@kris123: Bardzo ładnie, ale jak na hucie będą dalej prowadzone zwolnienia to nie długo na HTS będzie się wozić tlen w tramwajach, a co dopiero ewentualnych pociągach. 3 pary pociągów dla pracowników HTS - to nie przejdzie. Nie wytworzy się takiego potoku podróżnych. Dla pracowników kolejowych wystarczają "S". Batowice są ubogie w pociągi i będą, bo tam mało podróżnych i to bardzo mało. Podałem przykład porannych kursów w dni robocze. To już lepiej te pociąg puścić na "Kryniczankę" jeśli jest taka potrzeba niż utopijnie pakować w trasę Batowicką, gdzie poranny kurs po godzinie siódmej do Kozłowa (obsługiwany "Jelonkiem" EN81) jedzie z kilkoma osobami na pokładzie (włączając w to maszynistę i konduktora). Powinni przywrócić tą relację ze Skawiny do Krzeszowic, ale dobrze rozreklamowaną i w godzinach szczytów przewozowych: porannego i wieczornego. 3 EZT EN57 wystarczą do obsługi tego ciągu. Do Wieliczki R puścić "Jelonki", w relacji Wieliczka R - Kraków Gł. Zlikwidować relację Wieliczka - Oświęcim ( w zamian będzie Skawina - Krzeszowice/Trzebinia). Kiedyś tak było i było to na prawdę dobre rozwiązanie, lecz jak to bywa na naszej kolei - co dobre to trzeba "uwalić"...i tak też zrobili. Do tego dobra reklama i oferta biletowa.
@yusek: Okolice Zabłocia. Powstaje tam osiedle w miejscu, gdzie przez lata były zakłady produkcyjne. Po drugiej stronie też bloków nie brakuje. Potem jest Płaszów. Też spore skupisko bloków przy ul. Dworcowej. Łobzów - same osiedla w pobliżu stacji. Mydlniki...tam się dopiero buduje. Potem Mydlniki Wapiennik....znikoma liczba pasażerów. Kraków Business Park - tutaj wciąż trwają awantury o dłuższe składy, którymi pracownicy mają dojeżdżać do biur i z powrotem. Następnie jest Zabierzów. Moim zdaniem dobrą relacją byłaby Skawina - Kraków Płaszów - Kraków Główny - Zabierzów - Trzebinia. Bez wydłużenia do Oświęcimia, bo od Trzebini szlakowa na tamtejszym odcinku to magiczne 20km/h. Mało kto takim pojedzie, bo taka "ekonomiczna" szybkość tylko zniechęca i choćby nie wiem jak korzystna była oferta taryfowa to ze względu na czas przejazdu na odcinku Trzebinia - Chrzanów - Oświęcim nie zdobędzie się klientów bez wcześniejszego podniesienia szybkości szlakowej (skrócenie czasu przejazdu = zachęcenie podróżnych ).
Ja tylko mówię co widziałem jadąc od strony Wrocławia zdaje się, że Kraków Główny był 3 czy 4 stacją zaczynającą się od Kraków ale domków sory było mało (może gdzieś są dalej nie wiem nie widziałem). Co do KBP to jeśli tam jest faktycznie zapotrzebowanie to może być a przy okazji może pomyśleć o dobrym (podmiejskim) połączeniu do Sosnowca i Tarnowa tak jak to ma miejsce w Trójmieście (Tczew i Słupsk).
Można zobaczyć jak to wygląda w Trójmieście tu poprostu domy lub przemysł jest.W sumie bez takiej linii kilkadziesiąt kilometrów poza miasto nie ma nawet czegoś takiego planować bo skończy się tak jak z Gdańsk Główny-Gdańsk Nowy Port (7km) albo z planowaną SKM na Chełm na szczęście jest tramwaj.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
@yusek: Tylko co to będzie za jazda jeśli PLK na katowickim odcinku nie wyremontuje szlaku ? tam co rok to gorzej (dłużej) się jedzie. Ja nadal pozostanę przy odcinku Skawina - Kraków - Krzeszowice. Od Skawiny do Krakowa-Płaszowa jest sporo nowych osiedli ( Swoszowice, Sanktuarium w Łagiewnikach) i ludzi było sporo już parę lat temu, gdy istniała ta relacja. Następnie od Płaszowa do Głównego sporo osób w Zabłociu - tam nie długo oddadzą spore osiedle, które jest tuż przy stacji. Wtedy dojazd z Zabłocia do Głównego (centrum, rynek, galeria, szkoły) wynosi ok. 5 min to szybciej niż tramwajem/autobusem. Od Krakowa Głównego, Łobzowa potok pasażerów będzie w pewnych godzinach do Kraków Business Park - tam są setki miejsc pracy w nowo powstałym kompleksie biurowym. Potem jest Zabierzów i Krzeszowice, w których pociąg mógłby kończyć bieg i wracać. Kiedyś na tej trasie 3 EZT EN57 wystarczały dla zapewnienia taktu 30 minutowego. Ile taboru by trzeba było by to ciągnąć z Tarnowa do Sosnowca z odpowiednią częstotliwością kursów? , jaki byłby czas przejazdu takiego składu na całej trasie ?
Kraków to podobnie jak Gdańsk - duże miasto, ale tutaj ciut inaczej rozkładają się potoki pasażerskie i jak na razie to przywrócenie relacji ze Skawiny do Krzeszowic i skrócenie relacji Wieliczka-Oświęcim do Krakowa Głównego. Dobra reklama i taryfa. Trasa tarnowska jest już wystarczająco zapełniona w godzinach szczytów przewozowych pociągami osobowymi, InterRegio, a czasem jakieś TLK też śmignie.
A ja sie z Batowicami nie zgodzę, ponieważ jesli budujemy SKM musimy włączyć w jej zasięg Batowice i nastepne malutkie wioski i miasta. A ludzi dojeżdzających do Słomnik, Miechowa, czy Baranówki mało nie będzie. Tyle, że kursy musza byc w miarę częste, a nie luki od 8 do 11 i od 11 do 13. W ogóle zauważa się coraz mniejsza ilość kursów do Kielc, co dziwne bo to 2 miasta wojewódzkie. Co do samych Batowic nie oczekujmy tam potoku dziesiątek ludzi. Tych ludzi jest kilka kilkanascie, ale do Sędziszowa sporo ludzi jeździ. Poza tym do słomnik na przykąłd mamy bilet zintegrowany. Dlatego przy odpowiedniej ilości pociagów pasażerów będzie przybywać bo niekoniecznie ludzie lubią jeździć z przesiadkami aut. aglomeracyjnymi jadącymi co 2 godziny.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Kraków to ciut jednak inne miasto Kraków ma jedno w zasadzie takie centrum. Gdańsk jest policentryczny szczególnie jeśli się doda Gdynię i Sopot a tak patrząc to w Trójmieście trasę Tczew-Słupsk (w całości pokonuje 1,5 pary) (Ta brakująca para to Tczew-Lębork Lębork- Gdańsk Główny Gdańsk Główny-Słupsk). I tak może być w Krakowie powiedzmy 4 pary do Sosnowca, gdzie była by przesiadka na kolej podmiejską GOPu (oczywiście również do stworzenia). oraz dajmy na to 5 par do Tarnowa całą trasę mogły by pokonywać nawet tylko dwie pary. Część mogła by skończyć w takim miasteczku przed Krakowem (jak się jedzie od Wrocławia), część kawałek dalej podobnie jak i w przeciwną stronę. Podobnie jak i Wieliczka i Oświęcim.
Ale w sumie nie znam Krakowa więc się nie spieram ale linii, krótszych niż 15km to nawet niech nikt nie buduje bo nie warto a i przy okazji o tym by do każdego przystanku docierały autobusy czy tramwaje to przypominać nie muszę. A przy okazji popytajcie ludzi zbierzcie podpisy i dać na obrady rady miejskiej.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
@kris:od 8 do 11 w "D" jest jakiś osobowy Kraków-Kielce około 10:30. Jedzie jeden "spot" i prawie pusty. Te pociągi są dobre, ale w pewnych godzinach, kiedy ludzie potrzebują dojechać np do pracy. Nie pakujmy na tę trasę pociągów na siłę "byleby coś jechało". W godzinach dojazdów do pracy / powrotów do domu są przydatne pojedyncze EN71 na relacji Kraków - Sędziszów - Kraków. W pozostałych godzinach nawet EN81 to za dużo. Czemu kurs po 7 rano do Kozłowa nie jest zapełniony (jedzie EN81) ? Przecież ludzie do takiej Baranówki, Słomnik, Miechowa powinni jechać... Ja mam nadzieję, że kiedyś powstaną osiedla w rejonie st Batowice i dalej w kierunku Wzgórz. Wówczas włączenie tego do SKM będzie miało sens.
@yusek: Weź sobie chociażby SRJP i policz ile kilometrów ma trasa Skawina - Krzeszowice, a nie pisz mi tu o długości 15 km, bo więcej jest nawet z Płaszowa do Mydlnik. Do Sosnowca nie ma sensu tego ciągnąć. Zresztą którędy ? > Ze zmianą kierunku w Katowicach, czy od Szczakowej łącznicą do D.G. Ząbkowic ?
Tyle, że ludzi może pzyciągnąć pewna oferta i odpowiednia liczba pociagow, bo luka 2 godzin w SKMce może być za duża. A co do 808 do Kozłowa to pociąg dla kolejarzy nie do ruszenia. A i tak potzrbny np jak ktoś po nocce jest i nie chce czekać do 1030
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
@kris: Tutaj się zgodzę, ale kampania reklamowa w radio, telewizji, internecie + odpowiednia oferta taryfowa. Jeśli się zachęci osoby to wtedy w pozostałych godzinach można dać kolejne składy. Tego do Kozłowa nie chcę ruszać, ale on jest świetnym przykładem zapełnienia na tej trasie poza godzinami szczytów w obecnym czasie.
@yusek: Weź sobie chociażby SRJP i policz ile kilometrów ma trasa Skawina - Krzeszowice, a nie pisz mi tu o długości 15 km, bo więcej jest nawet z Płaszowa do Mydlnik. Do Sosnowca nie ma sensu tego ciągnąć. Zresztą którędy ? > Ze zmianą kierunku w Katowicach, czy od Szczakowej łącznicą do D.G. Ząbkowic ?
Dobra to niekoniecznie do Sosnowca może być do innego miasta tak aby połączyć sieci tak jak to się dzieje w innych krajach może być i Jaworzno byle zachować coś takiego by można było przesiąść się z jednej SKM i wejść w inną A co do innych tras to nie będę się wypowiadać bo nie wiem.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
kris123, jeśli chodzi o te słynne Batowice, to tu http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=5916&start=161 masz informacje o frekwencji. Z peronu coś tam widać, ale zabudowania są dalej. W połowie drogi między Głółnym a Batowicami przydałby się przystanek Kraków Prądnik, bo najpierw blisko są duże bloki, a potem sporo domków jednorodzinnych, blisko torów.
Ja ogólnie z 3 dni wymiana podróżnych do/z na batowicach 8/10 osób. Może w pore nie trafiłeś
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Ja jechałem pośpiechem i po prostu porównuje jak wyglądają miasta z pociągu i Kraków od strony Wrocławia zbyt ciekawie nie wygląda (tylko, że tam skarpy są). Ale i tak nie zapomne wjazdu do Warszawy od strony Gdyni jak pierwszy raz jechałem i myślałem, że to przedmieścia Warszawy a okazywało się, że to jeszcze jakieś miasteczko kawał drogi od Warszawy i nagle pociąg wjechał w las i współpasażer powiedział, że Warszawa się zaraz zacznie a tu długo długo las.
W sumie podobny wjazd jak do Gdańska jest do Katowic (od strony Wrocławia i Krakowa) też widać, że miasto a nie nagłe zaskoczenie.
Więc jeśli dalej są domki to sory nie widziałem
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Kolejny konkret projektu. Odjazdy z Krakowa Głównego, każdy arkusz jako osobny kierunek (Płaszów, Łobzów, Batowice). Po lewej - jakie pociągi z dzisiaj by się znalazły, po włożeniu w takt co 15 min (są dziury). Po prawej - moja propozycja. Oczywiście docelowo nawet co 10 min musiałby być pociąg, więc ulegnie to modyfikacjom.
Plik *.xls zrobiony w OpenOffice.
UWAGA!!! Plik podmieniłem. Był tylko kierunek Płaszów, teraz są wszystkie.
Szybka Kolej Miejska w Krakowie.xls Odjazdy Krakowskiej Szybkiej Kolei Miejskiej - projekt
Co do nocy - częściowo rozumiem. Ale lewa kolumna pokazuje, że pociągi już są. Wprawdzie nie w godzinach przeze mnie podanych - pokazałem co by się stało, gdyby tylko to, co jest ułożyć w takt. 4:00 to też żadna noc - miasto budzi się i ludzie zdążają do pracy. No po 22:00 to już ruch maleje...
W przeciwieństwie do Trójmiasta pociąg jadący na Płaszów może dalej jechać do Skawiny bądź Krakowa Bieżanowa. Z Krakowa Bieżanowa do Wieliczki lub Tarnowa. A chcą zapewnić dojazd S-Bahnem mieszkańcom aglomeracji trzeba kombinować... A co do ilości w dzień - wiem, że powinno być co 10, a nawet co 7 czy co 5 min. Problem, że to projekt wstępny, a zauważ, że SKM nie ma swoich torów w Krakowie - TLK i IC gdzieś jechać muszą.
[ Dodano: 27-11-2009, 14:42 ]
Zdjęcia zrobione wczoraj. Czyli dlaczego peron pierwszy dworca Kraków Główny nazwałbym lokalnym (miejskim) centrum przesiadkowym.
[ Dodano: 27-11-2009, 14:49 ]
Kolejna sprawa: wczorajsze obserwacje ukazały mi konieczność budowy przystanku Kraków Prądnik między Krakowem Głównym a Krakowem Batowice. Na tym nowym przystanku ruch podróżnych byłby zdecydowanie większy niż w Batowicach.
DSCN6385.JPG Schody "techniczne" wejście do tunelu.
Plik ściągnięto 5 raz(y) 55.13 KB
DSCN6391.JPG Ruchome schody na peronie pierwszym.
Plik ściągnięto 5 raz(y) 52.76 KB
DSCN6383.JPG A takie schody są tylko na peronie pierwszym. Są dwie pary. Prosto do tramwaju.
Plik ściągnięto 6 raz(y) 60.91 KB
DSCN6382.JPG Schody "techniczne". Takie z każdego peronu prowadzą do tunelu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Szkoda, że są metalowe, a w tunelu nie ma "klapek". Ale przy Galerii Krakowskiej w tunelu są dwie kasy biletowe Przewozów Regionalnych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum