Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
MI nie chce umorzenia długów PKP PR
Autor Wiadomość

lidl Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Mar 2009

PostWysłany: 20-10-2009, 23:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Natomiast, czy pomyślałaś, co z pracownikami w przypadku nagłej śmieci tak znienawidzonej przez Ciebie spółki


Znajda prace w nowej spolce.

_________________
Beton http://pastebin.com/f3956f14b historia moich ostrzezen Laughing Beton
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 21-10-2009, 00:22    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Natomiast, czy pomyślałaś, co z pracownikami w przypadku nagłej śmieci tak znienawidzonej przez Ciebie spółki

Ja nie nienawidzę PR, do pracowników spółki (zwłaszcza liniowych) też nic nie mam i źle im nie życzę.

Przede wszystkim myślę o 30 milionach potencjalnych pasażerów kolei regionalnej w Polsce. Interes PR zatrudniających kilkanaście tysięcy ludzi nie można przedkładać nad interes całego narodu. Społeczeństwo chce, a wręcz domaga się normalnej kolei, a chyba każdy przyzna, że PR normalne nie są i z taką kadrą zarządzającą (plus przerośnięta biurwa administracyjno-związkowa) nigdy normalną firmą transportową nie będą.

Życie nie lubi pustki i jak słusznie zauważył lidl, ludzie znajdą pracę w spółkach, które powstałyby na gruzach PR (spółki samorządowe? prywatne? zagraniczne?). Oczywiście zbędnej biurwy i pasożytniczych działaczy związkowych prywaciarz nie zatrudni, bo on będzie potrzebował fachowej kadry z kwalifikacjami.

Władze PR ze strachu przed betonem związkowym nie zrobią niezbędnego przesiewu w przerośniętej administracji i nie przeprowadzą redukcji zatrudnienia na stanowiskach liniowych (tu też jest przerost zatrudnienia), więc siłą rzeczy PR są skazane na upadek. To tylko kwestia czasu. Im szybciej ten upadek nastąpi tym lepiej, bo wcześniej dojdziemy do normalności na rynku przewozów regionalnych.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Robikon Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2008
Skąd: Legnica

PostWysłany: 21-10-2009, 00:56    Odpowiedz z cytatem

A ja nie wyobrażam upadek PR,jeżeli bogate województwa takie jak wielkopolska,dolny śląsk sobie poradzą to co powiemy takich woj.jak lubelskie czy podkarpackie tam nastąpi koniec kolei regionalnej,nie wyobrażam sobie także podziału na 15 spółek samorządowych{ 15 biletów,15 rozkładów jazdy itp.} ,prywaciarz też szybko nie wjedzie bo zorganizowanie taboru trwa ok.2 lat.PR musi się zreformować bo firma ma naprawdę potencjał tylko trzeba życzyć odwagi prezesowi,ten Pan już i tak dużo dobrego zrobił dla PR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 21-10-2009, 09:21    Odpowiedz z cytatem

Podział na 15-20 spólek,z których każda ma własny rozkład jazdy i własny niehonorowany gdzie indziej bilet można sobie wyobrazic.Juz tak jest np w PKS,gdzie na tej samej trasie jeżdza autobusy różnych PKSów,a na kolei mamy przykład Trójmiasta gdzie mając bilet na SKM nie mozna jechac pociągiem PR i na odwrót
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 21-10-2009, 11:02    Odpowiedz z cytatem

Czy kolejarze rozbroją tykającą bombę w Przewozach Regionalnych?

Rząd, marszałkowie województw, przedstawiciele Grupy PKP i samorządowej spółki Przewozy Regionalne (PR) próbują rozbroić tykającą bombę w postaci starego zadłużenia PR. Jeśli nie uda się, długi Przewozów mogą wzrosnąć momentalnie o 1,5 mld zł

W poniedziałek w resorcie infrastruktury wiceminister ds. kolei Juliusz Engelhardt spotkał się w tej sprawie z przedstawicielami samorządów oraz spółek kolejowych. - Zakładamy, że uda się rozwiązać problem - mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu.

O jaki problem chodzi? W 2004 r. w ramach spółek z Grupy PKP została zawarta ugoda restrukturyzacyjna. Niedofinansowanej i zadłużonej firmie PKP Przewozy Regionalne wożącej pasażerów na trasach regionalnych odpuszczone zostało 40 proc. długów, czyli 760 mln zł. Zadłużenie wzięło się stąd, że przez kilka lat przewoźnik nie płacił innym firmom z Grupy PKP m.in. za prąd czy dostęp do torów.

Warunkiem ugody była jednak stopniowa spłata pozostałych długów i regulowanie na bieżąco zobowiązań. Pod koniec zeszłego roku PKP Przewozy Regionalne przeszły w ręce samorządów, a rząd spółkę oddłużył. Ta jednak nadal nie była w stanie na bieżąco regulować swoich płatności. W zeszłym tygodniu komornik na wniosek PKP Intercity zajął konta samorządowej spółki - ma z niej ściągnąć aż 89 mln zł. W sumie bieżące zadłużenie PR względem spółek z Grupy PKP sięga 270 mln zł.

Przedstawiciele PKP od pewnego czasu dają do zrozumienia, że bez bieżącego regulowania długów PR uznają, że warunki ugody z 2004 r. nie zostały wypełnione. A wtedy teoretycznie pod koniec listopada Przewozy Regionalne musiałyby zwrócić darowane im pięć lat temu 760 mln zł wraz z odsetkami. Obecnie daje to około 1,5 mld zł! Takie długi rozłożyłyby i tak będącą już w kłopotach firmę na łopatki.

- Rozwiązanie problemu musi się znaleźć, bo firma musi dalej świadczyć usługi i wozić pasażerów - mówi "Gazecie" Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego uczestniczący w poniedziałkowym spotkaniu w resorcie infrastruktury. - Teraz czekamy na propozycje ze strony Grupy PKP i Przewozów Regionalnych jak przedłużyć spłatę - dodaje.

Marszałkowie chcieliby, żeby rocznie więcej pieniędzy na trafiało do Przewozów Regionalnych z Funduszu Kolejowego - obecnie jest to około 100 mln zł. - Ale to wymaga negocjacji z rządem - przyznaje Struk.

Jego zdaniem Przewozy Regionalne muszą przejść program naprawczy, dalej redukować zatrudnienie. - W nowym roku działalność spółki musi być zbilansowana - mówi Struk.

Źródło: Gazeta Wyborcza

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

wojcio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2008
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: 21-10-2009, 14:00    Odpowiedz z cytatem

Noema - życie nie lubi pustki, to prawda, ale czy niekontrolowany upadek PR polskiemu rynkowi kolejowemu aby na pewno pomoże ?
Wyobraźmy sobie, że w grudniu pociągi regionalne (prócz KM, SKM i KD naturalnie) nie wyjeżdzają na trasy - dla ilu pasażerów oznaczałoby to rozbrat z koleją na zawsze ? Czy na pewno w powstałą lukę szybko wejdą inne podmioty kolejowe - z porównywalną ofertą ? Wątpię.
Szkoda, że zadyma z PR rozpoczęła sie właśnie teraz - kiedy w spółce coś wreszcie zaczyna się dziać. Jeśli PR nie wytrzymają konkurencji na zliberalizowanym rynku (oby jak najszybciej) - nie będę po nich płakał. Ale upadek PR w takich "okolicznościach przyrody" - wybacz - nie uśmiecha mi się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

lidl Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Mar 2009

PostWysłany: 21-10-2009, 19:10    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
prywaciarz też szybko nie wjedzie bo zorganizowanie taboru trwa ok.2 lat


przeciez tabor juz istnieje

co ty bys chcial robic przez 2 lata?

_________________
Beton http://pastebin.com/f3956f14b historia moich ostrzezen Laughing Beton
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 21-10-2009, 20:17    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Szkoda, że zadyma z PR rozpoczęła sie właśnie teraz - kiedy w spółce coś wreszcie zaczyna się dziać.

A cóż takiego się dzieje? Jedynym pozytywem jest tych kilkanaście pociągów interREGIO. One spółki nie zmienią i jej nie uratują. Beton jak był tak jest i będzie!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-10-2009, 20:26   

Noema, dokładnie. Zmiany są kosmetyczne. Cóż z tego, że w PR Katowice jest nowy dyrektor, kiedy wszyscy dotychczasowi "fachowcy" nadal na Dworcowej 8 urzędują? Czy coś zmieniło się w PR Katowice? Nic. Po prostu nic. Czy biurwy choć trochę zostały odchudzone? Koszty zmniejszone? Nie! Bo ta spółka jest niereformowalna.
Powrót do góry

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 21-10-2009, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Krzysztof21, tak samo nic nie zmieniło się w PR Wrocław gdzie beton betona betonem pogania! W obecnej formie i z taką kadrą kierowniczą w zakładach i betonem związkowym, który bardziej ciąży do PKP niż do samorządów, PR po prostu muszą upaść. Jeden Moraczewski spółki nie zmieni, a pociągi IR nie zarobią ani na przerośniętą administrację, ani na zbędnych pracowników liniowych. Reanimowanie trupa może jeszcze trwać rok, dwa, może trzy lata, ale w końcu ekonomia okaże się bezwzględna i nastąpi wielkie buuum!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 21-10-2009, 21:31    Odpowiedz z cytatem

Noema, z Twoich postów można wywnioskować, że strasznie krytykujesz związki zawodowe w PR Wrocław, dlaczego Question .

Ja powiem krótko - nie wszystkie związki można włożyć do jednego wora. Są związki, które chcą coś zrobić dla ludzi, dzięki którym coś się chce zrobić na lepsze. Zapewne zapytasz - to podaj, co takiego zrobiły? Chyba nie na tym rzecz polega, żeby chwalić, to taki, a taki związek w PR Wrocław. Pracownicy widzą pracę wszystkich związków i któregoś pięknego dnia, wszystkie organizacje rozliczą z działalności, członkowie związków i nie tylko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lidl Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Mar 2009

PostWysłany: 21-10-2009, 21:43    Odpowiedz z cytatem

Dolnoślązak, niestety, ale zwiazki zawodowe to jeden z glownych powodow tego, jak wyglada dzis polska kolej.

_________________
Beton http://pastebin.com/f3956f14b historia moich ostrzezen Laughing Beton
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-10-2009, 21:54   

Rodriges napisał/a:
Cytat:
IC przegrało tą sprawę
Bzdury napisałeś!
Dziś na czacie zadałem odnośnie tego pytanie, które zostało dopuszczone przez moderatora. Poniżej wklejam odpowiedź:

~Mariusz_W (20:16) : Czy to prawda, że Przewozy Regionalne toczą spór sądowy z Intercity o odzyskanie zmodernizowanego taboru ze środków UE?
Michal_Wrzosek_PKP (20:16) : Nie, to nie prawda. Na razie samorzodowe Przewozy Regionalne nie placa za uslugi wykowane na ich rzecz przez spolki Grupy PKP
Powrót do góry

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 21-10-2009, 21:59    Odpowiedz z cytatem

lidl, Ja bym powiedział inaczej - jednym z głównych powodów, jak wygląda dziś polska kolej.

Po jaką cholerę dokonano wielkiej reorganizacji kolei Exclamation . Utworzono Spółki, gdzie w każdej funkcjonuje Rada Nadzorcza, x dyrektorów, naczelników, itd. Czy to nie jest główna przyczyną rozłożenia kolei na łopatki Question
.
Przypomnij sobie jak funkcjonowały dawne DOKP ( 8 ) - wtedy na jednym DOKP był jeden dyrektor i trzech, ewentualnie 4 zastępców, a teraz Question .
Czy ten argument nie jest podstawowy Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-10-2009, 22:03   

Dolnoślązak, nie jest. Socjalizm się skończył.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl