Na pewno opiszę wrażenia. Z filmikiem będzie ciężko, ba akurat aparatu nie mam.
1000 osób o minimum. W ubiegłym roku ze 3 razy wracałem "Smokiem" z Krakowa w niedzielę. 15 wagonów wtedy to była norma, numeracja wagonów dochodziła do ponad 30. Raz pamiętam jak konduktor przechodził koło mojego przedziału, zadzwoniła mu komórka to tylko powiedział, że "ja nie mogę w tej chwili rozmawiać, mam ponad 1200 osób na pokładzie". Jak wysiadłem w Warszawie, policzyłem to samych miejsc siedzących wyszło mi około 1100, plus mnóstwo osób stojących. Także nic tutaj konduktor nie przesadził.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-04-2014, 19:10
pawelu napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie, czy "Smok" dalej ma obieg z "Norwidem". Pytam bo ostatnio ma numerację wagonów od 14 w górę, a "Norwid" tak jak miał od 4-9. ??
y.
Nie, już nie. Na Smoku jeździ już zwykły skład TLK z 8-miejsowymi dwójkami (co akurat jest sluszne zważywszy na frekwencje). Choć w niedziele w tych 15 wagonach byli przedstawiciele wszystkich typów - łącznie z jedynką typu Z1 ktora jechała jako wzmocnienie oczywiscie jako zdeklasowana dwójka.
miko frustratus -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-04-2014, 20:35
Jedynka Z1? Swietnie, naprawde staraja sie, hehe. Pytanie tylko czy system rezerwacyjny im nie wariuje, tu osemki, tam szostki, kazdy wagon z innej parafii.
No i ciekw jestem, czy daja jakies wzocnienia konduktorom, 1200 osob zalatwic w dwojke to wyczyn wielki. Nawet w trojke byloby ciezko...
Witam. Mam pytanie dotyczące zestawienia kilku składów pociągów. Chciałbym się wybrac w wycieczke po kraju i interesuje mnie czy np. będzie się można podpiąc do sieci w wagonach. Interesuje mnie TLK Józef Chełmoński, TLK Kossak, TLK Ustronie, TLK Pogoria, TLK Pobrzeże, TLK Rybak, TLK Rozewie, TLK Uznam. Byłbym wdzięczny za fachową odpowiedź.
pawelekddz: z tych pociągów to jedynie "Kossak" i nie wiem czy nie "Chełmoński" prowadzą zmodernizowane wagony gdzie są gniazdka. W TLK "Ustronie", "Pogoria", "Rozewie" i "Uznam" tylko wagony przedziałowe, standard typowy dla pośpiesznych pociągów, często wagony mające po 30-40 lat także w ogóle zapomnij o tym.
"Rybak" i "Pobrzeże" wagony przedziałowe też bez gniazdek, ale w tych pociągach jest jeden wagon bezprzedziałowy 111Ainw. i być może w nich są gniazdka, ale nie jestem pewny bo raz jechałem tylko takim typem wagonu.
Także ogólnie jeżeli chodzi o pracę na laptopie to wiele nie zrobisz w tych składach.
pawelekddz, "Chełmoński" ma obieg z TLK "Kinga" wagony 141A, 140A i 111Arow, więc bardzo dobry standard, "Kossak" zmodernizowane wagony, "Ustronie" dobre wagony jak na nocny TLK dobrze się prezentuje, "Pobrzeże" ma bezprzedziałowy wagon, ale SPOT. Jeśli zamierzasz jechać w weekend polecam wybrać wagon nr 21 ponieważ zawsze jest to wagon 1 klasy kursujący jako 2 klasa, w internetowej sprzedaży e-ic jest taka możliwość wyboru nr wagonu i miejsca czyli wpisujesz nr wagonu 21 i nr miejsca np. 95 i wtedy ma się pewne miejsce w tym wagonie.
Ostatnio jechałem w piątek 4 IV - EIC "Słowacki" z Warszawy do Poznania skład na wysokim poziomie 2x111Arow, Z2B, bar i 139Aop, frekwencja już od Warszawy Wsch. około 60%, od Centralnej w 2 klasie 100%, sporo osób bez biletów, frekwencja bardzo ładna, w 1 klasie również około 80% nie było wolnego przedziału, po 2-3 osoby w każdym przedziale. W każdym wagonie czysto, w Warsie jedzenie naprawdę bardzo dobre, obsługa pociągu bez zarzutu i co najważniejsze pociąg jechał równe 2 h i 20 min. większość trasy jechał 165 km/h! Naprawdę standard na wysokim, europejskim poziomie.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-04-2014, 20:37
miko frustratus napisał/a:
Jedynka Z1? Swietnie, naprawde staraja sie, hehe. Pytanie tylko czy system rezerwacyjny im nie wariuje, tu osemki, tam szostki, kazdy wagon z innej parafii.
No i ciekw jestem, czy daja jakies wzocnienia konduktorom, 1200 osob zalatwic w dwojke to wyczyn wielki. Nawet w trojke byloby ciezko...
Było wzmocnienie - dodatkowa drużyna i to w składzie 3 osobowym, razem 5 osób z uprawnieniami kontroli biletów
miko frustratus -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-04-2014, 20:56
Dziekuje.
[ Dodano: 08-04-2014, 22:29 ]
mkfilmykolejowe napisał/a:
[b]p Jeśli zamierzasz jechać w weekend polecam wybrać wagon nr 21 ponieważ zawsze jest to wagon 1 klasy kursujący jako 2 klasa, w internetowej sprzedaży e-ic jest taka możliwość wyboru nr wagonu i miejsca czyli wpisujesz nr wagonu 21 i nr miejsca np. 95 i wtedy ma się pewne miejsce w tym wagonie.
Musze przyznac, ze odkrylem tu mala sensacje. Od kiedy to mozna wybierac miejsca w IC!?
Zupelnie to przemilczano a ja po Twoim poscie przetestowalem i faktycznie dziala.
Przewrot kopernikanski, zaiste.
Male pytanko, poniewaz jestem zmuszony kupowac bilety w kasach, bo rodzinne to wciaz za wysokie progi na net, czy panusie w realu tez mi wypluja wybrane miejsce? Jak grzecznie poprosze, rzecz jasna, bo moga juz mnie znac na Centralnym z tej gorszej strony, bo zawsze maja jakis problem i staje sie niegrzeczny:-) i wtedy "niedasie!"
Wszystko zależy od chęci kasjerek. Spróbuj w COK powiedz, że jest taka możliwość, bo próbowałeś.
[ Dodano: 08-04-2014, 23:20 ]
Tylko, że dodatkowe wagony 1 kl.jako 2 kl.w wybranych TLK mają inne oznaczenia i kursowania. Np. w TLK "Sztygar" w obu kierunkach Wrocław Gł. - Lublin - Wrocław Gł.dodatkowe dwa wagony 1 kl.nr 27 i 28 kursują w każdy czwartek, piątek, niedzielę i poniedziałek.
W TLK "Jadwiga" dodatkowe wagony to chyba nr 17 i 18 kursują w piątki i niedzielę.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
5:40 GÓRNIK DO WARSZAWY, ok. 25 osób
5:42 BACZYŃSKI DO WARSZAWY, ok. 40 osób
6:05 IR BOLKO DO LUBLINA, ok. 40 osób
6:33 KARKONOSZE DO JELENIEJ GÓRY, ok. 30 osób
6:33 MIESZKO DO GDYNI, dokładnie 59 osób, w części do Olsztyna-23 osoby
Kossaka widziałem wczoraj w Katowicach(Szczecin - Przemyśl), niestety nie wszystkie wagony po modernizacji, a wagon barowy z powodu awarii wyłączony z użytku.
1 klasa - obie jedynki po modernizacji, 2 klasa -
2 przedziałowa po modernie, 2 przedziałowa 111A, 2 bezprz starszego typu, 2 bezprz po modernie.
Ta bezprzedziałowa 2 klasa to coś jak na Zefirze czasem jeżdzi, okna otwierane, brak klimy.
TLK Karlik do Warszawy, poza starą jedynką 112A, reszta składu planowo na dobrych wagonach czyli:
2 x 111 Arow, 2 x 141A.
EIC Beskidy do Warszawy - EP09 - 111Arow, 111Arow, Z2B, Z2B, bar, Z2A
EIC Ondraszek do Bielska B - Husarz - Z2A, bar, 136A, 136A, 136A, 111Arow
EIC Sobieski do Warszawy - 154A, 136A, Z2B, restaur, Z2A
Wszystko zależy od chęci kasjerek. Spróbuj w COK powiedz, że jest taka możliwość, bo próbowałeś.
Z tym wskazaniem miejsca w COK-u nie będzie żądnych problemów(chociaż można to zrobić też w kasie)
, tam obsługa nie robi problemów i jest bardzo wyrozumiała wobec klienta nie tak jak w "zwykłej" kasie.
[ Dodano: 09-04-2014, 10:47 ] BARUK552, strasznie duża frekwencja jak dla 500 tys. miasta, kiedyś w Górniku tyle osób jechało w jednym wagonie pierwszej klasy , PB prężnie działa
Cytat:
Ta bezprzedziałowa 2 klasa to coś jak na Zefirze czasem jeżdzi, okna otwierane, brak klimy.
Widziałem osobiscie TLK MAZOWSZE do Kutna i pozostaje pozdrowić wszystkich hejterów i pseudo-znaffców. Frekwencja 110% w dwójkach.
miko frustratus -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-04-2014, 19:58
Z tego co pamietam, hejterzy glownie hejtowali powrot z Kutna, ktory rozpychal sie w odstepie paru minut z innym TLK i jeszcze IR. Tu jestem ciekaw jaka jest frekwa.
Dokładnie jest tak jak pisze miko. W kierunku Kutna nikt nie miał wątpliwości, że frekwencja będzie świetna. Chodzi o kierunek do Warszawy. Chociaż w tej korekcie jest lepiej rozkład ułożony, bo nie ma 5 minutowych odstępów z Kutna do Warszawy między "Czartoryskim", Portowcem" i właśnie "Mazowszem" jak było od 15.XII.2013-8.III.2014.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum