Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Komornik w Przewozach Regionalnych
Autor Wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 14-10-2009, 09:50    Odpowiedz z cytatem

PR sobie poradzą spokojnie. Nie wiem, ale wydaje mi się, że wpływy z biletów są tak duże, że to zapłacą. Sytuacja raczej nie powinna się odbić na świadczeniu usług pociągami osobowymi, ale według mnie PKP IC zemściło się na IR, bo w tej sytuacji przewoźnik może po prostu zaprzestać uruchamiania tych pociągów.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 14-10-2009, 10:38   Może stanąć większość pociągów w Polsce Odpowiedz z cytatem

Pociągi PKP Przewozy Regionalne mogą wkrótce przestać obsługiwać pasażerów. Zarząd przyznaje, że spółka utraciła zdolność działania i najchętniej złożyłby wniosek o upadłość.
Ministerstwo Infrastruktury nakazało wczoraj PKP PR szybką spłatę bieżących długów wobec PKP Intercity, PKP Polskie Linie Kolejowe oraz PKP Energetyka. Chodzi o 0,5 mld zł. Jeżeli pieniądze się nie znajdą, resort, który w imieniu Skarbu Państwa nadzoruje te spółki, nakaże wypowiedzieć ugodę restrukturyzującą stare długi Przewozów Regionalnych z lat 2002–2004. A to oznacza, że zadłużenie firmy wzrośnie o dodatkowe 1,5 mld zł.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Ministerstwo Infrastruktury nie tylko zagroziło wypowiedzeniem ugody, ale już nawet zleciło zarządowi PKP, które są właścicielem tych spółek, podjęcie stosownych przygotowań. – Straciliśmy zdolność wykonywania działalności operacyjnej – przyznaje Małgorzata Kuczewska-Łaska, wiceprezes PKP Przewozy Regionalne.

Zarząd najchętniej rozpocząłby procedurę upadłościową, jednak nie może, gdyż spółka nie podlega prawu upadłościowemu, a to dlatego, że jej działalność regulowana jest specjalną ustawą. Zarząd firmy nie ma nawet wglądu w konta bankowe. W poniedziałek zablokował je komornik, działając na zlecenie PKP Intercity.

PKP Przewozy Regionalne są winne Intercity 120 mln zł za sprzedane bilety. – Od poniedziałku prowadzimy w spółce kontrolę – mówi Alvin Gajadhur, rzecznik prasowy Urzędu Transportu Kolejowego. Efektem może być odebranie PKP PR licencji przewozowej. Według Michała Wrzoska, rzecznika prasowego PKP, jeśli tak się stanie, Przewozy Regionalne same będą sobie winne.

– Spółka jest źle zarządzana, a samorządy w niewystarczającym stopniu finansują jej deficytową działalność – dodaje. – Całe zamieszanie to efekt źle przeprowadzonego przekazania spółki samorządom i może być próbą wyeliminowania konkurenta dla PKP Intercity. Takim niewątpliwie stały się PR uruchamiając połączenia międzyregionalne – powiedział Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Autor: Cezary Pytlos, Dziennik Gazeta Prawna
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 14-10-2009, 10:42    Odpowiedz z cytatem

Ale jaja...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 14-10-2009, 10:47    Odpowiedz z cytatem

Czy tą sprawą może zająć się Komisja Europejska?

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 14-10-2009, 10:54    Odpowiedz z cytatem

Nawet powinna. Coraz więcej wskazuje na to, że pomysł betonu polegał na przepompowaniu budżetowej kasy z usamorządowionych Regionalnych do spółek wybierających się na giełdę poza systemem kontroli nad pomocą publiczną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 14-10-2009, 11:01    Odpowiedz z cytatem

Z tego co mi się wydaje to i tak osoba fizyczna nie może chyba zgłosić Komisji Europejskiej o nieprawidłowościach. Czy ktoś jest zagłębiony w tej sprawie? Co z Prokuraturą? Istnieje zasadne podejrzenie działania na szkodę spółki. Myślę , że należy zacząć działać.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-10-2009, 11:38   

Zapłacimy za długi kolei?

Komornik zablokował w poniedziałek konta samorządowej spółki PKP Przewozy Regionalne. W ten sposób pieniądze za sprzedaż biletów na swoje pociągi chce odzyskać inny kolejowy przewoźnik - PKP Intercity.
Sprawa znajdzie swój finał w warszawskim sądzie, lecz jej skutki mogą odczuć pasażerowie w naszym regionie. Samorząd województwa śląskiego ma bowiem ponad dziewięć procent udziałów w Przewozach Regionalnych, a tylko w tym roku z wojewódzkiego budżetu na dotowanie komunikacji kolejowej w regionie wydano około stu milionów złotych. Pieniądze mają wypełnić lukę między przychodami ze sprzedaży biletów, a kosztami funkcjonowania przewoźnika. Tyle tylko, że śląski zakład Przewozów Regionalnych nie jest osobną spółką na garnuszku marszałka, lecz częścią ogólnopolskiego przewoźnika. Co więcej samorządowa dotacja idzie do niego przez... warszawską centralę spółki. Istnieje zatem ryzyko, że przyznane przez samorząd pieniądze zamiast dotować deficytowe przewozy w regionie, posłużą do spłaty zadłużenia.

- Takie rzeczy dzieją się od dawna. Marszałkowie wrzucają pieniądze do wspólnego worka i tak naprawdę nie wiedzą, za co płacą - uważa Krzysztof Kuś, do niedawna koordynator Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei Województwa Śląskiego.

Aktualnie w około 1100 kasach należących do Przewozów Regionalnych można bez przeszkód kupić bilet na pociąg pośpieszny, ekspres, czy Intercity; problemu nie stanowi też kupno biletu na pociągi osobowe w ponad 300 kasach spółki Intercity. Właściciel kasy pobiera 8,5 procentową prowizję od każdego sprzedanego biletu, a resztę przekazuje spółce obsługujące dane połączenie. Rzecz w tym, iż od wiosny Przewozy Regionalne mają kłopot z terminowym przekazywaniem tych pieniędzy. Kwota zaległości wobec Intercity przekroczyła już 100 milionów złotych. Dwa tygodnie temu z tego powodu omal nie doszło do zerwania umowy o wzajemnym świadczeniu usług, co skończyłoby się kompletnym bałaganem w systemie sprzedaży biletów. Teraz Intercity sięgnęło po komornika. Fakt, iż pod koniec września sąd wydał nakaz zobowiązujący Przewozy Regionalne do zapłaty 89 mln. złotych pozwolił na rozpoczęcie egzekucji tych zaległości.

- Byliśmy zmuszeni do takiego kroku. Gdybyśmy tego nie zrobili moglibyśmy zostać oskarżeni o działanie wbrew interesem naszej spółki - argumentuje Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity.

Przedstawiciele centrali Przewozów Regionalnych nie chcieli wczoraj komentować sprawy. Rzecznik spółki, Piotr Olszewski powiedział jedynie, iż wydane przez sąd orzeczenie nie jest prawomocne i przewoźnik na pewno będzie się od niego odwoływać. Nie zakwestionował samej kwoty zaległości, a to oznacza, że spółka wcześniej czy później będzie musiała wysupłać ponad sto milionów złotych. Skąd je weźmie? Jednym ze źródeł finansowania spółki są dotacje ze strony samorządów wojewódzkich. Dzięki dotacji samorządu województwa śląskiego, nasz regionalny zakład PKP PR codziennie wypuszcza w trasę 430 pociągów osobowych.

- Zajęcie konta Przewozów Regionalnych przez komornika nie powinno wpłynąć na wysokość dofinansowania z naszej strony. Traktujemy to jako wewnętrzną sprawę spółki. Na wszelki wypadek będziemy jednak przyglądać się jej poczynaniom. Obecnie mamy większe możliwości kontroli spółki, gdyż przedstawiciel marszałka zasiada w jej Radzie Nadzorczej - mówi Witold Trólka z biura prasowego urzędu marszałkowskiego w Katowicach.

Źródło: POLSKA Dziennik Zachodni
Powrót do góry

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 14-10-2009, 11:58    Odpowiedz z cytatem

Zamieszanie coraz wieksze...jak to bylo w Seksmisji by skomentowac to co dzieje sie na polskiej kolei? 'Ja tu widze niezly bur*el'. Caly czas sie mowi o dlugach PR wobec IC, ale dlaczego IC sie nie wytlumaczy z 20 mln ktore jest winne PR za rewizje i inne rzeczy typu zapowiadanie pociagow, rozklady? I czemu nadal zwleka z podpisaniem umowy w tej sprawie? Mysle ze PR wobec tego ze byla wczoraj katastrofa za Wroclawiem powinna ten moment wykorzystac i odstapic od rewidowania pociagow IC. Jesli juz wojna to wojna na calego. Tylko faktycznie kto na tym ucierpi? Pasazer... a gdzie dwoch polskich przewoznikow sie bije tam trzeci (niemiecki lub czeski) wkrotce skorzysta...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 14-10-2009, 17:13    Odpowiedz z cytatem

A wtedy kolei stanie sie normalna. Odżyje! Skończą sięczasy betonu!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 14-10-2009, 18:10    Odpowiedz z cytatem

Prosto z Trako - informacja za Rynkiem Kolejowym

Ostatnio głośno jest na temat tego, ile kto komu jest dłużny wśród spółek kolejowych. W tym tygodniu pojawiła się informacja, upubliczniona przez PKP Intercity, o wejściu komornika na konto Przewozów Regionalnych. Jak poinformował nas prezes spółki Tomasz Moraczewski, także PKP Intercity również nie jest wolne od zobowiązań.

Chodzi o świadczenie usług przez PKP Przewozy Regionalne, w zakresie tzw. przeglądów rewidenckich wagonów należących do Intercity. - Za tego typu usługi, które od początku roku świadczymy bez umowy, musieliśmy już wystawić faktury na podstawie wcześniejszych ustaleń, ponieważ nie możemy się doprosić o umowę. Rozważamy również możliwość zawieszenia świadczenia tych usług, bo to jest duża kwota, ponad 20 mln zł. W związku z tym automatycznie nasze zobowiązania wobec PKP Intercity spadną do około 70 mln zł. Nie twierdzę, że to jest dobrze, ale nie jest to 130 mln zł, o których jeszcze niedawno słyszałem, że podobno zalegamy - powiedział nam prezes Moraczewski.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 14-10-2009, 19:29    Odpowiedz z cytatem

Wszystko się składa do kupy. Z cytowanej ustawy budżet przekazał Regionalnym dwa miliardy na spłatę starych długów. Na dwa tygodnie przed ostatnią transzą (ZTCW: około 100 milionów) Intercity zabezpiecza powództwo blokując konta.

Ciekawostka: pojawiła się ostatnio kwota zadłużenia w wysokości 0,5 miliarda. Wcześniej mówiono o 380 milionach. Czyżby ktoś wiedział, że zadłużenie wzrośnie, ponieważ do czasu uzyskania prawomocnego wyroku i klauzuli wykonalności PIC nie zobaczy z zajętej kwoty ani złotówki?

Regionalne nie wywiązują sie z ugody i jest pretekst do zadłużenia oddłużonej spółki w wysokości porównywalnej z kwotą oddłużenia. Taki betonowy oscylator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-10-2009, 19:41   

To polityczna reforma "usramorządowiająca" doprowadziła kolej w naszym kraju na krawędź totalnej mega zapaści. To politycy tego "cudu" dokonali! Nie ufoludki, nie masoni, nie cykliści.. to POLITYCY i kolejne rządy. A rząd PO/PSL tak do pieca dołożył, że gorzej być nie może. A może jednak może? Aż strach się bać!
Powrót do góry

Torreador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: Pomorze

PostWysłany: 14-10-2009, 22:26    Odpowiedz z cytatem

A na co liczyłeś. Po co partyjni kolesie angażują się w politykę?
Stołki, stołki to jest ich cel a nie egalitaryzm. Od wielu lat tak jest a niektórzy tego jeszcze niezauważyli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-10-2009, 10:06   

Torreador, we mnie jeszcze ciągle tlą się gdzieś tam resztki młodzieńczego idealizmu i wiary w dobroć... ludzi i świata. Pora się z tego ostatecznie wyleczyć. Wiem.

Co do meritum sprawy. Natychmiastowa dymisja ministrów od dupereli, solidne rozliczenie całego "usramorządowienia" przed opinią publiczną i rozliczenie jego autorów.
Powrót do góry

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 15-10-2009, 10:24    Odpowiedz z cytatem

A Pan Wrzosek to teraz mega ekspert. Panie Wrzosek prosze sobie przypomniec co Pan opowiadal przed rozpoczeciem reformy, ze jesli ED74 i budynie przejda do IC to rzad bedzie musial oddac do UE pieniadze, ktore poszly na zakup jednostek i remont budyniow i wagonow. Wszystko jest w oficjalnych komunikatach PKP SA...Wyplywa Pan teraz, ze samorzady sa same winne? A kto uprawial propagande i szastal samorzadom przed nosem wynikami jak to bedzie wspaniale po przejeciu PR? Teraz Pan oraz Wasiakowa (ex prezes PKP PR) wielcy specjalisci... Nie wiem czy ta sprawa nie powinno sie zajac CBA albo Komisja Europejska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl