Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Komornik w Przewozach Regionalnych
Autor Wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-10-2009, 16:48   

piotrbk, to co piszesz o jednej kolei (jako całości) podoba mi się. Kiedyś sam zastanawiałem się, czy czasem droga do uzdrowienia naszej kolei nie polega na scaleniu z powrotem jej w jedną całość. Tylko szybko ochłonąłem, bo jest to proces już raczej nie do wykonania. Zgadzam się też, że dobra kolej kosztuje.

Ale mnie w tym wszystkim ciekawi co innego: jak te problemy PR odbiją się a pasażerach? Co to będzie oznaczało w kontekście 13 grudnia 2009 r. (nowy rozkład)? Czy kolejne cięcia pociągów to tylko kwestia czasu?
Przejdź na dół

piotrbk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2008

PostWysłany: 13-10-2009, 17:08    Odpowiedz z cytatem

A jak myślicie po co było wsadzenie samorządom PR-ów Po prostu rząd przekazał problem samorządom A czy poszły za tym pieniądze szczerze wątpie ,a teraz jak będą jakieś problemy to rząd powie że nie jest stroną w sprawie i po problemie .Po prostu pozbyli się problemów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 13-10-2009, 17:53    Odpowiedz z cytatem

Sądowy nakaz zapłaty jest nieprawomocny i będziemy się od niego odwoływać - odpowiada Paweł Olszewski, rzecznik PKP Przewozy Regionalne. - Kwestionujemy też wysokość zobowiązania, które wyliczyła spółka PKP Intercity.
http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,7140525,Komornik_blokuje_konta__pociagi_jezdza_dalej.html

Jeżeli dziennikarz czegoś nie pokręcił, oznacza to że komornik wszedł w trybie zabezpieczenia powództwa klepniętego przez sąd (tezę potwierdzają teksty Ney'a!). Ergo: do prawomocnego wyroku PIC nie zobaczy ani złotówki.

O co oni grają?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

janekp Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009

PostWysłany: 13-10-2009, 17:58    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli wyrok nie ma klauzuli wykonalności to jest to tylko papier toaletowy.

Wydaje mi sie że IC poszło na całego, patrz artykuł w GW na temat Zamojszczyzny.

Jestem zdziwiony bardzo brakiem stanowiska nieporadnościa MI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 13-10-2009, 17:59    Odpowiedz z cytatem

Ja bym tak nie tragizował. Nie lubię PKP IC, tak jak nie lubię PKP PR. Ale PKP IC ma prawo domagać się zwrotu swoich należności i czyni to w najbardziej cywilizowany sposób, czyli w sądzie.

Samorządy wojewódzkie same są sobie winne, bo za namową kolesi partyjnych z warszawki wzięły przysłowiowego kota w worku, nie do końca oddłużonego. Tu wina jest po stronie Rządu i PKP S.A., bo obie te "instytucje" obiecały całkowite oddłużenie PKP PR przed usamorządowieniem. To powinien wykazać audyt, ale przeprowadzony przed a nie po fakcie.

Co mogą zrobić samorządy, które solidarnie i proporcjonalnie biorą na siebie długi PKP PR?

Po pierwsze wszcząć procedurę odzyskania od PKP IC zagrabionych lokomotyw, wagonów i jednostek ED zakupionych/zmodernizowanych za środki unijne z przeznaczeniem do obsługi ruchu regionalnego. Podobno toczy się postępowanie sądowe w tej sprawie, ale nikt tego oficjalnie nie potwierdza. Temat tabu?

Po drugie, i to byłaby ostateczność, samorządy mogą zbyć swoje udziały w PKP PR na rzecz Skarbu Państwa. I wtedy problem zadłużonych PKP PR automatycznie spada na Rząd. Jednak czy marszałkowie odważą się na taki krok? Przecież w Rządzie siedzą ich POpaprani partyjni kolesie...

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prezes11 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Kraków / Wrocław

PostWysłany: 13-10-2009, 18:13    Odpowiedz z cytatem

Jakoś nic nie słychać ,w związku z obecną sytuacją ,o reakcji związków zawodowych z PR. Już od rana powinni głodować a to przed sądem a to przed siedzibą komornika... W końcu ludzie najprawdopodobniej zostaną bez wypłat!
Gdyby planowana była jakaś reforma a przez to zagrożone były stanowiska związkowe bez końca słyszelibyśby lament i jazgot oraz nawoływanie do strajku!


Ostatnio zmieniony przez prezes11 dnia 13-10-2009, 18:30, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 13-10-2009, 18:21    Odpowiedz z cytatem

Spłatę długów można rozwiązać w prosty sposób:

1. Dogadać się z PKP IC i dług spłacić taborem. PKP PR mają za dużo lokomotyw spalinowych, a PKP IC nie ma ich wcale. Wszyscy na tym skorzystają. PKP IC nie mogłoby już tłumaczyć się, że likwiduje połączenia na liniach spalinowych z powodu braku lokomotyw.

2. Zwolnić zbędną biurokrację w centrali PKP PR i w zakładach PR. Redukcja zatrudnienia w przerośniętej administracji i tak jest koniecznością. Zaoszczędzone w ten sposób fundusze, które pójdą w setki mln zł rocznie, należy przeznaczyć na spłatę zobowiązań wobec spółek Grupy PKP.

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 13-10-2009, 19:22    Odpowiedz z cytatem

Konta PKP PR zajęte przez komornika

Konta Przewozów Regionalnych zostały wczoraj zablokowane przez komornika na zlecenie wierzyciela - firmy PKP Intercity. Zdaniem Pawła Neya, rzecznika PKP Intercity, zachodziło podejrzenie, że PR będą się uchylały od sądowego nakazu zapłaty 89 mln zł.

Dług wobec PKP Intercity to wynik niewywiązywania się z umowy o wzajemnym świadczeniu usług sprzedaży biletów. Umowa miała gwarantować podróżnym zakup biletu na pociąg PKP Intercity w kasie PR i odwrotnie.

- PKP Przewozy Regionalne sprzedawały w swoich kasach bilety na pociągi Intercity, ale nie odprowadzały należności. Dług urósł do wysokości 89 mln zł. Upominaliśmy się o jego zwrot już w kwietniu, ale bezskutecznie - powiedział Ney.

Intercity złożyło w połowie września pozew do sądu. Sąd uznał roszczenia spółki.

- Nie działamy impulsywnie; pozew do sądu wnieśliśmy dopiero po pół roku starań o polubowne rozwiązanie sprawy. Gdyby zarząd PKP Intercity nie domagał się zwrotu należności, to mógłby zostać oskarżony o działanie na szkodę spółki - wyjaśnił Ney.

Jak na razie PKP PR odmawiały komentarza. Dziś mają przedstawić swoje stanowisko.

Ney poinformował, że toczy się także kolejne postępowanie - o zwrot należności, którego stronami są PKP Przewozy Regionalne i PKP Intercity. Jak twierdzi, należność zobowiązań Przewozów regionalnych w obydwu sprawach przekracza kwotę 89 mln złotych.

źródło: PAP

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dm77 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 13-10-2009, 19:32    Odpowiedz z cytatem

Z tego co wiem Unia Europejska przeznaczyla w mln. EURO( nie pamietam w tej chwili kwoty) na modernizacje i zakup nowego taboru PKP PR w latach 2006-2008.Z tego majatku ok 80%w grudniu 2008 przejelo jakims cudem IC jakim prawem.!!?? jakos nikt o tym nie chce glosno mowic .Teraz slysze ze IC ma roszczenia majatkowe do PR.Co za BURDEL o co w tym wszystkim chodzi?Mam wrazenie ze kolej to dojna krowa ktora poki co sie da trzeba wydoic, nakrasc ile sie da a pozniej zostawic niech ja naprawiaja- nas juz nie bedzie.Przyklad to Anglia gdzie ja naprawiaja ,rzad WBrytani placze i placi aby to jakos bylo,a u nas kto bedzie naprawial napewno nie rzad RP bo on ma nas gleboko w....!!!!! Twisted Evil

_________________
interREGIO
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 13-10-2009, 20:13   Stanowisko PKP Przewozy Regionalne Odpowiedz z cytatem

Obecna sytuacja spółki PKP Przewozy Regionalne jest wynikiem przeprowadzenia restrukturyzacji zgodnie z założeniami Strategii rządowej dla transportu kolejowego do roku 2013. Już w trakcie dyskusji nad kolejnymi projektami strategii, w PKP PR podkreślano, że podział firmy doprowadzi do załamania jej finansów. Niestety, wbrew tym sygnałom zmiany przeprowadzono.

W efekcie przekazania Oddziału Przewozy Międzywojewódzkie (OPM), PKP PR utraciła przychody z przewozów międzywojewódzkich w kwocie ponad 850 mln zł rocznie, natomiast nie pozbyła się znacznej części kosztów działalności bieżącej związanych z tymi przewozami. Powodem opisanej sytuacji było przeprowadzenie w 2008 r. procesów restrukturyzacyjnych w oparciu o nieprawidłowe prognozy ekonomiczne przygotowane przez Grupę PKP. W wyniku tych działań znacznie pogorszyła się efektywność gospodarcza spółki PKP Przewozy Regionalne. W ich następstwie zadłużenie w momencie przekazania udziałów spółki samorządom kształtowało się na poziomie 360 mln zł. Praktycznie, z chwilą przekazania (OPM) do PKP IC, spółka zaprzestała bieżącego regulowania swoich zobowiązań.

Obecnie jedyną drogą dla spółki jest przeprowadzenie możliwie najszybszej restrukturyzacji nadmiernych zasobów. Eksperci oceniają, że w praktyce czas trwania takiej restrukturyzacji to dwa lata. W chwili obecnej spółka rozważa podjęcie kroków prawnych zmierzających do uzyskania odszkodowania w związku z doprowadzeniem jej do niewypłacalności przez poprzedniego właściciela – PKP SA.

http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,281.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torreador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: Pomorze

PostWysłany: 13-10-2009, 20:21    Odpowiedz z cytatem

Bzdury, nawet nie chce się komentować Młot
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torreador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: Pomorze

PostWysłany: 13-10-2009, 21:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Biurwy ubyło (w/g informacji z sierpnia) 700 etatów od początku roku.

Nie kłam !
Jeśli nawet zwolniono (?), to podaj też ilu zatrudniono. W sytuacji kiedy wszyscy spodziewają się zwolnień w centrali PKP PR są zatrudniani w biurze nowi pracownicy. Tak jeszcze o tym nikt nie pisze ale to kwestia czasu. Oj będzie skandal ...
Danuta B. poczyna sobie coraz bardziej bezczelnie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 13-10-2009, 21:30    Odpowiedz z cytatem

No to kłamię, czy jeżeli nawet? Waż słowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-10-2009, 22:47    Odpowiedz z cytatem

Stanowisko PKP PR w sprawie zablokowania konta spółki

Obecna sytuacja spółki PKP Przewozy Regionalne jest wynikiem przeprowadzenia restrukturyzacji zgodnie z założeniami Strategii rządowej dla transportu kolejowego do roku 2013. Już w trakcie dyskusji nad kolejnymi projektami strategii, w PKP PR podkreślano, że podział firmy doprowadzi do załamania jej finansów. Niestety, wbrew tym sygnałom zmiany przeprowadzono.

W efekcie przekazania Oddziału Przewozy Międzywojewódzkie (OPM), PKP PR utraciła przychody z przewozów międzywojewódzkich w kwocie ponad 850 mln zł rocznie, natomiast nie pozbyła się znacznej części kosztów działalności bieżącej związanych z tymi przewozami. Powodem opisanej sytuacji było przeprowadzenie w 2008 r. procesów restrukturyzacyjnych w oparciu o nieprawidłowe prognozy ekonomiczne przygotowane przez Grupę PKP. W wyniku tych działań znacznie pogorszyła się efektywność gospodarcza spółki PKP Przewozy Regionalne. W ich następstwie zadłużenie w momencie przekazania udziałów spółki samorządom kształtowało się na poziomie 360 mln zł. Praktycznie, z chwilą przekazania (OPM) do PKP Intercity, spółka zaprzestała bieżącego regulowania swoich zobowiązań. Obecnie jedyną drogą dla spółki jest przeprowadzenie możliwie najszybszej restrukturyzacji nadmiernych zasobów. Eksperci oceniają, że w praktyce czas trwania takiej restrukturyzacji to dwa lata. W chwili obecnej spółka rozważa podjęcie kroków prawnych zmierzających do uzyskania odszkodowania w związku z doprowadzeniem jej do niewypłacalności przez poprzedniego właściciela - PKP SA.

źródło: PKP Przewozy Regionalne

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 14-10-2009, 09:35    Odpowiedz z cytatem

http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20080970624&type=1&name=D20080624L.pdf

Art. 33m. 1. Skarb Państwa reprezentowany przez ministra właściwego do spraw
transportu przekaże PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o., zwanej dalej
„PKP PR”, tytułem rekompensaty za straty poniesione przez PKP
PR w związku z wykonywaniem przewozów pasażerskich w ramach
obowiązku świadczenia usług publicznych w okresie od dnia 1 października
2001 r. do dnia 30 kwietnia 2004 r. dotację w kwocie
2 160 000 000 zł, przy czym kwota:
1) 500 000 000 zł zostanie przekazana - w terminie do dnia 31 lipca
2008 r.;
2) 883 000 000 zł zostanie przekazana w równych transzach miesięcznych
- w terminie do dnia 30 listopada 2008 r.;
3) 777 000 000 zł zostanie przekazana - w terminie do dnia 30 listopada
2009 r.

2. Kwoty, o których mowa w ust. 1, mogą być przekazywane zgodnie
ze szczegółowym harmonogramem
określonym w umowie zawartej
między ministrem właściwym do spraw transportu a PKP PR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl