Dzisiejszy TLK Żuławy. Szczecin - Olsztyn
Eu07 005 + 1,2*,2,2,2
Jedynka czerwona, dwójki zielone ,stare 111a
2* rodzynek w składzie 111 arow w barwach IC
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
1. TLK "Esperanto" do Białegostoku: EP07-1020 + B(IC) + B + A + B + B. Wagony ładnie się prezentowały, po modernizacji, frekwencja maksymalnie 40%.
2. TLK "Czartoryski" Bydgoszcz Gł.-Lublin: EP07-1010 + B + B + B(IC) + B + A. Wagony o przeciętnym standardzie, ze stacji Wrocław. Pierwsze dwa wagony bardzo mało podróżnych, pozostałe dwa z połowa miejsc zajętych, klasa 1 około 10 osób.
3. TLK "Pobrzeże" Kołobrzeg-Kraków Gł.: EP09-002 + B (z przedsionkiem dla rowerów) + B (Spot bezprzedziałowy) + B + B + B(IC) + bar + A. Frekwencja średnia jak na piątek wieczór, i ostatni pociąg TLK w kierunku Krakowa w granicach 50%.
4. EIC "Panorama" z Wrocławia: EP09-016 + 154Aa + 136A + Z2B+ bar + 145Ab + 152A. Frekwencja jedna z lepszych spośród wszystkich obserwowanych przeze mnie pociągów w tym dniu, około 150 osób na pewno wysiadło.
5. TLK „Artus” z Gdyni: EP09-004 + 111Arow + 111Arow + 141A + 141A + bar + 112A (z dolną zabudową i przyciemnianymi szybami) + 112Alux.
6. Ex „M. Skłodowska-Curie” z Krakowa: EP09-028 + 111Arow + 111Arow + Z1B + Z1B + bar +145A. Około 100 osób wysiadło.
7. Ex „Korfanty” z Wrocławia Gł: EP09-024 + 111Arow + 111Arow + 144A + 144A + bar + 145A. Około 70-80 osób wysiadło.
8. TLK „Pojezierze” Gdynia-Katowice: EU07-015 + B(IC) + B(IC) + 111Arow (zaokrąglone okna) + B + B(TLK) + B)TLK) + B(TLK) + bar + 112Alux. Wszystkie wagony ze stacji Gdynia, ogólnie skład ładnie się prezentował, wagony czyste, w większości po modernizacji. Frekwencja maksymalnie 30-40%.
9. TLK „Sienkiewicz” do Kielc: EP07-1023 + 4 wagony klasy 2 i jeden klasy 1, wszystkie w malowaniu PR, frekwencja bardzo słaba, jak 50-60 osób pojechało to wszystko.
10. TLK „Goplana” do Poznania: EP08-006 + 111Arow + 111Arow + 111Ay + 112A + 111Ah + 141A + 141A. Jedynka po modernie, łudząco podobna do 140A, ostatni 141A z wyświetlaczami, obydwa Arow-y z prostokątnymi oknami. Frekwencja jednak jak na piątek bardzo słaba, maksymalnie 30%.
11. TLK „Żeromski” z Kielc: EU07-074 + 4 wagony klasy 2 (jeden bezprzedziałowy) w malowaniu PR i jedna jedynka w barwach IC. Wszystkie wagony z Grochowa, po modernizacji. Jednak frekwencja bardzo słabiutka, może 30 osób wysiadło na centralnym.
Ogólnie frekwencja w pociągach odjeżdżających z Warszawy słaba jak na piątkowy wieczór. Wynika to zapewne jeszcze z trwającego okresu świąteczno-noworocznego.
Sobota, 5 styczeń 2013 rok.
1. EIC „Górnik” z Wrocławia: EP09-012 + Z2AMg3 + 152A + 156A + restaurant + Z2B + XBNMg2 + 154Aa + XB + 136A-IC5. Wagony klasy 1 łącznie to 5 osób, wagony klasy 2 około 100 osób wysiadło.
2. TLK „Janusz Korczak” Białystok-Zakopane: EP09-001 + B + B(IC) + 111Arow + B(IC) + B + B + bar + A(IC) + A(IC). Na peronie oczekiwało 100 osób, dokładnej frekwencji w momencie odjazdu nie widziałem bowiem musiałem przejść na 2 peron na swój pociąg do Lublina. Numeracja wagonów od 20-13.
3. TLK „Solina” Piła Gł.-Przemyśl: EU07-1016 + B(TLK) + A/B (część A kursowała jako klasa 2) + A + B(IC) + B(IC). Wagony poza jedną dwójką pochodzącą jeszcze ze stacji Przemyśl, z wagonowni w Krakowie. Na odcinku Warszawa-Lublin około 50% frekwencja. W Lublinie sporo wysiadło, i dalej pojechało maksymalnie około 50 osób. W Lublinie zmiana lokomotywy na SU45-228.
4. TLK „Józef Czechowicz” Lublin-Warszawa: EP07-422 + 111Arow (zaokrąglone szyby) + 141A + 140A-IC3 + 141A + 141A. Wszystkie wagony z wyświetlaczami, skład wzorowo się prezentował. Frekwencja niestety nie za specjalna, klasa 1 8 osób, 111Arow 5 osób jechało, w wagonach 141A, 2-3 osoby na przedział.
Niedziela, 6 styczeń 2013 rok.
1. TLK „Wieniawski” Rzeszów Gł.-Gdynia Gł: EU07-013 + A(IC) + bar + 4 wagony klasy 2. Wszystkie wagony w barwach IC, ze stacji Gdynia, frekwencja około 90%, pojedyncze miejsca wolne.
2. TLK „Norwid” Gdynia Gł.-Kraków Gł: EP09-039 + A(IC) + bar + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + 111Arow. Numeracja wagonów 14-19. Frekwencja około 80%, w Krakowie na peronie zrobiło się gęsto. Na całej trasie duże rezerwy czasowe, do Włoszczowej przyjazd 10 min. przed czasem, Miechów 4 min., Kraków Gł. -5. Także spokojnie w 2h40 minut można tę trasę pokonać.
3. Ex „M. Skłodowska-Curie” do Warszawy Wsch: EP09-026 + 111Arow + 111Arow + Z1B + Z1B + bar + 145A. W klasie 1 10 osób, poza pierwszym Arow-em frekwencja około 70%. Z Krakowa odjechał z 50 minutowym opóźnieniem.
4. EIC „Kościuszko” do Warszawy Wsch.: EP09-002 + Z2AMg2 + 152Aa + 156A + bar + Z2B + XBNMg2 + 154A + 154A. Klasa 1 bardzo słabo, łącznie 12 osób podróżowało tymi 3 wagonami, po 5 pasażerów w Z2A i 152A, i 2 osoby w 156A. Klasa 2 około 60-70%. Z Krakowa odjazd z 20 minutowym opóźnieniem, wskutek odczepienia wagonu oznaczonego nr 10. Kilka osób które tam siedziały przesiadły się do 154A.
5. TLK „Smok Wawelski” do Warszawy: EP09-030 + skład „Norwida” z racji tego, że to jeden obieg, tyle że w odwróconej kolejności. Na początku 111Arow, na końcu jedynka. Frekwencja tradycyjnie wyśmienita, ponad 100%, niewiele ale były osoby, które z braku miejscówek spędziły podróż na korytarzu. Również duże rezerwy czasowe, w Miechowie 4 minuty przed planowym przyjazdem, do Włoszczowej 8 minut wcześniej przyjazd, Warszawa Zachodnia 10 minut przed czasem.
Katowice - 9.01
TLK Wyspiański do Wrocławia: 1, 2, 2, 2
TLK Dolnoślązak do Krakowa: 2 x 1kl, 8 x 2kl, z tego 3 wagony 2kl. niedostępne.
EC Praha do Pragi:EP09 - 2*(CD), 2*(CD), 2(CD), bagażowy(CD), restaurant(CD), 1**(IC)
2* wagony bezprzedziałowe CD, 1** wagon bezprz. PKP IC - 152a,
w pierwszej dwójce za lokiem 2 osoby, w kolejnej 5 osób, 1 klasa nie zauważyłem pasażera,
EC Comenius do Warszawy: EP09 - 2(IC), 2(IC), 2(IC), barowy, 1(IC)
podobnie jak EC Praha, pustki w składzie, nawet brak pasażera w jednej dwójce i prawie nikogo w 1kl, osoby dosiadające w Katowicach może 15 max.
Bardzo dobre zestawienie, ale frekwencja dramat.
Składy IR zauważone w Katowicach na tradycyjnych zestawieniach:
IR Łużyce do Krakowa - EN57, Galicja do Jeleniej G. - ED72.
EC Sobieski do Wiednia - Z2A, restaur, Z2B, Z2B, 159a
EC Praha do Pragi - 2*, 2*, 2*, 2, 2/bagażowy, restaura, 1*
*wagony bezprzedziałowe, wzmocnione dziś dodatkowym, ale frekwencja niemal zerowa zarówno na przyjeżdzie z Warszawy jak i odjeżdzie do granicy
EC Varsovia do Warszawy - 1*, restaur, bagażowy, 2, 2*, 2*
*wagony bezprzedziałowe, frekwencja bardzo słaba, w Katowicach ok. 15 wsiadających
Ex Korfanty do Warszawy - 111arow, 111arow, 144a, Z1B, bar, Z2A
około 50 osób wsiadających w Katowicach, sporo w składzie przyjeżdzającym z Wrocławia
Warszawa Centralna, 13.01.2013
1. Ex "Morskie Oko" z Zakopanego: EP09-005 + 111Arow + 111Arow + Z2B + Z1B + bar + 145A + Z1A. Pierwszy Arow trochę luźnejszy, około 150 osób na pewno wysiadło.
2. Ex "Wisła" z Wisły Głębce: EP09-025 + 111Arow + 111Arow + XB + Z2B +bar + Z2AMg3 + 152A + 141A + 111Arow. Ostatnie dwa wagony z nr 24 i 25. Ludzi sporo, ale bez jakiś specjalnego dramatu, raczej mnie niż "Morskim Okiem" przyjechało.
3. "Hańcza" z Sestokai: EP07-1037 + 6 wagonów klasy 2 i jeden wagon klasy pierwszej o nr 27-20 ze stacji Sestokai, objęte fakultatywną rezerwacją miejsc. Jedynka czerwona, dwójki zielone, i 609A. Ponadto na końcu składu 3 zielone wagony klasy 2 ze stacji Białystok.
4. TLK "Zielonogórzanin" z Zielonej Góry: EP09-032 + 141A + 141A + 112A + 141A + 141A. Frekwencja musiała być bardzo duża, na peronie momentalnie się zagęściło. Część osób na pewno spędziła podróż na korytarzu. Swoją drogą jestem trochę zaskoczony, że w niedzielę ten pociąg nie jest wzmocniony przynajmniej dwoma dodatkowymi wagonami. Przecież od samej Zielonej Góry jest zawsze frekwencja około 100%, w Poznaniu zawsze bardzo dużo ludzi się dosiada, a zwłaszcza teraz po przesunięciu na wcześniejszą godzinę odjazdu "Portowca" jest to jedyny niedrogi pociąg zapewniający połączenie Poznania z Warszawą. Moim zdaniem najbardziej optymalnym rozwiązaniem byłoby aby te dodatkowe wagony jechały w sobotę do Zielonej Góry, tam przenocowały i w niedzielę wracały do Warszawy.
5. TLK "Snieżka" z Jeleniej Góry: EP07-1045 + A/B (część klasy 1 kursująca jako klasa 2) + B + B + B + A + B. Wagony z Grochowa, standard oceniałbym na mocną trójkę, frekwencja nie za specjalnie wysoka jak na niedzielę wieczór, około 80 osób wysiadło.
6. TLK "Mazury": EU07-341 +B + B + B + B(IC) + A. Około 50 osób przyjechało, także dalej bieda z tą frekwencją w olsztyńskich pociągach.
7. EIC "Bolesław Prus" ze Szczecina: Husarz + 145Ab + bar + 136A-IC3 + Z2B + 154A. Frekwencja musiała być wysoka nawet z 1 klasy ponad 30 osób wysiadło.
8. TLK "Kopernik" z Bydgoszczy: EP07-1030 + 111Ay + 141A + 112Alux + 111Ay + 141A. Frekwencja również bardzo ładna, może trochę mniej niż w "Zielonogórzaninie" ale niewiele.
miko frustratus -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-01-2013, 10:41
12.01.13 Zielonogorzanin 5 dwijek i jedna jedynka, frekwa rosla od ok. 60% w Warszawie do 80% w Poznaniu. Wagony czyste, cieple.
Pomorzanin na trasie Poznan- Wroclaw 6 dwojek jedna jedynka frekwencja dosyc slaba, na oko ok. 40%, wagony slabe.
13.01.13 Wroclawianin z Wrocka do W-wy 7 wagonow z jedna jedynka, frekwencja nawet w pierwszych wagonach niezla, w ostatnich "rewelacyjna" ( dla mnie, hehe) pelno wolnych przedzialow.
Los mnie zmusil do powrotu z Wrocka tym pociagiem, a planowalem przez Poznan wrocic Zielonogorzaninem ale dzieki relacji pawelu nie zaluje:-) Sam jadac w sobote rano zastanawialem sie jak to bedzie w niedziele wieczor; noc coz planowanie w IC dalej do doopy.
Generalnie wszystkie 3 pociagi bez zadnych opoznien, brawo.
Katowice - 14.01
Ex Ślęża do Warszawy:EP09 - 111Arow, 111Arow, 144a, Z2B, bar, 145A
skład bardzo lużny, sporo wolnych przedziałów w 2kl i podobnie niewielka frekwencja w bezprzedziałowych.
TLK Wiking do Szczecina - 2, 2, 2, 1
skład podstawiany i podobnie jak dzień wcześniej, 15-20 osób na starcie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum