Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Przewozy Regionalne na trasie Słupsk - Kępice
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 18-01-2011, 14:17   Przewozy Regionalne na trasie Słupsk - Kępice Odpowiedz z cytatem

To nie rok 1945, lecz 2011! Dzieci i młodzież godzinami marzną na peronach, a potem toczą dramatyczną walkę, żeby wsiąść do pociągu. Takie rzeczy dzieją się na linii Kępice-Korzybie-Słupsk.

Jak sygnalizują nam Czytelnicy i Internauci, ta sytuacja trwa już od kilku tygodni.

Gdyński Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych regularnie od początku roku kieruje do obsługi tej trasy tylko jeden szynobus wielkości tramwaju. Tymczasem to jedyne połączenie, dzięki któremu liczni uczniowie szkół ponadgimnaz-jalnych z gminy Kępice mogą dotrzeć do szkół w Słupsku. Regularnie zdarza się, że do porannego "pociągu” wsiadają tylko najsilniejsi albo ci, którzy stali najbliżej drzwi. Inni zostają. Wcześniej trasę obsługiwał podwójny skład i byłowięcej połączeń; nie dochodziło do takich sytuacji.

"Dziś znowu jechał jeden wagon” – napisała do nas w czwartkowym e-mailu pani Bożena z gminy Kępice. "Aż boję się pomyśleć, co będzie w pią-tek, jak dosiądzie się młodzież ze studiów i internatów”. Pani Bożena dodaje, że Kępice, a zwłaszcza Korzybie, są skazane na połączenie kolejowe.

– Mieszkańcy tych miejscowości zawsze dojeżdżali do Słupska pociągami. Ja zresztą też w ten sposób dojeżdżałam do szkoły średniej w latach 90. Ale wtedy nie było takiego cyrku jak teraz, kiedy w dniu z temperaturą 15 stopni poniżej zera pociąg potrafi przyjechać opóźniony o dwie godziny – o-powiada Czytelniczka. – Niektóre dzieci próbowały pojechać do szkoły na stopa i czekały na mrozie na okazję. Kilkakrotnie zdarzało się, że wracały do domów, bo nie wiedziały, kiedy pojedzie pociąg. Kolej puściła w końcu autobus jako komunikację zastępczą, ale pojechał pusty, bo nikt nie wiedział, że w ogóle jedzie
– tak informowała o tym kolej. Prosimy o pomoc. Boimy się o dzieci, aby nie doszło do tragedii. Stoją przy samych drzwiach szynobusu i w WC!

Przewozy Regionalne na trasie Słupsk - Kępice traktują ludzi jak bydło

Gdyński Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych regularnie od początku roku kieruje do obsługi tej trasy tylko jeden szynobus wielkości tramwaju. Tymczasem to jedyne połączenie, dzięki któremu liczni uczniowie szkół ponadgimnaz-jalnych z gminy Kępice mogą dotrzeć do szkół w Słupsku. Regularnie zdarza się, że do porannego "pociągu” wsiadają tylko najsilniejsi albo ci, którzy stali najbliżej drzwi. Inni zostają. Wcześniej trasę obsługiwał podwójny skład i byłowięcej połączeń; nie dochodziło do takich sytuacji.

"Dziś znowu jechał jeden wagon” – napisała do nas w czwartkowym e-mailu pani Bożena z gminy Kępice. "Aż boję się pomyśleć, co będzie w pią-tek, jak dosiądzie się młodzież ze studiów i internatów”. Pani Bożena dodaje, że Kępice, a zwłaszcza Korzybie, są skazane na połączenie kolejowe.

– Mieszkańcy tych miejscowości zawsze dojeżdżali do Słupska pociągami. Ja zresztą też w ten sposób dojeżdżałam do szkoły średniej w latach 90. Ale wtedy nie było takiego cyrku jak teraz, kiedy w dniu z temperaturą 15 stopni poniżej zera pociąg potrafi przyjechać opóźniony o dwie godziny – o-powiada Czytelniczka. – Niektóre dzieci próbowały pojechać do szkoły na stopa i czekały na mrozie na okazję. Kilkakrotnie zdarzało się, że wracały do domów, bo nie wiedziały, kiedy pojedzie pociąg. Kolej puściła w końcu autobus jako komunikację zastępczą, ale pojechał pusty, bo nikt nie wiedział, że w ogóle jedzie
– tak informowała o tym kolej. Prosimy o pomoc. Boimy się o dzieci, aby nie doszło do tragedii. Stoją przy samych drzwiach szynobusu i w WC!

Jak się dowiedzieliśmy, w sprawie horroru w Pomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w połowie tygodnia interweniowała Magdalena Gryko, burmistrz Kępic. Dyrekcja PZPR tłumaczy jednak, że dwuczłonowy szynobus jest w naprawie, a do tego małego nie można doczepić wagonu. Dlatego my uderzyliśmy wyżej: do Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku, który zleca Przewozom Regionalnym organizowanie transportu i powinien nadzorować jakość tych usług. Okazało się, że w Gdańsku nie podjęto żadnych działań dla zażegnania sytuacji. Przywróce nie większej liczby kursów zapowiadają dopiero na luty.

– Zobowiązaliśmy przewoźników do codziennego składania sprawozdań o opóźnieniach i innych sytuacjach odczuwalnych przez pasażerów. Wyjaśnię, dlaczego nas o tym nie informowano – obiecał Eugeniusz Mańkowski, który odezwał się do nas osobiście, kiedy ostrzegliśmy, że w związku z narażaniem uczniów na dojazdy do szkoły grożące utratą zdrowia zawiadomimy prokuraturę.


źródło: www.gp24.pl
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba_CH Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lis 2010
Skąd: Chojnice

PostWysłany: 18-01-2011, 17:41    Odpowiedz z cytatem

Jeden wagon? To kiedy to było? Bo stonki z pojedynczą bonanzą to ja widywałem jak były tylko te ujemne temperatury i to tylko na Chojnice - Szczecinek, nie wiem jak tam Szczecinek - Słupsk, ale tam przecież lokomotywy nie jeżdżą. Musiał to być pojedynczy DH, bo z tego co mi wiadomo niektóre zaszwankowały przez co teraz można na Szczecinek - Słupsk zobaczyć SA102.

Tak ludzie narzekali na bipy, a tu proszę. Brakuje ich na wielu liniach na które wprowadzono SZT / szynobusy.
Ciekawe czy gdyby nie ten wypadek w Korzybiu to czy jeszcze można by było spotkać tam polsaty z bipą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 18-01-2011, 19:35    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jeden wagon? To kiedy to było? Bo stonki z pojedynczą bonanzą to ja widywałem jak były tylko te ujemne temperatury i to tylko na Chojnice - Szczecinek, nie wiem jak tam Szczecinek - Słupsk, ale tam przecież lokomotywy nie jeżdżą.

Bo faktycznie lokomotywy już tam nie jeżdżą. Sądząc po załączonym do artykułu zdjęciu, wniskuję że musiał to być SN82/DH3102.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 12-08-2014, 20:22    Odpowiedz z cytatem

Słupsk-Szczecinek. Dramatyczny rozkład jazdy. Winne PLK?

W porannym szczycie nie można dojechać do Szczecinka od strony Słupska. Władze woj. pomorskiego tłumaczą, że winny jest zły stan infrastruktury tych linii.
Jaka jest przyczyna tego stanu rzeczy? Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego winę zrzuca w dużej mierze na PKP PLK. – Niestety na obu liniach komunikacyjnych oferta jest w dużej mierze uzależniona od postawy zarządcy infrastruktury. Np. na odcinku Szczecinek-Słupsk nie jest możliwe spełnienie w pełni oczekiwań mieszkańców województwa z uwagi m.in. na brak czynnych posterunków ruchu. Na odcinku liczącym 105 km funkcjonuje tylko jeden, na stacji Miastko.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/53478/slupsk_szczecinek_koscierzyna_chojnice_dramatyczny_rozklad_jazdy_winne_plk.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 13-08-2014, 05:00    Odpowiedz z cytatem

Ten jeden czynny posterunek ruchu na tak długą linię (a raczej długi odcinek znacznie dłuższej linii 405) to faktycznie żarty. Niech PLK nie wykręca się kraksą pod Korzybiem, tylko niech przestanie skąpić na dyżurnych! Przecież na samym odcinku do Przytocka (dalszego przebiegu linii nie widziałem, zatem nie wiem jak jest) spokojnie można uruchomić posterunki Biały Bór i Kawcze. Zresztą z tego co widziałem właściwie wszystkie przystanki do Przytocka to dawne mijanki i o ile w Gwdzie Małej czy Przytocku nie ma mowy o odbudowie (w Gwdzie tor dodatkowy zaasfaltowany na przejeździe, w Przytocku śladu po mijance nie ma), to i w Drzonowie, i w Białym Borze, i Słosinku, i w Kawczu spokojnie można to ruszyć, bo rozjazdy - zwłaszcza BB i Kawcze - wyglądają OK. Dodam, że na tej linii stacje i przystanki nie są jak na moim rodzinnym Dolnym Śląsku co trzy - cztery kilometry, tylko rozrzut jest MINIMUM 9 km. Tym bardziej dziwne, że mijanki tylko w Miastku.

[ Dodano: 13-08-2014, 06:09 ]
A tak na uboczu, czy na poranny szczyt do Szczecinka naprawdę nie można uruchomić pociągu z Miastka? Przecież pierwszy poranny pociąg do Słupska jedzie właśnie z Miastka... Szynobus nie musiałby być koniecznie z pomorskiego, mógłby być np. później puszczony do Szczecina (albo od razu jechać z Miastka w takiej relacji). Ani PKP PLK, ani PR chyba zupełnie nie myślą...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kaszub Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Kwi 2009
Skąd: Kaszuby/Lębork

PostWysłany: 13-08-2014, 19:33    Odpowiedz z cytatem

Pierwsza sprawa - województwa się muszą dogadać (Miastko - pomorskie, Szczecinek - zachodnio-pomorskie). Druga - pociąg relacji Miasto - Słupsk stoi całą noc w peronach w Miastku, a na jego pokładzie czuwa dzielna załoga kolejowa Smile Trzecia - jeżeli będzie dogodne skomunikowanie, to jeżeli ranny pociąg pojedzie ze Słupska, to będą pasażerowie do Poznania.

Mijanki są możliwe również w Kępicach i Korzybiu. Swoją drogą, przez jeden rozkład jeździł po 17 a potem zmieniono na 19 pociąg do Kępic.

Linia jest perspektywiczna, ze względu na wysoką szlakową, komunikacje regionalną oraz połączenia w kierunku Poznania i Ustki - przesiadki. Teraz trzeba znaleźć chęci! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 13-08-2014, 19:45    Odpowiedz z cytatem

Kaszub i EU07
Przestańcie pisać głupoty. D... w troki ( tzn. do pociągu) i pojechać zobaczyć co jest na linii. A na linii czynne jest tylko Miastko.
EU07 - gdyby to była kwestia zatrudnienia ludzi to raczej nie powinno być problemu. O wiele, wiele większy problem to kwestia srk. Jak przerobić pozamykane mijanki które funkcjonowały zdalnie na sterowane ( czy to lokalnie czy ew. LCS ).
I ostatnia sprawa - sprawa "ciążenia" podróżnych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 14-08-2014, 03:47    Odpowiedz z cytatem

rail_user, akurat kilka razy miałem okazję przejechać się szlakiem Szczecinek - Przytocko. Jeździłem pociągiem jadącym ze Szczecinka bodaj o 16:42. Przyjeżdżał kilka minut wcześniej z Chojnic, a o 17:25 miał krzyżowanie w Miastku z szynobusem ze Słupska. Nie muszę chyba dodawać, że opóźnienie przyjazdu z Chojnic to od razu opóźnienie odjazdu do Słupska, a co za tym idzie - opóźnienie krzyżowania. Dodatkowa mijanka w Białym Borze czy Słosinku załatwiłaby sprawę, no ale to jest Polska i tu lepiej wszystko rozp*****lić. Fakt, zabudowa od nowa SRK mogłaby być kłopotliwa, niemniej myślę, że by się opłaciło. Większa przepustowość to możliwość ustawienia lepszego rozkładu, co daje zwiększenie ilości pasażerów, a to oznacza pieniądze. Tylko kto z betonu tak myśli...

[ Dodano: 14-08-2014, 05:56 ]
Kaszub, skomunikowanie na poranny pociąg "Karmazyn" w Szczecinku jest (sprawdzałem osobiście). A to, o czym myślałem z relacją Miastko - Szczecinek (- Szczecin Główny) to na zasadzie ostatni pociąg Szczecin - Szczecinek przeciągamy do Miastka i rano wraca. W takiej relacji po stronie pomorskiego są tylko Miastko i Słosinko, reszta przystanków jest w zachodniopomorskim. Inna sprawa, że ze Szczecina do Szczecinka jeżdżą głównie SA136, na wyjazd z Miastka około 06:30 (tak by musiał jechać, żeby nie wpaść na pierwszy pociąg relacji Szczecinek - Słupsk i jednocześnie nie być przesadnie wcześnie w Szczecinku) mógłby to być za duży sprzęt.

[ Dodano: 14-08-2014, 05:57 ]
WRÓĆ! Nie Karmazyn, tylko Kotwica.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kaszub Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Kwi 2009
Skąd: Kaszuby/Lębork

PostWysłany: 14-08-2014, 18:14    Odpowiedz z cytatem

rail_user napisał/a:
Kaszub i EU07
Przestańcie pisać głupoty. D... w troki ( tzn. do pociągu) i pojechać zobaczyć co jest na linii. A na linii czynne jest tylko Miastko.


Kolego, czytaj, ze piszemy o możliwościach mijanek, a nie o obecnie czynnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 14-08-2014, 21:52    Odpowiedz z cytatem

Co to znaczy możliwość ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 15-08-2014, 07:02    Odpowiedz z cytatem

To znaczy, że rozjazdy są sprawne, może nawet - jak na p.o. Kawcze - są wstawione bambuły, tylko posterunków ruchu nie ma. Sterowanie całą linią z Miastka to przesada, powinien być przynajmniej jeszcze jeden posterunek (np. Korzybie). I z obu sterować kilkoma innymi ewentualnymi innymi mijankami, będącymi najbliżej. Swoją drogą, na znacznie krótszej od tego odcinka linii 311, gdzie odstępy między stacjami i przystankami to 2 do 5 km, są cztery posterunki ruchu (Jelenia Góra Zachodnia, Jelenia Góra Sobieszów, Piechowice, Szklarska Poręba Górna), a bambuły są jeszcze na p.o. Jelenia Góra Cieplice i Szklarska Poręba Jakuszyce. A tu na 105 kilometrach tylko Miastko...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 16-08-2014, 20:22    Odpowiedz z cytatem

Kolejne pytanie - co to oznacza , że rozjazdy sa sprawne ? I co to oznacza w kontekscie możliwości prowadzenia ruchu jako posterunek zapowiadawczy ?
Tak na marginesie - to na wszystkich zamkniętych stacjach linii są "bambuły" ale i zdaje się zamkni ryglowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 16-08-2014, 21:47    Odpowiedz z cytatem

Na P.O. Kawcze na bank rozjazdy są używane do pobliskiej ładowni (nieraz widziałem z szynobusu stojące przy ładowni wagony towarowe), zatem podłączenie napędu elektrycznego oraz ustawienie semaforów i tarcz ostrzegawczych mogłoby załatwić tam możliwość mijania sterowaną z Miastka (fakt, trzeba by tam dodatkowy pulpit, system CCTV i pociągnąć kable). Można też zrobić coś jeszcze innego. Mianowicie w kilku miejscach (np. Biały Bór, Sowinko, Kępice i Korzybie) zabudować rozjazdy rozpruwalne z mechanizmem powrotnym iglicy i samoczynne urządzenia SRK. Wówczas w jedną stronę pociąg jechałby po torze nr 1, a w drugą po torze 2 lub 3, zależnie od umiejscowienia toru mijankowego względem głównego. Niestety, takie rzeczy to nie w Polsce...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 16-08-2014, 22:06    Odpowiedz z cytatem

No i dochodzimy do sedna sprawy. Trzeba "coś" podłączyc aby "coś" uruchomić. Jednym słowem - bez srk nie da się mijanek uruchomić. A żeby było srk potrzebna jest ... kasa, której nie ma. Trzeba było Kapscha pochopnie nie likwidować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 17-08-2014, 10:24    Odpowiedz z cytatem

To fakt. Niemniej serio nie trzeba by było zabudowywać napędów rozjazdów, starczyłoby zrobić iglice z mechanizmem powrotnym. Niemniej zostaje kwestia samoczynnych semaforów, tyle że to kosztuje, a druga sprawa - jak to wygląda w przepisach R1, bo to by były semafory samoczynne poza SBL. Trzeba by było znów osobny regulamin dla tego odcinka linii 405.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl