Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 25, 26, 27  Następny
Pasażerowie chcą pociągów interREGIO
Autor Wiadomość

elziomallo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Cze 2009
Skąd: Miasto Świętej Wieży

PostWysłany: 28-01-2010, 19:43    Odpowiedz z cytatem

37121 Adam Mickiewicz Kraków Główny 14:05 Poznań Główny 21:26

Tak- ten pociąg nie jedzie przez Bytom i Tarnowskie tylko Gliwice i dalej do Lublińca linią, którą do tej pory wykorzystywały tylko towarowe- pozwala to ominąć tragiczny odcinek torów w Tarnowskich Górach i daje jakieś pół godziny czasowego zysku.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-01-2010, 20:07   

elziomallo napisał/a:
pół godziny czasowego zysku


Widzę, że dzisiejszy atak zimy zaatakował co poniektórych umysły. Mr. Green

IR Adam Mickiewicz na pokonanie odcinka Katowice - Lubliniec potrzebuje równo 1 godzinę i 34 minuty czasu. Dla porównania, pociąg Tanich Linii Kolejowych relacji Katowice - Kołobrzeg (dawny Orkan), czyli skład zestawiony z ciężkiej lokomotywy i przynajmniej pięciu wagonów, który dłużej się rozpędza, a także wcześniej musi zacząć hamować, co znacząco wpływa na czas przejazdu, na pokonanie analogicznego odcinka trasy do A. Mickiewicz, z tym że linią biegnącą przez Bytom i Tarnowskie Góry, potrzebuje 7 minut więcej, tj. 1 godzinę i 41 minut czasu!

A żeby było śmiesznej, poranny interREGIO relacji Kraków Główny - Szczecin Główny, który odcinek pomiędzy Katowicami, a Lublińcem podobnie jak jego popołudniowy kolega Mickiewicz pokonuje przez Gliwice, na przejechanie tego samego odcinka trasy, potrzebuje 1 godzinę i 42 minuty czasu. Więc o jakim zysku czasowym w postaci 30 minut śmiesz mi tutaj pisać?

elziomallo napisał/a:
tragiczny odcinek torów w Tarnowskich Górach


Jeśli czegoś nie wiesz, to nie pisz i nie wprowadzaj ludzi w błąd. Na odcinku Katowice - Tarnowskie Góry występują tylko dwa wąskie gardła, odcinek Chorzów Miasto - Chorzów Stary (V max=30 km/h), a także odcinek pomiędzy Bytomiem, a Bytomiem Północnym (V max=50 km/h), poza tym na wyżej wymienionym przeze mnie odcinku linii D29-131 prędkości szlakowe kształtują się na poziomie od 70 do 100 km/h (odcinki Chorzów Stary - Bytom i Bytom Północny - Tarnowskie Góry są przystosowane do prędkości 100 km/h).

Gorsza prędkość jest jedynie na odcinku Tarnowskie Góry - Bytom, gdzie na trasie Tarnowskie Góry - Radzionków pociąg przemieszcza się w dosłownie żółwim tempie. Nie wiem jaka obecnie jest prędkość pomiędzy tym miastami, ale z tego co się orientuję, to nieco się podwyższyła. Niewiele, ale jednak.

A linia Gliwice - Lubliniec w jakim jest stanie? Niech się wypowiedzą osoby, które miały okazję podróżować pociągiem na tej trasie. Ale tutaj chyba cudów nie ma? Linia przez lata wykorzystywana tylko i wyłącznie do obsługi pociągów towarowych, więc więcej aniżeli 40 km/h to ja się tam nie spodziewam...
Powrót do góry

elziomallo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Cze 2009
Skąd: Miasto Świętej Wieży

PostWysłany: 28-01-2010, 21:09    Odpowiedz z cytatem

Dobrze, nie uściśliłem- chodziło o drogę powrotną, to jest trasę Lubliniec- Katowice.

Najszybszy pociąg jadący przez Bytom pokonuję tę trasę w równe 2h- Regio odjazd 19:39 z Lublińca.

Natomiast pociągom InterRegio jazda przez Gliwice zajmuje odpowiednio 1,26 i 1,27 minut.
I o te pół godziny mi chodziło, rzeczywiście w drugą stronę czasy są porównywalne- zwracam honor i dziękuję za szczegółowe objaśnienie.
Co do Gliwice-Lubliniec to szlakowa wynosi tam jeśli dobrze pamiętam 70 km/h, więc szału nie ma. I naprawdę nie mam nic przeciwko kolei w Bytomiu, czasem tam bywam więc z przyjemnością powitam więcej pociągów. Amen

_________________
2010: 578
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-01-2010, 16:10   

Faktycznie, porównując czas przejazdu pociągu REGIO (dawny osobowy), z interREGIO (praktycznie dawny pośpieszny), utwierdza mnie w przekonaniu, że my nie mamy o czym dyskutować w tej kwestii.
Powrót do góry

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 31-01-2010, 09:52    Odpowiedz z cytatem

Wczoraj był koszmarny dzień dla pociągów IR uruchamianych przez ZPR Białystok. Na dwa kursy w kierunku Warszawy Zachodniej Żaden nie dojechał do stacji końcowej, tj. i kursy w kierunku Białegostoku zostały odwołane, powód? Ranny IR do Warszawy Zachodniej utknął na moście średnicowym pomiędzy Wschodnim a Centralnym. A po popołudniowy kurs padł w Wołominie. I kicha.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 31-01-2010, 10:32    Odpowiedz z cytatem

...powiedziałbym, że to nawet "duża kicha" jak na przewoźnika, który chce obsługiwać ruch dalekobieżny i żaden jego pociąg nie dociera do celu Surprised .
Żeby tylko Ci pasażerowie nie uciekli teraz do PKSów...

Zaraz chyba będzie trzeba założyć temat - Kompromitacja spólki PR - pociągi IR. Sad

A wiadomo, co było przyczyną tych awarii ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 01-02-2010, 14:00    Odpowiedz z cytatem

I jak zwykle panika i czarnowidztwo. Dzisiaj rano zepsuł się w stolicy autobus linii 190 i może wszyscy przesiądą się na rowery Very Happy? Generalnie pasażerowie o IR mają dobrą opinię, a awarie zdarzają się zawsze- również prestiżowemu przewoźnikowi.
Dzięki IR sporo osób porzuciło PKS-y i powróciło do kolei. Warto jednak dbać o obiektywizm.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurami22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wolbrom/Warszawa

PostWysłany: 01-02-2010, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Skoro białostockie IR mają w tym trudnym zimowym czasie pewne problemy, to może samorząd tamtego województwa powinien zainwestować w tabor do obsługi tego połączenia (a także tras lokalnych, żeby nie było) - duży szynobus mógłby wystarczyć Smile A jeżeli chodzi o IR z południa do Wa-wy to dzisiaj IR "WOŚP" miał w składzie wagon z przedziałami taki jak dawniej na pospiesznych (8 miejscowy) Smile

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-02-2010, 18:21   

Cytat:
Dzięki IR sporo osób porzuciło PKS-y i powróciło do kolei. Warto jednak dbać o obiektywizm

Na jakich liniach na przykład ? Bo w przypadku relacji typu Krakow-Rzeszow czy Przemysl-Krakow, to autobusy nigdy szans nie miały...
Powrót do góry

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 01-02-2010, 18:48    Odpowiedz z cytatem

GURAMI22 nasze szynobusy SA133 częściej sie psują niż jednostki.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurami22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wolbrom/Warszawa

PostWysłany: 02-02-2010, 20:15    Odpowiedz z cytatem

siwiutki91, a to zmienia postać rzeczy. Inwestycje w tabor są konieczne, ale dajmy IR czas, jeszcze roku nie ma Smile

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 02-02-2010, 21:29    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Na jakich liniach na przykład ? Bo w przypadku relacji typu Krakow-Rzeszow czy Przemysl-Krakow, to autobusy nigdy szans nie miały...


Przykładowo mój kolega ze stolicy do Wrocławia jeździ IR, a nie jak dotychczas autobusem. Nigdy na żadne EIC nie było go stać, nawet pospieszne były zbyt drogie. O osobach, które przestały tłuc się samochodami przez Radom po powstaniu IR już nie wspomnę....Podobne przykłady można mnożyć.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-02-2010, 13:44   

Z ciekawosci zapytam: czy istnieją i jak się kręci biznes autobusiarzom jeżdżącym miedzy Warszawa a Krakowem? Do czasu gdy po CMK zasuwały tylko IC i Ex'y: z miażdżącym dla autobusów czasem przejazdu poniżej 3 godzin- autobusy mogly byc konkurencyjne ceną. A teraz, gdy po CMK jezdza tez tanie IR i TLK- autobusy straciły chyba i ten atut Smile

Dochodze wiec do wniosku, ze jesli ktos jezdzi miedzy tymi miastami autobusem, to jest..... troche dziwny Język
Powrót do góry

Gurami22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wolbrom/Warszawa

PostWysłany: 05-02-2010, 17:35    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś według Regionalny Dworzec Autobusowy z Krakowa do Warszawy jest 6 autobusów... z czego trzy o 23:35, 23:35 i 00:15 czyli w większości zeszły pociągom z drogi Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 06-02-2010, 01:17    Odpowiedz z cytatem

Autobusy leżą. Lepiej z kursami nocnymi, ponieważ tych na kolei właściwie nie ma.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 21 z 27 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 25, 26, 27  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl