Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Pociągi na odcinek Nysa-Kamieniec muszą wrócić
Autor Wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-03-2013, 14:02   

No więc właśnie. Tak mi się wydawało, że z frekwencją moze być różnie. Są kursy, które po przyjeździe z Legnicy czekają na przejazd pociągu PR z Wrocławia do Międzylesia i jadą za nim kilkanaście minut później.Mam nadzieję że szybko się dogadają i znów tabela 235 będzie przejazdna na pełnej trasie. Zamknięcie odcinka z Nysy do Kamieńca to jedno z większych barbarzyństw, jakiego dokonano na kolei.
Przejdź na dół

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 23-03-2013, 14:44    Odpowiedz z cytatem

Jak dla mnie to najrozsądniejsze byłoby : K-K - Nysa - Kłodzko - Jelenia Góra
Kilka odcinków średnio - frekwencyjnych, ale biorąc pod uwagę np. dobrze skomunikowanie z Bielskiem / Katowicami / Krakowem to mogłoby być całkiem nieźle.

W 5 około 17 z JG , w 7 około 18 z K-K
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 23-03-2013, 18:43    Odpowiedz z cytatem

. Jeżeli już miałby powrócić tam jakiś pociąg to najlepiej pociąg pośpieszny na SZT w relacji Katowice- Kudowa Zdrój/Kłodzko Główne ( wydłużony w sezonie). Taki SA138 czy SN84 nadawałby się tam idealnie ale co do KŚ to nie można zbytnio na nie liczyć, chociaż jak KŚ przetrwa to może coś udałoby się wykombinować, pociąg na takim pojeździe z wyższą ceną (koszt dajmy na to jak za IR na tanim bilecie) może się zwróci tylko nie wiem czy trzeba będzie po drodze tankować, nie znam się zbytnio na tym ale wiem jedno: na 1 obiegu (wyjazd z Katowic o 7, powrót o 18) spokojnie się wyrobi. Jeżeli pociągi miałyby wrócić w wariancie regionalnym to tylko w relacji Kędzierzyn Koźle-Kłodzko, Kędzierzyn-Nysa zastąpić tą relacją, zapewnić 4-5 par na start + 1-2 skrócone do Nysy. Moim zdaniem, inaczej to nie ma sensu a szczególnie pociągi Kędzierzyn(Nysa)-Wrocław przez Kamieniec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 23-03-2013, 21:31    Odpowiedz z cytatem

No to i ja dołączę swoje propozycje wskrzeszenia ruchu pomiędzy Nysą a Kamieńcem Ząbkowickim:
1. Na absolutny początek (żeby zobaczyć jak się przyjmie) tylko w poniedziałki i piątki szynobus opolskiego ZPR'u rel. Kędzierzyn Koźle (po 15.00)-Kamieniec Ząbkowicki. Tu "obskakuje" skomunikowania do/z kierunku Legnicy, Kłodzka i Wrocławia, po czym wraca do Kędzierzyna Koźla na rozjazd stamtąd pociągów ok.21.00 do Gliwic, Raciborza i Opola. W obu kierunkach skomunikowanie w Nysie do Opola i Brzegu.
2. W soboty bladym świtem (ok. 3.20) po skomunikowaniu z "Pogórzem" rel. Kraków Gł.-Wrocław Gł. rusza z Kędzierzyna Koźla przyśpieszony szynobus do Jeleniej Góry z postojami na stacjach: Głogówek, Racławice Śl, Prudnik, Nysa, Otmuchów, Otmuchów Jezioro, Paczków, Kamieniec Ząbkowicki, Bardo Śl, Kłodzko Gł, Nowa Ruda, Jedlina Zdr, Głuszyca, Wałbrzych Gł, Sędzisław, Mieroszów, Janowice Wlk. Wraca do Kędzierzyna Koźla jako InterRegio przez Wrocław o dogodnej dla podróżnych porze.
3. W niedziele wszystko odwrotnie: poranny InterRegio z Kedzierzyna Koźla do Jeleniej Góry przez Wrocław, a stamtąd wyjazd o takiej godzinie by zdążyć pod wieczór (ok.17.10) w Kędzierzynie Koźlu na "Wyspiańskiego" do Krakowa.
Może dałoby się dogadać z KD i one zamiennie "zrobiłyby" pomysł zaproponowany przez danio,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-03-2013, 23:33   

Mnie ucieszylaby na poczatek jakakolwiek forma ruchu na tej trasie. Ale coś długodystansowego typu Katowice - Kudowa czy Jelenia Góra przez Kłodzko powinno chwycić. Wiele osób podróżuje przez Wrocław z braku wyboru
Powrót do góry

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 24-03-2013, 01:05    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio sporo popytałem i dowiedziałem się że IR na ED72 są opłacalne dlatego myślę że pośpieszny na podsudeckiej na oszczędnym SZT i w dogodnych porach zarobi na siebie. Gwoździem do trumny tej linii była likwidacja wszystkich pociągów od strony Górnego Śląska w stronę Kłodzka, sam ruch regionalny nie ożywi tam kolei bo akurat tam liczy się ruch dalekobieżny ze Śląska do kotliny kłodzkiej. Jazda przez Wrocław dodaje sporo km, nawet przy lepszych parametrach trasy wątpię by było szybciej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 24-03-2013, 07:12    Odpowiedz z cytatem

To jest tak jak z linią Cz-Dz - Oświęcim. poc. Skalnica w 7 jeździł na 4 wagonach pełny, ale wszyscy wsiadali
w Bielsku, Czechowicach, Oświęcimiu itd, natomiast jak zrobili o tej godzinie osobówkę /rozdzielili,
ale ze skomunikowaniem na Kraków to nic z tego nie wyszło. Kluczem są jak najdłuższe połączenia.
Kiedyś jechałem pociągiem Kraków - B-B z Wadowic (jakoś przez dzień jeździł) i co ciekawe było około
60-70 osób , ale 3/4 jechało z Krakowa. Natomiast z Wadowic zaczynający pociąg wyjeżdża praktycznie pusty (10-15 osób)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 24-03-2013, 13:07    Odpowiedz z cytatem

danio, od tego są ludzie którzy powinni ułożyć sprawny system transportowy. Kiedyś jeździło bardzo dużo osobowych międzyregionalnych jak i krótkich pośpiesznych. Myślę, że reaktywacja dłuższych relacji osobowych nie ma sensu, nie ma konkurencji czasowej z komunikacją samochodową. Moim zdaniem, poszczególne UM powinny reaktywować część krótkich połączeń pośpiesznych, najlepiej z ceną niższą od typowej TLK które by śmigały na EZT/SZT, ew. wagony z jakąś słabszą lokomotywą. Takie pociągi byłyby oszczędniejsze finansowo i byłyby szybsze. Kiedyś jeździły takie pośpieszne jak pociąg z Katowic do Cieszyna(nie wiem czy dalej nie jechał), cieszyły się dobra frekwencją ale po degradacji do osobowych straciły na znaczeniu i zainteresowaniu podróżnych. A wystarczy tylko pociąg pośpieszny z okolicznego miasta wojewódzkiego do ośrodka turystycznego, rano wyjazd i wieczorem powrót, sukces gwarantowany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 04-10-2013, 00:48    Odpowiedz z cytatem

Dobra, jaramy się tym "Chemikiem" ale mam jednak sporo obaw. Czy RAZ W TYGODNIU to naprawdę aż tak wiele by już odtrąbić sukces? Wiem że każdemu się nie dogodzi no ale moim zdaniem mogli chociaż do Kudowy puścić go w piątki I soboty, do Warszawy w soboty I niedziele, a w święta, ferie i wakacje codziennie. A póki co wygląda mi to niestety na eksperyment pod dość dużym znakiem zapytania Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 05-10-2013, 06:39    Odpowiedz z cytatem

A ja Ci powiem tyle, że mnie już kilka osób pytało o ten pociąg. Może się sprawdzić takie połączenie.
Na pewno dużo osób pojedzie do Katowic. W Kędzierzynie należałoby zrobić pewne - gwarantowane skomunikowanie z Wrocławiem (wiem PLK, ale może się uda. ...) To może być spory sukces, a PR potrafią
się reklamować lepiej nic PIC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zouave Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2012
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 05-10-2013, 07:49    Odpowiedz z cytatem

sympatyk napisał/a:
Dobra, jaramy się tym "Chemikiem" ale mam jednak sporo obaw. Czy RAZ W TYGODNIU to naprawdę aż tak wiele by już odtrąbić sukces? Wiem że każdemu się nie dogodzi no ale moim zdaniem mogli chociaż do Kudowy puścić go w piątki I soboty, do Warszawy w soboty I niedziele, a w święta, ferie i wakacje codziennie. A póki co wygląda mi to niestety na eksperyment pod dość dużym znakiem zapytania Sad


IR z Wrocławia do Przemyśla i z powrotem przez Kielce, Staszów cieszył się sporym wzięciem.
A jeździł dokładnie tak samo - piątek do Przemyśla, niedziela do Wrocławia.
Jechałem z Tarnobrzega do Kielc i wcale nie był pusty.
Dziwię się, dlaczego został wykoszony z rozkładu, bo ludzie autentycznie nim jeździli.

Poprawka:
ktoś na jednym z forów powiedział rzeczy niesprawdzone. Nie dość, ze IR przez Staszów jeździ dalej, to jeszcze dwa dni w tygodniu - piątek, niedziela) w obydwie strony.
Czyli co do "Chemika" to może faktycznie jest to na próbę, a potem będzie już tylko lepiej.
Druga sprawa że PR mają jednak jakieś lokomotywy spalinowe (albo je wynajmują od Cargo) i są w stanie pociągnąć pociąg z Kędzierzyna do Kudowy, ale z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych już nie.

Tak czy inaczej należy się cieszyć i mieć nadzieję. IR Łysica (obecnie Wojak Szwejk) jeździ i ma się dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pio-Pio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Wrz 2013
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 05-10-2013, 08:39    Odpowiedz z cytatem

Myślę że "Chemik" mógłby mieć jeszcze większą popularność gdyby zahaczał o Opole, z dwóch powodów. Po pierwsze Opole mogło by wygenerować większy potok podróżnych niż Prudnik w kierunku Kudowy, a po drugie w Opolu jest lepszy punkt przesiadkowy w kierunku Wrocławia (mam tu na myśli podróż od strony Warszawy), gdyż jest tam więcej pociągów Regio, a z racji tego że zostaje uwalony Piast ludzie mogli by z tego korzystać.

Zouave napisał/a:
ktoś na jednym z forów powiedział rzeczy niesprawdzone. Nie dość, ze IR przez Staszów jeździ dalej, to jeszcze dwa dni w tygodniu - piątek, niedziela) w obydwie strony.


Ty rozpowszechniasz rzeczy niesprawdzone. W chwili obecnej żaden IR przez Staszów nie kursuje, a wspomniany przez Ciebie Wojak Szwejk jest planowany dopiero od nowego rozkładu jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zouave Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2012
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 05-10-2013, 09:56    Odpowiedz z cytatem

Pio-Pio napisał/a:
Zouave napisał/a:
ktoś na jednym z forów powiedział rzeczy niesprawdzone. Nie dość, ze IR przez Staszów jeździ dalej, to jeszcze dwa dni w tygodniu - piątek, niedziela) w obydwie strony.


Ty rozpowszechniasz rzeczy niesprawdzone. W chwili obecnej żaden IR przez Staszów nie kursuje, a wspomniany przez Ciebie Wojak Szwejk jest planowany dopiero od nowego rozkładu jazdy.


Tak, wyraziłem się nieprecyzyjnie.
Szwejk będzie jechał do Przemyśla od grudnia tego roku, dwa razy w tygodniu w każdą stronę, co oznacza, że pociąg nie został na stałe wycofany, będzie dwa razy więcej kursów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 05-10-2013, 10:19    Odpowiedz z cytatem

Zouave napisał/a:
IR z Wrocławia do Przemyśla i z powrotem przez Kielce, Staszów cieszył się sporym wzięciem.
A jeździł dokładnie tak samo - piątek do Przemyśla, niedziela do Wrocławia.
Jechałem z Tarnobrzega do Kielc i wcale nie był pusty.
Dziwię się, dlaczego został wykoszony z rozkładu, bo ludzie autentycznie nim jeździli.

Był JEDYNYM bezpośrednim pociągiem łączącym Wrocław i Przemyśl, godzinowo stworzony pod studentów, jechał przez Kielce, Staszów, Tarnobrzeg (Sandomierz), Stalową Wolę i dla tych miast (węzłów przesiadkowych) był jedynym więc cennym pociągiem. To jego olbrzymie atuty i dlatego miał szanse się sprawdzić. Także kompletnie nie rozumiem zabrania go podróżnym.
W niedzielę wieczorem w Warszawie może chcieć być sporo osób ale w sobotę pod wieczór w Nysie, Kłodzku, Kudowie KTO? Shocked I to mnie martwi Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zouave Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2012
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 05-10-2013, 10:27    Odpowiedz z cytatem

sympatyk napisał/a:
Był JEDYNYM bezpośrednim pociągiem łączącym Wrocław i Przemyśl, godzinowo stworzony pod studentów, jechał przez Kielce, Staszów, Tarnobrzeg (Sandomierz), Stalową Wolę i dla tych miast (węzłów przesiadkowych) był jedynym więc cennym pociągiem.


Od nowego rozkładu wracają bezpośrednie pociągi z Przemyśla do Wrocławia przez Kraków - Katowice.
Niemniej - jak już pisałem - dawna Łysica będzie miała teraz twarz łysego Josefa Szwejka i będzie jeździła dwa razy w tygodniu. Co oznacza, że pociąg się sprawdził. W piątki w jedną stronę będzie woził dziennych, w druga zaocznych, w niedzielę na odwyrtkę.

Cytat:
To jego olbrzymie atuty i dlatego miał szanse się sprawdzić. Także komletnie nie rozumiem zabrania go podróżnym.


Najpewniej zabranie jest związane z działaniami PLK albo ze stanem finansów PR - to pociąg finansowany przez Przewozy, więc bez dofinansowania od marszałków.

Cytat:
W niedzielę wieczorem w Warszawie może chcieć być sporo osób ale w sobotę pod wieczór w Nysie, Kłodzku, Kudowie KTO? Shocked I to mnie martwi Sad


Bo chemik to nie jest pociąg dla ludzi z Paczkowa czy Kudowy tylko dla ludzi z Warszawy.
Jeśli turnus wczasowy zaczyna się np. w niedzielę, to taki pan czy pani wsiądą w Warszawie w IR w sobotę i dojada spokojnie pod wieczór do Kudowy, Polanicy czy Dusznik.
A w niedzielę za trzy tygodnie np. będą wracać do stolnicy.

Wb rew pozorom pociąg jest dobrze pomyślany, włącznie z jazdą przez Katowice i Kędzierzyn. A lokalni pasażerowie się znajdą, np. takie wariaty jak ja, jadące po to, by się przewieźć z Kędzierzyna do Kudowy (albo prędzej odwrotnie, z Kudowy do Katowic).

Ważne, że pociąg (o ile nic się nie zmieni) będzie. Jak się okaże, że jest ruch, a IC w końcu odbierze spalinówki, to może się okazać, że i TLK pojedzie tamtędy.

Bo generalnie pociągi dalekobieżne nie są dla ruchu lokalnego. Co z tego, że np. w takim Kutnie pociąg staje o 2 w nocy? On nie jest przeznaczony głównie dla mieszkańców Kutna tylko dla Krakusów czy Warszawiaków jadących do Gdyni czy Poznania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl