Sobota, 26 kwiecień, stacja Warszawa Centralna:
1. EIC "Tatry" do Krakowa: EP09-042 + 139A-Op + Z2A + bar + Z2B + Z2B + 111Arow + 111Arow + 136A-IC6 + 136A. Klasa 2 około 70%, klasa 1 też ładnie bo w granicach 50% frekwencji.
2. EIC "Beskidy" do Bielska Białej: EP09-036 + 111Arow + 111Arow + Z2B + XB + bar + Z1A. Tutaj gorsza frekwencja jak w "Tatrach" klasa 2 około 30-40%. Spora część osób wybiera "Chemika" jadącego 5 minut później.
Niedziela, 27 kwiecień,
1. TLK "Smok Wawelski", którym wracałem z Krakowa: EP08-001 + 140A + bar + B + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B + B + A(zdeklasowany wagon z nr 23) + A(IC-zdeklasowany wagon z nr 24) + A(IC-zdeklasowany wagon z nr 28) + A(TLK-zdeklasowany wagon z nr 29). Frekwencja tradycyjnie dopisała
Swoją drogą ciekawe ile wagonów w najbliżsżą niedzielę pojedzie na "Smoku", gdzie miejscówek na ten pociąg brakuje od kilku dobrych dni:-)
2. TLK "Częstoch" z Częstochowy: EP07-448 + B + B(IC) + B(IC) + A(IC). Niestety, podobnie jak w Poniedziałek Wielkanocny w tę niedzielę frekwencja była bardzo słaba, może z 50 osób wysiadło.
3. EIC "BWE" z Berlina Hbf: Husarz + 139A-Op + restaurant + Z!B (BWE) + Z!B (BWE) + Z1B (BWE) + 154A. Tutaj bardzo wysoka frekwencja, całe morze ludzi się wylało na peron.
4. EIC "Odra" z Wrocławia: EP09-025 + 152Aa + Z2A + bar + 136A+ 136A-IC6 + 136A-IC6 + 111Arow. W jedynkach pustki, może z 10 osób przyjechało, klasa 2 około 150 osób wysiadło także też jakiegoś specjalnego szaleństwa nie było.
5. EIC "Tatry" z Krakowa: EP08-011 + Z1B + Z2B + 144A + Z1B + bar + 139A. Tutaj bardzo mało ludzi jak na niedzielny wieczór. Na pewno "Smok" zrobił swoje:-)
Może ze 100 osób przyjechało.
Wcorajszy TLK "Doker" z Katowic do Gdyni, który miałem okazję widzieć w Łodzi Kal. EP07-1021 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A + B(IC) + B. Frekwencja słabiutka, po 1-2 osoby w przedziale było gdy wjechał. Wysiadła garstka, wsiadło trochę więcej, około 50 osób. Wagony ze stacji Katowice i Kraków (dwa ostatnie), wszystkie jeszcze z v max.=120 km/h.
[ Dodano: 01-05-2014, 11:33 ]
Kilka wczorajszych popołudniowych składów odjeżdżającyh z dworca Warszawa Centralna:
1. EIC "Fredro" do Wrocławia: EU07A-001 + Z1A + Z2ABCMg + bar + 136A-IC6 + XBNMg2 + 154A + 154A.
5. EIC "Lech" do Zielonej Góry: EP09-023 + 111Arow + 136A-IC3 + Z2B + 113A + 145Ab + 152Aa. Tutaj trochę mnie zaskoczyło, że IC nie doczepiło ani jednego wagonu.
7. EIC "Małopolska" do Krakowa: EP09-005 + 152A + Z1B + 144A + Z2B + 136A. Brak wagonu barowego, i frekwencja niezbyt wysoka jak na taki dzień. Ale przecież 10 minut wcześniej jedzie "Krakus".
8. TLK "Niemen" do Piły: EP07-211 + B + A(IC) + B + B(IC) + A (zdeklasowany wagon z nr 11) + A (zdeklasowany wagon z nr 10) + A(IC-zdeklasowany wagon z nr 9).
9. TLK "Wysocki" do Częstochowy: EP07-537 + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B. Ten skład nie został wzmocniony ale i nie było takiej potrzeby, gdy odjeżdżał z Warszawy frekwencja około 80%.Także miejsce można było jeszcze spokojnie znaleźć.
10. TLK "Baczyński" do Wrocławia: EP07-1058 + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B + B(IC) + A(IC-zdeklasowany wagon z nr 21).
11. EIC "Norwid" do Gdyni: EP09-026 + 111Arow (nr 16) + 111Arow ( nr 13) +Z2B (nr 11) + 111Arow + 111Arow + Z2B + 136A + bar + Z2A + 139A-Op. Wyjątkowo długi wczoraj był "Norwid" ale to dobrze, bowiem już w poniedziałek a może i wcześniej brakowało biletów. Także jeszcze zapewne z jeden-dwa wagony by się przydały.
12. EIC "Mickiewicz" z Krakowa: EP08-006 + Z2A + bar + 136A-IC5 + 136A-IC6 + 144A.
13. EIC "Sawa" do Krakowa: EP09-014 + 139A-Op + Z2A + bar + Z1B + 136A + 144A + 144A.
14. TLK "Skarbek" do Raciborza: EP08-009 + B + B(IC) + A + B(IC) + B(IC) + A (zdeklasowany wagon z nr 21) + A (zdeklasowany wagon z nr 22).
15. IR "Matejko" do Krakowa: CD163035-9 "Zosia" + 162A + 163A + 162A + 163A + Cafe Regio + 162A + wagon multimiedialny.
Frekwencja w każdym z tych pociągów była bardzo duża, dlatego nie pisałem już przy każdym ze składów. Poza wagonami 1 klasy gdzie jeszcze w niketórych składach EIC można było dostać miejsce, wagony klasy 2 zajęte w 100% i ponad 100%. Na większość z tych pociągów miejsc nie było już kilka dni wcześniej.
Poza EIC "Kaszub" i EIC "Małopolska" pozostałe składy odjechały z dworca centralnego zgodnie z rozkładem jazdy.
Widzę, że do łask wracają wagony 154A:-)
01.05.2014 Katowice
iR 62120 "Bolko" Wrocław - Lublin. EP07P-2005 + 3xA9 + B6. PRy jak co roku zapomniały że jest długi weekend od Zabrza podróżni pozostali na peronie łącznie z interwencją policji w Katowicach do ludzi protestujących z braku możliwości wejścia do składu.
iR 43127 "Giewont" Częstochowa - Zakopane. EN57-1419 frekwencja: wszystkie siedzące zajęte kilkadziesiąt osób na stojąco ale wszyscy chętni pojechali.
Piątek, 2 maj 2014 r.
1. EIC "Neptun" do Warszawy Gdańskiej, EP09-004 + 111Arow + 111Arow + Z2B + bar + 139A-Op. Ze stacji początkowej Gdynia Gł. odjechało ze 40 osób, w jedynce nikogo nie zauważyłem.
2. TLK "Pojezierze" z Katowic, do Sopotu opóźniony 100 minut: EP07-1069 + B(IC) + 111Arow + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + bar + A(IC). Frekwencja dramatycznie niska, może ze 30 osób przyjechało. W Sopocie wysiadło 4 osoby.
To co się działo wczoraj w TLK Kossak w kierunku Szczecina to była istna masakra.
Ja rozumiem, że to koniec długiego weekendu i spora frekwencja, ale czy naprawdę nikt w PKP IC nie myśli o pasażerach? Jedyne na co można było liczyć, to dołączenie aż! jednego wagonu we Wrocławiu. Całą podróż z Wrocławia do Krzyża spędziłem przy drzwiach od wagonu, najgorzej było na odc. Leszno-Poznań, gdzie do pociągu weszło jeszcze z 50 osób i wszyscy byli zgnieceni jak puszki w sardynce .....
A potem się PKP IC dziwi że znów odpływ pasażerów ....
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
A wcześniej się nie dało kupić biletu? A potem płakanie, że nie ma miejsc? Przecież pasażer w kasie dostaje wyraźną informacje o braku miejsc to czyja wina? Po co się pchają na chama skoro dobrze wiedzą, że nie ma miejsc?
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-05-2014, 16:12
Nie każdy ma mozliwość wczesniejszej deklaracji, ktorym pociagiem bedzie jechał... Ja w niedzielę podróżowałem Ślązakiem z Jarosławia do Krakowa i już od Przeworska grubo ponad 100% w dwójkach, niemal pełna jedynka + w restauracyjnym 100% zapełnienia (przynajmniej raz utarg mieli).
Nebbud, ja jechałem na bilecie podróżnika i miejscówki miałem wykupione 2 tygodnie wcześniej, ale ze względu na to, iż musiałem wcześniej wrócić do domu moje plany uległy zmianom i musiałem jechać właśnie TLK Kossak. Chodzi po prostu o to, że PKP Intercity mogło przewidzieć że to niedziela i że to jedyny dzienny pociąg z Krakowa przez Wrocław do Szczecina i dać więcej wagonów już od samej stacji początkowej. Łącznie wczoraj jechało bodajże 9 wagonów w tej relacji.
kububu, Twój tok myślenia mnie przeraża. Myślisz że pasażer ma możliwość jakiegokolwiek wyboru? Obecna oferta jest tak skromna, że nawet jak nie ma miejsc siedzących to i tak trzeba jechać, ale Ty raczej i tak tego nie zrozumiesz.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Dawniej były dwa TLK Przemyśl - Szczecin dzienne, oprócz Kossaka leciał Wołodyjowski i jakoś nie było takiego cyrku z brakiem miejsc. Dziwie sie, że mając zmodernizowane wagony, np. rannego Wyspiańskiego z Krakowa do Wrocławia skasowali, a nie zrobili relacji Przemyśl - Szczecin, czy nawet Przemyśl - Poznań.
Lepiej wywalić krótką relację, niż pomyśleć o przedłużeniu trasy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum