Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Następny
Krakowska Szybka Kolej Miejska
Autor Wiadomość

Księgarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Cze 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 05-09-2009, 19:29    Odpowiedz z cytatem

yusek, piszesz o sytuacji idealnej.
Specjalnie trochę przejaskrawiłem ten podział, bo w rzeczywistości jest tak, że mało kto, a zwłaszcza w Krakowie uważa, że kolej może z powodzeniem uzupełnić komunikację miejską.
W Trójmieście sytuacja jest dla kolei komfortowa. Długie miasta, gdzie SKM jest najszybsza. Od razu miasta przyjęły, że komunikacji autobusowej czy tramwajowej nie ma co organizować w osi obsługiwanej przez SKM.
W innych miejscach w Polsce "ścisłe" miasto to dość krótki odcinek linii kolejowej.
W Warszawie na osi Prószków - Rembertów to jedynie odcinek Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia.
W Krakowie na osi Bochnia - Zabierzów to jedynie Kraków Bieżanów - Kraków Łobzów.
Może właśnie to sprawia, że wykorzystanie kolei "wydaje się" nieopłacalne? Zwłaszcza, że prasa o kolei pisze jedynie źle i niepozytywnie.
Myślę jednak, że interesować kogo trzeba mimo wszystko należy.

_________________
"Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 05-09-2009, 23:01    Odpowiedz z cytatem

Trójmiasto teraz jest taką długą metropolią ale właśnie SKM zrobiła bo tuż po wojnie wyglądało to tak. Wejherowo Śmiechowo i Nanice nie istniały zostały wybudowane przy SKM, Rumia była wioseczką jeszcze oddalną od kolei. Gdynia była rozrośnięta w stronę można a nie w stronę Chylonii Orłowo to była osobna mieścinka i to jeszcze tuż przy morzu a nie torach. Sopot wprawdzie był jak jest. Żabianki nie było, Oliwa była ale Zaspa i Przymorze były pustymi placami, dalej Wrzeszcz, Śródmieście, Orunia były Święty Wojciech i Lipce były małymi wioskami, Pruszcz był daleko od Gdańska, Pszczółki były zapyziałą wioską potem było kilka wiosek i Tczew. Dodatkowo Nowy Port był bardziej osobnym miastem niż zrośniętą z Gdańskiem dzielnicą. Ale wymyślono SKM i widać to co widać.

Zresztą u nas jest trochę po prusku najpierw idą tory a potem stawiają domy obok. Zresztą jak to się dzieje będzie można zobaczyć na powstawającej już 2 linii SKM w Gdańsku.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 08-09-2009, 14:12    Odpowiedz z cytatem

Tak u nas o SKM możemy pomarzyć. W każdym razie ta frekwencja Wieliczka-Oświęcim jak narazie jest rzenująca. Na niektórych kursach jedzie 4/5 osób. A najgorsze, że póki co tylko kilka osób pojechało bezpośrednio. Większość jedzie Kraków-Wieliczka i Kraków-Krzeszowice.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 10-09-2009, 14:06    Odpowiedz z cytatem

Kris na pewne zmiany potrzeba czasu. Jak w Krakowie na Kurdwanów uruchomili tramwaje to przez pierwsze 3 miesiące jeździły puste. Człowieku trochę cierpliwość i nie krytykuj sensownych pomysłów.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 11-09-2009, 20:00    Odpowiedz z cytatem

Pożyjemy zobaczymy., w każdym razie póki co te pocioągi mają spore opóźnienia. A na marginesie inna rzecz mnie ciekawi. Kiedy do SKM wprowadzą rel do Huty. Dla pracowników. Popatrzcie w S jeździ, ale dla ludzi go nie dadzą. Czy to nie chore?

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pepe Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2008
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 12-09-2009, 21:41    Odpowiedz z cytatem

Co do tych służbówek do huty to muszę się zgodzić bo sam byłem świadkiem 31 sierpnia między 5.30 a 6.40 odjechało z Krakowa Głównego 5 służbówek, w każdej było tylko po parę osób

_________________
Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
8093161

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 12-09-2009, 22:26    Odpowiedz z cytatem

W Krakowie o Szybkiej Kolei Miejskiej będzie można mówić dopiero, gdy zostaną spełnione warunki:

1) zwiększenie przepustowości szlaku Kraków Płaszów KPA - Kraków Główny (poprzez likwidację ograniczeń lub dobudowę torów)

2) gruntowna modernizacja tzw. dużej obwodnicy D29-95 wraz z budową przystanków (co to za SKM co się turkota 20-30 km/h)

3) gruntowna przebudowa tzw. małej obwodnicy D29-100 Kraków Płaszów kPA - Kraków Mydlniki

4) budowa łącznicy Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki (wirtualny i kosmiczny w realizacji)

5) budowa dodatkowych przystanków na liniach 91, 133, 100, 95

6) elektryfikacja linii do Balic

7) likwidacja wszystkich punktowych ograniczeń prędkości...

Siedem punktów, a już zabrnąłem w grube setki milionów złotych... Wniosek miasto takiej kasy nie da, województwo takiej kasy nie da, budżet centralny takiej kasy nie da, bo kryzys... ostatnie światełko to fundusze UE...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Księgarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Cze 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 13-09-2009, 00:49    Odpowiedz z cytatem

Fundusze UE?
Ale bez "wkładu własnego" ich nie dostaniesz.
Może składka społeczna?

_________________
"Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 13-09-2009, 08:46    Odpowiedz z cytatem

ale 50% wkłądu to i tak zawsze mniej niż 100%... a gdy UE środki nam na coś daje, to przynajmniej wśród władz jest większa motywacja do szukania środków własnych...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 13-09-2009, 15:43    Odpowiedz z cytatem

Tak tylko my nie mamy nawet 50% środków. Narazie planują modernizację Kraków do Płaszowa, i odcinek Batowice-Zastów. Reszta czeka.

[ Dodano: 13-09-2009, 15:44 ]
Ni i trzeba się zastanowić po co puszczać służbówki i dlaczego nie zrobić ich ogólnodostępnymi. To czyste marnotrawstwo, gdyż te pociągi nic nie zarabiają.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-09-2009, 16:27    Odpowiedz z cytatem

kris123, służbówka taniej kosztuje niż skład rozkładowy pewnie. No i kwestia odpowiednich peronów. I rozpromowania wśród ludzi. I JEDNEGO BILETU!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 13-09-2009, 17:43    Odpowiedz z cytatem

A wiec skoro nie ma kasy na całość to budować po kawałku, dodatkowo najpierw nie robić elektryfikacje i jeździć szynobusami, później te szynobusy przydadzą się na inne linie w województwie. Dodatkowo nowe przystanki nie muszą być super zrobione, wystarczy zwykły peron z płyt (nawet staroużytecznych), cztery rury dwie na blaszaną tablice dwie na tablice z rozkładem. Co do biletów tu bym nawet nie koniecznie się upierał na jednym bilecie z komunikacją miejską. Ważne by dobrze był zareklamowany tak aby każdy wiedział jaki bilet ma kupić gdzie go skasować itd. A i trzeba by tak pomalować jednostki, żeby nikt przypadkiem nie wsiadł do osobówki. A co do kasy to zdobycie kasy jest łatwiejsze niż myślicie tylko, że trzeba wiedzieć skąd i jak przedstawić swój pomysł tym, którzy kasę mają.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-09-2009, 11:57    Odpowiedz z cytatem

yusek, twój pierwszy załącznik jest zupełnie pozbawiony sensu! Centralna jest stacją dla dalekobieżnych. A jakbyś wpisał Śródmieście, to:

Cytat:
Narazie planują modernizację Kraków do Płaszowa, i

Bo się sypie... Mieszkam niedaleko, to wiem, pociąg się rozpędza i zwalnia. Powinien jechać płynnie, co sprawi, ze kolej będzie jeszcze atrakcyjniejsza.

Prawdziwa SKM Warszawa.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 84.32 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 14-09-2009, 12:46    Odpowiedz z cytatem

Dobra tylko nie to będzie inna stacja ale, taka stacja, żeby można było się przesiąść na jakiś pociąg dalekobieżny.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-09-2009, 14:00    Odpowiedz z cytatem

A nie można? Wysiadasz na peron środkowy na śródmieściu, idziesz w stronę zachodnią, do tunelu, w prawo... i kazdy z 4 peronów Centralnego dla Ciebie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl