W ich miejscowości przystanek jest dopiero budowany, więc szynobus na razie nie będzie się zatrzymywał. - Kiedy będzie to możliwe, na pewno się przesiądziemy do pociągu - deklaruje pani Jolanta.
Tak, bo te przystanki zaraz po zawieszeniu ruchu zostały rozebrane i zlikwidowane. Teraz, wychwalany marszałek ze sowja firmą musi je zbudować od nowa, zgodnie ze standardami cholera wie jakimi. E30 się przy tym chowa. Co za paranoja i wyrzucanie pieniędzy w błoto!
Wysłany: 22-09-2009, 09:40 Tabor na linii Trzebnicy
Witam wszystkich
Proszę osoby znające obecną sytuację o potwierdzenie bądź zdementowanie pogłosek, które dotarły do mnie a mówiące o tym, iż kosztem uruchomienia połączeń z Trzebnicą na linii Kłodzko - Wałbrzych na jednym z obiegów pojawiła się KKA. Mam nadzieję, że nie jest to prawda, datego wszystkih zorientowanych proszę o zaspokojenie mojej ciekawości.
Co do umundurowania załogi KD jest to projekt poprzedniego Zarządu, podobnie umundurowanie zimowe. Jeżeli chodzi o KKA na podsudeckiej, to należy się spodziewać że Trzebnica jest priorytetem obsługującym aglomerację wrocławską a tym samym kosztem Wałbrzyskiej będą kursowały szynobusy na Trzebnicę. Rozwiązaniem jest większa liczba szynobusów w Spółce. Zakupy UMWD po przetargu będa realizowane na przełoomie 2010/2011 chyba że "wygra" PESA i dostarczy pirwsze egzemplarze w czerwcu 2010
W niedzielę 20 września 2009 z Dworca Głównego przed południem w swoją pierwszą trasę wyjechał pierwszy szynobus z Wrocławia do Trzebnicy. Od tego dnia pociągi spółki Koleje Dolnośląskie będą obsługiwały linię kolejową Wrocław – Trzebnica. Ruch na tej trasie został wznowiony po prawie 20 latach.
W inauguracyjnym przejeździe wzięli udział Marek Łapiński – Marszałek Województwa Dolnośląskiego oraz Zbigniew Szczygieł – Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
- Do grudnia będą cztery połączenia dziennie, później wprowadzimy pięć kolejnych - zapowiada Marszałek Łapiński.
Szynobus będzie się zatrzymywał na stacjach Mikołajów, Nadodrze, Sołtysowice, Psie Pole i Zakrzów. W niedalekiej przyszłości planuje się odrestaurowanie kolejnych stacji w Pawłowicach, Pasikurowicach, Siedlcu Trzebnickim, Pierwoszowie oraz Brochocinie Trzebnickim.
Rozpoczęcia działalności przewozowej na tej linii to kolejny krok do realizacji jednego z celów, którym jest wykorzystywanie nieczynnych linii kolejowych i podejmowanie wspólnie z Samorządem Województwa Dolnośląskiego rewitalizacji połączeń kolejowych dla stabilnego rozwoju układu komunikacyjnego na obszarze województwa. Liczący 20 kilometrów odcinek został gruntowanie wyremontowany, gdyż 60% podkładów było spróchniałych.
Od grudnia 2008 roku Koleje Dolnośląskie obsługują kursy Legnica – Kłodzko – Międzylesie, od stycznia 2009 połączenie Kłodzko – Wałbrzych, a od grudnia 2009 uruchomiony będzie kurs Legnica – Bolesławiec – Jelenia Góra.
Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przeczytałem na Portalu "Rynek Kolejowy" ciekawą wypowiedź internauty:
Szkoda, że nikt nie napisał o drugiej stronie medalu... W niedzielę podczas otwarcia nowego połączenia, żeby marszałkowi wystawić dwa SA135, KD wprowadziły KKZ na linii Kłodzko - Wałbrzych... Cóż jak się ma 5 sprawnych pojazdów i 5 obiegów... Szkoda tylko, że nikt tego nie zauważył, wszyscy skupili się na kolejnym sukcesie, ale zapomnieli o jego "ofiarach". Ogólnie ŻENADA.
Skoro wspominasz o "ofiarach" KD to może w oddzielnym wątku porozmawiamy o ofiarach PR Wrocław? Można np. zacząć od KKZ na trasie Jelenia Góra - Bolesławiec, gdzie na odwołanej jednej parze pociągów PR Wrocław w ogóle nie zabezpieczył komunikacji zastępczej, co spowodowało odpływ pasażerów do busiarskiej konkurencji.
Wysłany: 24-09-2009, 12:54 Rozkład jazdy na linii Wrocław - Trzebnica od 13 XII
Szanowni Państwo!
W imieniu Marszałka Województwa Dolnośląskiego, pana Marka Łapińskiego, prezentuję w załączeniu dwa przygotowane przez pracowników UMWD, KD SA i PKP PLK warianty rozkładu jazdy pociągów jadących do Trzebnicy. Większość kursów jest już przyjętych przez PLK, jednak w chwili obecnej rozważane jest dodanie kolejnej, 9. pary pociągów, i zmiana sposobu przesyłania składu do bazy w Legnicy.
Proszę o udział w głosowaniu i wyrażenie swej opinii.
Jeżeli uważają Państwo rozkład za niemożliwy do zaakceptowania, proszę o kierowanie uwag drogą mailową na adres: wks@dolnyslask.pl, w temacie wpisując: "SONDA - LINIA TRZEBNICKA". Jednocześnie zastrzegam, że z powodu trwających robót (modernizacja linii E-30, prace na estakadzie we Wrocławiu, remont mostu nad Widawą między st. Wrocław Sołtysowice i Wrocław Psie Pole) elastyczność kształtowania oferty jest mała, stąd też wynika brak cyklu w rozkładzie jazdy.
Sonda zostanie zakończona w czwartek, 1 października, o 13:00.
Nie no - najpierw upublicznienie projektu RJ, teraz te konsultacje.... normalnie UMWD ma u mnie dużego plusa. Tak powinno być i tak trzymać. W kwestii wyboru RJ to zdecydowanie wariant drugi.
ja bym mieszkańcom Trzebnicy powrzucał do skrzynek tzw. ulotki o jakich porach by chcieli mieć pociąg do Wrocławia i spowrotem. I na stacji w Trzebnicy umieścic skrzyneczkę gdzie by można było taka karteczkę wrzucić
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum