Czyli są firmy które spełniają normy i które norm nie spełniają.Jak by nie patrzeć i tak bulimy z podatków.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Tyle, że dotacja dla Małopolski rośnie o kilkadziesiąt % a pociągów kursuje coraz mniej.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-11-2009, 11:32
siarze mają kłopoty finansowe, bo zintegrowany bilet MPK i PKP (uprawniający do korzystania z kolei i komunikacji miejskiej) odebrał im część klientów
Byle tylko liczba odc. biletu zintegrowanego rosła.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Na linii Kraków - Zakopane głównym grzechem dla mnie jest prędkość z jaką poruszają się autobusy i busy. To jest 110 km jechane w 2:02 - 2.15 h wg rozkładu (a zdarzyło mi się w niedzielę rano zajechać do Krakowa w 1:45 h). Oczywiście czas jazdy bywa i dłuższy, ale poza sezonem, weekendami, godzinami szczytu raczej wszystko jest planowo.
Spróbujcie Panie i Panowie uzyskać taki czas (z centrum Krakowa, wlekąc się od Skomielnej a potem Nowego Targu w korku) własnym samochodem . A kierowcy autobusów to potrafią. Naprawdę trzeba się nieźle sprężać aby zmieścić się w tych 2:10 h. To oznacza, że (wiemy przecież dokładnie), prędkość jazdy jest całkiem niezła . Najlepszy wynik jaki zaobserwowałem (siedziałem za kierowcą w autobusie wysokopokładowym więc widać było super) to 135 km/h w okolicach Głogoczowa. A o prędkości rzędu 100-110 km/h nawet nie wspominam bo to norma w tych okolicach. Jedno jest pewne: nieźle można wyćwiczyć nerwy.
Ten styl jazdy dotyczy praktycznie autobusów z całej Polski, choć nie ukrywam, że najlepsi są w te klocki kierowcy z Zakopanego, Krakowa, firm Sz... i T...F...
Więc może tak ITD trochę się zainteresuje stylem jazdy, bo pomijając niskie ceny biletów i czas jazdy to cały czas chyba najważniejsze jest nasze bezpieczeństwo o czym niektórzy zapominają.
Znowu zonk ITD może i by się chciało zainteresować ale po pierwsze ma mało ludzi a po drugie może tylko dwa razy w ciągu służby zmienić miejsce kontroli (w związku z szeroko pojętymi oszczędnościami), a wiadomo każdy szanujący się kierowca busu i autobusu ma CB radio i się ostrzegają.
Zaraz a nie powinni mieć pozakładanych ograniczeń do 100km/h przecież to podpada już pod odpowiedni paragraf. Wysłać kontrole czy mają pozakładane ograniczniki i po problemie.
hmmm, jak juz to powinni miec kaganiec na 120, bo 100 moga zgodnie z przepisami, a rezerwa musi być (na 100 to cięzarówki chyba mają, ale im nie wolno więcej jak 80)
googl i wszystko jasne
"Pojazd powinien być wyposażony w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego uprawnioną, ograniczając maksymalną prędkość autobusu do 100km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika siodłowego do 85km/h, tak aby prędkość rzeczywista tego pojazdu nie mogła przekroczyć 90km/h. Powyższego przepisu nie stosuje się do pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988r. Do pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 stycznia 1988r. do dnia 31 grudnia 2002r. powyższy wymóg stosuje się od dnia 1 stycznia 2004r."
Tak tylko wątpię, żeby się na to zgodzili. Ale prawda jest taka, że przekroczenie prędkości przez busy to norma. Ale co się dziwić skoro rozkłądy są wyżyłowane i ułożone tak, że przekroczenia są wpisane w rozkłąd. A i stan niektórych busów jest także nieciekawy. mi się wydaje, że przy obecnej promocji cenowej sporo ludzi wybrałoby pociąg, ale po pierwsze trzeba dołożyć parę pociągów a po drugie wprowzdzić połączenia regio+ które będą jechały szybko i tanio. To jest szansa dla linii.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Chyba ta dyskusja zmierza w jakimś dziwnym kierunku. Czy kontrole ITD mają poprawić sytuację na PKP? To jakieś dziwne kuriozum. Moim zdaniem jeśli tylko w pociągach poprawi się bezpieczeństwo, to i pasażerów bedzie znacznie więcej. To jest zasadniczy problem, ponieważ znam masę ludzi, która np. z laptopem do pociągu osobowego nigdy nie wsiądzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum