Piątek, 30 styczeń 2015 rok. Dworzec Centralny w Warszawie:
1. EIC „Sawa” do Krakowa: EP09-037 + Z2B + 136A + 139A-Op + restauracyjny + 111Arow + Z1BBerl. Klasa 1 około 50%, klasa 2 około 80%.
2. EIC „Sobieski” Wien Westbh.-Gdynia: Husarz + Z2B + 154A + XB + Z2B + restauracyjny + Z2A-Mg. Klasa 1 około 50%, klasa 2 około 60-70%.
3. EIC Premium do Katowic (1403): ED250-006, klasa 1 około 70%, klasa 2 60-70%, ostatni wagon to pojedyncze osoby.
4. EIC „Lech” do Zielonej Góry: EP09-019 + 111Arow + 111Arow + 145Ab + restauracyjny + 152Aa + Z2B + Z2B + Z1B. Klasa 1 około 30-40%,klasa 2 około 80%.
5. TLK „Kujawiak” Terespol-Piła: ED74-008, w granicach 95% frekwencja.
6. TLK „Solina” do Lublina i Przemyśla: EP07-1012 + 112Ag (jako wagon zdeklasowany) + 112Ag (jako wagon zdeklasowany) + B(IC) + B + A(IC) + B(IC) + B(IC). Dwa pierwsze relacji Warszawa Zach.-Lublin. Frekwencja słaba, klasa 1 pojedyncze osoby, klasa 2 w granicach 30-40%. Jak na piątkowe popołudnie to kiepsko.
7. EIC „Krakus” do Krakowa: EP09-016 + Z1BBerl. + 111Arow + 136A-IC6 + Z2A-Mg + 145Ab + 406A + 152Aa + Z2B + 111Arow. Klasa 1 około 30%, klasa 2 około 70-80%.
8. EIC Premium Kraków-Gdynia (3509/10). ED250-013, klasa 1 około 80%, klasa 2 około 90-100%. W wagonach 6 i 7 kilka dosłownie wolnych miejsc, pozostałe wagony to komplet. I to nie pierwszy raz, że widuję ten pociąg z taką ładną frekwencją, także o tej godzinie w kierunku Gdyni Pendolino się przyjęło.
9. TLK „Ukiel” do Olsztyna: EP07-1007 + B(IC) + B(IC) + A(IC). Około 40-50% frekwencja.
10. TLK „Kiev-Express” do Dorohuska i Kijowa: EP07-1060 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC) + 3 wagony sypialne do Kijowa. Wagony do Dorohuska to tradycyjnie w piątek zajęte w 100%.
11. EIC „Chrobry” do Szczecina: EP09-036 + XB + Z2B + XBNMg2 + 156A + restauracyjny + 158A + 159A + 159A + Z1A + 144A + 136A-IC6. Zestawienie mistrzowskie, i frekwencja tradycyjnie bardzo wysoka. Wagony stałego kursowania (tak nazwijmy pierwszych 8 wagonów to 100%, wagony dodatkowe – trzy ostatnie kursujące tylko w piątki, to w granicach 80%.
12. TLK „Rej” Lublin-Bydgoszcz: EP07-329 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B(IC) + B. Klasa 1 około 50%, klasa 2 około 80-90%.
13. TLK „Skarbek” do Raciborza: EP09-022 + B(IC) + B + A(IC) + B + B + B(IC). Około 90% frekwencja, klasa 1 maksymalnie 30%.
14. TLK „Mazury” Olsztyn-Kraków: EP09-002 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B(IC) + B(IC). Bardzo wysoka frekwencja, korytarze zajęte, już przed południem skończyły się miejscówki.
15. TLK „Kormoran” Wrocław-Olsztyn: EP07-1052 + B(IC) + B + A(IC) + B + B + B(IC). Około 30-50%, klasa 1 pustki.
16. EIC „Klimczok” Bielsko Biała-Gdynia: EP09-018 + 111Arow + XB + Z2A + bar + 152A + Z2B + 111Arow. Dramatycznie niska frekwencja. Tutaj jeżeli coś się nie zmieni to czuję, że może być kiepsko z utrzymaniem kursowania tego składu. Najwyraźniej o tej porze skład kwalifikowany z Warszawy w kierunku Trójmiasta nie jest potrzebny. Jeżeli 40 osób pojechało to wszystko, tak więc połowa wagonu by wystarczyła.
17. TLK „Tetmajer” Gdynia-Zakopane: EP07-1034 + WL + Bc + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B(IC). Około 80% frekwencja, ale dzisiaj zaczynają się ferie zimowe w woj.pomorskim więc to nie dziwi. Doskonałe wzmocnienie „Monciaka” w takie właśnie szczytowe dni.
Jeżeli chodzi o zestawienie, a konkretnie o długość składu (na odcinku Poznań-Świnoujście i na odwrót) TLK Szczecinianin naprawdę nie ma się czego wstydzić
Katowice - 31.01
EIC Ondraszek do Warszawy, w wekendy odjazd z Katowic o godz.10.41,
EP09-010 - 111Arow + XB + Z2A + bar + Z2A + 136A + 111Arow,
niezła frekwencja w 2 klasie, szczególnie w 111Arow ładne zapełnienie, jedna jedynka nikogo, druga 2 pasażerów, skład odjechał z Katowic +20 z powodu oczekiwania na opózniony osobowy KŚ z Rajczy.
EIC Sobieski do Gdyni - Husarz(TMobile) - 2 OBB, 2 OBB, 2 XB(IC), restaurant,
dość nietypowe zestawienie Sobieskiego bez 1 klasy i bez wagonu bezprzedziałowego, jedynka musiała gdzieś zdefektować, nie było jej nawet jako niedostępna. Rzadkość na tym pociągu to aż 2 wagony austriackie(OBB).
Dzien dobry. Mam ogromna prosbe. Chodzi mi o pociąg TLK REYMONT relacji Lodz- Krakow. Czy ktoś wie jaka jest frekfencja? I jak ktoś ma film to czy może wrzucic
To chyba logiczne, że jak słaba frekwencja i tylko trzy wagony to dwie dwójki i jedynka a nie na odwrót. Po co dwie jedynki jak dwójek nie sposób zapełnić.
Zresztą moim zdaniem takie składy jak "Reymont", "Kmicic", "Nida" czy "Sienkiewicz" powinny kursować na ED74, tańsze w utrzymaniu a nie są to jeszcze takie dalekie trasy żeby nie można było tego przejechać na nienajwygodniejszych ED74.
Co jest przyczyną tego odstawienia?
Jeżeli awaria to warto może pokusić się o naprawę. Nie mówię, żeby od razu wszystkie 9 naprawiać. Może 3 wystarczyłyby?
Jak już coś będą przy nich grzebać to mogliby od razu wywalić te krzesełka i zamontować fotele takie jak w 111Arow (zostawiając chociażby tylko 2 klasę). Koszt tej inwestycji chyba za duży by nie był, a znacząco poprawiłoby to komfort podróżowania.
Co do Edyt, to większość oczekuje na P4, a te co już jeżdżą to co chwile dostają defektów. TLK Kinga przez obsługę ED74 jest obecnie jednym z najbardziej spóźnialskich składów na sieci - wiele razy PKP IC musiało wystawiać skład zastępczy.
Co do wymienny siedzeń, to jak głową w mur... A szkoda, bo przystosowane do standardów IC, mogły by zebrać niezłe recenzje pasażerów - tylko te awarie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum