Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Następny
Krakowska Szybka Kolej Miejska
Autor Wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 15-09-2009, 20:31    Odpowiedz z cytatem

SKM w Trójmieście na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Główna może jechać co 3 minuty (na tyle pozwala linia) ale jeżdzi co 7-8 minut w szczycie co jest wartością bardzo dobrą, gdyż więcej nie jest potrzebne. Więc doprowadzenie linii do takiego stanu, że SKM jedzie co 7 będzie wystarczające nawet jeśli na początku będzie 10 minut. I tak będzie potrzeba masa taboru. A przy okazji zastanawiam się jakby zrobić SKM (kursujących oczywiście żadziej) do Sosnowca z kąd można by pojechać podmiejskim do Katowic.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Księgarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Cze 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 15-09-2009, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Linia czyżyńska zamieniła się w sławną aleję Jana Pawła II z tramwajem w środku i do tego pomysłu wracać nie trzeba. Notabene ten krzyż, o którym pisałem wcześniej to muszę sfotografować jeszcze raz i Wam pokazać. Lini już 40 lat nie ma, a krzyż został.
Z Bieńczyc tramwajem do Dworca akurat w 20 minut się dojedzie.
A co do posterunków odstępowych - są blokady liniowe przepuszczające pociągi co pewien "odstęp". Technicznie jesteśmy więc przygotowani.
A chcąc zaczynać małymi kroczkami, to warto skupić się na tym co już wcześniej napisano. Wąskie gardło KG - KP. Plan modernizacji z czterema torami i dodatkowymi postojami jest OK. Tylko go realizować.
Aha jeszcze jedno. Kris123, o linię na Hutę się nie martw. Dopóki jeżdżą tam towarówki, linia nie zniszczeje.

_________________
"Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 16-09-2009, 18:28    Odpowiedz z cytatem

Tylko wiesz martwi mnie, że omogą kursować w S , a nie ogólnie. Przecież to chore. To tak jakby zbudowaĆ darmową restaurant dla kolejarzy, którzy jedliby za free, ale zwykłemu gościiowi by nie pozwolili nic kupić. Wg mnie to marnotrawstwo.
A inna rzecz mnie nurtuje czy ktoś z Was orientuje się czy jeździ coś jeszcze przez stację w okolicy Olszy? Przejście jest tory też. Może warto by oba przystanki( z Hutą) włączyć do SKM?

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Księgarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Cze 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 18-09-2009, 22:31    Odpowiedz z cytatem

Co do tego S-a, o którym tak dużo w innym wątku. Jeżeli kursuje na zmianę EN57 i drezyna to wydaje mi się, że "zleceniodawcą" może być PLK. Drezyna własna, EN57 wypożyczony. Nie mam pewności. Jeżeli jednak tak jest, to nie PLK ma zapewniać pociągi dla "ogółu".
Co do Olszy to nadal wykorzystywana jest do ruchu towarowego. Jak sądzę cała "mała obwodnica" /taką nazwę przeczytałem wcześniej lub w innym temacie/ służy własnie po temu, aby po KG nie panoszyły się pociągi towarowe.
Jeżeli już teraz myślisz o wykorzystaniu stacji Olsza do ruchu pasażerskiego lokalnego, to wcześniej określ relacje ewentualnych pociągów. Do KG bezpośrednio z tamtąd nie dojedziesz.
Moim zdaniem pomysł do realizacji w drugim czy trzecim etapie tworzenia SKM w Krakowie.

_________________
"Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 19-09-2009, 08:50    Odpowiedz z cytatem

Ja wcześniej proponowałem taką relację::
Kraków Główny Os- Kraków Batowice- Kraków Lubocza-Krakó Nowa Huta-Podgrabie-Węgrzce Wielkie- Kokotów-Prokocim-Płaszów-Główny.
I jeśli budować SKMkę to musimy włączyć możliwie największą ilość stacji w obrębie podkrakowskim. I co najważniejsze wzorem odc. Krzeszowice-Kraków i Kraków-Wieliczka pociągi w obrębie SKMki muszą jeździć stosunkowo częśto.A tak nie jest. Do Huty masz 2 pociągi S, do Batowic około 10 pociągów, ale są przerwy po 2 godziny. Wszystko musi być połączone i skomunikowane. A teraz szlak mnie trafia. Ponieważ kombinacjami dostałem info zaburzyli komunikację Wieliczki z Kozłowem. Ponoć jest tak, że pociągi z Wieliczki przyjeżdżają bez skomunikowania na kier. Sędziszów. Brakuje 3/10 minut. I jak mają budować SKMkę skoro takie jajca wyprawiają.
Jeśli coś pomyliłem proszę o sprostowanie, kogoś z rejonu krakowskiego.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Księgarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Cze 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 19-09-2009, 23:55    Odpowiedz z cytatem

kris123: Oczywiście zgoda, ale nie wszystko na raz. Linia okołohucka będzie miała rację bytu jak przy niej znajdą się większe skupiska ludzkie, dodatkowo mało ubogacone w komunikację miejską. Na szybką rozbudowę jednak nie liczyłbym. Batowice, to granica miasta. Z jednej strony osiedla miejskie tam jeszcze nie dotarły, z drugiej strony wieś Raciborowice jest nieco oddalona od linii kolejowej. Bez dodatkowego dojazdu pomysł się nie uda. Lubocza, stacja w granicach kombinatu w strefie przemysłowej, trudnej do zamieszkania. Z drugiej strony Cmentarz Grębałowski - jego "mieszkańcy" pociągami nie jeżdżą. Stacja Nowa Huta obok osiedla Ruszcza. Samo osiedle to za mało. Dodatkowo nie widzę tutaj nowego budownictwa, bo za blisko kombinatu. Częste wiatry ze strony zachodniej sprawiają, że ta część Krakowa jest naprawdę najwięcej brudzona przez ten zakład. To samo dotyczy osiedla Kościelniki /na linii p.o. Kościelniki/.
Podgrabie to szczere pola. Od Węgrzc Wielkich do KG to już linia tarnowska.
Naprawdę, aby uruchomić SKM na tej linii dużo musi się wokół niej zmienić.

_________________
"Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 20-09-2009, 13:22    Odpowiedz z cytatem

Dzięki za wyczerpującą analizę. Nie wygląda to dobrze. No chyba, że hutnicy by ją zapełnili jako dojazd doo pracy. Ale czy i ile by się znalazło nie wiem. Natomiast wiem, że walczono o przywrócenie ruchu do Huty, właśnie, aby zapewnić dojazd do Kombinati. Pozdrawiam.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 20-09-2009, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Tylko, że jak będzie SKM to trzeba postawić przystanek i miasto szybko powinno zbudować wysokie mieszkalnictwo, by ściągnąć tam ludzi, więc to nawet lepiej, że tam nic nie ma.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 21-09-2009, 17:17    Odpowiedz z cytatem

He he no nie wiem:D W każdym arzie takie duże miasto z tyloma dzielnicami powinno mieć dobrą komunikację.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

NS Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 25-11-2009, 02:40    Odpowiedz z cytatem

@Księgarz: Krzyż pozostał, jest jeszcze węzeł W1 i W2 - słynne wiadukty tramwajowe (nad linią kolejową) jadąc na Wzgórza, oraz na wysokości technikum komunikacyjnego przy ul. Ułanów jest wskaźnik podania Rp1 przed przejazdem drogowym. Dość zardzewiały znajduje się przy alejce, przy al. JP II. Na Mogilskiej przy jednostce wojskowej jest przy wiadukcie kolejowym sklep rowerowy (taki zielony). Budynek też jest pochodzenia kolejowego. To są pozostałości po oryginalnej "kocmyrzówce", którą niegdyś "budowano" hutę (jako dzielnicę , oraz kombinat) i Mogiłę. Jadąc od Wzgórz Krzesławickich w kierunku Kocmyrzowa autobusem 232 widać wiele pozostałości, po nie dawno rozbieranej bocznicy z Krakowa Nw. Huty do Kocmyrzowa. M.in. wgłębienia po torach, przejazdy do prywatnych posiadłości. Jak patrzę z autobusu to obecnie ta linia by nie miała szansy bytu. Biegnie "łeb w łeb" z główną drogą.

@kris123: Bardzo Cię szanuję za chęć ratowania kolejowych szlaków w Krakowie i Małopolsce. Taka linia jak Chabówka - Tymbark - NS ma szansę bytu w sezonie turystycznym jako jedna z atrakcji skansenu.
Natomiast w Krakowie rozbudowuje się osiedla. Mieszkam na Mistrzejowicach, czyli w bliskim sąsiedztwie Krakowa-Batowic i linii Kraków-Batowice-Nowa Huta, oraz łącznice Raciborowice-Nowa Huta. Ta linia miała szansę bytu, gdyby nie prowadzona od lat 90-tych redukcja zatrudnienia na kombinacie. Zamykanie wydziałów. Dawniej z osobowych z Biadolin do Krakowa Głównego przez Kr. Nw Hutę zestawionego z dwóch EN57 wysiadały tłumy. Z osobowego z Tarnowa p./Nową Hutę do Krakowa Gł zestawionego z trzech EN57 wysiadały tłumy, ale tylu pracowników potrzebował ten zakład. Sporo ludzi "wywalili" w latach 90-tych. Słynna redukcja zatrudnienia w latach 2000-2002 na hucie. Kolejne mniejsze w następnych latach i co się słyszy ? dziś dalej hutnicy boją się o swoje miejsca pracy, bo jest "nie pewność jutra". Kiedyś na Hutę jeździły "zaprane po dach" pociągi i tramwaje, bo była niczym małe miasto. Dziś jest reliktem przeszłości skutecznie dobijanym przez kolejne ekipy rządzące. Koleją coraz mniej się opłaca dowozić towary. Wystarczy się przejechać tramwajem na pętlę Walcownia i zobaczyć ile ciężarówek tam przejeżdża na/z zakładu. Ta linia to wspomnienie i huta jako zakład nie uratuje jej "rentowności" zarówno pod względem przewozu towarów (no chyba, że produkcja na hucie "stanie na nogi" - w co w naszym kraju nie wierzę), jak i przewozu osób. Ktoś podał jako przykład osiedla Wadów i Lubocza. Tam mają autobusy 110 i 117, które nie jeżdżą po dach zaprane. Większość osób "prywatnych" jest w posiadaniu własnego jeździdła (kupione od "Niemca" za 2000zł) i oni będą to woleć nawet od MPK. Do Nowej Huty (stacja) nikt nie przyjdzie. Jest głęboko zarośnięta drzewami, z budynku stacyjnego pozostały mury, pośród potłuczonego szkła, krzewów i butelek. Dojście do stacji z os. Kolejowego w Wadowie wzdłuż drogi bez chodnika, około jednego kilometra. To nie przejdzie. W Wadowie mają auta, a Ci co ich nie mają to mają dwa autobusy, z których mogą się przesiąść na tramwaj 1,4,5 (110), lub na 4,16,17,22 (117/242). Batowice - owszem autobus 250 jedzie "raz na ruski rok", ale mają autobus 136, który na "batowickim" odcinku świeci pustkami. Ratunkiem dla tej linii może być jedynie (nie realny) powrót zatrudnienia na hutę, lub ROZBUDOWA nowych osiedli na terenie północno-wschodnim miasta. Póki to się nie stanie - to tak jak pisali przedmówcy - nikt nie będzie szedł "zadupiem" ponad/około 1 km by się przejechać pociągiem minut 20....choćby ten pociąg na złotych kołach miał być.
Tą linię może uratować rozwój osiedli i wówczas wybudowanie przystanków i puszczenie po torach szybkiego tramwaju (a były już u nas testy z wykorzystaniem wagonu generacji 105NT i ciągnącej go drezyny), lub na wzór Gdańska lub Warszawy - pojedynczych składów SKM o częstotliwości kursów adekwatnej do liczby podróżnych. Oczywiście do tego zachęcająca taryfa, a najlepiej zintegrowany bilet na komunikację w mieście - coś jak w Wiedniu. Bez rozbudowy osiedli w w/w osi, na tą linię można spokojnie "położyć lagę", bo muchy mają skrzydła i ich wozić nie trzeba.

Czemu porannej "S" nie zrobią normalną ? Bo odjeżdża o 06:25 i na Nowej Hucie jest przed 07:00. Pracownicy "fizyczni" z huty zaczynają o 06:00 zmianę, więc ten skład musiał by jechać około 90 minut wcześniej, z czego kolejarze by byli nie zadowoleni, a z kolei samym kolejarzom jest obojętne, czy to "S", czy "osobowy", bo i tak nim pojadą. Inną sprawą jest, że coraz więcej osób ma własne auta, więc nie długo to i te "S"ki wytną. Linia na Hutę pozostanie, bo tam PLK mają swój oddział i park maszyn torowych.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 25-11-2009, 11:13    Odpowiedz z cytatem

Byłem ostatnio w Krakowie i wjazd od strony Wrocławia jest niezbyt nadający się na SKM w zasadzie jakaś zabudowa jest dopiero tuż przy stacji Kraków Główny, dodatkowo w okolicy Płaszowa prawie też nie widać miasta. Coś czarno to widzę.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-11-2009, 17:10    Odpowiedz z cytatem

Przy Łobzowie już trochę widać. Poza tym SKMką dojeżdżaliby ludzie z Skawiny, Wieliczki... Ale to i tak więcej zabudowań niż przy dużej obwodnicy.


Przesyłam mój rysuneczek. SKM wg. mnie to kilka linii lokalnych typu Kraków-Wieliczka czy Krzeszowice-Skawina. A znaczną częścią są pociągi regionalne. Aż trudno sobie to wyobrazić jakie możliwości ma kolej w okolicach Krakowa.

Krakow_srodek.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 116.49 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

NS Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 25-11-2009, 18:06    Odpowiedz z cytatem

@yusek: Okolice Zabłocia. Powstaje tam osiedle w miejscu, gdzie przez lata były zakłady produkcyjne. Po drugiej stronie też bloków nie brakuje. Potem jest Płaszów. Też spore skupisko bloków przy ul. Dworcowej. Łobzów - same osiedla w pobliżu stacji. Mydlniki...tam się dopiero buduje. Potem Mydlniki Wapiennik....znikoma liczba pasażerów. Kraków Business Park - tutaj wciąż trwają awantury o dłuższe składy, którymi pracownicy mają dojeżdżać do biur i z powrotem. Następnie jest Zabierzów. Moim zdaniem dobrą relacją byłaby Skawina - Kraków Płaszów - Kraków Główny - Zabierzów - Trzebinia. Bez wydłużenia do Oświęcimia, bo od Trzebini szlakowa na tamtejszym odcinku to magiczne 20km/h. Mało kto takim pojedzie, bo taka "ekonomiczna" szybkość tylko zniechęca i choćby nie wiem jak korzystna była oferta taryfowa to ze względu na czas przejazdu na odcinku Trzebinia - Chrzanów - Oświęcim nie zdobędzie się klientów bez wcześniejszego podniesienia szybkości szlakowej (skrócenie czasu przejazdu = zachęcenie podróżnych ).

@loker: bardzo ładnie to rozrysowałeś, ale często bywam na Batowicach i to w godzinach wczesno porannych kiedy jest sporo osobowych Sędziszów-Kraków w dni 1-5 i jakoś nie widać osób, które by chciały wsiąść i dojechać do Głównego. Czasem się zdarzą 1-2 osoby, ale jest to zjawisko "losowe" i po co na tej trasie uruchamiać SKM ? bez rozbudowy osiedli to ja tego nie widzę. Od strony Tunelu mają w godzinach "szczytów" przewozowych kilka osobówek i rzadko, która ma powyżej 50% zapełnienia.

Moim zdaniem - na obecną chwilę - miała by szansę bytu linia SKM: Skawina - Kr. Płaszów - Kraków Główny - Trzebinia. Była kiedyś podobna ale na trasie Skawina - Krzeszowice i pojedyncze EN57 były ładnie napełnione w godzinach porannych (dojazdy do pracy i szkół), oraz popołudniowo-wieczornych (powroty). Relacja z Wieliczki ma szansę ale w wakacje/ferie ze względu na turystów. Inaczej to trzeba by było zrobić jakąś korzystną ofertę cenową, by pociąg był konkurencyjny do MPK, Mobilisa, busiarni, a przede wszystkim nowe rozwiązania dobrze ROZREKLAMOWAĆ w radio, telewizji, lokalnych gazetach, internecie. Z czym na naszej kolei mają problem - ot rzucą ulotki na dworcu i są zadowoleni "z reklamy". Bez dobrej reklamy traci się potencjalnych klientów, którzy się nie zapuszczają na dworzec kolejowy, bo "śmierdzi, brudno, menele, drogo, opóźnione pociągi" - a ludzi o takim zdaniu nie brakuje, bo PKP samo w nich wyrobiło to zdanie przez lata.
Zgodzę się jednak z Tobą, że w okolicach rozbudowującego się cały czas Krakowa (nowe osiedla mieszkalne w rejonie np. Swoszowic, Ruczaju, Zabłocia, Bieżanowa, Płaszowa, Prądnika Czerwonego, Os. Piastów, Mydlnik ) jest i będzie potencjał, ale trzeba z głową to zrobić i zachęcić potencjalnych klientów:
1. czasem przejazdu
2. ceną przejazdu
3. częstotliwością kursów
4. dobrą reklamą (bo i skąd zwykły "Kowalski" ma wiedzieć, że warto się przesiąść z własnego samochodu na pociąg ? )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 25-11-2009, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Tak Panowie zgadzam się tylko abyśmy mieli po czym jexdzić. Narazie mamy modę na zamykanie kolejnych linii. Niby zaczątki SKM mamy. Pociągi ładnie kursują na Balice( choć moim zdaniem kursy niedostosowane do samolotów co 30 minut obniżają rentowność, ale i tak popieram), podobnie mamy kursy na Wieliczkę, ktore jeżdżą często i łączą Płaszów, Bieżanów , Prokocim z centrum i Wieliczkę. Ale popatrzcie na Skawinę, gdzie pociagów jest bardzo mało. Krzeszowice przez Mydlniki sporo pociągów.Ale już Batowice bardzo ubogie w pociągi. Region Węgrzc podłęża też ok.Tyle, że aby myśleć o rozbudowie musimy pamiętac o połączeniu KAZDEGO regionu miasta z miastami podkrakowskimi. Oczywiście obecnie pociagi na Hutę nie generowałyby odpowiedniego potoku, ale idąc tokiem myślenia PLK skoro opłaca się trzymać kursy S na Hutę to byc może istniałby sens utrzymania 3 par pociągow strikte dla pracowników HTS. Oczywiściecoraz więcej ludzi ma auto, ale to nie usprawiedliwia likwidowania pociągów. Jesli budujemy SKM powinniśmy stosowac kursy co max 30 minut w kazde miejsce. A nie wiem czy to jest realne pod względem taboru. Może się okazać, że wprowadzimy pełno pociągów w ramach skm, a braknie składow w Saczu czy Bieczu, a na to zgody tamtejszych mieszkańców nie będzie.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mih Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2009

PostWysłany: 25-11-2009, 18:44    Odpowiedz z cytatem

Od strony Krzeszowic bardzo przydałyby się krótsze relacje. Pociągi z Katowic są prawie zawsze spóźnione, więc trzeba by albo:
1) wprowadzić pociągi tylko do/z Krzeszowic, na EN81, uzupełniające dotychczasowe połączenia
2) ustalić w nowym rozkładzie, że czas jazdy osobowego z Katowic do Krakowa wynosi równe 2 godziny.
Z kolei na wylocie na Warszawę - dobudować przystanek Kraków Przedmieście w okolicy obecnego posterunku - będzie jak znalazł dla studentów.
Zresztą można to samo zrobić na st. Mydlniki - zrobić dobre dojście do budynków uczelnianych i zyska się kolejnych pasażerów - wystarczy punktualna SKM i kampania informacyjna, że można dojechać do centrum miasta w 10 minut zamiast tłuc się pół godziny autobusem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl