Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Zmiany organizacyjne w PLK
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 22-10-2009, 17:41    Odpowiedz z cytatem

PKP PLK doszła do porozumienia ze związkami zawodowymi ws. zmian w spółce

- 21 października zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisał porozumienie ze związkami zawodowymi w sprawie wdrożenia zmian organizacyjnych w spółce - poinformował rzecznik spółki, Krzysztof Łańcucki.

Zarząd PLK przewiduje wdrożenie docelowych zmian struktury organizacyjnej ograniczającej ilość jednostek organizacyjnych spółki do 24, w tym 18 zakładów linii kolejowych (o 9 mniej, niż obecnie). Wdrożenie struktury docelowej zostanie rozdzielone na dwa etapy. W pierwszym etapie, od 1 stycznia 2010 r., zostanie wdrożona struktura obejmująca 29 jednostek organizacyjnych, w tym 23 zakłady linii kolejowych. Zarząd PLK powoła administracyjno-związkowy zespół monitorujący, który do 31 marca 2010 r. ustali harmonogram dojścia do struktury docelowej oraz będzie monitorował realizację zawartego wczoraj porozumienia.

Podczas wdrażania zmian organizacyjnych będą obowiązywały następujące zasady:

* Ograniczenie zatrudnienia w związku ze zmianami organizacyjnymi dokonane zostanie wyłącznie w wyniku naturalnych odejść (m.in. emerytury, renty, porozumienia stron).
* Dla złagodzenia skutków zmian organizacyjnych, w siedzibach zakładów kończących działalność zostaną zlokalizowane terenowe komórki organizacyjne lub pozostawionych zostanie część stanowisk pracy.
* Pracownikom, którzy nabyli uprawnienia emerytalne, zostaną wypowiedziane umowy o pracę lub zawarte zostaną z nimi porozumienia o rozwiązaniu umów o pracę w trybie ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników.
* Pozostałym pracownikom zatrudnionym w przekształcanych zakładach przedstawiona zostanie realna propozycja zatrudnienia, uwzględniająca m.in. doświadczenie zawodowe, kwalifikacje i możliwość przekwalifikowania.
* Przemieszczenia pracowników mogą odbywać się w obrębie wszystkich jednostek organizacyjnych PLK, a pracodawca będzie się kierował m.in. możliwościami dojazdu do miejsca pracy.
* Zmiana warunków umowy o pracę nastąpi zasadniczo w drodze porozumienia stron.
* Pracodawca będzie się kierować zasadą utrzymania poziomu wynagrodzenia pracownika nie niższego od dotychczas otrzymywanego.

- Przypominam również, że zmiany organizacyjne w Polskich Liniach Kolejowych nie dotyczą wyłącznie zakładów linii kolejowych. Z dniem 1 listopada 2009 r. rozpocznie się organizowanie Centrum Realizacji Inwestycji, jednostki niezbędnej dla sprostania rosnącym zadaniom inwestycyjnym, która powstanie na bazie niektórych biur Centrali spółki oraz dotychczasowych oddziałów regionalnych PLK. Będzie to jednostka działająca na obszarze całego kraju, w miejscach realizowania najważniejszych przedsięwzięć inwestycyjnych. W Centrum znajdą zatrudnienie liczni specjaliści z zakładów linii kolejowych. Zreorganizowana zostanie również struktura Centrali PLK w Warszawie. Zmiany organizacyjne dotyczą również struktur Straży Ochrony Kolei. Zarządzanie tą formacją będzie dwuszczeblowe, a nie jak dotąd – trzyszczeblowe, zostanie także dostosowane do docelowej struktury organizacyjnej zakładów linii kolejowych - poinformował rzecznik PKP PLK.

źródło: PKP PLK / RK

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 22-10-2009, 17:46    Odpowiedz z cytatem

Rozpoczną się zmiany w strukturze PLK PKP
Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe podpisał porozumienie ze związkami zawodowymi w sprawie wdrożenia zmian organizacyjnych w spółce.
Plan reorganizacji zakłada ograniczenie do 24 liczby jednostek organizacyjnych spółki, w tym zmniejszenie z 27 do 18 zakładów linii kolejowych.
Osiągnięcie docelowej struktury podzielone będzie na dwa etapy. W pierwszym, realizowanym od 1 stycznia 2010 r., zmiany obejmą 29 jednostek organizacyjnych, w tym 23 zakłady linii kolejowych. Jednocześnie zarząd PLK powoła administracyjno-związkowy zespół monitorujący, który do 31 marca 2010 r. ustali harmonogram dojścia do struktury docelowej, czyli wdrożenie drugiego etapu zmian. Zespół ten będzie też monitorował realizację zawartego porozumienia.
Porozumienie dotyczyło również zasad wdrażania zmian organizacyjnych. Przewiduje ono, że redukcja zatrudnienia spowodowana reorganizacją zostanie oparta wyłącznie na naturalnych odejściach (emerytury, renty, porozumienia stron). Dla złagodzenia skutków zmian organizacyjnych, w siedzibach zakładów kończących działalność zostaną zlokalizowane terenowe komórki organizacyjne lub pozostawionych zostanie część stanowisk pracy. Pracownikom, którzy nabyli uprawnienia emerytalne, zostaną wypowiedziane umowy o pracę lub zawarte zostaną z nimi porozumienia o rozwiązaniu umów o pracę w trybie ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. Natomiast pozostałym pracownikom zatrudnionym w przekształcanych zakładach - przedstawiona zostanie realna propozycja zatrudnienia, uwzględniająca m.in. doświadczenie zawodowe, kwalifikacje i możliwość przekwalifikowania. Przemieszczenia pracowników mogą odbywać się w obrębie wszystkich jednostek organizacyjnych PLK.
Zmiana warunków umowy o pracę nastąpi zasadniczo w drodze porozumienia stron. Pracodawca zobowiązał się, że kierować się będzie „zasadą utrzymania poziomu wynagrodzenia pracownika nie niższego od dotychczas otrzymywanego”.
Porozumienie zawarto w środę (21.10) wieczorem, ale o jego szczegółach informuje dziś rzecznik prasowy, PKP PLK Krzysztof Łańcucki.
Przypomina on również, że zmiany organizacyjne w PLK nie dotyczą wyłącznie zakładów linii kolejowych. Od 1 listopada br. rozpoczną się prace nad utworzeniem Centrum Realizacji Inwestycji, jednostki niezbędnej dla sprostania rosnącym zadaniom inwestycyjnym; powstanie ono z niektórych biur centrali spółki oraz dotychczasowych oddziałów regionalnych PLK. Będzie to jednostka działająca na obszarze całego kraju, w miejscach realizowania najważniejszych przedsięwzięć inwestycyjnych. Zreorganizowana zostanie również struktura centrali PLK w Warszawie.

źródło: www.wnp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 22-10-2009, 18:13    Odpowiedz z cytatem

W dniu 23.10.2009r. szefostwo Spółki PLK zaprosiło wszystkie związki zawodowe, które są Stroną Układu Zbiorowego Pracy w sprawie poinformowania o podjętych decyzjach w dniu 21.10.2009r. Surprised .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 24-10-2009, 18:39    Odpowiedz z cytatem

Załatwili !!!

Sukces S w PLK S.A..JPG
Plik ściągnięto 231 raz(y) 41.85 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wrocławiak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sie 2008

PostWysłany: 24-10-2009, 18:48    Odpowiedz z cytatem

Jednak Zakład w Wałbrzychu zostaje.

Czyli poparcie pewnej partii pomogło P. Bakuniowi Hmm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marco polo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Wrz 2009

PostWysłany: 24-10-2009, 22:30    Odpowiedz z cytatem

Już solidarności w fanfary zwycięstwa kazała grać uratowaliśmy 5 zakładów wiec chwała należny się nam. Nic bardziej złudnego ta wasza wygrana to wielka porażka bo
- po pierwsze podzieliliście swoich członków na tych gorszych z Torunia, Koszalina, Gliwicach, Gorzowa Wielkopolskiego oraz resztę. Jak będziecie mogli im spojrzeć tym gorszym w oczy po tym jak ich zdradziliście obiecaliście wszystkim walkę a poświeciliście ich w imię własnych partykularnych korzyści. Jest to jawna zdrada zasad jakimi powinien kierować się każdy związek zawodowy czy wasi członkowie waz z tego rozliczą TAK i to będzie raczej bolesne rozliczenie - zapewne kilku waszych przywódców odjedzie na taczce w sina dal. Laughing
- po drugie w porozumieniu nie ma słowa od tym ze reorganizacja zostaje zakończona po likwidacji 4 zakładów jest tylko odsunięta w czasie na okres od 3 do 12 miesięcy. Które kolejne zakłady poświeci cie w toku negocjacji??? Może już macie ustala kolejność zdradzania waszych członków. jak tak ogłoście ją będzie dużo prościej dla waszych członków.

Cała ta walka o zakłady i o siedziby nowych zakładów została zainicjowana przez cześć obecnych dyrektorów oraz przywódców związkowych którzy na likwidacji stracą dożo albo bardzo profitów. To oni wywołują panikę wśród pracowników mówiąc o nieuniknionej utracie pracy specjalnie blokują lub deformują informacje . Ludzie boją się utraty pracy a bez rzetelnej informacji o tym co w przyszłości przyłączają się do tych co mówią że do końca będziemy walczyć o was. Po raz kolejny historia wskazuje że wielkie za wielkimi słowami rzadko idą równie wielkie czyny. Popatrzmy na rok 1939 tam też były wielkie słowa zapewniania o obronie czynnym wsparciu militarny i nie agresji. 1 września dwóch(Anglia i Francja) poza pisaniem listów nie zrobili nic a trzeci (ZSRR) 17 września dokończył dzieła dzieląc się z agresorem łupami. Może to tylko zbieżność ale pod porozumieniem znajdują się podpisy wielkie trójki (solidarność, federacja, dyżurni ruchu ) ciekawy który z nich wbije nam pracownikom PLK nóż w plecy. Czekam na wasze typy

W dniu 3 listopada każdy z 27 dyrektorów ZLK ma złożyć na ręce zarządu oświadczenie w którym zrzeka się pełnionego stanowiska w dniu 31 grudnia 2009.Dzień później mają zostać powołani koordynatorzy do tworzenia nowych zakładów powstałych z łącznia 4 zlikwidowanych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 25-10-2009, 08:00   Treść porozumienia w PLK Odpowiedz z cytatem

Źródło: www.zzdrpkp.org.pl

Porozumienie w PLK.JPG
Plik ściągnięto 264 raz(y) 55.01 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kokus2002 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Maj 2008

PostWysłany: 25-10-2009, 17:32    Odpowiedz z cytatem

Mogę się tylko zgodzić z Marco Polo ze "S" już od trąbiła zwycięstwo choć tak naprawdę pokazali ze najlepiej umieją dbać o własne stołki i opluwać innych. Panowie z 'S' powiedzcie ludziom prawdę co dalej z zakładami przecież kolejnych pięciu nie będzie już za rok. To wasze zwycięstwo to żenada jaką zafundowaliście swoim członkom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 26-10-2009, 18:25    Odpowiedz z cytatem

- Będziemy głodować w obronie miejsc pracy, nie widzimy żadnego uzasadnienia dla likwidacji naszego zakładu - mówi Marek Pankowski, przewodniczący branżowego związku zawodowego w Zakładzie Linii Kolejowych w Gorzowie.
Od 1 stycznia przyszłego roku gorzowski zakład ma być zlikwidowany, a jego sekcje i pracownicy przejęci przez zakłady kolejowe w Szczecinie i Zielonej Górze. Tak wynika z porozumienia, podpisanego w ub. tygodniu przez kolejarskie centrale związkowe z centralą PKP Polskie Linie Kolejowe w Warszawie.
- Centrale nas oszukały, działacze nie bronią miejsc pracy, tylko swoich interesów - twierdzi rozżalony Pankowski. Przypomina, że jeszcze w sierpniu cięcia miały objąć dziesięć spośród 27 zakładów w spółce, w tym zakład w Zielonej Górze. - Ale naciski polityczne sprawiły, że Zieloną Górę zostawiono, a skreślono Gorzów. To samo czeka Koszalin i Toruń, bo szefowie i działacze związków zawodowych pochodzą z południa Polski i swoje zakłady obronili. Teraz do likwidacji mają pójść tylko cztery zakłady, jakie to przyniesie korzyści ekonomiczne? - pyta Pankowski.
Jan Nowak, szef Solidarności w gorzowskim zakładzie przyznaje, że jest przeciwny rozdmuchiwaniu kolejnej wojenki gorzowsko-zielonogórskiej. - Wszyscy na tym stracimy, bo chodzą słuchy, że cały teren od Koszalina po Zieloną Górę przejdzie pod zarząd zakładu kolejowego w Szczecinie - twierdzi.
W gorzowskim zakładzie pracuje 778 kolejarzy, obsługują węzły i sieci kolejowe od Kostrzyna przez Gorzów, Krzyż, po Wałcz i Nakło. Likwidacja zakładu oznacza, że 66 osób z zarządu musi się liczyć ze zmianą miejsca zatrudnienia. - Pracy niby nikt ma nie stracić. Ale jak ktoś dostanie propozycję dojazdu do Poznania czy Zielonej Góry, to co zrobi? Dlatego bronić będziemy każdego miejsca pracy. Mam już 20 osób gotowych głodować, zgłaszają się następni - mówi Pankowski.
Głodówka w gorzowskim zakładzie rozpocznie się we wtorek od 8.00.

źródło:www.strefabiznesu.gazetalubuska.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marco polo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Wrz 2009

PostWysłany: 26-10-2009, 20:38    Odpowiedz z cytatem

O i długo nie trzeba było czekać na głosy zwiedzonych Związkowców z ZZPK, Solidarności,
Członkowie związku z Gorzowa Wielkopolskie są zgodni i zarzucają swoim przedstawicielom to ze zawarli porozumienie potajemnie z naruszeniem wcześniej ustalonej strategi.
Zawiedli się na osobach którym zaufali które obiecywały im walkę do ostatniej reduty a tu już przy pierwszej potyczce dają krok w tył a nawet poddają się gdyż zgodnie z podpisanym porozumieniem już zgodzili się na 18 zakładów. Nie da się tego ukryć czytając 1 i 2 punkt porozumienia jaki można powiedzieć "zdrajcy" podpisali kapitulacja ale na swoich warunkach. Wiec czemu w pięciu czasowo zawieszonych do likwidacji zakładach panowie z ZZPK i Solidarności obnoszą się jak zwycięzcy choć poddali nas bez jednego wystrzału. Mamią ludzi tym ze to koniec likwidacji - ludzie czemu im ufacie to nie koniec to początek procesu który według obecnego Zarządu powinien zakończyć się najpóźniej 31 grudnia 2010 roku. Zarząd już podjął ostateczną decyzje że w 2011 rok zacznie z liczbą 18 zakładów linii kolejowych. Projekt ten zostanie klepnięty przez radę nadzorczą w dniu 29 października 2009 i po zawodach. Można wtedy strajkować pikietować i głodować do woli gdyż panowie prezesi idąc do ministra na dywanik powiedzą kryzys oszczędność i wzrost rentowności okrasza to wszystko gwarancją zatrudnienia i co wyjdzie
ŻE PAZERNE ZWIĄZKI ŻĄDAJĄ ZBYT WIELE I ZE W OBRONIE WŁASNYCH STOŁKÓW SĄ W STANIE POŁOŻYĆ FIRMĘ

komunikat.pdf
KOMUNIKAT O STRAJKU GŁODOWYM W ZLK Gorzow Wielkopolski
Pobierz Plik ściągnięto 379 raz(y) 44.84 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kokus2002 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Maj 2008

PostWysłany: 26-10-2009, 21:13    Odpowiedz z cytatem

Widać znaczący wzrost nasilenia akcji protestacyjnych po tak zwanym sukcesie negocjacyjnym pewnych central związkowych.
Ciekawe jak zachowa się zarząd PKP PLK S.A. pewnie gdy w 3 z 4 zakładów wybuchną protesty odstąpi od zawartego porozumienia(wina po stronie czynnika społecznego) i wdroży w życie pierwotny plan czyli 17 może 18 zakładów już od 1 stycznia 2010. I po raz kolejny muszę zgodzić się z MARCO POLO

Cytat:
Można wtedy strajkować pikietować i głodować do woli gdyż panowie prezesi idąc do ministra na dywanik powiedzą kryzys oszczędność i wzrost rentowności okrasza to wszystko gwarancją zatrudnienia i co wyjdzie
ŻE PAZERNE ZWIĄZKI ŻĄDAJĄ ZBYT WIELE I ZE W OBRONIE WŁASNYCH STOŁKÓW SĄ W STANIE POŁOŻYĆ FIRMĘ


pozdrawiam czytelników z Zarządu PKP PLK S.A. - ciekawe czy obecna sytuacyjna was cieszy czy martwi Question Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 28-10-2009, 18:36    Odpowiedz z cytatem

Kolejny Zakład Linii Kolejowych protestuje

Ostatnio wiele się dzieje w strukturach zarządcy infrastruktury - PKP PLK. Zakłady Linii Kolejowych, jeden po drugim, protestują przeciwko planowanej reorganizacji firmy, polegającej na ograniczeniu ich liczby. Jak poinformowała Polska Agencja Prasowa, tym razem protest głodowy rozpoczęli pracownicy administracyjni zakładu w Gorzowie Wlkp.

Do protestu przystąpiło około 40 osób, którzy nie zgadzają się na planowaną z końcem roku likwidację gorzowskiego zakładu. Przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Kolejowych w ZLK w Gorzowie Marek Pankowski powiedział dla PAP-u, że poprzez taką formę protestu pracownicy liczą, że prezes PKP PLK S.A. spotka się z nimi i po rozmowach zdecyduje się na odłożenie planów likwidacji ich zakładu do marca 2010 roku. Co prawda spółka zadeklarowała już wcześniej, że wszyscy pracownicy, których miejsca pracy ulegną likwidacji, otrzymają nowe oferty, jednak nie zadowala to związkowców. Twierdzą oni, że dla kogoś z Gorzowa, przydział np. do ZLK w Zielonej Górze, jest jednoznaczny z utratą posady.

Jak zadeklarował Pankowski, protest nie będzie miał wpływu na ruch pociągów w regionie. Nie chcemy wychodzić w tej chwili na tory i ich blokować. Nie chcemy, żeby spółka z tego tytułu ponosiła straty - dodał. Potwierdza to dyrektor gorzowskiego zakładu, który poinformował, że w związku z tym wobec pracowników, żadnych reperkusji nie będzie, szczególnie tu na węźle gorzowskim.

źródło: Polska Agencja Prasowa

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 28-10-2009, 19:11    Odpowiedz z cytatem

Zakłady PLK w Kielcach i Skarżysku pozostają

Żaden z dwóch zakładów Polskich Linii Kolejowych w Świętokrzyskiem nie zostanie zlikwidowany. Przewiduje to porozumienie zawarte w ubiegłym tygodniu po rozmowach z ministrem infrastruktury i zarządem grupy PKP.

Poinformowała o tym na poniedziałkowej konferencji prasowej poseł Marzena Okła-Drewnowicz, komisarz świętokrzyskiej PO. Pierwotnie w ramach restrukturyzacji PLK planowano likwidację 10 z 27 zakładów, w tym skarżyski. - Założenie było takie, że w każdym województwie miał zostać jeden zakład. Ale Skarżysko jest bardzo mocnym zakładem, ma nagrzewalnię szyn, własne budynki. Uznałam, że należy rozmawiać z ministrem, nasze argumenty go przekonały - mówiła poseł Okła-Drewnowicz.

W wyniku rozmów z ministrem infrastruktury Cezarym Grabarczykiem i prezesem grupy PKP Andrzejem Wachem zawarto porozumienie o pozostawieniu 23 zakładów PLK, w tym w Kielcach i Skarżysku. Na jak długo? - Od nich samych będzie m.in. zależeć, czy na trwałe - odpowiedziała poseł Okła-Drewnowicz.

Dyrektorzy obu zakładów przedstawiali plany inwestycyjne. Krzysztof Pióro ze Skarżyska poinformował, że w przyszłym roku za 45 mln zł ma zostać wyremontowana linia Skarżysko - Ostrowiec, aby pociągi mogły po niej jeździć z prędkością 100-120 km/godz. Ok. 3 mln zł planowane jest na przygotowanie dokumentacji remontu "skarżyskiego" odcinka linii nr 8 do Warszawy. Dyrektor kieleckiego zakładu PLK Adam Młodawski stwierdził, że od Kielc do Skarżyska będzie może być modernizowana dopiero w latach 2013-15. Według niego jest szansa, że do 2011 zbudowany zostanie łącznik między Czarncą a stacją Włoszczowa Północ, umożliwiające połączenie Kielc z Warszawą przez Centralną Magistralę Kolejową. Potrzeba na budowę 61 mln zł.

Źródło: Gazeta Wyborcza

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 28-10-2009, 19:25    Odpowiedz z cytatem

ZLK w Bydgoszczy zostaje

Od 1 stycznia 2010 r., po połączeniu zakładów linii kolejowych w Bydgoszczy i Toruniu, pozostanie tylko ten pierwszy. Toruniowi nie udało się obronić przed bydgoskim lobbingiem.

Sprawa nie byłaby pewnie tak głośna, gdyby nie ingerencja w decyzje spółki PKP Polskie Linie Kolejowe polityków z Bydgoszczy. Koleje, po zapowiedziach ograniczania liczby zakładów linii kolejowych do jednego (poza śląskiem) w każdym województwie, ujawniły, że przymierzają się do zlokalizowania kujawsko-pomorskiego zakładu w Toruniu. Stanowisko spotkało się z ostrą reakcją lokalnych polityków, związanych z Bydgoszczą. Argumentowali m.in., że Bydgoszcz to znacznie większy węzeł kolejowy niż Toruń.

Skutkiem tego zarząd PKP PLK SA zmienił decyzję i postanowił zlokalizować zakład w Bydgoszczy kosztem Torunia. Na tę wieść zareagowali z kolei niektórzy politycy toruńscy. Listy protestacyjne i z prośbą o wyjaśnienie zmiany decyzji do ministra infrastruktury, prezesa PLK, słał np. senator Michał Wojtczak, sprawą interesował się poseł PiS Zbigniew Girzyński.

źródło: Nowości

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 28-10-2009, 19:58    Odpowiedz z cytatem

Areczek, jednak Posłowie, Senatorowie i pewnie związki zawodowe miały silniejsze przebicie w decyzji Prezesa PLK - P. Szafrańskiego.

Tak samo można powiedzieć o pozostawieniu ZLK w Wałbrzychu, który notabene w obecnej chwili przewozi najwięcej ładunków (przede wszystkim kamień, piasek, węgiel) na terenie Dolnego Śląska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl