Mnie bardziej zastanawia numeracja pociągu. Przykładowo w zestawieniach jest TLK 53200/1 a na bilecie mam 53201, powrotny analogicznie ale tym razem jest 35200/1 a na bilecie 35200. Ktoś wie z czego wynika dopisywanie tej w moim przypadku jedynki na końcu?
Czasami pociąg w trasie zmienia numer. Na bilecie masz numer, z którym wyrusza ze stacji, na której wsiadasz. Tak więc, jak na przykład jedziesz Ustroniem z Helu to masz numer 55252, a jak wsiądziesz w Gdańsku to już 83203.
Chyba nie do końca o tym samym piszemy. Pasowałoby mi to w przypadku kiedy wagony są przełączane pomiędzy pociągami. Przykładowo jadę pociągiem 53201 do Przemyśla ale w Krakowie mój wagon zostaje podpięty do pociągu 33251 (tak chyba w rzeczywistości to wygląda) więc ktoś kupując bilet na trasie Kraków-Przemyśl ma bilet na pociąg 33251 a ja na 53201 chociaż jedziemy na tym samym wózku:)
Ale czemu na tych rozkładówkach są takie właśnie numery jak 53200/1 gdzie kupując bilet zrobiło się z tego 35201 i z nudów sprawdzałem różne kombinacje połączeń na tej trasie i nigdzie nie wyskakuje bilet na pociąg 53200. W drugą stronę stało się dokładnie odwrotnie- jest 35200 a na rozkładówce 35200/1.
Mam pytanie co oznaczają liczby napisane na wagonach w zestawieniach pociągów??
Interesuje mnie zestawie ie TLK 38202/3 Kraków-Hel i ta na wagonie sypialnym jest liczba 41 co ona oznacza??
Jest to po prostu numer wagonu który obowiązuje przy rezerwacji. Przykładowo kupujesz bilet na miejsce sypialne do Helu i masz na bilecie nr wagonu (w tym wypadku 41) oraz nr miejsca, więc wsiadasz do odpowiedniego wagonu i zajmujesz odpowiednie miejsce, wskazane na bilecie
1. TLK Bryza Świnoujście - Kraków
EU07-380 + WL-Gorl86 + Bc + WL - Gorl86 + B (IC) + A(IC) + B (IC) + B (IC)
Frekwencja bardzo wysoka, około 90 % zajętych miejsc.
2. TLK Gryf Olsztyn - Szczecin
EU/EP07 + EP07 + B (IC) + B (IC) + B (IC) + A (IC) + B (IC) + B (IC)
Frekwencja średnia max. 60 %.
EP07-355 z opóźnionym o 380 minut TLK Pirat relacji: Kołobrzeg / Świnoujście - Bielsko-Biała
[ Dodano: 10-07-2015, 18:10 ]
W nocy 8.07 nad Polską przeszła nawałnica, powodująca wiele szkód w tym m.in. zwalone drzewa na torowisko i sieć trakcyjną. Z tego właśnie powodu pociągi międzynarodowe jadące przez Zebrzydowice w Katowicach były kierowane drogą okrężną na Gliwice, Kędzierzyn-Koźle, Racibórz, Chałupki (i odwrotnie). Oczywiście fakt ten wykorzystałem i nagrałem te składy w miejscach, gdzie na co dzień ich nie ujrzymy. Objazdy trwały od rana 8.07 do godzin wieczornych następnego dnia.
1. EU44-010 z EIC Polonia relacji: Wiedeń - Warszawa Wsch. [Taciszów, 8.07.2015 r.]
2. EU44-010 z EIC Praha relacji: Warszawa Wsch. - Praga [Kędzierzyn-Koźle, 9.07.2015 r.]
Piątek, 10 lipiec 2015 rok:
1. TLK "Ukiel" do Olsztyna: EP07-1026 + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B(IC). Frekwencja niezła, około 70-80% co jest dużo jak na ten skład nawet w piątek. Standard tradycyjnie przeciętny, wagony wrocławskie. W przedostatnim przedziale w ostatnim wagonie podróżowała pani Premier Kopacz z ministrem Kamińskim i dwoma osobami których nie kojarzę
3. TLK "Kiev-Express" do Dorohuska i Kijowa: EP07-408 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) A(IC) + 3 wagony sypialne do Kijowa. Frekwencja tradycyjnie w piątek grubo ponad 100%, już na centralnym wszystkie korytarze i przedsionki zajęte. I tradycyjnie nie można się doprosić, choćby o jeden głupi wagon.
4. EIC "Krakus" do Krakowa: EP09-006 + 111Arow + 136A-IC6 + 136A + 145Ab + restaurant + Z2A + Z2B + 111Arow. Około 70% frekwencja, klasa 1 może ze 20%.
5. TLK "Łodzianin" do Łodzi Kaliskiej: EP07-345 + 141A + 141A + Z2B + 111Ainw. + 145Ac + 145Ac + 141A + 141A + Z2B + Z2B. Zestawienie mistrzowskie, frekwencja byle jaka. No ale to w końcu Łódź, pępek świata dla IC
6. EIC "Klimczok" Gdynia-Bielsko Biała: EP09-047 + 111Arow + 111Arow + 111Arow + Z2B + 139A-Op + bar + Z2A + Z2B + 111Arow. Frekwencja klasa 2 około 80-90%, klasa 1 pustki, może ze 20% to wszystko.
7. EIP 3510 Kraków-Gdynia: ED250-008, około 95% frekwencja, pojedyncze wolne miejsca, które zapewne zostały zajęte na dworcu wschodnim.
8. TLK "Sienkiewicz" do Kielc: EP07-372 + 111Ay + B/A(IC) + 141A. Powyżej 100% frekwencja.
10. TLK "Kormoran" Wrocław-Olsztyn: EP07-1008 + B(IC) + B + A(IC) + B. Około 60-70% frekwencja.
11. TLK "Mazury" Olsztyn-Kraków Pł: EP09-018 + A(IC-jako wagon zdeklasowany) + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC). Ostatnie 3 wagony w relacji Warszawa Wsch.-Kraków Pł. Frekwencja wysoka,ale bez żadnych dramatów. Osób stojących na korytarzu specjalnie nie dostrzegłem. Na pewno te 3 wagony, które są doczepiane w Warszawie w piątki i niedziele rozładowały sytuacje, ale sądzę że wprowadzenie oferty "happy hours" spowodowało, że część osób wybrało EIP odjeżdzający z Warszawy o godz: 20:35. Komfort znacznie wyższy a cena niższa.
12. TLK "Goplana" do Poznania: EP09-024 + 141A + 111Ay + 112Ar + 111Alux. + 141A + Z2B + Z2B. KlaSA 2 około 90%, klasa 1 około 70-80%.
Niedzielne pociągi EC które widziałem w Katowicach i Pszczynie, wzmocnione dodatkowymi wagonami 2kl.
Na Sobieskim do Gdyni, aż 5 dwójek
Husarz - 1 + restaur + 2 + 2 + 2 + 2 + 2, w składzie nie było wagonu bezprzedziałowego 154a.
EIC Polonia do Wiednia, też dodatkowo 1 dwójka - Husarz + 1 + restaur + 2 + 2 + 2 + 2
Ondraszek do Warszawy tradycyjnie w niedzielne przedpołudnie dość krótkie zestawienie;
EP09- 111Arow + bar + Z2A + Z1B + 111Arow
Na pociągach Wysocki do Bielska B i Oleńka do Warszawy, całkiem dobre zestawienia, wagony klasy drugiej to 141a i 111Arow, lub zdeklasowane jedynki jako 2kl.
Najgorzej prezentowała się Warmia do Wisły Gł, wszystko stare wagony, niektóre z nieczynnymi drzwiami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum