Widziałem z godzinę temu na dworcu Wrocław Główny IC "Mieszko" z Gdyni. Wszystkie wagony nowiutkie, frekwencja też bardzo ładna była, spora część osób przesiadających się do pociągów Regio w kierunku Kłodzka i Legnicy jak słyszałem z rozmów, opóźnienie tylko 7 minut tylko zastanawia mnie oznaczenie wagonów. Na czele: EP08-012 + 154A + 156A (2 klasa przedziałowy)+ 156A (1 klasa przedziałowy) + restauracyjny 113Aa + 156A (2 klasa przedziałowy) + 156A (2 klasa przedziałowy) + 154A. Tak samo oznaczone były wagony klasy 2 i klasy 1. Poza tym przecież 156A oznacza również najnowszy wagon klasy 1 z przedziałami menedżerskimi, który przez cały ubiegły rozkład kursował na składzie EIC "Panorama" a od 14 grudnia widuję go na EIC "Chrobry".
Czy ktoś może wyjaśnić tę zbieżność?????
Ten wagon OBB kursuje razem z Sobieskim tylko na trasie Gdynia-Wiedeń czy może po drodze jest przeczepiany do innego składu i jedzie gdzieś dalej czy to tylko wzmocnienie składu?
Pawle, wagony 156A w "Mieszku" wyglądem zewnątrz są podobne do 156A w EIC co widziałeś w "Chrobrym", ale standardem odbiegają i to bardzo, 156A produkowany dla EIC ma o wiele wyższy standard niż 156A, który kursuje w "Mieszku". Bardzo łatwo odróżnić, bo ma naklejkę informacyjną, że wagon został wyprodukowany z dofinansowania UE. Natomiast wagony 156A, 158A dla EIC są wyprodukowane za własne pieniądze IC, więc naprawdę są sto razy lepsze niż te z UE dlatego, że fotele w EIC "Chrobrym" są bardzo dobrze wyprofilowane, są dużo wygodniejsze i jest o wiele ładniej niż w "Mieszku", fotele są bardzo twarde jadąc po 5 min. czułem, że jadę w full-fanastic EN57...
Co do wagonów OBB w "Sobieskim" kursują jako wzmocnienie składu.
Nebbud: dziękuje za informacje. Nie jechałem jeszcze 156A ale o tym że w "Mieszku" i zapewne innych składach jeżdżących między Wrocławiem-Poznaniem i Trójmiastem są inne domyśliłem się właśnie po informacji że zostały zakupione ze środków UE "Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko".
Czyli powtarzasz już to co od kilku osób słyszałem, że te jeżdżące właśnie na tych nowych składach są o wiele mniej wygodne niż te w EIC.
Tylko już można to było inaczej oznaczyć. Rozumiem różne źródłai finansowania ale obsługują one składy jeżdżące w ramach jednej firmy PKP IC.
TLK 45100 „Skarbek” Racibórz – Olsztyn Gł. (w Katowicach +60 min)
EP09-017 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B(IC) + B
Wagony ze st. Wrocław
TLK 48103 „Wiking” Katowice – Szczecin Gł.
EU07-177 + B(IC) + B(IC) + A + A(IC – 2 kl.)
Wagony ze st. Szczecin
TLK 46105 „Morcinek” Katowice – Wrocław Gł.
EP07-174 + B + A(IC) + B(IC) + B – wagony ze st. Wrocław
EIC 4110 „Ondraszek” Bielsko-Biała Gł. – Warszawa Wsch.
EP09-012 + 111Arow + Z2B + Z2A + Z2A + Z2B + 111Arow
Brak wagonu barowego! Skład ze st. Gdynia – wygląda na to ze Ondraszek ma wspólny obieg z Klimczokiem.
Czy wie ktoś może, dlaczego od wejścia w życie nowego rozkładu wszystkie pociągi spółki PKP IC mają wagony 1 klasy w środku składu? Głownie chodzi mi o EIC, bo w nich zawsze znajdowały się one na początku/końcu i od 2 klasy oddzielone były wagonem barowym.
Cel jest taki, aby wagony barowe/restauracyjne były w środku składu a wagony klasy 1 w ich bezpośrednim sąsiedztwie. W mojej opinii niezły pomysł, bo w ekstremalnych przypadkach trzeba było czasem dylać do warsu nawet przez 10 wagonów.
Orientujecie się może jak przedstawią się zestawienie wagonów, lok i frekwencja w
TLK "Strzelecki",a zwłaszcza w niedziele? 11.01 będę jechać tym składem od Wrześni do stolicy.
5.01.2014 r. TLK Hańcza na odcinku Suwałki - Białystok frekwencja 20 osób.
Skład: Nurek-2(IC)-2(IC)-1(IC)- kuszeta 110Ac z 1977r.
Na niską frekwencje składa się kilka zasadniczych czynników. Po pierwsze brak dostępu podróżnych do oferty "wcześniej", ponieważ między Suwałkami a Białymstokiem jedynie w Sokółce jest czynna kasa biletowa. Po drugie brak możliwości zakupu biletu z Suwałk, Augustowa, Dąbrowy, Sokółki, Czarnej do Warszawy przez internet. Po trzecie podobnie jak na trasie Warszawa-Białystok powinien być wprowadzony bilet relacyjny aby móc konkurować z przewoznikami autobusowymi na czas zamknięcia torowego. I po czwarte kto pojedzie Hańczą z Suwałk i stacji pośrednich do Białegostoku skoro pół godziny wcześniej jest pociąg regio do Białegostoku.
Czy te cztery spisane w czasie podróży krótkie argumenty pozwalają stwierdzić, że pasażerowie są jedynie zbędnym balastem w systemie dotowania przewoźników kolejowych...?
Rafaello1973, 21 grudnia skład był zestawiony z wagonów 141A i 140A, chyba wszystkie były z wyświetlaczami. Lok jak dobrze pamiętam EP09, frekwencja jaka była to nie wiem bo widziałem skład z daleka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum