Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Utrudnienia na dworcu Wrocław Gł.
Autor Wiadomość

wafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lut 2009
Skąd: NRDFN

PostWysłany: 07-07-2011, 18:42    Odpowiedz z cytatem

Dziś alarmuje o tym Gazeta Wrocławska.
Jeden komentarz trafia w sedno:

Wszystko zapowiadało sie wspaniale, ale jakis przygłup zablokował powołanie kolejnej spółki Ustępy Kolejowe. Stąd wszystkie nieszczęścia.

_________________
Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dharma Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 07-07-2011, 18:53    Odpowiedz z cytatem

Fajnie będzie wyglądał ten dworzec po rewitalizacji, ale tego biegania z walizkami, z peronu na przystanek linii 406 (na lotnisko) to im kuurde nie wybaczę.
Czy ten autobus nie mógłby odjeżdżać i kończyć frontem do obecnego "dworca" ? są tam przecież przystanki, a tak trzeba obiegać to wszystko. Przecież to jedyna linia na lotnisko ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prassinos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sty 2011

PostWysłany: 08-07-2011, 07:58    Odpowiedz z cytatem

czy obecnie na dworcu głównym we Wrocławiu PR odstępują od opłaty za wystawienie biletu? Automatów biletowych w tunelu dworca ani na dworcu nie stwierdziłem, tak samo kasy PR (wybaczcie, w sytuacji gdy zamknęli tunel łącznik, nie biorę tutaj pod uwagi tego żartu na Piłsudskiego), więc czy istnieje szansa, że nie muszę się martwić o dodatkową opłatę, w przypadku kupna biletu w pociągu?

Już tak bardziej offtopowo, to czy ktoś wie, czy jest możliwość kupienia biletu KW w kasie KD lub ew. u konduktora w pociągu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 08-07-2011, 08:46    Odpowiedz z cytatem

Przecież bilet PR możesz kupić w kasie KD na dworcu tymczasowym. Ponadto są automaty przed dworcem od strony Piłsudskiego jak się wchodzi do nie dawno zamkniętego tunelu bocznego.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

prassinos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sty 2011

PostWysłany: 08-07-2011, 09:06    Odpowiedz z cytatem

no tak, tylko że przy sporym bagażu robienie kółka dookoła dworca jest dosyć... kłopotliwe.

co do biletów kasie KD to wiem, faktem jest jednak, że przed nastawianiem automatów biletowych w tunelu dworcowym, PR przez pewien czas odstępował od tej opłaty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 08-07-2011, 09:52    Odpowiedz z cytatem

Poza tym możesz kupić bilet przez internet: https://www.biletyregionalne.pl/login . Na prawdę robisz z igły widły. Wystarczy poszukać trochę na stronach Przewozów Regionalnych, zresztą na forum też to było wałkowane.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

prassinos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sty 2011

PostWysłany: 08-07-2011, 12:57    Odpowiedz z cytatem

no cóż, dziękuje w takim razie. Wychodzi na to, że te kilkanaście groszy prowizji za bilet będę zostawiał w kasie KD.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 11-07-2011, 17:06    Odpowiedz z cytatem

Od rana 28 czerwca przy remontowanym Dworcu Głównym we Wrocławiu kotłują się zdezorientowani pasażerowie, ponieważ został zamknięty główny tunel między ulicami Suchą i Piłsudskiego. Co prawda jego zamknięcie kolej zapowiadała już od pewnego czasu, ale i tak pasażerowie byli skołowani i mimo umieszczenia na ogrodzeniu mapy informującej, jak dojść na perony, ludzie narzekali, że jest ona mało czytelna, a pracowników kolei, którzy udzielaliby informacji na ulicy Suchej, jak dojść na perony, a na ulicy Piłsudskiego, jak w ogóle dojść do Dworca Tymczasowego, ni śladu. Przecież można było zorganizować takie rozwiązanie przynajmniej na kilka najbliższych dni.

Tymczasem zdenerwowani pasażerowie ślą soczyste i głośne wiązanki pod adresem kolei, szczególnie ci z dużymi bagażami. Ci pasażerowie, którzy wybrali się do Dworca Tymczasowego ulicami Małachowskiego, Puławskiego i Suchą mogli się czuć bezpiecznie na chodniku, choć mieli dłuższą drogę do przebycia. Gorzej mieli ci, którzy wybrali się na Dworzec ulicą Peronową, pod wiaduktem ulicą Borowską, na ulicę Suchą. Nie ma tu chodnika i ludzie idą jezdnią między samochodami, kierowcy trąbią i klną.

Ale nawet, jak już podróżny dostanie się na dworzec, jego kłopoty nie kończą się, ponieważ na nielicznych rozkładach jazdy nie ma oznaczonego peronu, z którego dany pociąg odjedzie i pasażerowie stłoczeni w wąskim przejściu czekają na zapowiedzi płynące z megafonów i dopiero tłumnie wchodzą na zapowiedziany przez megafonistkę peron, a często jest tak, że tłum, który wchodzi na peron, zderza się z pasażerami, którzy wysiedli z pociągu i usiłują wyjść z dworca.

Można, zatem wyobrazić sobie, co tu będzie się działo w godzinach szczytu? Wielu z tych przyjezdnych kieruje się do zamkniętego tunelu i dopiero przy schodach orientuje się, że jest on zamknięty, wtedy stają zdezorientowani szukając czynnego wyjścia z Dworca. I tak ma być przez najbliższe pół roku, bo tak długo ma potrwać remont tunelu głównego. Oczywiście, jeśli ten termin zostanie utrzymany, bo jak na razie na Głównym z tymi terminami wykonawca jest na bakier, i co do tego można mieć poważne wątpliwości.

Kiedy, bowiem zamykano w roku 2010 perony 4 i 5 solennie zapewniano, że ich remont potrwa nie dłużej niż 5 do 6 miesięcy, tymczasem przeciągnął się on o kolejne 6 miesięcy. Peron 4 zamknięto pod koniec czerwca ubiegłego roku, a został przekazany dopiero w sobotę 19 czerwca 2011 roku.

I choć remoncie peron wygląda przyzwoicie, to zapomniano najwyraźniej, że peron ma też służyć pasażerom. Brakuje gablot, w których byłyby wywieszone rozkłady jazdy i bieżące ogłoszenia przewoźników. Dlatego ścienne rozkłady i ogłoszenia ważne dla pasażerów zostały przyklejone prowizorycznie taśmą do szafek ze sprzętem ppoż. Nie ma żadnego kiosku z prasą, czy napojami.

Mówi się, że szybko, nie znaczy dobrze, w tym przypadku długo też nie znaczy dobrze.

Zygmunt Sobolewski

źródło: Wolna Droga

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-07-2011, 12:57    Odpowiedz z cytatem

Pasażerowie odjeżdżający z Dworca Głównego muszą liczyć się z utrudnieniami. Kolej chce zamknąć peron 3., by zdążyć z jego remontem na Euro 2012. Wstępny plan zakłada, że piętnaście pociągów będzie odjeżdżało z opóźnieniem, a pięć będzie zatrzymywać się na stacjach poprzedzających Wrocław Główny.

Prawdopodobnie to i tak najmniej dokuczliwy z możliwych wariantów. W środę na spotkaniu z przedstawicielami urzędu marszałkowskiego przedstawiciel PKP poinformował, że trzeba liczyć się z zawieszeniem 38 połączeń. Tyle bowiem pociągów kursuje codziennie przez peron 3. - Od razu powiedzieliśmy, że na to nie ma zgody, bo to byłoby najbardziej uciążliwe dla mieszkańców - mówi Jerzy Łużniak, wicemarszałek województwa.

Przez cały dzień trwały żmudne negocjacje między przewoźnikami - PKP Przewozy Regionalne, Kolejami Dolnośląskimi, PKP InterCity - a właścicielem torów PKP PLK i inwestorem na dworcu - PKP. Wstępnie przyjęto plan, że pięć pociągów będzie miało skrócone trasy. Chodzi o pociągi relacji Trzebnica - Wrocław, Kluczbork - Wrocław i Opole - Wrocław. Pociągi z i do Trzebnicy oraz Kluczborka mają zatrzymywać się na stacji Wrocław Mikołajów. Ten z Opola - na stacji Wrocław Brochów.

Piętnaście innych pociągów ma z Głównego odjeżdżać z opóźnieniem od 5 do 15 minut, a pięć innych odjedzie z dworca od 5 do 15 minut wcześniej. Na razie nie wiadomo jeszcze, których pociągów zmiana ta ma dotyczyć.

- Rozmowy w tej sprawie cały czas trwają. Trudno na razie z całą pewnością powiedzieć, kiedy ostateczna zmiana wejdzie do rozkładu jazdy i jak będzie wyglądać - mówi Agnieszka Zakęś, zastępczyni dyrektora departamentu infrastruktury w urzędzie marszałkowskim.

Wiadomo natomiast, że PKP chciałyby zamknąć trzeci peron jak najwcześniej. O tym, że ten peron może nie zostać ukończony przed mistrzostwami w przyszłym roku, poinformował w ubiegłym tygodniu na spotkaniu Dolnośląskiego Komitetu Organizacyjnego Euro 2012 przedstawiciel PKP. Tym stwierdzeniem wywołał wielką burzę na posiedzeniu komitetu. Marszałek województwa Rafał Jurkowlaniec zażądał od PKP, by pilnie przedstawiły plan naprawczy. Okazało się, że jedynym sposobem jest zamknięcie peronu 3.

Być może nie musiałoby do niego dojść, gdyby PKP na czas wyremontowały peron 1. Według Agnieszki Zakęś początkowy harmonogram zakładał, że peron 1. zostanie wyremontowany do końca października. Wtedy dopiero miałby zostać zamknięty na czas remontu peron 3. - Dzięki temu ruch kolejowy przebiegałby na Głównym płynnie i nie trzeba by było zamykać dodatkowego peronu. Ale na posiedzeniu komitetu przedstawiciel PKP stwierdził, że remont peronu 1. ma dwumiesięczne opóźnienie. Zostanie oddany w grudniu, a nie w październiku. Zimą modernizacja peronu 3. już nie byłaby możliwa i trzeba by było czekać do wiosny. A to z kolei powoduje, że nie ma mowy, by skończyć jego remont do lata 2012, gdy rozpoczyna się Euro - mówi Zakęś.

Bartłomiej Sarna, rzecznik PKP, nie chciał potwierdzić, czy rzeczywiście prace na peronie 1. mają opóźnienie. - Chcemy jak najszybciej rozpocząć prace z remontem peronu 3., by zdążyć z oddaniem dworca na Euro - ucina.


Pociągi, które nie zatrzymają się na Dworcu Głównym (wstępny plan):

Trzebnica (04:31) - Wrocław Gł. (05:25) [Wrocław Mikołajów]

Wrocław Gł. (05:50) - Trzebnica (06:43) [Wrocław Mikołajów]

Kluczbork (03:57) - Wrocław Gł. (06:11) [Wrocław Mikołajów]

Wrocław Gł. (06:30) - Kluczbork (08:26) [Wrocław Mikołajów]

Opole Gł. (05:55) - Wrocław Gł. (07:13) [Wrocław Brochów]

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 14-07-2011, 13:21    Odpowiedz z cytatem

Nie było by tego całego burdelu gdyby zdecydowano się na częściową rewitalizację Świebodzkiego gdzie puszczano by pociągi od strony Jeleniej Góry, Legnicy czy Głogowa. To znacznie by odciążyło Główny na czas remontu.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krakonos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2009

PostWysłany: 14-07-2011, 15:09    Odpowiedz z cytatem

mateuszpiszcz, jeżeli na przesiadkę mam dojeżdzać jeszcze przez miasto komunikacją lub taxi to ja dziękuję za taki transport kolejowy, wolę swoje autko Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 14-07-2011, 15:13    Odpowiedz z cytatem

Na czas remontu dworca powinni zrobić pociągi przelotowe. Czy każdy REGIO z Opola musi kończyć bieg we Wrocławiu? Dlaczego nie jadą do Legnicy, Węglińca, Głogowa, Wałbrzycha? W Poznaniu tak to właśnie funkcjonuje - wiele REGIO to pociągi przelotowe.

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mixtura Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lip 2011

PostWysłany: 14-07-2011, 21:44    Odpowiedz z cytatem

Minerva wspaniały pomysł! Ale czy to odciążyłoby znacznie dworzec główny? Pewnie tylko trochę, odszedłby bowiem czas na wcześniejsze podstawianie a z drugiej strony pociągi nie stałyby tyle na peronach po przyjeździe.
Co nie zmienia faktu że pomysł jest godny polecenia, nic tylko czekać na jego realizację.

mateuszpiszcz pomysł z zakańczaniem biegu pociągów przyjeżdżających ze strony Legnicy czy Jeleniej Góry na stacji Wrocław Świebodzki był i jest według mnie bardzo niekorzystny. Wiązałoby się to bowiem z wieloma utrudnieniami i dodatkowymi kosztami dla pasażerów. Ludzie pracujący lub uczący się bliżej centrum musieliby dojeżdżać komunikacją miejską a biorąc pod uwagę obecne natężenie ruchu na tym odcinku ulicy Piłsudskiego, trwałoby to niemiłosiernie długo.

Pozdrawiam serdecznie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 15-07-2011, 07:39    Odpowiedz z cytatem

Czy dziennikarze nauczą się wreszcie że PKP Przewozy Regionalne nie istnieją ?

cyt :"Przez cały dzień trwały żmudne negocjacje między przewoźnikami - PKP Przewozy Regionalne, Kolejami Dolnośląskimi, PKP InterCity - a właścicielem torów PKP PLK i inwestorem na dworcu - PKP "

Ja mam kuzynkę - przyszłą dziennikarkę , robiła materiał filmowy i jest odgórnie nakazali mówić na Przewozy Regionalne - PKP , gdyż jest to bardziej "chwytliwe".
Po prostu szkoda słów na poziom merytoryczny dziennikarzy . . . .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lip 2011

PostWysłany: 26-07-2011, 15:05    Odpowiedz z cytatem

Może ktoś z miejscowych ludków podpowiedzieć mi, z ktorego peronu odjeżdża pociąg do Ustki z 8:22 i jak najlepiej dojść do peronu przy tych remontach Pwned
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl