TLK Jeziorak Poznań - Olsztyn piątek 30.10.2015 godz 17.40 już w środę o 8 rano brak biletów, zapowiada się armagedon. I oni chcą przyciągać klientów?! W poniedziałek rano powrót będzie taki sam!!
Kilka składów z dzisiejszego piątkowego popołudnia z dworca Warszawa Centralna:
1. EIC "Klimczok" Gdynia-Bielsko Biała: EP09-026 + 111Arow + Z2B + Z2A + bar +Z2A + Z2B + 111Arow. Frekwencja w klasie 1 około 50-60%, klasa 2 około 70-80%.
2. EIC "Chrobry" do Szczecina: EP09-030 + XBNMg2 + 136A + 156A + restaurant + 158A + 159A + 159A + 136A + 136A + Z2B + Z2B. Ostatnie trzy wagony jako dodatkowe w piątki frekwencja około 60-70%, pozostałe "stałe" wagony tradycyjnie 90-100%. Z dworca Warszawa Centralna odjechał +15, z powodu oczekiwania na opóźniony TLK "Wieniawski" z Lublina.
3. TLK "Łodzianin" do Łodzi Kal. EP07-544 + 141A + 141A + 141A + 111Ainw. + 145Ac + 145Ab + 145Ab (zdeklasowana 2) + 145Ab (zdeklasowana 2) + 141A + 141A. Około 70-80%.
4. TLK "Kiev-Express" do Dorohuska i Kijowa: EU07-516 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC) + 3 wagony sypialne do Kijowa. Wagony komunikacji krajowej tradycyjnie ponad 100%. I tradycyjnie z Warszawy odjechał z opóźnieniem, tym razem ponad 20 minut. Czy doczekamy czasów że ten pociag chociaż raz odjedzie punktualnie. ????
5. TLK "Wieniawski" Lublin-Bydgoszcz Gł. EP07-479 + A(IC-zdeklasowany wagon kl. 2) + B(IC) + B(IC) +B(IC) +B(IC) + 140A + B(IC) + B(IC). Zarówno w klasie 2 jak i w 1 frekwencja dobrze ponad 100%. Wagony tradycyjnie to ostatni szrot.
6. EIC "Górnik" do Gliwic: EP09-013 + Z2B + Z2A + bar + 136A + 111Arow. Pierwszy wagon jako dodatkowy kursujący w piatki to 6 osób. Klasa 1 10 osób, jedyne "stałe" dwa wagony klasy 2 około 70%.
7. EIP 5307 Gdynia-Kraków: ED250-008, około 95-100%, pojedyncze gdzie niegdzie wolne miejsca, które zapewne zostały zajęte przez podróżnych wsiadających na dworcu Warszawa Zachodnia.
8. EIP 4502 Katowice-Gdynia: ED250-012, klasa 1 26 osób, czyli około 60%. Klasa 2, wagony 2-6 około 70-80%, wagon nr 7 - 16 pasażerów.
9. TLK "Walenty Roździeński" EP07-356 + Z2B + 141A + 141A + B/A (IC) + 141A. Ogólnie bardzo ładna frekwencja, około 90%.
10. EIP 1405 do Katowic: ED250-020. Tutaj tradycjnie bardzo mała frekwencja jak na piątkowe popołudnie i optymalną porę. Klasa 1 13 osób, klasa 2: wagon 2 i 4 około 50% zajętych miejsc, wagon nr 5-30%, wagony nr 6 i 7 dramat: 7 osób łącznie w obydwu wagonach.
Sobota, 14 listopad 2015 rok:
Stacja Katowice:
EIC "Praha" z Pragi i Ziliny do Warszawy: EP09-017 + 1 kl. (CD) + restaurant + 2 kl. przedz.+ 2 kl. bezp. + 2 kl. bezp. +2 kl. bepz. + 2 kl. z Ziliny. Niestety frekwencja dramatucznie niska. W Katowicach może z 15 osób wsiadło. Wagon klasy 1 i wagon z Ziliny komoletnie puste pojechały, w pozostałych wagonach może około 40 osób było.
TLK "Wysocki" Bielsko Biała-Warszawa: EP07-375 + 111Arow + 141A + 112ALux + 111ALux. Wracałem nim do Warszawy, do Katowic przyjechał praktycznie pusty, w Katowicach wsiadło może ze 20 osób, w Warszawie wysiadło około 50 osób. Trochę lepsza wymiana podróżnych na stacjach Częstochowa i Piotrków Tryb,
Stacja Warszawa Centr.:
1. IC "Kopernik" z Bydgoszczy: EP07-201 + 111Arow + Z1B + 152A + 141A jako podsył.
2. TLK "Krasicki" z Białegostoku i Olsztyna: EU07-325 + 141A + 111Ay + 112Ar. Niestety, praktycznie pusty przyjechał, na dworcu centralnym wysiadło 12 osób. Nie mam pojęcia jak i komu ten pociąg ma się opłacać. Poza niedzielnymi wieczorami to taka niska, praktycznie zerowa frekwencja jest praktycznie zawsze.
3. TLK "Karkonosze" Lublin-Szklarska Poręba: EP07-384 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC) + 111Arow + Bc + WL. Dwa pierwsze wagony relacji Lublin-WRocław Gł, sleepingi oczywiście w relacji Lublin-Jelenia Góra. Frewencja w wagonach siedzacych w granicach 15-20%,bywały i całe puste przedziały. Wagon sypialny i z miejscami do leżenia trochę lepiej.
4. EIP 6109 z Wrocławia: ED250-018, około 80 osób przyjechało, wagon nr 7 pusty przyjechał.
5. EIP 5105 z Gdyni: ED250-009, klasa 1 tylko 3 osoby, ogólnie około 50 osób przyjechało.
6. TLK "Zielonogórzanin" z Zielonej Góry: EP08-010 + 112Ar + B(IC) + 111Arow. Bardzo ładnie zapełniony pociąg przyjechał, i aż dziwne, że IC tak go skróciło, bo jeszcze jeden wagon spokojnie mógłby jechać. Dodam, że wracałem tym TLK 11 listopada z Poznania to na stacji w Poznaniu został doczepiony do tych dwóch dwójek i jedynki jeszcze jeden wagon, który był oczywiście zaplanowany bo podróżni posiadali na niego normalnie miejscówki.
1. EIP 1323 do Krakowa: ED250-018, bardzo mała frekwencja, tylko wagon nr 2 i 4 około 20%, pozostałe wagony praktycznie puste pojechały.
2. EIC "Sobieski" Gdynia Gł.-Wien Westbf. Husarz + Z2A + restauracyjny + Z2B + XB + 154A + Z2B. Klasa 1 kilkanastu podróżnych, klasa 2 bardzo ładnie, około 80-90%.
3. TLK "Polonez"do Terespola i Moskwy: EP09-043 + 112ALux. + B(IC) + B(IC) + B(IC) + 4 wagony sypialne PKP IC do Moskwy. Wagony komunikacji krajowej około 50-60% w klasie 2, w klasie 1 3 osoby.
4. EIP 1607 do Wrocławia: ED250-007, bardzo ładna frekwencja, klasa 1 około 90%, 5 wolnych miejsc było. Klasa 2 90-100%.
5. EIC "Krakus" do Krakowa: EP09-022 + 159A + 136A + 139A + restauracyjny + Z2ABCMg + 136A + 136A + 111Arow. Wagony klasy łącznie 20 osób, klasa 2 około 70%.
6. TLK "Ukiel" do Olsztyna: EP09-011 + B(IC) + B(IC) + A(IC). Klasa 2 około 80%, klasa 1 12 osób.
7. EIP 3509 Kraków - Gdynia: ED250-004, bardzo ładna frekwencja. Praktycznie komplet miejsc zajętych w wagonach klasy 2. Klasa 1 około 50%.
8. TLK "Kiev-Express" do Dorohuska i Kijowa: EP07-514 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC) + 3 wagony sypialne kolei ukraińskich. Wagony komunikacji krajowej około 80-90%, klasa 1 ze 20% miejsc zajętych.
Piątek, 20 listopad 2015 rok, Warszawa Centralna:
1. TLK "Kiev-Express" do Dorohuska i Kijowa; EP07-345 + A(IC-zdeklasowany wagon klasy 2) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC) + 3 wagony sypialne kolei ukraińskich do Kjiowa. Wagony komunikacji krajowej ponad 100%.
2. TLK "Wieniawski" Lublin-Bydgoszcz Gł: EP07-201 + A(IC-zdeklasowany wagon klasy 2) + B(IC) +B + B(IC) +B(IC) + 140A + B(IC) + B(IC). Klasa 2 około 90-95%, klasa 1-okolo 80%.
3. EIC "Chrobry" do Szczecina: EP09-011 + XBNMg2 + Z2B + 156A + restauracyjny + 158A + 159A + 159A + 136A + 136A-IC6 + 144A + Z2B. Klasa 1 około 50%, klasa 2 w granicach 90%.
4. IC "Kopernik" z Bydgoszczy: EP07-1005 + 111Arow + XB + 152Aa + Z2B + 111Arow. Klasa 1 kilka osób przyjechało, w wagonach klasy 2 około 50-60% frekwencja,
5. EIC "Bolesław Prus" ze Szczecina: EP09-033 + 159A + 159A + 158A + restaurant + 156A + Z2B + XBNMg2. Wyjątkowo ładna frekwencja jak na ten skład, w klasie 1 zajętych musiało być minimum z 60-70% miejsc, w klasie 2 na bank około 90%.
6. IC "Rej" Lublin-Bydgoszcz: EP07-391 + 111Arow + 111Arow + 111Arow + XB + 152Aa + Z1B + 111Arow. Klasa 1 12 osób, klasa 2 tak z 70% to maksymalnie. Także jak na piątkowy wieczór to nie za dużo w porównaniu do innych pociągów.
7. TLK "Goplana" do Poznania: EP09-036 + 141A + 141A + 112A + 141A + 141A + 144A + 141A + 141A + 112A(zdeklasowany wagon klasy 2 ) + 112A (zdeklasowany wagon klasy 2). Mimo takiego wzmocnienia frekwencja bardzo dobra, praktycznie komplet miejsc zajętych w momencie gdy ruszał z dworca centralnego. Klasa 1 około 80%.
8. EIP 3107 z Krakowa: ED250-004. Mimo dość późnej pory pociąg poza 1 wagonem z nr 7 miał bardzo ładną frekwencję, od 5 wagonu to podejrzewam, że z 90% na bank.
9. EIP 5105 z Gdyni: ED250-014, tutaj o wiele gorzej niż w krakowskim Pendolino. Maksymalnie z 70 osób przyjechało.
10. TLK "Zielonogórzanin" z Zielonej Góry: EP08-010 + B(IC) + A(IC) + B(IC) + 111Arow + wagony z Poznania: B(IC) + A(IC-zdeklasowany wagon klasy 2) + 3 wagony 159A jako podsył. Tradycyjnie frekwencja w tym składzie dopisała.
11. EIC "BWE" 47/71000 z Berlina Hbf: Różowy Husarz + Z1A + restaurant/1 klasa (DB) + Z1B (IC) + 136A-IC3 + Z1B (BWE) + 154A. Około 80 osób przyjechało.
[ Dodano: 22-11-2015, 09:17 ]
Sobota, 22 listopad 2015 roku:
1. IC "Pobrzeże" z Kołobrzegu: EP09-025 + 111Arow + 111Arow + 136A + Z2B + 152Aa + 113Aa + Z1B + Z1B + 111Arow. Jeżeli chodzi o frekwencję to wielkich tłumów nie było. Na dworcu centralnym może z 50 osób wysiadło.
2. IC "Pobrzeże" do Kołobrzegu: EP09-040 + 111Arow + Z2B + 136A + 113Aa + 152Aa + 136A-IC6 + Z1B + 111Arow + 111Arow. Ostatnie trzy wagony to praktycznie puste, może ze 20 osób łącznie nimi pojechało. Natomiast znacznie lepiej przedstawiała się frekwencja w początkowych wagonach, około 60-70%. Klasa 1 14 osób naliczyłem.
3. EIC "Klimczok" Gdynia Gł.-Bielsko Biała Gł. EP09-045 + 111Arow + 111Arow + XB + Z2A + bar + XB + 111Arow. Frekwencja średnio, tak w granicach 50-60% było zapełnienie jak wjeżdżał na dworzec wschodni.
[ Dodano: 22-11-2015, 09:25 ]
"Pobrzeże" jak widać prezentuje się znakomicie i każdy kto choć raz jechał tym pociągiem przed 14 grudnia 2014 roku to doceni, a podróż tym składem jest naprawdę komfortowa biorąc pod uwagę że jedzie po zmodernizowanej E-65. Dlatego miejmy nadzieję, że w grudniu kiedy ten pociąg stanie się znowu TLK wagony będą jakieś przyzwoite, a nie najgorsze szroty, które dawno powinny być zezłomowane. Tym bardziej, że pociąg ten raz lepiej, raz gorzej ale frekwencję będzie miał bo jednak Kołobrzeg jest ogromnym kurortem.
10. TLK "Zielonogórzanin" z Zielonej Góry: EP08-010 + B(IC) + A(IC) + B(IC) + 111Arow + wagony z Poznania: B(IC) + A(IC-zdeklasowany wagon klasy 2) + 3 wagony 159A jako podsył. Tradycyjnie frekwencja w tym składzie dopisała.
Ciekawe czy z Cegielskiego jakieś dostawy wagonów po przeglądach czy ta sama trójka 159A jeździ testowo albo jakieś przerzuty przed nowym rozkładem, bo w sobotę 20.11. do Gorzowiaka w Poznaniu doczepili też 3 szt. 159A do Warszawy?
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Z Cegielskiego to najwyższa pora na dostawę "nowych" wagonów na trasę Warszawa-Szczecin. Wśród nich jest 8 szt. 159A.
Napisałem "nowych" bo choć są fabrycznie nowe, to stały ponad 2 lata czekając na szczęśliwy koniec przetargu na ich zakup.
Na trasę Warszawa-Szczecin konieczne są nowe wagony, bo przecież od grudnia dochodzą dwa nowe EIC na tej trasie a uwolnić z obecnie jeżdżących EIC nie bardzo jest jak, bo żaden nie ulegnie likwidacji.
Poniżej kilka składów z Dnia Kolejarza, z dworca Warszawa Centralna:
1. EIP 1607 do Wrocławia: ED250-013, i frekwencja tradycyjnie bardzo ładna. KlAsa 1 około 80%, klasa 2 około 90%.
2. EIC "Krakus" do Krakowa: EP09-008 + 159A + 136A-IC3 + 139A + restaurant + 145Ab + Z2B + Z2B + 111Arow. Klasa 1 około 20 osób w obydwu wagonach, klasa 2 około 60-70%.
3. TLK "Ukiel" do Olsztyna: EP07-351 + B(IC) + B + A(IC). Tylko pierwszy wagon około 50% zajętych miejsc, drugi wagon całe puste przedziały pojechały, klasa 1 może ze 2 osoby siedziały.
4. EIP 3508/9 Kraków-Gdynia: ED250-011, również frekwencja bardzo ładna, z Krakowa przyjechało mniej niż pojechało do Gdańska. Klasa 1 około 60%, klasa 2 to w granicach 90-100%. Przedziały dla podróżnych z małymi dziećmi zajęte w komplecie.
5. TLK "Baczyński" do Łodzi Kal. i Wrocławia: EP07-1013 + wagony do Łodzi: 112A + 112A + 112A + 112A (wszystkie wagony kursowały jako 2 klasa) + wagony do Wrocławia: B(IC) + A(IC) + B(IC) +B. Wagony do Łodzi praktycznie w komplecie zajęte, wagony do Wrocławia około 90%.
6. EIC "Klimczok" Gdynia-Bielsko Biała: EP09-043 + 111Arow + XB + 139A + bar + XB + 111Arow. Klasa 2 około 50-60%, klasa 1 kilka osób.
7. TLK "Wieniawski" Lublin-Bydgoszcz: EU07-306 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + 140A + B(IC). Klasa 2 około 70%, klasa 1 z 50%.
8. TLK "Kiev-Express" do Dorohuska i Kijowa: EP07-434 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC) + wagony do Kijowa. Wagony komunikacji krajowej tradycyjnie około 90-100%.
9. EIC "Chrobry" do Szczecina: EP09-017 + XBNMg2 + 136A + 156A + restauracyjny + 158A + 159A + 159A + XB. Tutaj frekwencja jak zawsze bardzo wysoka, klASA 1 około 60-70%, klasa 2 około 90%.
Wczoraj chciano prawie zlinczować kierownika pociagu w regio Poznań-Kostrzyn,jeden szynobus-obłozenie 150%,biedny prawie sie poplakał-tylko ze to nie jego wina...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum