Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Bilans Prześlugi
Autor Wiadomość

Gurami22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wolbrom/Warszawa

PostWysłany: 20-12-2009, 20:47    Odpowiedz z cytatem

Zebranie 100 000 podpisów pod projektem ustawy jednak byłoby realne, tylko nie zbiera się ich w internecie a w realu. Po przyjęciu przez Marszałka Sejmu zawiadomienia o utworzeniu komitetu inicjatywy ustawodawczej zebranie ich w ciągu 3 miesięcy choćby na pokładzie pociągów poszłoby sprawnie. Nawet można by w takich warunkach wyznaczyć stałe miejsce do ich zbierania z możliwością zapoznania się obywatela z projektem ustawy,czego ustawa wymaga, a z czym zwykle jest problem.

Jakoś zebranie podpisów pod projektem obywatelskim przewidującym przywrócenie 49 % ulgi na przejazdy dla uczniów i studentów się udało i projekt jest obecnie w Sejmie, chcieć to móc Cool
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 21-12-2009, 01:55    Odpowiedz z cytatem

W teorii tak. Ale to wymagałoby całej armii wolontariuszy, albo sowitego opłacenia najemników - samo się nie zrobi. Studenci - wszyscy - mieli w tym interes, więc się zbiorowo zmobilizowali.

Poza tym droga kręta, daleka, niepewna i mało efektywna - istnieją prostsze, lepsze i efektywniejsze.
Tłumaczenie Polakowi - niemiłośnikowi i nie z branży - że autostrada jest potrzebna zajęłoby 1 minutę; tłumaczenie, że szybka kolej jest TAK SAMO potrzebna zajęłoby 10 lat.

Bez sensu (prócz wyjątków wyjątkowych). Polakowi trzeba pokazać KDP, dać do używania - wtedy sam zawyje o więcej - podobnie jak w przypadku galerii handlowych czy Multipleksów.

Kiedyś się zastanawiono kto w nich będzie kupował (skoro naród "biedny") oraz kto zapełni te multipleksy. I co?

Odpowiednia oferta tworzy podaż - tak samo będzie z KDP.

_________________
Pozdrawiam
Robert Wyszyński
koordynator Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie
http://okoko.cal.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 22-12-2009, 10:40    Odpowiedz z cytatem

Nie rozumiem, co skłoniło autora inicjatywy, by forsować projekt ustawy pod hasłem "obywatelski"? Premier Tusk w swoim expose obiecał zakończenie prac nad studium KDP i rozpoczęcie jeszcze w tej kadencji jego realizacji. Podkreślam, było to w expose, czyli w programie działania rządu na lata 2007 - 2011, a nie w kampanii wyborczej. Jeżeli celem było wsparcie działania rządu, to efekt jest mizerny. Jeżeli celem była autopromocja, to cel został osiągnięty mimo niewielkiej liczby podpisów.

Wszystkim ambitnym polecam sprawdzony sposób pt: "Rozwiązać PKP". Przestrzegam jednak przed przesadnym optymizmem - bez wsparcia politycznego niewielu się to udaje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 28-12-2009, 08:57    Odpowiedz z cytatem

Jacek Prześluga na swym blogu zastanawia się, czy ma go nadal pisać, bo jest wiceprezesem zarządu PKP S.A., bo jest z nadania politycznego, skoro powołał go peeselowski wiceminister infrastruktury, a rząd jest koalicyjny gdzie dominuje PO, ta od Palikota. Zastanawia się, czy w tej sytuacji może być wiarygodny, bo przyszło mu zarządzać kolejowym badziewiem:

Po pierwszym dniu mojej pracy w PKP SA wracałem do domu pociągiem. Na stacji w Poznaniu zastałem wielką na pół hali dworcowej kałużę z błota, mazi, wody, brudu. Woda stała tuż za drzwiami, podróżni bali się przekraczać bajoro nie wiedząc jak jest głębokie; przeklinając kolej szukali ścieżek obejścia. (Nazajutrz zdjęcia z błotnego jeziora okrasiły poranne wydania lokalnych gazet…) Był wieczór, po dwudziestej. Kilkoma telefonami dało się uruchomić to, o czym „zapomniano” na dworcu przez cały dzień – woda zniknęła, dworzec cudownie wysechł. Pomijam kwestię odpowiedzialności, personalnych rozliczeń, to wewnętrzna sprawa firmy, wskazuję na jeden wątły argument: DAŁO SIĘ! Można było osuszyć, wyczyścić, wypucować, dostosować dworzec do wymagań pasażerów. Można było! Ale… gdybyśmy wcześniej uruchomili myślenie, że pracujemy w usługach – jesteśmy do usług podróżnego! – a to nas zobowiązuje do myślenia przez 24 godziny o jego problemach, w ogóle nie byłoby tej kałuży, nerwów, telefonów, kąśliwych uwag i artykułów w gazetach.

Powyższy tekst nie jest reklamą telefonów komórkowych, jak się domyślam, bo nazwy operatora ani marki komórki pan prezes nie wymienia. Powyższy tekst udowadnia, że jak się chce, to się zrobi, a jak się nie chce, to też się zrobi - potrzebny jest tylko telefon komórkowy i stanowisko wiceprezesa PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wykolejeniec Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2008

PostWysłany: 28-12-2009, 10:03    Odpowiedz z cytatem

Może, zamiast naśladować innego cudotwórcę, sprzed 2000 lat, niech się lepiej weźmie za to "kolejowe badziewie", narzędziami jakie mu wraz z prezesowską nominacją dano.
Chyba, że to świadome, pierwsze posunięcie ku zostaniu na wiosnę męczennikiem.

Apele zaś, typu: "weźmy się i zróbcie ludziom dobrze" przerabiał już w PLK - nawet imiennie wywołując do tablicy - bodajże Celiński (poprawcie jeśli się mylę).
Niektórych do dzisiaj boli przepona na samo wspomnienie tekstu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 28-12-2009, 10:57    Odpowiedz z cytatem

Dawno, dawno temu, gdy PKP były jednym przedsiębiorstwem podzielonym na okręgi i przez jakiś czas na rejony, wiosną i jesienią dyrektorzy okręgów i rejonów objeżdżali salonkami swoje włości. Każda linia kolejowa, każda stacja i stacyjka były lustrowane. Jako urzędas na stanowisku zastępcy naczelnika działu trakcji w dyrekcji rejonowej miałem zaszczyt w takich objazdach uczestniczyć. Jako naczelnik lokomotywowni byłem przez najwyższą władzę kontrolowany. Przed objazdami organizowano pospolite ruszenie. Sprzątano śmieci, pozostałości po zimie. Napełniano skrzynie piaskiem do posypywania peronów w zimie. Uzupełniano w magazynie łopaty, szufle do śniegu, kilofy, pochodnie. Wycierano kurze, malowano kolejowymi farbami w kolorze zielonym, stalowym, czerwonym i białym. Wszyscy kontrolowani z książkami kontroli i planami walki ze śniegiem i mrozem (to jesienią) pod pachą witali dyrektora na peronie a potem prezentowali swoje jednostki. Następnie umundurowana świta dyrektora ze wszystkich służb oceniała zaangażowanie naczelnika lub zawiadowcy, ubranego również w mundur i białą koszulę. Bywało, że asystujący dyrektorowi bezpośredni zwierzchnicy kontrolowanego też byli krytykowani. Ocenę w książce kontroli wpisywał dyrektor. Wszyscy się pod nią podpisywali. Działało, choć było siermiężnie i ubogo. Dzisiaj nie pieniędzy brakuje, lecz przyzwoitości oraz tamtej dyscypliny i zorganizowania. A mówiono wtedy: ojciec porządny, matka porządna, a syn kolejarz. Mówiono też, że przed wojną ustawiano zegarki według pociągów. Ciężko nam było to zrozumieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

wykolejeniec Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2008

PostWysłany: 28-12-2009, 22:50    Odpowiedz z cytatem

Panie Don Kichot z komórą, święty Jacku od kałuży, masz Pan niepowtarzalną okazję odwlec największą porutę tego stulecia do, chociażby 2012 roku.
O co loto?
O poznańskie spotkanie młodych, "nawiedzonych", jak to przed chwileczką usłyszałem.
Podładuj Pan ten telefon i wpadnij jeszcze raz na Posen Nachthauptbahnhoff. Trzeba by wykonać kilka numerów by zrobić porządek z wszelkiej maści żulernią, niebieskimi ptakami, gołębiami i ich odchodami oraz lokalnymi galeriankami ( o ile żaebraków rozumiem - kombinują cwaniaki jak wysępić na wino od pielgrzymów, to tych cór Koryntu już nie - na co one liczą?).
Od jutra, przez kilka dni będzie się tutaj przewijać po kilka tysięcy ludzi w wieku takim, że długo jeszcze będą pamiętać i przez dziesiątki lat smród, nie mniejszy od tego, jaki teraz panuje w holu głównym, nieść się będzie po całej Europie.
Panie Jacku, kałuża miała małe znaczenie strategiczne.
Aha, może by tak zapowiedzi pociągów w jakimś międzynarodowym języku?
Za wiele na PKP?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 29-12-2009, 11:10    Odpowiedz z cytatem

Wykolejeniec, zainspirowałeś pana prezesa i o 1:03 umieścił na swoim blogu wpis pt: "Bezdomni" . Przytaczam fragmencik:

W Poznaniu ruszają Europejskie Spotkania Młodych Taize, pociągami przyjadą tysiące ludzi i gdzieś na marginesie swojego pobytu poczują klimat polskiej bezdomności. Już mnie szczuje różna taka internetowa smarkateria – Prześluga: pogoń, wyrzuć ich, wykaż się, wywal kocmołuchów! Jaaaasne... Uruchomić SOK, policję, zapchać bezdomnymi izby wytrzeźwień, niech na dwa-trzy dni zginą z pola widzenia: czego nie widzę, nie istnieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

wykolejeniec Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2008

PostWysłany: 29-12-2009, 21:15    Odpowiedz z cytatem

Późno wstałem, ale przeczytałem i się odszczeknąłem.

[ Dodano: 30-12-2009, 05:31 ]
Właśnie wylazłem z dworca...
Po szczeniacku powiem: Panie Prezes - SZACUN!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-01-2010, 09:59    Odpowiedz z cytatem

Prześluga znów zakolejony

„Trzeba wiedzieć, kiedy ze sceny zejść niepokonanym” – te słowa piosenki Perfectu płynęły z megafonów na dworcu Warszawa Centralna, gdy w czerwcu 2006 r. Jacek Prześluga (na zdjęciu) zrezygnował ze stanowiska prezesa PKP Intercity.

Nie pożegnał się jednak z koleją na zawsze. Przed wejściem w życie rozkładu jazdy 2009/2010, należąca do Prześlugi agencja Look At – na zlecenie spółki PKP Intercity – przygotowała rebranding marki Tanie Linie Kolejowe. Odnowienie marki głównie polegało na objęciu nazwą TLK wszystkich pociągów pospiesznych, zapowiedzi wprowadzenia promocji, których większość jak na razie nie weszła w życie, oraz kontrowersyjnej decyzji o wycofaniu nazw pociągów (np. „Kopernik” czy „Rybak”). Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity, nie chciał nas poinformować, ile spółka zapłaciła za rebranding.

W połowie listopada na forum internetowym „Rynku Kolejowego”, gdzie Prześluga jest jednym z najaktywniejszych dyskutantów, tak wypowiedział się o swojej współpracy z PKP Intercity: – Teraz, na krótki czas, pomagam spółce, a na potem mam inne plany, więc mnie proszę nie wiązać z upadkiem lub wzrostem kolei.

Nie minął miesiąc, a okazało się, że te inne plany niezwiązane z upadkiem lub wzrostem kolei to... fotel członka zarządu PKP S.A.: – 18 grudnia otrzymałem oficjalną nominację na wiceprezesa PKP S.A. – członka zarządu, którego celem będzie kompleksowe zajęcie się polskimi dworcami, łącznie z powołaniem spółki zarządzającej nimi i odpowiedzialnej za remonty, modernizację i eksploatację – Prześluga poinformował na swoim blogu www.antypress.blog.onet.pl . W typowym dla siebie stylu określił nawet swój cel: „Mamy fajowe zadanie: trzeba zakoleić 38 milionów Polaków!”. Jak widać, Jacek Prześluga nie tylko wie, kiedy ze sceny zejść, ale również kiedy z powrotem na nią wejść.

źródło: Z Biegiem Szyn

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

wodnik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lut 2009

PostWysłany: 22-01-2010, 09:08    Odpowiedz z cytatem

PKP S.A. powoła spółkę Dworzec Polski
Rynek Kolejowy - 21-01-2010 07:26
Rynek Kolejowy
Prezes zarządu PKP S.A. Andrzej Wach poinformował, że w najbliższej przyszłości zostanie powołany do życia nowy, odrębny podmiot - spółka o roboczej nazwie "Dworzec Polski" - informuje "Rynek Kolejowy".
- 1010 dworców kolejowych chcemy ulokować w jednym podmiocie zarządzającym. Ten podmiot oprócz samych dworców, będzie zajmował się m.in. utrzymaniem peronów, placów i terenów przydworcowych. Wprowadzenie opłaty dworcowej umożliwi powstanie spółki "Dworzec Polski". Ta opłata funkcjonuje już w tej chwili, tylko inaczej się nazywa - wyjaśnia prezes zarządu PKP S.A. Andrzej Wach.

"Dworzec Polski" ma być podmiotem, który będzie zajmował się kompleksową obsługą wybranych dworców kolejowych, począwszy od kas biletowych, poprzez systemy informacyjne dla podróżnych i całą gamę innych rzeczy, a skończywszy na peronach i toaletach. Będzie to dogłębna przemiana wizerunku i sposobu zarządzania dworcami kolejowymi, w której ważny elementem będzie także czynnik ludzki. - Ludzie, którzy nie potrafią utrzymać odpowiedniego stanu estetyki na dworcach, odejdą, jeśli nie będą spełniać naszych standardów - mówi Jacek Prześluga, członek zarządu PKP S.A., który prawdopodobnie zostanie prezesem nowego podmiotu. http://logistyka.wnp.pl/pkp-s-a-powola-spolke-dworzec-polski,99656_1_0_0.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grochowiak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2010

PostWysłany: 24-01-2010, 12:57    Odpowiedz z cytatem

Spółka ta już dawno powinna być powołana. I nie ważne, że prezesem jej zostanie były prezes IC i były rzecznik prasowy PKP SA. Ważne, że facet wchodzi w to z wielkim hukiem, stwarzając wrażenie poważnego traktowania tematu. Był 1,5 roku w IC, zostawił po sobie miłe wspomnienia. Może teraz wspomnień nie zostawi tak szybko, może pokaże, że tamto prezesowanie, to nie była tylko marketingowa akcją dla tworzenia pozytywnego wizerunku swojego i prezesa Wacha. Zresztą, jakie to ma znaczenie, gdy nie o to chodzi, by złapać króliczka, ale, by gonić go! Temu samemu celowi służy szum wokół KDP, też spółki, której odwagi nikt nie ma powołać, bo nieznany jest sposób jej finansowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 24-01-2010, 13:48    Odpowiedz z cytatem

Spółka nie powinna być powołana. Jeśli władze PKP nie widzą innej możliwości rozwiązania problemu dworcowego to niech ustąpią miejsca nowym ludziom kreatywnym.
Póki co J. Prześluga znalazł się od niedawna w Radzie Nadzorczej PKP Intercity. To akurat mnie cieszy. Może wreszcie ruszy zasiedziałych na stanowiskach dyrektorskich ludzi Warsewicza. Oni tylko psują powietrze, nic pozytywnego w ich obecności nie dostrzegamy. Może wreszcie JP wyręczy w tym prezesa Celińskiego, który zamiast wymienić ludzi z średniego szczebla kierowania tworzy nowe i zbędne stanowiska "kontraktowców" typu brand menadżer.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grochowiak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2010

PostWysłany: 29-01-2010, 14:48    Odpowiedz z cytatem

Toż Panasiuk ustąpił miejsca kreatywnemu Prześludze. Jeszcze niedawno zamierzano utworzyć spółkę "Kasy Biletowe", żeby jakoś chaosowi zaradzić, ale dworce nadal nie miałyby gospodarza. Zastanawiam się tylko, jak to dalej będzie funkcjonować, gdy na niektóre dworce w dużych miastach ochotę mają inwestorzy z dużymi pieniędzmi? Oczywiście chodzi o lokowanie w centrum miast na węzłach komunikacyjnych galerii handlowych. Kto za co będzie odpowiadał i czyje to będzie? Planuje się tworzenie spółek, gdzie PKP wnosić będzie grunt, a inwestor pieniądze. Na pewno nie będzie jak w Krakowie albo w Warszawie na Wileńskim, bo tam grunty sprzedano lub wydzierżawiono na dziesiątki lat. Taka była koncepcja pozyskiwania pieniędzy przez zarząd PKP. Wtedy spółki były niechciane, bo na zysk trzeba byłoby czekać kilka lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 07-11-2011, 08:51    Odpowiedz z cytatem

Tak rozpoczyna ostatni wpis Jacek Prześluga na swoim blogu:

Nabrałem wiary w powodze­nie tego pro­jektu po niedziel­nych odwiedz­i­nach na budowie dworca w Poz­na­niu. Robi się! Widać efekty! I choć to dopiero pier­wsze ele­menty kon­struk­cyjne, choć dojrzeć można zaled­wie zarys budynku, jest nadzieja… O inne mod­ern­iza­cje obaw­iam się mniej.


I intryguje:

Przy okazji: zapowiadam niespodziankę mod­ern­iza­cyjną z najwyższej półki, a w zasadzie – kilka niespodzianek. Nie chcąc zapeszać, szczegółów nie podaję, bo tu złożyć się muszą wspól­nie dobre intencje wszys­t­kich: poli­tyków, urzęd­ników, menedżerów, dzi­ałaczy samorzą­dowych i… Unii Europe­jskiej. Byłby to przełom w inwest­y­c­jach dwor­cowych, choć potrzeba doń naprawdę wielkiej odwagi i zaan­gażowa­nia. Na razie jed­nak: sza…!

http://dworzecpolski.pl/megafon/2011/szczesliwa-liczba-107
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl