jedna jedynka, wszystkie wagony ze stacji Szczecin w malowaniu PR. Frekwencja to prawdziwy dramat, wsiadło z 15 osób, wysiadło z 10, w momencie odjazdu nie wiem czy 10% wynosiła. Ostatnie dwa wagony to praktycznie puste pojechały.
3. Ex "Klimczok" do Bielska Białej: Husarz + 111Arow + 111Arow + Z1B + Z2B + bar + 139A-Op + 139A-Op. Klasa 2 około 60%, klasa 1 w granicach 30%.
4. EIC "Sawa" do Krakowa: EP09-046 + 111Arow + XB + 136A + Z2B + restaurant + 145Ab + Z2AMg3. Frekwencja znacznie większa niż w "Klimczoku", klasa 2 około 80%, klasa 1 powyżej 50%, w granicach 60%.
5. TLK "Józef Czechowicz"do Wrocławia: EP07-370 + 6 wagonów klasy 2 (4 w barwach IC, dwa zielone) i jedna czerwona jedynka. Frekwencja słabiutka, około 20% klasa 2, w jedynce 8 osób.
6. RE "Skrzyczne" do Bielska Białej: EU07-062 (z IC) + 3 malborasy i jedna zdeklasowana jedynka. Frekwencja na pewno lepsza jak w "Klimczoku", około 70-75%.
7. TLK "Janusz Korczak" do Białegostoku: EP09-019 + 111Arow + 5 wagonów z przedziałami w barwach IC, dwie jedynki (112 po gruntownej modernizacji) i czerwona i wagon barowy. Poza ostatnimi dwoma wagonami święcącymi pustkami zapełnienie pociągu wynosiło około 50%, klasa 1 może 20%.
8. TLK "Wieniawski" do Lublina opóźniony 50 minut: EP07-1063 + 111Arow + 4 wagony z przedziałami 6-miejscowymi i czerwona jedynka. Frekwencja tradycyjnie w tym pociągu dość wysoka, w granicach 70-80% w klasie 2 i około 50% w klasie 1.
Sobota, 24. XI. 2012 r,
stacja Warszawa Centralna, kilka porannych i wieczornych zestawień:
1. TLK "Łokietek" do Lublina: EP07-201 + A/B + A/B (oczywiście część 1 klasy jako zdeklasowane) + A + B + A/B (sytuacja jak w dwóch pierwszych wagonach) + B. Wszystkie wagony w malowaniu czerwono-zielonym. Frekwencja w klasie 2 około 30%, klasa 1 kilka osób. Tradycyjnie skład "Łokietka" przeszedł na "Lublinianina" z Lublina do Bydgoszczy, którego minąłem w okolicach Włocławka gdy wracałem "Czartoryskim" do Warszawy.
2. EC "BWE" do Berlina Hbf (odjazd 6:55): husarz + 154A + Z1B + Z1B + Z1B + restaurant + 1 klasa. Bezprzedziałowy 154A i restauracyjny w barwach IC, pozostałe w barwach BWE. Frekwencja dość kiepska, klasa 1 6 osób, klasa 2 w granicach 30%.
3. TLK "Kopernik" do Bydgoszczy Gł.: EP07-1025 + 111Arow + 4 wagony klasy 2 z przedziałami 6-miejscowymi (dzisiaj wszystkie typ 111Ay) i wagon klasy 1, 112A ale po gruntownej modernizacji. Na starcie frekwencja około 60%, potem tylko gorzej, bardzo dużo osób wysiadło w Toruniu, do Bydgoszczy to dojechały pojedyncze osoby w wagonach. W Bydgoszczy skład przeszedł na TLK "Wieniawski".
4. Ex "Lajkonik" do Krakowa: EP09-018 + 111Arow + 111Arow + 141A + 111Ay + 111Ay + bar + 140A z dolną zabudową i przyciemnianymi szybami. Frekwencja naprawdę spora co jest rzadkością w tym pociągu, klasa 2 w granicach 70-80%, klasa 1 to raptem kilkanaście osób.
5. EIC "Kościuszko" z Krakowa: EP08-001 + 111Arow + Z1B + 136A-IC6 + 136A-IC5 + restaurant + 145A. Wysiadło około 100 osób.
6. TLK "Skarbek" do Białegostoku: EP08-010 + 111Arow + B + B + A(IC) + bar + A + B. Frekwencja około 30-40% w klasie 2, klasa 1 może raptem z 10 osób w obydwu wagonach.
Stacja Bydgoszcz Główna:
1. TLK "Mieszko" do Zielonej Góry: EP07-1048 + 112Ag + bar + B + B(IC) + B(IC) + 111Arow (z prostokątnymi szybami). Ogólnie skład prezentował się ładnie, gorzej z frekwencją, maksymalnie 30% pojechało z Bydgoszczy.
2. TLK "Doker" do Katowic: EP07-1064 + 111Arow (prostokątne szyby) + 4 zielone dwójki, i czerwona jedynka. O ile w "Bachusie" było mało podróżnych, to tutaj prawdziwy dramat, dwa pierwsze wagony pojechały praktycznie puste. W pozostałych to jak 2 osoby w przedziale to maks. w Arow-ie 7 osób, klasa 1 łącznie 4 osoby.
Oczywiście składy do Zielonej Góry i Katowic na odcinku Gdynia-Bydgoszcz jechały jako jeden pociąg.
3. TLK "Doker" do Gdyni: EP07-1061 i w Bydgoszczy nastąpiła zmiana na EU07-216 + Spot bezprzedziałowy + B(IC) + B + A + B + B. Również kiepska frekwencja, przynajmniej od Bydgoszczy bo w samej Bydgoszczy wysiadło około 70 osób.
4. TLK "Czartoryski" do Gdyni: EP07-1035 + 6 wagonów klasy 2 i jedynka. Wszystkie wagony w barwach IC i TLK, niestety frekwencja również słaba, w granicach 20%.
5. TLK "Czartoryski" do Lublina, którym wracałem do domu. EU07-334 + wagony z Gdyni na początku: podobne zestawienie jak w "Czartoryskim" do Trójmiasta, 6 dwójek i jedynka, wagony wyłącznie w malowaniu TLK i IC. Czyste, po modernizacji, frekwencja wahała się w granicach 50%. Cześć z Kołobrzegu: 3 zielone wagony klasy 2 i jedynka w barwach IC. Klasa 2 to obraz nędzy i rozpaczy, brudne, z niesprawnymi drzwiami, frekwencja bardzo słaba.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum