Dzisiejsze składy odjeżdżające z Warszawy:
1. EIC "Warmia" do Olsztyna: EP09-022 + 140A + bar + 141A + 111Ay + 111Ainw. + 111Arow. Frekwencja jak zawsze "znakomita", aż 23 osoby pojechały z centralnego!!!
2. TLK "Goplana" do Poznania: EP08-013 + 111Arow + 141A + 140A + 141A + 111Arow + 111ALux. Wagony 140A i 141A z wyświetlaczami, frekwencja bardzo ładna, klasa 1 około 60-70%, klasa 2 około 90-95%.
3. TLK "Solina" do Bydgoszczy: EP07-201 + B + A + B(IC) + B(IC) + A (IC-jako zdeklasowany wagon klasy 2 z nr 11) + A (jako zdeklasowany wagon klasy 2 z nr 10). Klasa 2 maksymalnie 25-30%, ostatnie dwa wagony praktycznie puste.Klasa 1 13 osób.
4. TLK "Pojezierze" do Katowic: EP07-379 + B(IC) +111Arow +B(IC) +B(IC) + B(IC) + B(IC) + bar + A(IC). Frekwencja bardzo niska, klasa 1 7 osób, klasa 2 łącznie naliczyłem około 60 osób we wszystkich wagonach klasy 2 , z czego pierwsze 3 wagony to raptem 4 pasażerów.
5. TLK "Pobrzeże" do Krakowa: EP09-045 + A(IC-jako dodatkowy wagon zdeklasowany wagonem z nr 24) + B(IC) + 609 + 111Ainw. + B(IC) +B(IC) +B(IC) + bar+ A(IC). Frekwencja około 50-60%.
[ Dodano: 16-03-2014, 23:55 ]
Dzisiejsze trzy poranne składy odjeżdżające z dworca gdańskiego:
1. TLK "Mazury" do Olsztyna: EP09-002 + B(IC) + B + A(IC) + B(IC) + 609Ar. Niestety, frekwencja bardzo niska, może ze 40 osób w całym składzie naliczyłem.
2. TLK "Podlasie" do Terespola: EP07-390 + B(IC) + B(IC) + B + A. Tutaj już trochę lepiej, około 80 osób pojechało.
3. TLK "Hańcza" do Suwałk, którym jechałem do Białegostoku: EP07-1057 + 609Ar + 111Ainw. + B(IC) + A(IC) + B + B + B + B + B(IC) + B. Numeracja wagonów od 20 do 29. Ostatnie trzy wagony z numerami 27, 28 i 29 kursują w relacji Warszawa Gdańska-Białystok. O ile z Warszawy naprawdę sporo osób pojechało, spokojnie około 150 osób, nieco ponad wsiadło na gdańskim. Do Białegostoku mniej więcej taka tendencja się utrzymała, natomiast w kierunku Suwałk, bardzo kiepsko, maksymalnie 30 osób w całym składzie.
4. IR "Białowieża", którym wracałem z Hajnówki do Warszawy: jedna jednostka szynobusu SA133-011 z województwa podlaskiego. Na starcie frekwencja około 80%, od Siemiatycz ponad 100%, nie wszyscy wsiadający na tej stacji znaleźli miejsce siedzące. W Siedlcach wysiadło około 40 osób, część to zapewne studenci z UPH. Całą drogę bardzo ładnie jechał, odcinek Siedlce-Warszawa Wsch. przejechał w 54 minuty. Z Warszawy w kierunku Hajnówki odjechało 28 osób.
5. IR "Bug" z Terespola: EN57-1096, frekwencja bardzo wysoka.
6. IR "Bystrzyca" z Chełma: EN57AL-3008 + EN57AL-3010.W tym pociągu już tradycyjnie frekwencja bardzo wysoka, spokojnie ponad 100%.
Co za głupoty Hetman i Ślązak w swojej aktualnej postaci zostają od 27 kwietnia również.
No to chyba, że błąd na telekomie. Bo wchodzę w rozkład dla Katowic w terminie od 27 kwietnia do grudnia i nie ma tam ani "Hetmana" ani "Ślązaka" No chyba, że to błąd rozkładu.
Dzisiejszych kilka składów z warszawskich dworców:
1. TLK "Czartoryski" Lublin-Gdynia Gł. EU07-305 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + 112Am + B(IC) + 111Arow. Frekwencja bardzo ładna, od 80-100%, klasa 1 około 30%.
2. EIC "Artus" z Gdyni: EP09-018 + XB + Z2B + XB + bar + 152Aa. Nie uwierzyłbym gdybym nie zobaczył, ale na końcowej stacji Warszawa Gdańska z tego pociągu wysiadło ....równo 10 osób. Kto w ogóle wpadł na pomysł żeby pociąg ten w niedziele rano jeździł biorąc pod uwagę "Kaszuba' i "Norwida". A jestem przekonany w 99%, że taka frekwencja jest w każdą niedzielę. Jak pociąg z taką frekwencją ma na siebie zarobić.
3. EIC/EC "Sobieski" do Wiednia: EP09-017 + 139A + restaurant + Z2B + Z2B + 154A. Klasa 1 10 osób, klasa 2 około 70-80%.
4. EIC "Norwid" Gdynia-Kraków: EP09-046 + Z2A + bar + Z2B + 136A-IC6 + 111Arow + 111Arow. Klasa 1 około 30%, klasa 2 bardzo ładnie, około 80-90%.
5. TLK "Kmicic"do Katowic: EP07-374 + B + B + A(IC) + B(IC) + B(IC) . Frekwencja około 50% w klasie2, w jedynce pustki, kilka osób.
6. EIC "Warmia" Kraków-Olsztyn: EP09-003 + 140A + bar + 111Ay + 111Ay + 111Arow + 111Arow. O ile jeszcze z Krakowa trochę osób przyjechało, to do Olsztyna nie było 30 osób na cały skład. "Kończ Waść, wstydu oszczędź", chciałoby się rzec jak się patrzy na ten pociąg.
7. TLK "Skarbek" z Raciborza: EP08-012 + B(IC) + B(IC) + A + B(IC) + B(IC). Około 50% frekwencja.
8. IR "Bug" z Terespola: EN57-822, frekwencja około 100%.
9. IR "Bystrzyca" z Chełma: EN57AL-3006 + EN57AL-3007.Tradycyjnie już w niedzielne popołudnie frekwencja dobrze ponad 100%.
[ Dodano: 24-03-2014, 11:37 ]
Dzisiejszy EIC "Ondraszek" z Bielska Białej to: EP09-038 + 111Arow + Z2B + 154A + 136A + bar + Z2AMg2 + Z2A + 139A + 136A-IC3 + Z2B. Ostatnie trzy wagony z numerami 23-25, czyli wczorajsza bielska część "Górnika". Frekwencja jak przystała na poniedziałek rano była bardzo ładna, bardzo dużo ludzi wysiadło, wagony jak wjeżdżał na peron były pełne. Do Warszawy przyjechał z 20 minutowym opóźnieniem.
26.03.2014
TLK 54102 "Gwarek" Gdynia - Katowice
EP07-1061 + B + B (IC) + A (IC) + B + B
Druga dwójka krakowska pozostałe wagony z Katowic (obraz nędzy i rozpaczy choć było czysto i grzanie działało). Z Poznania w 2 kl po 2-3 osoby/przedział z wyjątkiem ostatniego wagonu gdzie były wolne przedziały - 1 kl. chyba ~7-8 osób. Rozkład jazdy tragedia - z Kępna wyjazd 2 po czasie a Kluczbork 5 min przed czasem, Lubliniec i Gliwice tak samo po 5 min. przed planem.
Dzisiejsze składy w Katowicach:
Górnik do Warszawy: Z2A, Z2A, restaurant, 136A, 136A, 154A, Z2B
Bardzo słaba frekwencja w 1 i 2 klasie, w 2 kl przedziałowej, po 1-2 osoby na przedział, niektóre puste, najwięcej pasażerów w 154A, ogólnie słabiutka frekwencja, ale godzine po Górniku leci TLK Skarbek a tam znacznie lepiej, niektóre przedziały po 100%, większość po 80%.
Kilka dzisiejszych składów odjeżdżających z dworca centralnego w Warszawie:
1. EIC "Lech" do Zielonej Góry: EP09-018 + 111Arow + 111Arow + 136AIC3 + Z2B + bar + 145Ab + 152A. Klasa 2 około 90-100%, klasa 1 około 30%.
2. EIC "Górnik" do Wrocławia z wagonami do Bielska Białej: EP09-022 + część do Wrocławia: Z2B + Z2B + 154A + 136A-IC6 + 136A-IC6 + restaurant + Z2ABCMg + Z2A + część do Bielska Białej: 139A + 136A-IC6 + Z2B. Klasa 2 około 100%,klasa 1 około 50-60%.
3. EIC "Chrobry" do Szczecina: EP09-034 + Z2B + Z1B + Z2B + 111Arow + XBNMg2 + 136A-IC6 + restaurant + Z2ABCMg + 152Aa. Klasa 2 w granicach 100%, klasa 1 około 50%.
4. TLK "Łodzianin" do Łodzi Kal. EP07-450 + 141A + 141A + 111Ay + 141A + 140A + 140A + 111Ainw. + 141A + 141A + 141A. Frekwencja w 2 klasie około 50-60%, klasa 1 pustki, kilka osób w obydwu wagonach.
5. EIC "Krakus" do Krakowa: EP09-001 + Z1A + 152A + 145Ab + restaurant + Z1B + 144A + 111Arow + 111Arow + 144A + Z2B + Z2B. Bardzo ładne wzmocnienie składu i również frekwencja bardzo wysoka. Praktycznie 100% w 2 klasie , klasa 1 około 70%, menedżerskie przedziały pełne.
6. TLK "Wysocki" do Częstochowy: EP07-351 + B + B(IC) + A(IC) + B(IC). Około 65-70% w klasie 2, klasa 1 tylko 8 pasażerów naliczyłem.
7. TLK "Baczyński" do Wrocławia: EP07-1018 + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B(IC) + B(IC). Klasa 2 około 80% zajętych miejsc, klasa 1 - 15 osób pojechało.
8. TLK "Podstolina" do Łodzi Kal. EU07-341 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC) + A + B(IC) + B + B + B +B(IC). Tutaj znacznie lepsza frekwencja jak w "Łodzianinie", zapewne dzięki temu, że pociąg ten zatrzymuje się na stacjach pośrednich. Klasa 2 praktycznie 90%, niewiele miejsc było wolnych, klasa 1 około 50%.
9. TLK "Niemen" z Białegostoku do Piły: EP07-1057 + B(IC) + A + B(IC) + B + A(IC-wagon zdeklasowany z nr 11) + A(IC-wagon zdeklasowany z nr 10) + A(IC-wagon zdeklasowany z nr 9). Klasa 2 około 95%, klasa 1 około 70%.
10. TLK "Włókniarz" do Łodzi Kal. EU07-368 + B(IC) + B(IC) + B + A(IC) + B(IC) + B(IC) + B + B(IC) + B. Frewkencja bardzo słaba, może 20%. Na chwilę obecną skład ten omija Żyrardów i Skierniewice stąd nie wiem czy jest on w ogóle potrzebny. Kto ma dojechać do Koluszek czy Łodzi może pojechać 15 minut wcześniejszym TLK "Podstolina" a TLK "Włókniarz" powinien być zawieszony.
[ Dodano: 30-03-2014, 23:41 ]
Trochę obserwacji z kończącego się właśnie weekendu:
Sobota, 29 marzec 2014 r., stacja Warszawa Centralna:
1. TLK "Telimena" z Łodzi Kaliskiej: EP07-456 + B(IC) + A(IC) + A(IC) + B + B(IC) + B(IC) + B(IC). Około 50 osób wysiadło.
2. TLK "Gałczyński" Lublin-Szczecin Gł. EP09-024 + A(IC) + bar + B(IC) + B(IC) + 111Ainw. + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC-jako dodatkowy, zdeklasowany wagon z nr 24). Klasa 2 około 50-80% frekwencja, w dalszych wagonach coraz mniej pasażerów, klasa 1 23 osoby naliczyłem.
3. TLK "Bydgoszczanin" do Bydgoszczy: EP07-482 + 111Arow + 141A + 140A + 141A + 111Arow. Wagony z wyświetlaczami, i przynajmniej w wagonach klasy 2 bardzo ładna frekwencja, około 80-90%, klasa 1 to tylko 8 osób.
4. TLK "Tuwim" do Łodzi Kaliskiej: EP07-411 + B + B(IC) + A(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC). Frekwencja około 40-50%.
5. EIC "Ondraszek" z Bielska Białej: Husarz + 144A + 136A-IC3 + 111Arow + Z2B + 154A + 136A + bar + Z2AMg2 + Z1A + 139A + Z2B + 136A-IC6. Około 150 osób wysiadło.
6. EIC "Kaszub" z Gdyni: EP09-041 + 159A + 144A + 144A + 144A + Z2B + XBNMg2 + restaurant + Z2AMg2. Około 80 osób wysiadło, także trochę za mało. Dwa pierwsze wagony to dodatkowe z nr 10 i 11.
7. EIC/EC "BWE" do Berlina Hbf. 154A (IC) + XBNMg2 (IC) + Z1B (BWE) + Z1B (BWE) + restaurant + Z2AMg2 (IC). Frekwencja wysoka, i to zarówno w klasie 1 jak i 2. Około 80% to spokojnie.
8. EIC "Varsovia" do Budapesztu Keleti: EP09-019 + 1 klasa + restaurant + wagon przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych i rowerów + 2 klasa (wagon przedziałowy) + 2 klasa (wagon bezprzedziałowy) + 2 klasa (wagon bezprzedziałowy). Frekwencja w całym składzie nie za wysoka, klasa 2 maksymalnie 30%, klasa 1 tylko 3 osoby siedziały.
9. TLK "Korczak" do Krakowa: EP09-036 + A(IC dodatkowy, zdeklasowany wagon z nr 24) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + bar + A(IC). Z 15 minut przed odjazdem frekwencja wynosiła około 60%.
Niedziela, 30 marzec 2014 rok:
1. EIC "Tatry" do Krakowa: EP09-026 + Z2A + bar + Z2B + 136A + 111Arow + 111Arow. Około 80 osób czekało na peronie.
2. IR "Portowiec" do Szczecina, którym miałem okazję jechać z Warszawy do Poznania: EU07-133 + 120A + 112A + 111A + 112A. Frekwencja w momencie startu okolo 70-80%, im dalej coraz więcej osób, od stacji Koło tylko miejsca stojące. W Poznaniu tradycyjnie bardzo duża wymiana podróżnych.
3. TLK "Podlasiak" Szczecin Gł.-Białystok: EU07-146 + A(IC) + bar + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + 111Ainw + B(IC) + B(IC). W momencie odjazdu z Poznania klasa 1 około 70%, klasa 2 od 50-90%, najwięcej ludzi w pierwszych trzech wagonach.
4. IR "Drwęca" , którym jechałem z Poznania do Torunia: EN57-1006 + EN57-1195. Frekwencja niezbyt wysoka, w drugiej jednostce gdzie siedziałem około 30%.Po drodze newielka wymiana podróżnych.
5. TLK "Czartoryski" Gdynia Gł.-Lublin, który widziałem na stacji Warszawa Gdańska już po powrocie: EP07-388 + A(IC-dodatkowy zdeklasowany wagon z nr 19) + 111Arow + B(IC) + A(IC) + B + B(IC) + B(IC). Z Gdyni jak to w niedzielny wieczór przyjechał bardzo dużo ludzi, frekwencja na pewno była dobrze ponad 100%, natomiast w kierunku Lublina frekwencja wyniosła mniej więcej 50-60%.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum