W każdym razie wg mnie w ramach SKM w Krakowie i okolicach pasowałoby przede wszystkim połączyć cały podmiejski region, a nie robić takich czarnych dziur jak do Huty. Poza tym każda miejscowość/wioska wokół aglomeracji musi mieć podobną ilość pociągów. I to o sensownych porach. A co do Służbówek, a czym różni się w kosztach puszczenie skłądu o dochodzie 0 niż puszczenia go nawet dla 20 osób. Zawsze to lepsze. A chyba, że powietrze by się nie pomieściło
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
A nie można? Wysiadasz na peron środkowy na śródmieściu, idziesz w stronę zachodnią, do tunelu, w prawo... i kazdy z 4 peronów Centralnego dla Ciebie!
A z Zaspy można na Wrzeszcz idziesz sobie na Zielony Wiadukt potem kawałek do Galerii przechodzisz przez Galerie i masz Wrzeszcz i wszystkie pociągi osobowe, pospieszne, ekspresy interregio itd. Idąc tym tropem można powiedzieć, że mieszkańcy Osowy czy nawet Żukowa mają bardzo dobry dostęp do Gdańska Głównego wystarczy wsiąść w autobus przesiąść się co najwyżej 2 razy wejść w SKM i zaraz będzie się na głównym a z tamtąd cała kolejowa Europa.
Ale dobra rozmawiamy tu nie o tym gdzie w Polsce jest najlepsza kolej (pod)miejska a jaka kolej ma być w Krakowie.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
yusek, byłeś chociaż raz w Stolicy? Podałem kroki. Ze Śródmieścia na Centralny idzie się 2 minuty! Te dworce są obok siebie - z pierwszego peronu centralniaka słychać podmiejskie...
Może nie co 15 minut na Hutę ale tak 4/6 razy na dzień, by się przydało.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
W stolicy byłem kilka razy zresztą nie tylko we Warszawie ale w wielu innych stolicach Europejskich i w sumie stwierdzam, że gorzej skomunikowanego (fakt we Wilnie nie kożystałem z komunikacji miejskiej, ani nie widziałem dworca) ale nie spostrzegłem. Jak się wysiada na centralnym i zupełnie nie zna się miasta ciężko dojść do kas, żeby np. nie wyjść z dworca. Ale ogólnie wyobraź sobie taką sytuacje turysta kompletnie nie znający warszawskich stacji przyjeżdza na centralny i chce się dostać na Powiśle i żaden rozkład nie wskaże mu, żeby wyjść z jednej stacji przejść na inną.
Ale przypominam, że rozmawiamy o Krakowie a nie o Warszawie.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Jak o Krakowie to o Krakowie...
Natrafiłem na istniejący krzyż św. Andrzeja nidaleko ronda Czyżyńskiego.
Gdyby do tego krzyża dorobić resztę, tzn. tory, perony, przystanki,to linia na Hutę nie przebiegałaby opłatkami jak dotychczasowa przez Batowice.
Poważniej... O rozbudowie ruchu do Huty można pomyśleć jak obok istniejącej linii przybędzie siedlisk ludzkich. /chodzi mi o odcinek Batowice - Huta/.
_________________ "Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Tylko do tego czasu linia zostanie silnie zdegradowana. A mi się osobiście wydaje , że mieszkańcom silnie zatłoczonego Krakowa przydałaby się szybka możliwość dojazdu z centrum na każdą dzielnicę. Poza tym jak mają się dostać z centrum do takich batowic, skoro tam chyba 1 linia aglomeracyjna jedzie, pewnie raz na 2 godziny, a w nd nic. Dlatego uważam, że chetni by się znaleźli. A łatwo można to sprawdzić z kibli służbowych, które i tak jeżdżą zrobić normalne skłądy i zobaczą jak po reklamie kształtować będzie się frekwa.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Panie kris123, masz dziewczynę w Bieczu, babcię w Gorlicach i ciocię w Batowicach, że tak walczysz?
Błagam! Zejdźcie na ziemię! Było wyraźnie napisane, że mówimy o SKM (S-Bahn), a nie pociągach regionalnych! System SKM zakłada częste połączenia, a nie 4 na dzień. A kris123 wie, ze na częste pociągi mieszkańcy Nowej Huty się nie zdecydują, bo jeżdżą autobusami i tramwajami, a w pobliżu torów niewiele osób mieszka.
Kolej nie ma być konkurencją dla MPK, tylko współtworzyć potężny organizm komunikacji miejskiej. Czasem o wiele taniej posłać busika w jakieś słabo zaludnione miejsce niż budować tory. Np. z Dworca Głównego na Plac Centralny jedzie się 20 min. I to autobusem! A po wprowadzeniu lepszej prędkości w tunelu i zwiększeniu kursów tramwajem może być szybciej. W Krakowie większość torowisk jest wydzielona, więc tramwaj nie stoi w korku.
Jest też obwodnica towarowa - kwestia sprawdzenia, czy po wybudowaniu przystanków opłaciłoby się puszczać pociągi pasażerskie... A linia "na Hutę" to poza Krakowem jest...
Jedno pytanie, po sugestiach jedenej osoby: zrobić tak, jak ja proponuję - pociągi dojeżdżają na peron I Krakowa Głównego i możliwość przesiadki na pociąg dalej / tramwaj, czy może jakoś jeszcze np. peron 2 włączyć w SKM i pociągi przelotowe (Zakopane-Częstochowa, Wieliczka-Balice)?
Wypowiem się jeszcze, co do Zakopanego. Pociąg z Krakowa do Zakopanego nie ma sensu! Autobusem szybciej. Pociąg tego typu, nastawiony na stację pośrednie, dlaeko od szosy ma sens, jako dojazd codzienny dla lokalnej społeczności. A większy sens mają pociągi z Kaowic, Częstochowy, Kielc, Balic do Zakopanego - nie trzeba się przesiadać i łączą (bez przesiadki) Krzeszowice z Białym Dunajcem! No ale właśnie... pytanie jak w poprzednim akapicie. Bo kończenie biegu na pierwszym peronie jest prostsze do zrealizowania. I schody ruchome do tunelu tramwajowego już są...
Porównajcie to z "Krakowską średnicą" - przec centrum miasta, pociągi nie tylko z Głownego na Płaszów, ale do Tarnowa, Wieliczki, Skawiny, czy w stronę północną - Balice, Katowice, Oświęcim... Już dużo jest, trochę system zmienić i SKM gotowa!
Wiecie co można i błądzić 3 godziny jak się nie wie dokąd iść. W Gdańsku jak się wychodzi z SKM to widać od razu gdzie jest peron 1 jak iść przez tunel. We Warszawie tego nie ma.
Ale przypominam rozmawiamy o Krakowie a przy okazji jakby zrobić takie dwie linie Wieliczka-Płaszów-Główny-Balice i Skawina-Główny-Nowa Huta. A następnie jeśli są jakieś wolne przestrzenie to je zabudować mieszkaniami (miasto i tak będzie budować wiec może tam).
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Panie Loker ja mam prośbę zejdź proszę z mojej osoby:) Walczę o te linie które są zaniedbane i gnojone. A jeśli pytasz to sprostuję . Otóż mieszkam w Grybowie. A podróżuję na trasach Gorlice-Kraków i Grybów -Sącz oraz dość często do Rabki do Dziewczyny. Co do Biecza jeżdżę sporadycznie i fajne miasto. A w kontekście Krakowa i SKM nie mieszkam w Krakowie na codzień, ale z tego co wiem to społeczne zapotrzebowanie na 3 kursy jest. Zresztą nie oczekujemy cudów. Tylko pociagi w S puścić jako ogólnodostrępne. Poza tym nie wszyscy mogą jeździć miejska komunikacją. Nie wiem jak teraz ale 4/5 lat temu w strone Batowic nic nie jechało. Teraz jest 1 linia aglomeracyjna co 2 godziny. Więc może pociąg w porze dowozów/odwozów z pracy by się przydał. Skoro mówimy o SKM nie możemy wykreślać linii. Pociąg musi dojeżdżać w każde miejjsce. To tak jakby stworzyli SKM nie budując przystanku powiedzmy w Ustce, albo Sopocie. Oczywiście ranga tych miast jest nieporównanie większa, ale od czegoś trzeba zacząć. Zwłaszcza skoro są tory i i tak kursuje poc. S. Pozdrawiam.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Do Ustki SKM nigdy nie docierało a od czasu zbudowania SKM w Trójmieście zbudowano w Trójmieście zaledwie 3 przystanki.
Ale tu nie trzeba się o nic kłócić tylko zrobić stowarzyszenie przeankietować mieszkańców Krakowa wciągnąć w to dziennikarzy lokalnych bo raczej na drugiego inżyniera Modlińskiego nie ma co liczyć.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Wielkim błędem była likwidacja linii przez Czyżyny. Teraz na odtworzenie go jest stanowczo za późno. A np. z Bieńczyc można by wtedy w 10-15 minut dojechać do centrum miasta, co dziś się nie zdarza...
loker z Pl.Centralnego na Dw.Gł w 20 minut? Tramwajem - tak, zdarza się, ale autobusem rzadko schodzi poniżej 25 minut (nawet 502). Czasy przejazdu na stronie MPK są zaniżone, gdyż krakowskie korki są "nieprzewidywalne"
A tak się zastanawiam co do linii średnicowej. Co 8 minut może tam jechać pociąg po danym torze. A gdyby tak postawić posterunek odstępowy gdzieś w połowie, to może dałoby radę by pociągi wyjeżdżały co 4 minuty... Ktoś kto się bardziej zna na kierowaniu ruchem niech się wypowie!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum